G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

• Kyllä

Ääniä: 32 69,6%
  • En

Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

Ääniä: 6 13,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    46
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28868063]Eikö kyse ollut puolesta tunnista? Miten se ketjussa alkaa muuttuakin aloittajan toimesta tunneiksi...

Itse en antais toisen imettää, jos kyse puolesta tunnista. Kukaan lapsi ei nälkään siinä ajassa kuole ja siinähän olis oivallinen tilaisuus opettaa vauva myös pullolle, jos ei sitä ole osannut.[/QUOTE]

argh mitä saivartelua.. sairas olet jos todella antaisit lapsen huutaa vaikka maitoa olisi tarjolla samantien. Ihan sama oliko kyse tunnista tai puolesta.

Kiitos! :D Mä tosin uskon, että musta tulee varsin tavallinen äiti. Ideaaleja asetan kyllä enkä kiellä niitä vaikken kaikessa onnistukaan.
Oikein hyvä tavoite :) Pidän idealisteista ja itsekin olen sellainen, tiedon hankkiminen ja mahdollisimman hyvään pyrkiminen, myös tavoitteistaan joustaminen tarpeen vaatiessa, on hyve.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28868091]argh mitä saivartelua.. sairas olet jos todella antaisit lapsen huutaa vaikka maitoa olisi tarjolla samantien. Ihan sama oliko kyse tunnista tai puolesta.[/QUOTE]

Sairas, jos opetan lapseni mieluummin pullolle kun hyvä sauma siihen tulee? Miksi? Jos olen sairastunut, niin tuskin olen heti toisellekaan syöttökerralle paikalla, joten tekö palkkaisitte sitten varaimettäjän?

[QUOTE="Vieras";28868106]Niin? Eihän se siihen kuole, joten mikä sun pointti on? Jos sinä haluat imettää toisten vauvoja niin lycka till vaan, mutta mun vauvaa ei muut imetä kuin minä.[/QUOTE]

Pointti oli, että eihän lapset kuole todella huonoissakaan oloissa. Ei siis tarvitse koskaan miettiä lapsen parasta tai hyvinvointia, pääasia, että säilyy hengissä? Älä koskaan sano ei koskaan. Voisi tulla sellainen OIKEAKIN hätätilanne, ettei korviketta olisi.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28868106]Niin? Eihän se siihen kuole, joten mikä sun pointti on? Jos sinä haluat imettää toisten vauvoja niin lycka till vaan, mutta mun vauvaa ei muut imetä kuin minä.[/QUOTE]

Luuletko sinä pöllö että lapsia saa kohdella miten vain? Että kun lapsi on sun, hänellä ei ole oikeuksia ja ihmisarvoa? Voi voi sentään.

Ei kuole, mutta kärsii hätää. Itselleni ajatus lapseni hädästä ja kovasta nälästä olisi todella sietämätön. Jos tavoite on vain pitää lapsi hengissä, voihan lapsen antaa itkeä nälkäänsä useamminkin. Eihän se siihen kuole.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28868117]Sairas, jos opetan lapseni mieluummin pullolle kun hyvä sauma siihen tulee? Miksi? Jos olen sairastunut, niin tuskin olen heti toisellekaan syöttökerralle paikalla, joten tekö palkkaisitte sitten varaimettäjän?[/QUOTE]

Siis siinäkö tilanteessa kun lapsi itkee nälkäänsä mielummin annat toisen huutaa ja lähdet etsimään/hakemaan korviketta jossa menee aikaan, kun annat lapsen saada ruoka heti?

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28868124]Luuletko sinä pöllö että lapsia saa kohdella miten vain? Että kun lapsi on sun, hänellä ei ole oikeuksia ja ihmisarvoa? Voi voi sentään.[/QUOTE]

Puoli tunti härregyyd, kyse on puolesta tunnista!

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28868136]Siis siinäkö tilanteessa kun lapsi itkee nälkäänsä mielummin annat toisen huutaa ja lähdet etsimään/hakemaan korviketta jossa menee aikaan, kun annat lapsen saada ruoka heti?[/QUOTE]

Juu, jos puolessa tunnissa on korvikepullo huulilla niin kyllä.

Harhaanjohtavaa
Tytsi-89 kysymysasettelu on näköjään sellainen, ettei hän ole edes kiinnostunut todellisuutta vastaavasta lopputuloksesta... näyttää riittävän, että saisi omalle mielipiteelleen tukea. Tämäpä vasta onkin objektiivinen galluppi. :D Minäkin vastaisin "kyllä" mikäli sitä korviketta ei olisi, mutta vastaan kyllä "ei", sillä sitä ilmeisesti onkin.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28868141]Puoli tunti härregyyd, kyse on puolesta tunnista![/QUOTE]

Silti. Vauvalle se on todella stressaavaa ja pitkään jatkuessa traumatisoivaa jos hänen tarpeisiin ei vastata ja hoitaja ei tunnista hänen tarpeitaan. Siis miksi ihmeessä koet että sulla on oikeus viivytellä ja tuottaa toiselle pahaa oloa?

Ziisus
Jos vauva on vaikka 2 viikkoa vanha niin puoli tuntia on ikuisuus. Sen ikäisen pitäisi saada maitoa aina kun tarvitsee.
Oot päästäsi sekaisin. Ei se vauva mene pilalle jos maito kerran viivästyy. Voin myös kertoa, että ihan normaaleissakin olosuhteissa vauva saattaa joutua kitisemään sen puolisen tuntia odottaessaan maitoa. Joskus vain on sellainen tilanne.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Oot päästäsi sekaisin. Ei se vauva mene pilalle jos maito kerran viivästyy. Voin myös kertoa, että ihan normaaleissakin olosuhteissa vauva saattaa joutua kitisemään sen puolisen tuntia odottaessaan maitoa. Joskus vain on sellainen tilanne.
Milloin on sellainen tilanne, ettei ole varattu korviketta tai pakastettua äidinmaitoa eikä äiti pääse imettämään? Sellaista tilannetta ei saisi tulla vaikka joillekin ei tunnu vauvan tarpeet olevan tärkeitä.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28868166]Olet todella itsekäs. Toivon että et koskaan tule saamaan lapsia.[/QUOTE]

On kaksi lasta, molempia imettänyt ja pienempää imetän tälläkin hetkellä. Joten toiveesi tuli vähän jälkijunassa ja tällainen sadisti on ehtinyt ko tehdä ne lapset, jotka nyt elävät kuin olisivat helvetin tulessa joka päivä hirviöäidin takia... Huoh tätä palstaa...

"vieras"
Ei kaikki lapset "pilalle" lievästä kaltoinkohtelustakaan, toiset on vahvempia kuin toiset. Mutta suosittelen sinulle, että hankit tietoa mikä on vanhemman vastuu siinä vaiheessa kun lapsen hankkii. Lapsen tarpeisiin, hätään ja itkuun PITÄÄ vastata mahdollisimman pian. Hoitaja kuka tahallaan, tietoisesti viivyttelee ja itketyttää mielummin vauvaa kun antaa hänelle sen mitä tämä tarvitsee, ei ole oikea henkilö missään nimessä hoitamaan ja kasvattamaan lasta. Onneksi Suomessa on lastensuojelu ja joku rima sille mitä hyvä huolenpito oikeasti on.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28868227]On kaksi lasta, molempia imettänyt ja pienempää imetän tälläkin hetkellä. Joten toiveesi tuli vähän jälkijunassa ja tällainen sadisti on ehtinyt ko tehdä ne lapset, jotka nyt elävät kuin olisivat helvetin tulessa joka päivä hirviöäidin takia... Huoh tätä palstaa...[/QUOTE]

Niin eihän se vaikeaa ole pukata niitä lapsia maailmaan mutta valitettavasti lapsi ei vanhempiaan valitse. Mutta elä vain kuvitelle sekunttiakaan että saat kiusata ja kiduttaa lapsiasi miten vain, lapsen oikeudet ovat äärimmisen hyvät ja ne on säädetty laissa.

Samassa rytmissä nälkäänsä itkevät neloset menevät varmasti pilalle, kun äidillä on vain kaksi tissiä, jotka ei riitä samaan aikaan kaikille lapsille. Joku lapsista joutuu aina itkemään nälkäänsä pidempään. Ilmeisesti Tytsi89:n mukaan neloset pitäisi abortoida, ettei vaan jää ilman tissiruoka ja ettei tarvitse yhtään itkeä koskaan, koska se puoli tuntia on ikuisuus niin kuin olet jo moneen kertaan kirjoittanut.

Yhteistyössä