bb
Yritä nyt ymmärtää. Minä en ole määrittelemässä mitkä teot ovat tuomittavia. Lue uudelleen mitä kirjoitin. Minä en ole tuomitsemassa niitä jotka ovat eri mieltä asiasta. Se juna tässä tuomitsee ja vähättelee toisten äidin rakkautta olet sinä.Miksi koet olevasi oikeutettu määrittelemään, mitkä teot ovat tuomittavia ja mitkä eivät ja miten niihin pitäisi asennoitua? Monien mielestä tukistava tai raskaana tupakoiva äiti kaltoinkohtelee lasta (olen toki samaa mieltä...). Minusta myös pienen vauvan nälän ja nälkäitkun tietoinen ptkittäminen ylittää rajan.
Kaiken sen perusteella, mitä olen kuullut ja lukenut, on HIV:in tarttuminen ystävästä vauvalle ihan ERITTÄIN epätodennäköistä. Samalla logiikalla omakaan äiti ei voisi lastaan imettää. Tästä lukisin toki mielelläni faktaa, jos sitä on esitettävissä. Moni tutkimus on sitä mieltä, ettei HIV edes tartu äidinmaidon välityksellä. En väitä silti, että se mahdotonta olisi. Tutkimuksia on puolesta ja vastaan. Tuntuu silti melkoiselta ylireagoinnilta eikä verrattavissa suojaamattoman seksin harrastamiseen.
Minä kerroin oman mielipiteeni ja perusteluni asialle, mitkä omivat hieman eri tyylisiä mitä sinä täällä toitotat ( äidit eivät anna imettää mustasukkaisuuden tms. takia). Ja minä en haukkunut eri mieltä olevia huonoiksi äideiksi niinkuin sinä. Annoin vain esimerkkejä, että eri mieltäsi sinun kanssasi olevakin voisi käyttää atgumenttdinä samoja väittämiä kuin sinä > huono äiti, ei rakasta lastaan ottaessaan turhan riskin puolen tunnin takia tms.
Olet vielä nuori ja uskon, että mustavalkoinen ajattelisi lieventyy vuosien saatossa ( niin kävi minullekin ). Älä kuitenkaan jaksa syyttää minua tuomitsemisesta ja oikean määrittelystä, koska koko tässä keskustelussa sinä olet ollut se joka tuomitsee eri mieltä olevat huonoiksi äideiksi, lapsensa kiduttajiksi ja ties miksi.
Tytsi sinä se olet tässä määritellyt hyvän äitiyden mitan (antaa lapsensansa imeä toisen tissiä 0,5 h odotusrn vuoksi) ja tuomitset erimieltä olevat.