Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Tähtitomu, huonosti kävi eli kummatkin alkiot kuoli. Osasin odottaa, että näin käy. "Järki"mieli on kyllä hieman matalalla, koska tällä IVF kierroksella kaikkiaan 5 pakkasalkiosta selvisi sulatuksessa vain 1 eli pistää miettimään, että onko hoidoilla enää mitään saavutettavissa, kun solut ovat niin huonoja.

Hautomolle jaksamista piinapäiviin!
 
Tähtitomu: joo.. voi laittaa piinailijoihin :D

Hiskias: No voi itku :(
Meillä on mielenkiintoisesti vain yksi kuollu sulatuksessa. Loput 5 on selvinneet täysin(kaikki hoidot yhteenlaskettuna). Mää oon kauhean pessimistinen näiden PASien suhteen jostain syystä, ku ei oo yhtään plussaa näistä tullu :p
 
Hiskias:hug:
Meillähän kävi viimeks aikamoinen kato. 24 munista kerättiin loppulta saatiin vaan kolme pakkaseen. Ja ihan loppupelistä päästiin tuoresiirtoon ja yhteen PAS:n eli aikamoinen hävikki kun vertaa eka kertaa, muniksia oli aikalailla sama määrä mutta pakkaseen saatiin muistaakseni 7 tuoresiirron lisäks.

Meillä tuo kato johtu melkovarmasti yksistään tuosta pitkästä viljelystä. nyt aion iskee nyrkkiä pöytään ja vaatia suurimman osan pakastettavaks nuorempina. Ja josko rohkenis kysästä tuoresiirtoonkin kahden siirtoon jos nyt enää näillä hävikeillä sinne asti päästään.
 
Voi ei Hiskias!!! Surettaa sinun puolesta kauheasti. Vielä kauheampaa kuin testata negoja on se, ettei pääse edes yrittämään. Voimia sinne!!!

Tähtitomu, minutkin voi laittaa piinailijoihin.
Tiltu77 . . . . . . . . . . . . . . . 2. IUI . . . . . . . . . . . . . . . . .6.9
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Tiltu77, listaan päivitelty ja peukut pystyyn.

Kattelin tuossa, ettei tässä ketjussa ole mitään hirmusia plussa aaltoja ollu :(
Tietty meitä on nyt tosi vähän verrattuna edellisen ketjun vanhaan listaan joten voihan olla, että ollaan paljonkin saatu plussia vaikkei niistä tiedetä, toivotaan näin. Toivottavasti nämä alkaneet hoidot niitä meille sois.. ei mitään paineita Tiltu ja Hautomo :p
 
Heipparallaa!

Voihan harmi Hiskias.:hug:
Meillä ei olla päästy passeihin enää ollenkaan. Viime hoidosta saatiin vain yksi kunnollinen alkio, joka siirrettiin. Pakkaseen ei mitään. Ja niin lääkäri kyllä ennustelikin, ettei pakkaseen mitään saatas.. Muniksia oli kyllä liikaakin alkuvaiheessa, mutta ne kaikki hyytyi sitten matkan varrella. Nyt alkaneessa hoidossa, lääkäri meinas, että mennään pienemmällä lääkemäärällä. Jos saataisiin vähemmän, mutta laadukkaampia soluja aikaseks.

Meikäläisellä alkoi nyt sitten noi sumut eilen synarelalla.. Parin vkon päästä pistokset menopurilla ja tueksi asperin, kortisoni. Ja kysyinkin jo sitä kiinnittymisen tueksi käytettyä lääkitystä ja lääkäri meinasi, että synarelaa jatkettaisiin sitten siirron jlk. joitakin päiviä.
Loppukuusta olis suunnitteilla punktio ja siirto.

Mä en kyllä osaa lisätä tohon listaan päivityksiä..
Voisko Tähtitomu tehdä sen?:whistle:
eli 5 ivf.hoito lähti käyntiin ja punktio ja siirto kuun vaihteessa..
 
Viimeksi muokattu:
Arvioitu punktiovko on vko 40 eli juurikin tuo 9-10kk..
NYT HEI! Kaikki mahdolliset tukihoitokonstit kehiin!! Mitä vitamiineja tai ravinteita olisi hyvä ottaa käyttöön?:wave:
Lääkäri ei neuvonut muutakun multitaps raskaus, jossa foolihappoa..:confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Krish73, olen itse käyttänyt vehnänalkioöljyä, kalaöljyä ja b-vitamiinilisää (ehkä pari kertaa viikko otan raskaus-multitabsin ja kalsiumia syön, koska sen arvot oli vähän alakantissa. Alkukierrosta olen juonut mukillisen greippimehua päivässä. En tiedä onko niistä ollut apua, kun limakalvo on aina ollut hyvä. Greippimehuissa kannattaa katsoa mitä niihin on lisätty. Esim. Rybb&deckersin mehussa on sen verran myrkkyjä, ettei sitä kannata juoda. Greippimehusta voi olla haittaakin tiettyjen lääkkeiden kanssa. Tässä aiheesta artikkeli Greippimehusta täytyy varoittaa - Valion verigreippi-greippi ja toinen myös kylmähyllyssä oleva mehu ovat lisäaineettomia ja niitä olen itse juonut. Kävin luontaistuotekaupassa kyselemässä tislaamatonta omenaviinietikkaa (otin sitä 6 viikon kuurin, kun voi auttaa raskaaksitulemisessa) ja sieltä nainen osasi sanoa, että myös kuningatarhyytelöä eli gelee royalea suositellaan lapsettomuudesta kärsiville. Sitä en itse ole vielä kokeillut. Kannatta kuitenkin selvittää, ettei noista luontaistuotteista ole haittaa. Oletko kokeillut dhea:a? Sitähän kai käytetään jos epäillään munasolujen olevan huonolaatuisia. Tässä nämä minun selville saamat luontaiskeinot. En tosin tiedä onko niistä ollut hyötyä, kun ainoa raskaus näiden käytön aikana alkoi inseminaatiosta :) Ovatko muut kokeilleet muita vippaskonsteja? ps. kävin viime joulukuussa yksityisellä lääkärillä kilpirauhasarvojen takia ja siellä otettiin noita vitamiini-ja hivenainekokeita. Ai niin, d-vitamiini oli myös alakantissa, joten talvisin syön myös d-vitamiinia. Lisäksi syön joka päivä hedelmiä ja vihanneksia ainakin sen 3 dl. Olipas melkoinen lista :D
 
Krish, teillä on nyt sitten ilmeisesti pitkä kaava käytössä? Millä kaavoilla ne aiemmat hoidot on tehty? Ja paljonko on tuo pienempi määrä lääkettä? Ja Synarelaa siirron jälkeen. Hienoa, kun alkaa tapahtua jotain sellaista, joka on ennenkuulumatonta =). Tiedetään sitten niistäkin enemmän. Toivotaan, että nyt hoito onnistuu! Mulla on lisäravinnerepertuaarina kalanmaksaöljy, Q10, B-teho, E50 ja sitten otan foolihappotabletin silloin tällöin kun muistan. Tuosta Tiltun mainitsemasta gelee royalestakin olen lukenut. Ootteko muuten kukaan kokeilleet superfoodia, gojimarjoista kirjoittavat, että ovat hedelmällisyysmarjoja – mitä se sitten tarkoittaakaan?

Tähtitomu, ei ole juu plussia täällä näkynyt. Muutamia plussanneita muistan sieltä edellisestä ketjusta viime syksyltä, että joku sentään on onnistunut.

Kiitos kaikille tsemppauksesta :heart: Onko kenellekään muuten tullut mitään oireita estrogeenin äkillisestä lopettamisesta? Ajattelin vaan, kun se perjantaina loppu kun seinään ja eilisen + tämän päivän on ollut välillä niin hemmetin huono olo, että voisi oksentaa. Lugeja käskettiin käyttää vielä viikko 1 tbl/päivä, mutta zumet sai lopettaa heti. Tai sitten se on tuo lisäravinnekavalkaadi, joka huonoa oloa aiheuttaa…

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :flower:
 
No kiitos noista hienoista roppilistoista Tiltu77 ja Hiskias.
Jotakin noista onkin repertuaarissa jo olemassa. Lipittelen aamusellaan greippimehua ja kyllä se taitaa olla valion verigreippi-greippiä.. aika vaikea on löytää marketista greippimehua:O, mutta löytyi kumminkin.
Lisäksi ostin tota just viime lääkärireissulla, tota vehnänalkioöljyä.
Multivita- raskaus menee päivittäin.

Ainiin, lisäksähän mulla on noi kilpparilääkkeet. Jotai ihme tykytyksiä alkanu niistä tuleen. Pitäs käydä labrassa mittauttamassa arvot taas...

Lääkäri kielsi muuten multa ton kala- tai omega..mikälie kapselilt viime hoidossa. Hän sanoi, että niitä ei pidä jostakin syystä käyttää.. en muista syytä.

Hiskias, lääkäri sanoi, että synarela ajaa saman asian, kun se pistoshoito siirron jlk. olikse nyt pregnylillä ? Mulla on pregnyl irrotuspiikkinä ja joku täällä puhui, että oli määrätty myös siirron jlk tätä. Kysyin lääkäritätiltä ja hän sanoi, että mulle laitetaan toi synarela jatkoks ja tietenkin se liima...;)

Eikait tää mikään pitkä kaava oo, vai onko?:O Punktio on kuun vikalla vkolla ja siirto menee ens kuun alkuun. Just alkoi lauantaista kaks vkoa sumua ja sitten alkaa pistokset..
 
Viimeksi muokattu:
Krish, kalanmaksaöljyä ei saa käyttää esim. ennen leikkausta, kun se ohentaa verta ja leikkauksissa on sitten suurempi verenvuotoriski. Punktiohan kai myös rikkoo jonki verran verisuonia? niin kai se on sen vuoksi, ettei tulis mitään vuotoja...

Odottavan aika on pitkä, huoh! Vielä 3 aamua, että voi testailla. Torstaina varmaan testailen herkällä testillä, kun en jaksa odottaa perjantaihin. Ja mieskin on työreissussa vielä yli viikon niin kuluu aika senkin vuoksi vielä normaalia hitaaaaammin
 
Krish, kalanmaksaöljyä ei saa käyttää esim. ennen leikkausta, kun se ohentaa verta ja leikkauksissa on sitten suurempi verenvuotoriski. Punktiohan kai myös rikkoo jonki verran verisuonia? niin kai se on sen vuoksi, ettei tulis mitään vuotoja...
Multa ei kyllä koskaan oo leikkauksiin, kaavintaan tai punktioon mennessä edes kyselty mistään kalanmaksaöljyistä.


Noista "lisäaineista" ...Täällä aamu alotetaan omenaviinietikalla.
En tiedä onko noilla vitamiineilla väliä mihin aikaan ne otetaan mutta minä oon ottanu iltapäivsätä tai paremminki illasta. Sillon menee vehnänalkioöljy, minisunin mammavitamiinia(jostain syystä multitabs sai mulle hiivaa aikaseks), 4mg foolihappoa, pari omega3 kapselia, sinkkiä ja D-vitamiinia. Lisäks pari kerta viikossa C- ja B- vitamiini.
Nyt mietinnässä on ubikinon kun alkaa tätä ikää olemaan. Se kun kuulemma nuorentaa soluja niin josko sillä saatais viimeselle kiekalle muniksia nuorennettua nuorennettua :p Toisaalta pitäis käydä kyselemässä kauanko siinä menee ennen kun se vaikuttaa.

tulokohan tuohon nyt kaikki :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkästä aikaa! Hiljaiseloa olen pitänyt, kun on ollut aika hiljaista meidän hoidoissakin. Meillä päätettiin tehdä miehelle vielä lisätutkimuksia ennen kolmannen ICSIn alkua eli niitä tuloksia ja seuraavaa lääkäriaikaa odotellaan parhaillaan. Saas nähdä, ehditäänkö aloittaa syyskuun puolella seuraava hoitokierros vai meneekö lokakuulle.

Kiva oli lukea teidän kuulumisia, vaikkei meitä ole tainut juuri onnistaa viime aikoina :( Toivottavasti tästä tulee kaikille parempi syksy!!
 
Ainiin, unohtui sanoa, että olen käynyt nyt vyöhyketerapiassa. Asenteeni siihen on se, että ei kai se ota jos ei annakaan. :) Katsotaan, vaikuttaako se mihinkään. Kierto on ainakin ollut pidempi näinä parina kuukautena, kun olen vyöhyketerapiassa käynyt, mikä on mun lyhyillä kierroilla ja alhaisella AMH:lla vaan erittäin positiivista...
 
Krish, kyllä se on pitkä kaava, kun lyhyt käynnistyy menkoista ja pistokset alkaa KP2, punktio on sitten kp10-14. Ja se mulle tehty flareup käynnisty kp2 synarelalla ja kp3 pistoksilla. Jaa, että oli kalaöljyt kielletty lääkärin listoilla. Jos syy on tuo vuotoriski, niin enpä usko, että tuo kalaöljykään elimistössä pysyy kauempaa kuin sen 2 viikkoa, joka disperinpurkissa on varoaika leikkauksiin.

Tiltu, ihan kohta se perjantai on =)

Tähtitomu, tuon saman ”luulon” takia mäkin sitä ubikinonia syön :D. Tilasin 400mg kapselit iHerbistä, kun ne puhuu sen 600 mg päiväannoksen puolesta ja suomessa suurimmat on 100 mg vahvuisia.

RouvaP, mulla on tuo vyöhyketerapia ollut toteutusta vaille tehtynä. Kävin hoidossa 2,5 vuotta sitten säännöllisesti 3 vuotta kuukauden välein. Ensimmäinen kerta oli mystinen kokemus, oli ihan zombie olo, kun ei meinannut itseään saada lainkaan koko iltana liikkeelle, kun oli niin relax.. Nyt en ole saanut jostain syystä aikaiseksi mennä. Lahessa olis vyöhyketerapeutti, jolla on edulliset hinnat ja tulisi kotiinkin tarvittaessa. Oletko huomannut muuta hyötyä kuin tuo kierron pidentyminen?
 
Melkoset arsenaalit on näköjään muillaki käytössä. Jos noista ei mitään apua ole niin tuskin mitään haittaakaan :)

En jaksanut odottaa perjantaille, joten testailin tänään pp11 negan aamulla first signalin testillä. Ei tullut mitään roskishaamujakaan mikä on tärkeä tieto tulevissa testailuissa. CB (ei digitaalinen) raskaustestikään ei muuten anna mitään haamuja edes 10 minuutin jälkeen eli itse voin noihin kahteen luottaa, että jos niissä joku kerta näkyy haamu niin kyllä se on sitä hormonia sitte.

Ajattelin testailla perjantaihin asti joka aamu (tilasin englannista 6 Clearbluen raskaustestiä niin on millä testailla eikä ne maksaneetkään kuin n. 4 e/kpl). Sitten, kun/jos plussa tulee joku päivä niin tiedänpähän ainakin missä vaiheessa se näkyi. Keväällä tuli haalea plussa CB testiin pp13, joten jos plussa tulee niin saittais hyvällä tuurillä näkyä jo pp12...

Ei mitään oireita eli olen melko varma, ettei tästä inssistä ainakaan plussaa tule. Suunnittelen jo töitäkin vähän niin, että pääsee helposti liukenemaan kesken päivän seuraavaan inssiin parin viikon päästä. Tulis edes pari nippailua nyt vasemmalle puolelle tai edes rinnat kipeiksi. Jotain oireita please niin olis toiveikkaampi olo!!! :)
 
Täällä ilmoittauttuu 40-vuotias ensimmäisessä ivf-hoidossa ollut. Tänään tein testin, joka oli negatiivinen :(. Koville otti. Kyllähän sen tietää, että todennäköisyys onnistumiseen on pieni, kun ikää on näin paljon, mutta kyllä se silti kirpaisee. Meillä on kaksi alkiota pakkasessa.

Hoidot ollaan siis valittu, mutta mietityttää eettisyys. Jos on itse vasta nyt yrittämässä ensimmäistä lasta, niin onko oikein hakeutua hoitoihin? Aiomme jatkaa, mutta silti vähän mietin.
 
Tervetuloa Aifos!
Mä en ainakaan ajattele noin! Älä säkään.:kieh: Joskus.. joillain.. on vaan sellainen tai sellaisia elämäntilanteita, ettei aiemmin lapsen hankinta paljon kiinnostanut. Ainakin itselläni miehet on jo moneenkin kertaan vaihtuneet aikavälillä 20-40. Jos olisi aiemmin hankkinut lapsia, olisi nyt yksinhuoltaja ja elämä töineen olisi ainakin itselleni tosi hankalaa. Arjen ja töiden yhteensovittaminen. Ei se aina mene kaikilla niin saman kaavan mukaan, että parikymppisenä kakarana hankitaan lapset ja sitten eletään onnellisina :mad:

Mulla on nyt 5 ivf hoito käynnissä.. ja kolmen ekan hoidon jlk. loppui puhti ja usko ja ehkä näin jälkikäteen.. voi ajatella, että liian kauan siinä ihmettelin, että jatkaakko hoitoja vai ei. Ja nyt on ikää sitten jo ehtinyt kertyä....
Mitään eettisyyksiä kannata miettiä! Pyh ja pah sanon minä :O !
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: InMyDreams
Aifos, tervetuloa mukaan ja pois tuollaiset ajatukset. Ainakin itse olisin nuorempana ollut tosi huono äiti ja miesmakukin sen verran huono, että olisin varmaan nyt joku masentunu yh-äiti, kun mies olis lähteny kävelemään. Ei muuta kuin hyvillä mielin hoitoihin. Eipä tarvi sitten vanhana katua, ettei ole yrittänyt edes :) Ja itse yliopistokoulutuksesta huolimatta olin siinä uskossa, että niitä lapsia saa helposti sinne nelikymppiseksi asti. Onneksi pari vuotta vanhempi serkku joutui lapsettomuushoitoihin niin tajusin pistää vauhtia tähän hommaan ja lähdettiin hoitoihin :)

pp12 -> clearblue nega :/ on kyllä tämän inssin suhteen jo luovuttanut olo, kun edelleenkään ei ole mitään oireita. Mutta katelhaan vielä huomiseen asti...
 
Aifos, oikeamieliset ihmiset miettii aina niin kovin onko jokin asia oikein ja sallittua. Höpsistä! Hoitoihin hakeutumisessa lasta toivoessa ei ole mitään sinänsä oikeata tai väärää.
Unohda tuon miettiminen. Murheita on riittävästi tällä vuoristoradalla ja tarvitset kaikki voimasi että jaksat pitää itsestäsi huolta että jaksat. Se pitää tehdä ja se pitää tehdä terveen itsekkäästi. Sulje mahdollisuuksien mukaan pois kaikki mikä toisi lisää mielipahaa (esim. väärille ihmisille kertominen, toisten lasten ristiäiset jos ei huvita mennä, kaverin pyyteetön lohduttaminen kun hän ei saanutkaan toivomaansa kolmatta lasta samalla kun itse et saa sanottua että alkio sisälläsi ei kiinnittynytkään, yms., yms.)
On vain onni ja hyvä tuuri että on sellaisen maan asukas jossa hoitoa on tarjolla, ja vielä lähtökohtaisesti sellaisilla klinikoilla jotka pyrkivät hoitamaan asiansa.
Onnea matkaan!
 
Vuoto alkoi aamulla eli minut voi poistaa piinailijoista. Pettynyt olo vaikka osasin tätä oireettomuuden ja eilisen negatestin perusteella vähän odottaakin. No, jos jotain positiivista niin pääseepähän heti yrittämään tässä kierrossa uudelleen, kun alkoi menkat keskellä viikkoa. Seuraava ultra-aika 16.9 ja toivottavasti saman viikon loppupuolella inssiin...
 
Viimeksi muokattu:
Aifos tervetuloa, haluatko etusivun listalle mukaan?? :)

Tiltu, siirsin sinut takas normi listaan. Laitoin sinne nyt 3.IUI?? mutten ajankohtaa. Kertoile jos mitä ja miten muutetaan :)

Lueskelen viikonloppuna juttuja tarkemmin. Vähän vielä silmissä painaa eilisen 12 tunnin työpäivä :/
 
Kiitos kaikille vastauksista ja kannustuksesta! Turha se on tosiaan miettiä, kun elämä ei mene kuitenkaan käsikirjan mukaan. En olisi itsekään ollut kypsä äidiksi ennen kuin nyt. Oli myös hyvä neuvo välttää ikäviä tilanteita. Nyt ei mitään ristiäisiä jaksaisi :(. Jos suoraan sanon, niin jo Madeleinen vauva-uutinen otti päähän ja masensi. Hyvä, etten alkanut bussissa kyynelehtimään.

Minut voi lisätä listalle. Ihanaa kun on tukea täällä, kun me ei olla miehen kanssa kerrottu kenellekään tästä yrityksestä.

Pahoittelut negasta Tiltu77:lle :hug:.

Tsemppiä ja plussia meille kaikille!
 
Tiltu :hug:

Aifos, tervetuloa :flower:. Jäikö teillä alkioita pakkaseen vai alkaako seuraavaksi taas uusi hoito? Kyllä nuo julkkisten vauvauutiset pistää aina miettimään, että noinhan se menisi, jos olisi ”normaali”. Mutta kun ei ole. Näin me ollaan erilaisia, mulle ei ole missään vaiheessa pälkähtänyt päähän edes miettiä eettisyyttä. Älä säkään mieti =). Oikeastaan olen ajatellut sen asian niin, että julkisen tarjoamat hoidot on käytettävä, jotta saa vuosia maksetuille verorahoille vastinetta, kun julkisten terveyspalveluiden käyttö on ollut tähän saakka lähes olematonta.

Krish, mä olen miettinyt, että noinkohan ne ehdottaa mullekin klinikalta tuota pitkää kaavaa. Toisillahan sillä saadaan paremmat solut kuin lyhyestä. Kuulun kyllä niihin huonosti muniviin ja siksi on menty lyhyellä, ettei ne munasarjat kokonaan nuupahda.

Tähtitomu, mulle voi listaan koodata 3. IVF 10/2013. Kahtotaan, josko ne sen vielä tekevät.
 

Yhteistyössä