No niin mä vähä uumoilinkin, täällä toinen yökkö . Tai siis en tällä hetkellä, mutta ennen tytön syntymää olin . Hyvää työyötä!Sadie, oon yöhoitajana vanhusten palvelukodissa. Kutsumustyössä huonolla palkalla ja niin pois päin
Kiitos, JellyJolly, mä lupaan lohduttaa sua sitten kun sun vuorosi kitua koittaa :vampire: <-- Jotenkin tuo vamppyyri sopii näihin verisiin naistenvaivoihin. Inha aika kuusta, mutta me kyllä selätetään nämä tursuilut ja kaikenmaailman pms-raivot. Niin ja hyvää työyötä vai yötyötä vai miten se pitää sanoaMuista rakas Tattari, että Sä oot just hyvä ja ihana omana itsenäs tursuilemisista huolimatta!Selätä se typerä PMS, näytä sille!! ( ja lupaa lohduttaa mua ku viikon päästä kiukkuan samaa vaivaa täällä ) Tää lähtee nyt kans töihin vaikka ei kiinnosta tippaakaan :kieh:
Suomalainen perhe ollaan, mutta ei komennuksella vaan ihan toistaiseksi on tarkoitus täällä asustella. Pohjimmiltaan haasteet on mun mielestä ihan samat kuin Suomessa, eli siis kaikki erikoistilanteet ja lomat. Ulkona toki syödään enemmän kuin Suomessa koska se on täällä halvempaa, mutta mitä useammin sitä tekee niin useammin alkaa tehdä mieli valita listasta se salaatti tai joku muu kevyt. USA:han on myös laihduttajien luvattu maa eli joka ravintola tarjoaa myös jotain kevyttä ja terveellistä. Kuntosaleja toki löytyy, mutta sinne asti pääseminen on ihan yhtä hankalaa kuin Suomessakin.Ahaa, meillä on myös Ameriikan vahvistus mukana joukoissa. Uteliaana kysyn, että onko sulla amerikkalainen mies vai ootteko suomalainen perhe ulkomaan komennuksella? Vai asutte pysyvästi siellä? Haasteet voi olla painonhallinnan suhteenkin vähän erilaiset kun täällä pohjanmaan maaseudun lähes perimmäisessä kolkassa, missä mä perheineni majailen. USA lienee roskaruuan luvattu maa, mutta vastaavasti kuntosaleja yms. on joka kylässä ( vai onko?), ainakin tiuhemmassa kub täällä syrjäseuduilla... Mä mietin täällä mitähän ruumiinliikuntoa sitä keksis tälle päivälle. Huomenna on puntaripäivä, että jotain olis keksittävä....
Mä suosittelen lämpimästi kaikille kiloklubin ruokapäiväkirjaa =) Se ei laske pelkästään kaloreita, vaan näkyy sellaiset "laatupallot" jotka pitäisi saada punaisesta keltaiseksi tai mieluiten vihreäksi, ja ne kertoo siis saako riittävästi tai liikaa oikean laatuista rasvaa, proteiinia, kuituja jne. Oon ihan kuin joku pikkulapsi pottatarrojen kanssa kun saan noita palloja vihreäksi En muista olitko se sinä vai joku joka harmitteli syöneensä salaattikastiketta, ja siihen mun piti kommentoida, että hyvät rasvat on ruokavaliossa tärkeitä ja öljypohjaista salaattikastiketta voi hyvillä mielin syödä, tai sitten voi lisätä öljyjä ihan sellaisenaan ruokaanHuomenta...
Mä olen suunnitellut ruokapäiväkirjan kirjoittamista jo pitkän aikaa mutta en ole saanut aloitettua... josko tänään aloittaisi... Muistan että joskus olen päivistä pitänyt ja se oikeasti vaikutti mun ruokailutapoihin positiivisesti. Ei tästä tule mitään jos vaan lykkää ja lykkää kaikkea...
Reipasta päivää kaikille! :wave:
Mä syön usein rasvatonta rahkaa marjoilla (makeutan vaniljan makuisella stevialla), puuroa marjoilla (ja raejuustolla), paistettua kananmunaa erilaisilla täytteillä (tonnikala, paprika, kinkku, tomaatti, aurinkokuivattu tomaatti, oliivi... mutta kananmunaa ei kannata syödä ihan kamalasti niin oon ajatellut kokeilla tehdä pelkästä valkuaisesta), harvemmin leipää. Tän päivän välipalaksi ajattelin hurauttaa smoothien johon laitan ainakin mansikkaa ja rahkaa. Sit oon syönyt lisäksi esimerkiksi ihan vaan kuoritun omenan tai porkkananJos jollain on hyviä väli/aamu/iltapala vinkkejä, niin mielellään otetaan vastaan.