G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

• Kyllä

Ääniä: 32 69,6%
  • En

Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

Ääniä: 6 13,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    46
[QUOTE="vieras";28867672]Ja taas väärinkäsitelty uhri. Joutuu kanniskelemaan itkevää hypoteettista vauvaa, jota ei saa hypoteettisella äidinmaidolla imettää, koska hypoteettinen äiti hypoteettisen sairauden vuoksi ja hypoteettisen ikävän persoonallisuuden vuoksi ei sitä suo. Sydämeni särkyy.[/QUOTE]

Kukahan siinä on uhri...

Jos sitä vauvaa ei saa imettää tai antaa maitoa lypsettynä niin miksi ihmeessä sitä nälkäänsä itkevää vauvaa pitää kanniskella juuri sen ihmisen joka tuoksuu maidolta? Eikö olisi loogisempaa antaa se homma kenelle tahansa muulle eikä kiusata vauvaa enää enempää kuin on pakko?

Sinänsä tämäkin vääntäminen on samaa luokkaa kuin nuo "pelastaisitko palavasta talosta oman koirasi vai naapurin vauvan". "En mä voisi ikinä jättää sulle vauvaani hoitoon kun sä jättäisit sen palavaan taloon tai imettäisit sitä... :D

dddd
Sori, ihmettelin vaan kun tuntuu oudolta ajatukselta noin tietoisesti tartuttaa lapselleen - ja vieläpä ystävän lapselle jotain vakavaa sairautta imetyksen kautta. En ole ennen tuollaiseen törmännyt mutta jos se sitten tuttavapiirissäsi on yleistä niin ymmärrän sen että vauvan nälkä on sinulle pienempi paha kuin se että joku muu imettäisi tätä.

Ehkä sinäkin voit ymmärtää että toisaalla äideillä on tapana jättää jo sen oman vauvankin imetys väliin jos heillä on sairaus tai lääkitys joka voi näin vahingoittaa lasta?
terve lapsi on lahja.

:D

• Tykkää
Reactions: Madicken04
dddd
Kätevästi vain ohitan nuo älyttömät väännöt ja käännöt. Itsehän en ole edes kertonut, kai, että imettäisinkö :D. Sinänsä aika huvittavaa saada moinen ryöppy päällensä (ja pitäisi vielä kertoa ystävän yksityiset imetyksetkin tai niiden poisjättämiset *ja tulee leimatuksi kaveripiireineen ties miksi*). Ei omppu kauas puusta...

"vieras"
Mistähän tolle tytsille saatais mies, että se pääsisi kokeilemaan näitä imetysjuttuja pian käytännössä? Ootko tytsi nettitreffejä koskaan koittanut, sitä kautta voisi löytyä.

"Vieras"
Itselläni ei vielä ole lasta, joten 100% varmaa vastausta en vielä voi antaa. Uskon kuitenkin, että antaisin kaverin imettää ja voisin myös imettää jonkun muun lasta. Vauvalleni saisi myös sairaalassa antaa luovutettua äidinmaitoa ja voisin myös itse luovuttaa maitoa muille.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"
Jep, rintamaito tosiaan sisältää tiettävästi ainakin kymmeniä bakteereja. Jokaisen äidin maito, myös vauvan oman äidin.
Jokaisen äidin bakteerikanta on erilainen, puhumattakaan viruskannasta.

Vauvan immuunijärjestelmä on vasta kehittymässä, oman äidin ja elinympäristön patogeenien avustuksella. Vieraan aikuisen bakteerikanta voi tehdä peruuttamatonta vahinkoa.

Kätevästi vain ohitan nuo älyttömät väännöt ja käännöt. Itsehän en ole edes kertonut, kai, että imettäisinkö :D. Sinänsä aika huvittavaa saada moinen ryöppy päällensä (ja pitäisi vielä kertoa ystävän yksityiset imetyksetkin tai niiden poisjättämiset *ja tulee leimatuksi kaveripiireineen ties miksi*). Ei omppu kauas puusta...
Sori uteluni, tuntui vaan niin vieraalta ajatus että joku imettäisi vaikka siihen liittyisi riski siirtää vauvalleen vakava sairaus. Ei ystäväsi asiat kuulu minulle, anteeksi muutenkin nuo typerät kirjoitteluni. Meni huomaamatta taas yli...

oookeee
[QUOTE="vieras";28867830]Jokaisen äidin bakteerikanta on erilainen, puhumattakaan viruskannasta.

Vauvan immuunijärjestelmä on vasta kehittymässä, oman äidin ja elinympäristön patogeenien avustuksella. Vieraan aikuisen bakteerikanta voi tehdä peruuttamatonta vahinkoa.[/QUOTE]

Ja liittäisitkö kunnollista faktaa siitä, että toisen äidin maito on vaarallista vauvalle? Keskosista ei nyt tarvitse puhua, koska niin heikot keskoset ei ulos sairaalasta pääse että olisi normaali bakteerikantakin huono asia.

itse vältän
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28867231:
Ihme että tässä hyvin epätodennäköisessä tilanteessa pelätään listeriaa mut raskausaikana kyllä vedetään graavia ja juustoja maalaisjärjen nimissä ja huudellaan kohtuuden perään.
Ööh, kuka vetää, sinä vissiin?

[QUOTE="vieras";28867870]Entäs jos vaihtoehdot on joko huudattaaa vauvaa tai antaa korviketta? Suostuuko tytsi antamaan korviketta vaikka vauva on ollut täysimetyksellä?[/QUOTE]

Tietysti antaisin korviketta vaikka vauva ei edes huutaisi. Jos sitä korviketta kerran olisi.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
voi hyvänen aika...
Varmaan erittäin moni vierastaa toisen ihmisen lapsen imettämistä. Sellainen tuntuu kuitenkin pieneltä siinä vaiheessa, jos pieni vauva itkee nälkäisenä. Yleensäkin lapset herättävät useimmissa suojelunhalua. Onneksi.
Olen tytsin kanssa kaikesta samaa mieltä tässä ketjussa. Vaikka en pidä imettämistä sen erityisempänä kuin huolenpitona ja lapsen ruokkimisena - se ei ole mikään äidin oikeus tai rakas harrastus vaan lapsen perustarve. Ja onnettomuus tilanteessa, jossa ei luonnollisestikaan korvikkeita ole tarjolla, on itsestäänselvyys ettei ajatella muuta kun vauvaa!!! Ja annetaan se tissi vauvalle. Ihan naurettavaa tehdä imetyksestä jokin pyhä tai elämää suurempi asia :D :D

[QUOTE="vieras";28867886]Vaikka suolisto menee pilalle? Entäs jos korviketta ei olisi mutta jääkaapissa olisi lehmän pastöroimatonta ternimaitoa? :D[/QUOTE]

Kyllä. Se on jokaisen äidin päätettävissä. Yhtä lailla kuin se, käyttääkö vauva tuttia ja kestoja vai kertiksiä. Ei minun tarvitse hoitaa toisen lasta parhaalla mahdollisella tavalla kunhan en lasta kaltoinkohtele. Siinä vaiheessa kun lapsi tilanteesta kärsii, ei äidin mielipiteellä ole väliä.

"vieras"
Kyllä. Se on jokaisen äidin päätettävissä. Yhtä lailla kuin se, käyttääkö vauva tuttia ja kestoja vai kertiksiä. Ei minun tarvitse hoitaa toisen lasta parhaalla mahdollisella tavalla kunhan en lasta kaltoinkohtele. Siinä vaiheessa kun lapsi tilanteesta kärsii, ei äidin mielipiteellä ole väliä.
Jep. Aivan absurdia olisi kiusata ja itketyttää vauvaa vaikka pystyisi antamaan sen maidon :( Jos näkisin siinä tilanteessa äidin hermostuvan siitä että imettäisin vauvan, tekisin satavarmasti ls-ilmoituksen. Jotain on pielessä ja pahasti jos äiti kokee oikeudekseen kiusata vauvaansa.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
"Vieras"
Eikö kyse ollut puolesta tunnista? Miten se ketjussa alkaa muuttuakin aloittajan toimesta tunneiksi...

Itse en antais toisen imettää, jos kyse puolesta tunnista. Kukaan lapsi ei nälkään siinä ajassa kuole ja siinähän olis oivallinen tilaisuus opettaa vauva myös pullolle, jos ei sitä ole osannut.

[QUOTE="Vieras";28868063]Eikö kyse ollut puolesta tunnista? Miten se ketjussa alkaa muuttuakin aloittajan toimesta tunneiksi...

Itse en antais toisen imettää, jos kyse puolesta tunnista. Kukaan lapsi ei nälkään siinä ajassa kuole ja siinähän olis oivallinen tilaisuus opettaa vauva myös pullolle, jos ei sitä ole osannut.[/QUOTE]

Onpas lapsenhoidon taso korkealla, jos mietitään sitä, että ei se lapsi _kuole_...

Yhteistyössä