YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Hyvä JellyJolly! Siitä se lähtee... :flower:

Mä luulen että melko paljon saisi omenoita syödä jotta siitä jotain pahaa seuraisi :D vaikka eihän sitä koskaan tiedä... ;) Vitamiinin yliannostus tai jtn... :p

Tsemppiä kaikille tähän päivään - saa nähdä miten menee... aamupala jäi väliin joten joten... :whistle:
Justiinsa oli tuolla Iltalehdessä juttu, että kokonaisina syötynä (ei siis kokonaisina NIELTYNÄ vaan syötynä :D) omenat vähentää diabetesriskiä, mutta mehuksi puristettuna lisää sitä. Eli mussuta sä Jelly vaan niitä kaneliomenoita ihan turvallisin mielin.

NeLif, nyt otat yliotteen ahmimisesta! Hyvin se menee, sinnittelet vaan ja pakotat itses sulkemaan silmät naposteluilta. Tsemppiä!

Me mennään tänään Hesburgeriin ja karkkikauppaan lasten kanssa. Mä en ole käynyt roskaruokaloissa oikein ikinä. En ole koskaan tykännyt roskaruuasta. Nyt mä sit mietin että mitähän tuollaisessa paikassa voi laihduttaja ottaa vai voiko ottaa mitään? Mitä nuo lastenateriat lapsille maksaa? Mä haluaisin salaatin, mut onko jossain Hesessä salaattivaihtoehtoja vai pitääkö vaan juoda kahvia ja olla syömättä mitään? Olen 29v. roskaruokala -neitsyt :LOL: Karkkikauppakaan ei pelota yhtään. Ei karkki ole mun suurimpia intohimoja.
 
JellyJolly, kiitos vinkistä! Tuoltahan näkee ihan kaiken noista aterioista, loistavaa =)

Mun heikkokohta on ahmiminen. Eli syön järkyttävän isoja annoskokoja enkä osaa lopettaa syömistä. Mä luulen, että mulla on ahmimishäiriö. Lisäksi rakastan ruuanlaittoa ja leipomista. Leivonnaiset ja tuore leipä, NAM :p Lasagne, itse tehty pizza, korvapuusti, marjapiirakat, muffinssit... ihan kaikki menee ja sitä menee p-a-l-j-o-n :D
 
Tuo liikaa syöminenkin taitaa olla korvien välissä. Painonhallinta on varmaan aika pitkälle myös psykologiaa, itsetuntemusta jne. Riippuvuushan se on tämäkin, siinä missä viinan- tai pelaamisenhimokin. Tosin sitä en suostu myöntämään, että kaikki sais samanlaiset lähtökohdat. Toiset vaan lihoo herkemmin kun toiset, näin väitän. Ei se mikään selitys mun (tai kenenkään muunkaan) läskeille. Mä vaan uskon, että se on karu totuus, jonka kanssa vaan pitää elää: /
 
Tuo liikaa syöminenkin taitaa olla korvien välissä. Painonhallinta on varmaan aika pitkälle myös psykologiaa, itsetuntemusta jne. Riippuvuushan se on tämäkin, siinä missä viinan- tai pelaamisenhimokin. Tosin sitä en suostu myöntämään, että kaikki sais samanlaiset lähtökohdat. Toiset vaan lihoo herkemmin kun toiset, näin väitän. Ei se mikään selitys mun (tai kenenkään muunkaan) läskeille. Mä vaan uskon, että se on karu totuus, jonka kanssa vaan pitää elää: /
Mä uskon myös, ettei tässäkään asiassa käy tasan onnenlahjat. Mulla on takuulla lihavuusgeeni. Äitini on tosi hoikka ja vähäruokainen. Olin mäkin ennen lapsia toki hoikka, mutta todella herkkä lihomaan ja pysyin hoikkana vain, koska liikuin tosi paljon. Saatoin yhdessä kuukaudessa(!!!) lihoa 49 kilosta 59 kiloiseksi, mutta onneksi paino sit myös putosi kun puutuin siihen heti. Jos en olis liikkunut niin paljon kuin liikuin, olisin lihonut ihan tolkuttomaan kuntoon, siitä olen varma.

Mun kaksi siskoa ja yksi veli on reilusti ylipainoisia kaikki, samoin isäni. Kaikkia yhdistää sama piirre: ollaan järjettömän herkkiä lihomaan ja meillä on tolkuton ruokahalu. Ihan niin kuin joku säätelymekanismi puuttuisi täysin. Äidillä taas se säätelymekanismi toimii liian hyvin ja hän on sit alipainoinen :( Painaa varmaan saman verran kuin marjasangollinen mustikoita, ihan pahaa tekee katsoa, kun se koittaa tehdä fyysistä työtä. Pelkään milloin luut murtuu.

Mutta muistetaan, että laihuus ei ole synonyymi terveydelle! Joku laiha tyyppi voi olla tosi sairas ja/tai heikossa kunnossa. Miettikää vaikka tätä ällötystä (sori ruma ilmaus):

http://i2.listal.com/image/5303701/600full-courtney-stodden.jpg

Tuo tyttö on varmasti yksi fyysisesti etovimmista naisista mitä mä tiedän vaikka on tosi laiha :x Mä en pysty erottamaan sen kropasta lihaksia ollenkaan. Ihan kuin sillä ei olis ollenkaan lihaskudosta ja nahka vaan lötköttää luiden ympärillä. Sit voidaankin miettiä kuinka terve tuo ihminen on psyykkeeltään tai edes fyysisesti. Mä tykkään, että ihmisellä pitää olla terve vartalo ja terve vartalo meinaa sitä, että siellä on sitä lihastakin, eikä pelkkää nahkaa. Terveellä tavalla hoikka joo, mutta jäntevä, eikä tollanen ihme nahkakeppi.
 
Mua pisti tuossa kuvassa silmään lähinnä kengät... :LOL:

Nyt on päivän 'suurin' ruokailu ohi... päätöksestä huolimatta otin kaksi kauhallista spagettia yhden sijasta MUTTA peliä ei ole vielä menetetty... puol lautasta sentään täytin salaatilla. :whistle: Vielä kun sen salaatinkastikkeen oppisi jättämään pois...
 
VKO 35 VÄLIPUNNITUSTEN TULOKSIA (päivitetään sitä mukaan, kun tuloksia tulee)

Tattari111 - lähtömitat 161/87 - vko35 välitulos 84,5kg

miltsu76 - 155/89,3
pulla - 173/81,2

njp - lähtömitat 167/74,7 - vko35 välitulos 74,2kg

SPHE - lähtömitat 160/81 - vko35 välitulos 78,9kg

susu - 167/76

WT-äiti - lähtömitat 163/100,4 - vko35 välitulos 99kg

RiiNie - 168/102,9

Endless Sacrifice - lähtömitat 158/76,2 - vko35 välitulos 75,6kg

Sparkler - lähtömitat 168/93,4 - vko35 välitulos 90,3kg

Strösselit ja kaikki - 157/66
zemppari - 100kg
puolimieli - 155/70
Jellyjolly - 165/83,5
mam1 - 152/76
Kultapieni89 - 163/76
Bettis 169/76
inku - 171/90
Neiti - 170/83
Sadie - 169/90,9
Lillerilalleri - 158/88
Tiitiäinen 157/67,7

NeLif - lähtömitat 159/76,7 - vko35 välitulos 77,6kg

mmilia008 - 163/72,4

Chef aloittaa myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa yllä on lista, johon kirjataan välipunnitusten tuloksia tältä viikolta, joten ilmoittakaa ketjuun puntarituloksia niin saan ne kirjattua ylös. Endless Sacrifice aloitti jo hienolla tuloksella, nyt lisää samanlaisia niin pysyy motivaatio kohdallaan :flower: Eikä mitään masennusta vaikkei vielä tällä viikolla putoaisi grammaakaan! Vasta lämmitellään ;)

Me käytiin lasten kanssa siis Hesessä ja karkkikaupassa tänään. En lopulta sit ottanut Hesessä muuta kuin kahvin ja donitsin, kun ei ollut yhtään nälkä ja joku vamma päässä, kun ei kehtaa ottaa pelkkää kahvia kun lapset söi lasten ateriat. Ne pian kattoo, että nyt se läskiporsas on laiharilla, kun pelkkää kahvia juo :D Karkkikaupasta en ottanut mitään, ei tehnyt mielikään.

Tänään olen syönyt nolon epäterveellisesti. Aamupalalla siivun ruisleipää juustolla ilman margariinia, lounaaksi kasviswokkia, ananasta ja kinkkua, välipalaksi tuon Hesen kahvin ja suklaadonitsin, päivälliseksi siivun ruisleipää ja juustoa, ja iltapalaksi aijon ottaa 2 siideriä perjantain kunniaksi ja vähän ananasta.

Huomenna on sit mullakin punnituspäivä ja jännittää jo kovasti :)
 
melkein meni sittenpilalle tämä päivä, kun töissä en ehtinyt syömään (monta hoitajaa kipeenä, niin piti meidän jäljellä olevien tehdä kaikkien työt). Lasten kanssa viikonloppukarkkeja ostaessa lastasin itselleni 800 g irtokarkkia :ashamed: onneksi kuitenkin psytyin syömään vianmuutaman ja laitoin loput isoimman lapsen mukaan kun lähti leffaa kohti... eli karkit ne näköjään tosiaan on ne pahin kompastuskivi. Onneksi en koko viikolla muuten sortunut.

Mutta aivan mahtavia tuloksia olette viikossa tai vajaassa onnistuneet saamaan, ihan jännittää huomisaamu ja virallinen punnituspäivä itseäni :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Moi! Mä tein NIIN hyvää syömistä itelleni päivällä. Laitoin maitorahkan sekaan tilkan mehua, siis kotitekoista sekamehua. Se antoi sen verran makeutta se mehu (ehkä joku 10ml)ettei sokeria tarvinnut. Ripsaus vaniljasokeria ja pakkasesta sekaan vähän puolukkaa ja vadelmaa. Ääntä kohti. 150kcal noin suunnilleen ja maha tuli hyvin täyteen. Sit käytiin kuopuksen kanssa kyläilemässä ja vietiin mennessämme omenoita ja tultiin kotiin tuomisina porkkanoita,punajuuria,sipuleita ja herneitä. Nam! Eläköön vaihdantatalous. Hyvää, terveellistä ja ennen kaikkea kevyttä! Tämmöstä ruokarintamalle tänään. Nyt teen haudutettuja kasviksia :p PS. Kyläpaikan kahvipöydässä söin sen kaikkein ohkasimman pullasiivun. Kukas se just sanoikaan, ettei paljasta kahvia voi juoda...:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: SPHE ja Tattari111
WT-äiti, onnittelut :flower: Upeasti pudotusta sullekin! Kirjasin tuloksen ylös :)

JellyJolly, eikö ole hassu juttu tuo pullaton kahvi. Yksin pystyy pullattomanakin juomaan, mutta seurassa paljas kahvi on kiusallista. Ihan kuin istuis pöydässä nakusiltaan kun kaikilla muilla on vaatteet :D
 
No niin. Nyt on kasvikset syöty. Ja kyllä piti olla hyvää! Siinä ootellessaa että eväät pehmenee, veivasin ne 50 vatsalihasliikettä. Aikasemmin oon tehny kolmessa erässä 3x17 (joo, se on 51, oon aina ollu hyvä matikassa). Nyt meni jo 2x25. Hyvä Mä!!! Joo se on jännä juttu tuo kylässä kahviteeraaminen. Ku ei kehtaa jättää ees maistamatta. Toisaalta kyllä musta itsestäkin on harmi, jos mun luona olis joku kahvilla ja pöytä olis koreana ja toinen jois pelkän kahvin... Johan se on loukkaus emäntääkin kohtaan!
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif
Ai niin. Tsemppiterveiset multakin täältä kaikille mielitekoja vastaan taisteleville ja iso käsi teille hienoja pudotuslukemia saaneille. Hyvin me vedetään :LOL: Mä muuten kokeilin niitä mustia keikkahouja ihan piruuttani tänään. Kyllä ne kiristää vieläkin mutta ei enää niin paljon ku viimeksi eli jotakin tapahtuu! Ja joulukuulle ku päästään ni mähän tarviin jo vyön :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
"puolimieli"
Mulla ei ole nyt menny parina viime päivänä hyvin laihdutus, mutta muuten on ollu niin mukavaa, etten jaksa välittää :D
Mies oli to ja pe vapaalla ja ollaan kierrelty kaupungilla ja herkuteltu myös. Nyt mennään viikonlopuksi mummolaan, joten syön sitä, mitä tarjotaan.
Jatkan sitten uudella innolla ja tarmolla ensi viikolla. Unohdin aamulla käydä puntarilla, joten välipunnitus nyt jäi. Hienosti monet on kyllä jo saaneet painoa putoamaan, hyvä te!!!
 
Mulla tulee näköjään lukihäröjä ja kirotusvireitä. Eikä oikein muokkaaminen onnistu ku kännyllä surffaan. Koittakaa kestää! Todellakin keikkaHOUSUT... Ja antakaatten anteeksi tää viestitulva/puheripuli. Me kun ei olla tuon ukon kans oikein juttutuulella oltu kumpikaan ni höpötän sit teille. Mä syytän Tattaria, se käski mua purkamaan mieltäni :snotty:
 
"pulla"
Pahastutteko jos en välipunnitse itseäni? Jotenkin pysyn paremmin ruodussa myös viikonlopun, kun punnituspäivä on maanantai enkä ennen viikonloppua tiedä paljonko painoa on tippunut. Jos kävisin aikaisemmin vaa'alla ja tulos olisi jo hyvä, saattaisin sallia itselleni enemmän herkkuja viikonloppuna. En tiedä ymmärsittekö yhtään :D

Tänään söin
aamupalaksi puuron ja kahvia
iltapäivällä rahkan banaanipaloilla
ruoaksi kasvispihvejä täysjyväriisillä
hetki sitten kahvia ja pari leipäviipaletta
ehkä vielä puuroa syön jos valvon myöhään.

Yritän joka päivä syödä 2 lämmintä ateriaa, mutta usein jää toteutumatta.

Mekin olimme tänään lasten kanssa karkkihyllyllä valitsemassa viikonlopun karkkeja. Itselle en ostanut mitään!! Hyvä minä! :D Enkä siis syönytkään yhtään karkkia tai sipsiä, eikä tehnyt tiukkaakaan.

Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille!
 
"lillerilalleri"
Hienosti on muillakin lähtenyt käyntiin, hyvä me! :D Puuroa olen itse syönyt aamuisin jo pitkään, nyt lisään vaan raejuuston siihen niin nälkä pysyy pidempään loitolla ja saan samalla riittävästi proteiinia. Kannattaa kokeilla, kaurapuuron sekaan vaan, yllättävää kyllä niin se on hyvää! :p

Huomenna on sitten herkkupäivä. En tiedä vielä mitä teen, kotiin en ainakaan mitään osta mutta huomenna olisi yhdet syntymäpäiväjuhlat ja siellä varmaan on kakkua ja kaikkea... :( toisaalta olen kokoajan miettinyt että pitäisin sen herkkupäivän, sillä totaalikieltäytyminen on aina johtanut tämän projektin kaatumiseen. Pitää vain alkaa pitää normaali herkkupäivä, eikä mitään mässypäivää kuten se on tähän asti ollut... On tää sellaista opettelua, vaikka olen aikaisemminkin laihduttanut. Nyt vaan tarkoitus päästä tästä perkeleen jojoilusta eroon ja pysyvästi normaalipainoiseksi!

Jospa se tästä. Nyt koisaamaan, hyvin meni tää päivä kyllä, tyytyväinen oon :)
 
Mulla tulee näköjään lukihäröjä ja kirotusvireitä. Eikä oikein muokkaaminen onnistu ku kännyllä surffaan. Koittakaa kestää! Todellakin keikkaHOUSUT... Ja antakaatten anteeksi tää viestitulva/puheripuli. Me kun ei olla tuon ukon kans oikein juttutuulella oltu kumpikaan ni höpötän sit teille. Mä syytän Tattaria, se käski mua purkamaan mieltäni :snotty:
Ääk! Joko mä aiheutin parisuhdekriisin:ashamed: Mut hei, mä uskon siihen, ettei asioita saa hautoa sisällään, joten puhumista vaan niin lopulta se tuottaa toivottua tulosta. Ihana tunne, kun vaatteet ei kiristä! Mä odotan jo, että pääsisin kokeilemaan noita lempifarkkuja, jotka ei ole päälle mahtuneet pariin vuoteen.

Pulla, eikös onnistu niin, että sä punnitset tämän viikon tuloksen ensi maanantaina? Mä merkkaan maanantain punnitukset aina edellisen viikon tuloksiksi.

Mä pääsin vihdoin sille välipunnitukselle ja paino oli tippunut hyvin. Nyt alusvaatteissa punnittaessa paino oli rojahtanut sieltä 87kg:sta 84,5kg:n eli -2,5kg yhdessä viikossa :O On niin hyvä fiilis ollut koko ajan, etten ihmettele pudotusta, mutta nyt se vasta kunnolla alkaa, kun nuo nesteet on veks!
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif
[QUOTE="lillerilalleri";28927525]Hienosti on muillakin lähtenyt käyntiin, hyvä me! :D Puuroa olen itse syönyt aamuisin jo pitkään, nyt lisään vaan raejuuston siihen niin nälkä pysyy pidempään loitolla ja saan samalla riittävästi proteiinia. Kannattaa kokeilla, kaurapuuron sekaan vaan, yllättävää kyllä niin se on hyvää! :p

Huomenna on sitten herkkupäivä. En tiedä vielä mitä teen, kotiin en ainakaan mitään osta mutta huomenna olisi yhdet syntymäpäiväjuhlat ja siellä varmaan on kakkua ja kaikkea... :( toisaalta olen kokoajan miettinyt että pitäisin sen herkkupäivän, sillä totaalikieltäytyminen on aina johtanut tämän projektin kaatumiseen. Pitää vain alkaa pitää normaali herkkupäivä, eikä mitään mässypäivää kuten se on tähän asti ollut... On tää sellaista opettelua, vaikka olen aikaisemminkin laihduttanut. Nyt vaan tarkoitus päästä tästä perkeleen jojoilusta eroon ja pysyvästi normaalipainoiseksi!

Jospa se tästä. Nyt koisaamaan, hyvin meni tää päivä kyllä, tyytyväinen oon :)[/QUOTE]

Juhlat on laihduttajalle kauheita, mutta niistäkin selviää. Salli itselles jo etukäteen vaikka, että saat syödä yhden makean herkkupalan omien mielitekojen mukaan ja yhden täyttävämmän suolaisen herkun. Jos häissä tarjotaan lämmin ruoka, se helpottaa huomattavasti! Sitten voi syödä vain sen lämpimän ruuan ja yhden makean herkun. Kyllä sä siitä selviät, tsemppiä :flower:
 
välipunnitustuloksia täältäkin.... 78,9 eli 2,1 kg viikossa vaikka eilen sorruin vähän syömään karkkeja.

Ihana viikonloppu alkaa varmaan, kaikille tsemppiä. Kävin nyt ilmoittautumassa tortaina kauden jumppiin, jotta alkaisin oikeastikin liikkua, enkä vain suunnitelmissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif
njp
Eka välipunnitus 74,2. Vain puoli kiloa vähemmän kuin viimeksi, mutta toisaalta mun on ollut tarkoituskin pitää rauhallista tahtia, että kilot sitten myös pysyisi poissa. Tällä viikolla en ole valitettavasti päässyt liikkumaan yhtään. :( Toivottavasti ens viikko olisi siinä suhteessa parempi.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111 ja NeLif

Yhteistyössä