3 kuukauden ajan olen saanut palkan täysimääräisenä. Saa nähdä koska ulosotto huomaa mun aloittaneen työt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulosotossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulosotossa

Vieras
Saattaa olla, että tämän kuun lopussa ei sitten enää tulekaan palkka täysimääräisenä.

Olen aloittanut työt aivan toukokuun lopussa enkä ole ilmoittanut tästä ulosottoon koska halusin ensin kituvuosien jälkeen saada talouden tasapainoon ja tehdä tarvittava hankintoja. Sitten kun ulosotto huomaa asian niin toki alkaa velan lyhentäminen ja n. kolmen vuoden päästä mun laskelmien mukaan velat on maksettuna.

Joku tähän kuitenkin tulee kommentoimaan jotakin "fiksua" tyyliin luuseri miksi et maksa velkojasi jne. No kyllähän mä aion velkani maksaa joten ei tarvitse nähdä vaivaa kirjoittaa sitä moralisointiviestiä. Eikä ole mitenkään teiltä pois jos olen siirtänyt velan maksamisen aloittamista.

[QUOTE="ttt";28937854]ei ole ihme jos olet ulosotossa. Salaileva asenne ei kovin kummoista kuvaa anna...[/QUOTE]

Älä tee omia tulkintojasi toisista kun et siinä selvästikään ole mitenkään hyvä. :) Hyvin harva tietää mun ulosottoveloista joten et voi tietää kenestäkään muustakaan varmasti onko heillä luottotiedot kunnossa vai ei. Sä et voi tietää onko naapurin Pirkko ulosotossa vai ei, onko työkaverillasi velkaa ulosotossa.

[QUOTE="a p";28937865]Älä tee omia tulkintojasi toisista kun et siinä selvästikään ole mitenkään hyvä. :) Hyvin harva tietää mun ulosottoveloista joten et voi tietää kenestäkään muustakaan varmasti onko heillä luottotiedot kunnossa vai ei. Sä et voi tietää onko naapurin Pirkko ulosotossa vai ei, onko työkaverillasi velkaa ulosotossa.[/QUOTE]

Kyllä munmielestä voi tehdä tässä ihan suoraan linjauksen. Tiedät että sinun pitäisi tuloista ilmoittaa ja ihminen joka on jossain muotoa edes aavistuksen tunnollinen tekee sen jo kunnia mielessä. Että saa itseaiheutetut velat pois niin pian kuin mahdollista. Mutta ei. Kun pitää ostaa sitä ja tätä ja tuota ja luimuilla valheen takana.

Niin moni ihminen ei tössisi asioitaa kun teksi sääntöjen ja rajoitteiden mukaan. Jos ei ole rahaa, ei osteta. Tiedän hyvin harvan tapauksen missä ulosotto ei ole itse millään muotoa aiheutettua. Usein liittyy verotukseen - jonka senkään ei kyllä pitäisi ääröttämän vaikea olla arvioida. Yrittäjäkin voi ilmoittaa nousseista tuloista ja varautua mätkyihin.

[QUOTE="ttt";28937930]Kyllä munmielestä voi tehdä tässä ihan suoraan linjauksen. Tiedät että sinun pitäisi tuloista ilmoittaa ja ihminen joka on jossain muotoa edes aavistuksen tunnollinen tekee sen jo kunnia mielessä. Että saa itseaiheutetut velat pois niin pian kuin mahdollista. Mutta ei. Kun pitää ostaa sitä ja tätä ja tuota ja luimuilla valheen takana.

Niin moni ihminen ei tössisi asioitaa kun teksi sääntöjen ja rajoitteiden mukaan. Jos ei ole rahaa, ei osteta. Tiedän hyvin harvan tapauksen missä ulosotto ei ole itse millään muotoa aiheutettua. Usein liittyy verotukseen - jonka senkään ei kyllä pitäisi ääröttämän vaikea olla arvioida. Yrittäjäkin voi ilmoittaa nousseista tuloista ja varautua mätkyihin.[/QUOTE]

Sä et tunne mua joten älä tee oletuksia. :) Ihan meille tarpeellisia asioita olen ostanut ja vähän jopa turhaakin ostanut kun viimein olisi siihen edes vähän varaa. Vuosia olemme kituuttaneet joten kyllä mekin jotakin ansaitsemme saada välillä ennen kuin taas pitää elää tiukasti ulosoton takia. Ei ole sulta mitenkään pois.

No, en ihmettele että olet raha-asiasi sössinyt :D 3 kuukautta käytät palkkasi "tarvittaviin hankintoihin", vaikka sulla on velat niskassa.

Tolla asenteella et tule koskaan pääsemään veloistasi.

[QUOTE="vieras";28937945]No, en ihmettele että olet raha-asiasi sössinyt :D 3 kuukautta käytät palkkasi "tarvittaviin hankintoihin", vaikka sulla on velat niskassa.

Tolla asenteella et tule koskaan pääsemään veloistasi.[/QUOTE]

Hankintoihin ja elämän tapapainottamiseen. Älä ymmärrä jos et halua. Kyllä sitä vain tarvitsee yhtä sun toista kun vuosia on kituuttanut pienillä tuloilla ja sinäkin aikana on velkaa kertynyt joka piti maksaa pois. Helppo se on huudella jos ei elä pienillä rahoilla eikä ole koskaan elänytkään.

Aivan varmasti aion maksaa velkani. Et sitte osannut tuota lukea aloituksesta? Eipä kyllä sullakaan kovin hyvin mene jos et noin selkeästi kirjoitettua asiaa ymmärtänyt.

[QUOTE="a p";28937975]Hankintoihin ja elämän tapapainottamiseen. Älä ymmärrä jos et halua. Kyllä sitä vain tarvitsee yhtä sun toista kun vuosia on kituuttanut pienillä tuloilla ja sinäkin aikana on velkaa kertynyt joka piti maksaa pois. Helppo se on huudella jos ei elä pienillä rahoilla eikä ole koskaan elänytkään.

Aivan varmasti aion maksaa velkani. Et sitte osannut tuota lukea aloituksesta? Eipä kyllä sullakaan kovin hyvin mene jos et noin selkeästi kirjoitettua asiaa ymmärtänyt.[/QUOTE]

Sinä et ymmärrä. Sä luulet olevasi oikeutettu johonkin tavaraan, vaikka sulla ei ole siihen varaa. Ei se niin mene.

Olen itsekin pienituloinen (perheen nettotulot alle 2000€/kk), mutta en kuvittelekkaan olevani oikeutettu siihen sun tähän vaikka on kurjaa olla pienituloinen ja elää näin pitempään.

Velat maksetaan ekana, vuokrat maksetaan ekana. Pakolliset laskut maksetaan ekana. JOS sen jälkeen jää rahaa, niin sitten on oikeutettu ostamaan jotain ylimääräistä.

Mutta sähän taisitkin tehdä tämän ketjun ihan tappelut mielessä ;)

Itse olen siinä käsityksessä, että ne henkilöt, jotka oikeasti haluavat hoitaa velkaansa ulosottoon, tekevät ulosottomiehen kanssa sopimuksen siitä, etä maksavat itse sen kolmasosan tuloistaan ulosottoon. Näin ei työnantajan tarvitse hoitaa niitä ulosottotilityksiä. Joskus voi myös tilanne olla se, että siitä voisi olla jotain haittaa, jos työnantaja tietää työntekijän ulosotoista. Kai aika harvoin, mutta kuitenkin.

[QUOTE="vieras";28938005]Sinä et ymmärrä. Sä luulet olevasi oikeutettu johonkin tavaraan, vaikka sulla ei ole siihen varaa. Ei se niin mene.

Olen itsekin pienituloinen (perheen nettotulot alle 2000€/kk), mutta en kuvittelekkaan olevani oikeutettu siihen sun tähän vaikka on kurjaa olla pienituloinen ja elää näin pitempään.

Velat maksetaan ekana, vuokrat maksetaan ekana. Pakolliset laskut maksetaan ekana. JOS sen jälkeen jää rahaa, niin sitten on oikeutettu ostamaan jotain ylimääräistä.

Mutta sähän taisitkin tehdä tämän ketjun ihan tappelut mielessä ;)[/QUOTE]

Ihan olen pakollisia hankintoja lähinnä tehnyt rahoilla ja maksanut rästissä ollutta vuokraa. En ala tähän sen tarkemmin selvittämään mitä hankintoja on pitänyt tehdä, mutta meille tarpeellisia ne ovat kuitenkin olleet.

Edelleenkään ei ole mitenkään teiltä pois tämä asia. Edelleen aion maksaa velkani viimeistä senttiä myöden jos joku ei tätä vieläkään tajunnut.

[QUOTE="a p";28938021]Ihan olen pakollisia hankintoja lähinnä tehnyt rahoilla ja maksanut rästissä ollutta vuokraa. En ala tähän sen tarkemmin selvittämään mitä hankintoja on pitänyt tehdä, mutta meille tarpeellisia ne ovat kuitenkin olleet.

Edelleenkään ei ole mitenkään teiltä pois tämä asia. Edelleen aion maksaa velkani viimeistä senttiä myöden jos joku ei tätä vieläkään tajunnut.[/QUOTE]

Tietysti juu.

Itse olen siinä käsityksessä, että ne henkilöt, jotka oikeasti haluavat hoitaa velkaansa ulosottoon, tekevät ulosottomiehen kanssa sopimuksen siitä, etä maksavat itse sen kolmasosan tuloistaan ulosottoon. Näin ei työnantajan tarvitse hoitaa niitä ulosottotilityksiä. Joskus voi myös tilanne olla se, että siitä voisi olla jotain haittaa, jos työnantaja tietää työntekijän ulosotoista. Kai aika harvoin, mutta kuitenkin.

Älä säkin oleta etten aio maksaa velkojani. Mä MAKSAN ne ja sillä selvä.

Yhteistyössä