Jos myyntikohteessa lukee "Vain nouto" niin mikä siinä on vaikeaa ymmärtää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleen, tietämättömänä noista nettikaupan tavoista, kysyn että onko siinä kaupantekosysteemissä joku piirre tai tekninen ominaisuus, jonka vuoksi pölhöihin kysymyksiin on pakko vastata?

Vai voiko vain jättää vastaamatta? Ja jättää ne ostajaehdokkaat huomioimatta jotka kyselee ylimääräisiä?

Mä en taas jaksa ymmärtää että kaikesta vedetään herneet nokkaan.
Mä takuulla tarjoon uutta hintaa jos hinta ei miellytä se on sit myyjän päätettävissä että hyväksyykö vai ei. Ei siittä suuttua tarvi.

Onko niille kyselijöille pakko vastata sitten? Eikö voi vaan jättää vastaamatta jos kerran ilmoituksessa on toimituksen ehdot ja kyselijä kyselee tyhmiä?

Kysymykseni voi olla ihan ufo, en osta enkä myy koskaan mitään netin kautta (tai siis ainakaan vielä tähän mennessä...)

Osa kuitenkin huutaa kohteen ja kuvittelee että myyjä tuo sen kotiin tai postittaa, vaikka ilmoituksessa on nimenomaan sanottu että vain nouto.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="Vieras";28857265]Mikä postittamisessa on niin vaikeaa? Etkö osaa käyttää postipalveluita vai mistä kiikastaa?[/QUOTE]

no jos tiedän että tuotteelle on noutavia ostajia, niin MIKSI postittaisin? Kyseessä vielä helposti särkyvä tuote eikä minulla ole pakkausmateriaaleja omasta takaa eli jos vaihtoehdot ovat että a) ostaja hakee sen minulta kotoa tai b) ostan/etsin pakkausmateriaalit, selvitän postikulut, pakkaan hyvin, odotan rahoja tilille, vien postiin, niin kyllä se nouto on helpompaa. Itse asiassa ensimmäinen noutava ostaja otti yhteyttä alle 30 min ilmoituksen jättämisen jälkeen.

Ja usein homma menee vielä niin, että ei edes kysytä, että onnistuisiko kuitenkin postitus tms. Kysymys on yleensä muodossa "paljon on postarit?", vaikka ilmoituksessa tosiaan isoilla lukee VAIN NOUTO *****:STA, EI POSTITUSTA!

Ja samaa tuotetta on netissä samaan hintaan useita myynnissä eli jos haluaa postilla niin varmasti joku postittaa. Joku toinen taas tykkää kun ei tarvii maksaa yli 7 euron postikuluja.

Huomattu on. Myin meidän Emmaljungia netissä, ja ilmoitin että VAIN NOUTO. Yleensä vaunut haluaa nähdä ihan paikan päällä ja ne ostanut halusikin. Mutta yksi kysely tuli viestinä puhelimeen, että voinko postittaa Matkahuollon kautta niin, että minä maksaisin kulut koska vaunut oli niin kalliit :D

En voinut. Toinen ostaja tuli paikan päälle ja vei rattaat mukanaan (ja sai lämpöpeiton kaupanpäälle).

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Osa kuitenkin huutaa kohteen ja kuvittelee että myyjä tuo sen kotiin tai postittaa, vaikka ilmoituksessa on nimenomaan sanottu että vain nouto.

Edelleenkin varmaan jänkytän, koska en tiedä mutta toivon viisastuvani. (Ja se jota kysymykseni ärsyttää voi sivuuttaa kysymyksen huomioimatta sitä.)

Eikö myyjällä ole oikeutta poistaa tällaista huutoa, jossa ei ole selkeästi ymmärretty myynti-ilmoitusta (esim. vain nouto) ja sen ehtoja, ja jatkaa kohteen pitämistä huudossa? Pitääkö näitä neuvotteluja aina suostua käymään jos lähtee tällaiseen huutonettimyyntiin?

[QUOTE="...";28857259]Laita ilmoitukseesi, ettei sinua kiinnosta kuin paikalliset ostajat.[/QUOTE]

siinä lukee vain nouto. Ei mua haittaa vaikka joku ajaisi hakemaan sitä 500 km päästä.

miksi se postittaminen on niin vaikeaa, monesti olisin ostanut ja maksanut postimaksut/pakkausmaksut jos olisi myyjä suostunut tavaran postiin tai matkahuoltoon viemään. olisin jopa ottanut riskin että olisin pelkkien kuvien perusteella ostanut ja maksanut etukäteen tilille, jonka jälkeen olisi voinut postittaa. ei viitsisi alle 100 €:n tuotteita lähteä toisesta päästä Suomea hakemaan. vain noudolla rajaa osatajakuntaa. laittakaa postittamiselle oma hinta, niin hoituu sillä.

[QUOTE="enni";28858332]miksi se postittaminen on niin vaikeaa, monesti olisin ostanut ja maksanut postimaksut/pakkausmaksut jos olisi myyjä suostunut tavaran postiin tai matkahuoltoon viemään. olisin jopa ottanut riskin että olisin pelkkien kuvien perusteella ostanut ja maksanut etukäteen tilille, jonka jälkeen olisi voinut postittaa. ei viitsisi alle 100 €:n tuotteita lähteä toisesta päästä Suomea hakemaan. vain noudolla rajaa osatajakuntaa. laittakaa postittamiselle oma hinta, niin hoituu sillä.[/QUOTE]

Me asutaan ihan keskisuuressa kaupungissa, mutta ei sinne postiin silti ole aina mikään helppo matka. Ainakin täällä on keskitetty postitoimistoja ihan päin persettä suoraan sanoen. Matkahuolto voisi olla helpompi, mutta siinäkin on oma vaivansa.

Jos ei halua nähdä aina vaivaa? Miksi ostaja ei voi hakea, jos myyjän vastaavasti pitäisi aina olla valmiina postitusmatkalle?

[QUOTE="enni";28858332]miksi se postittaminen on niin vaikeaa, monesti olisin ostanut ja maksanut postimaksut/pakkausmaksut jos olisi myyjä suostunut tavaran postiin tai matkahuoltoon viemään. olisin jopa ottanut riskin että olisin pelkkien kuvien perusteella ostanut ja maksanut etukäteen tilille, jonka jälkeen olisi voinut postittaa. ei viitsisi alle 100 €:n tuotteita lähteä toisesta päästä Suomea hakemaan. vain noudolla rajaa osatajakuntaa. laittakaa postittamiselle oma hinta, niin hoituu sillä.[/QUOTE]

Onko sillä mitään väliä jos rajaa ostajakuntaa jos tuotteen saa kuitenkin myytyä? Mulle se on tärkeintä ja jos saan jonkun noutamaan tuotteen pari päivää ilmoituksesta, niin on se mulle paljon helpompaa kuin postittelu. Enkä tarvitse sataa kiinnostunutta, mulle riittää yksi, joka ostaa tuotteen pyytämälläni hinnalla. En hirveesti tykkää myymisestä tai kirppistelystä, mutta jos saan sen tehtyä vaivattomasti, niin toki tuotteen myyn.

Menetin Facebook -kirpputorineitsyyteni joskus pari kuukautta sitten ja pakko todeta, että ei kyllä huvita myydä siellä enää yhtään mitään. Raivostuttavia kokemuksia on enemmän kun niitä sulavia, asiallisia ostajia.

Saa kysyä lisätietoja/kuvia kohteesta, saa tarjota toista summaa, tinkiä jne. Mutta tosiaan jos ilmoituksessa lukee että VAIN NOUTO, postitus tai postinumeron alueelta kuskaaminen EI ONNISTU, niin silti tulee tätä
"tuotko turkuun, no entä pieksämäelle, no entä helsinkiin, voitko lähettää matkahuollon kautta / postiennakolla / mafian kyydissä kun en pääse sitä hakemaan vaikka ilmoitus on vain noutajille kun minulla sitä ja tätä ja asun täällä siperiassa mutta haluan tämän tuotteen ja AV - VAPAUTAN - EIKU HALUUN - SAAKO 100% HALVEMMALLA - VAPAUTAN - EIKU HALUUN SITTENKIN MUT EN KYL MAKSA SITÄ MITÄ PYYDÄT MUT TÄÄ ON MUN MÄ VARASIN EKA. Ja sitten jos noutavat niin "heheh tää oli kyl 30e mut mul on vaan 22e käteisel, joten varmaan tää käy" no ei käy, kun sovittiin jo netissä kolmesta kympistä......

Jumalauta.

Menetin Facebook -kirpputorineitsyyteni joskus pari kuukautta sitten ja pakko todeta, että ei kyllä huvita myydä siellä enää yhtään mitään. Raivostuttavia kokemuksia on enemmän kun niitä sulavia, asiallisia ostajia.

Saa kysyä lisätietoja/kuvia kohteesta, saa tarjota toista summaa, tinkiä jne. Mutta tosiaan jos ilmoituksessa lukee että VAIN NOUTO, postitus tai postinumeron alueelta kuskaaminen EI ONNISTU, niin silti tulee tätä
"tuotko turkuun, no entä pieksämäelle, no entä helsinkiin, voitko lähettää matkahuollon kautta / postiennakolla / mafian kyydissä kun en pääse sitä hakemaan vaikka ilmoitus on vain noutajille kun minulla sitä ja tätä ja asun täällä siperiassa mutta haluan tämän tuotteen ja AV - VAPAUTAN - EIKU HALUUN - SAAKO 100% HALVEMMALLA - VAPAUTAN - EIKU HALUUN SITTENKIN MUT EN KYL MAKSA SITÄ MITÄ PYYDÄT MUT TÄÄ ON MUN MÄ VARASIN EKA. Ja sitten jos noutavat niin "heheh tää oli kyl 30e mut mul on vaan 22e käteisel, joten varmaan tää käy" no ei käy, kun sovittiin jo netissä kolmesta kympistä......

Jumalauta.

:laugh: *huutonaurua* :laugh: :D

Jumalauta.

:D

Niinhän se on, että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka suostuu, mutta toivoisin silti jotain rotia niihin tarjouksiin ja diileihin.

Myytiin pari viikkoa sitten yksi uudehko iso huonekalu (ovh. yli 1500..) ja pyydettiin siitä 300e ja NOUTO koska meillä ei ole autoa tms. ei mahdollisuutta tuoda mihinkään.
Toki inbox tulvi koko loppupäivän tän tyylisiä viestejä:
"Maksan 80e ja tuotte meille tänne 200km päähän"
"Tullaan hakee se maanantaina ja tuodaan vaihdossa Tarjoustalosta 13 vuotta sitten ostettu koinsyömä ja pierunpolttama sohva"
"Paljon tää maksaa mulle? Mulla on lapsii ja kaikkee niin kai lähtee 10e?"

..... :mad:

• Tykkää
Reactions: astrolabe
"Maksan sinun hyväkuntoisesti Hilfigerin naisten hupparista neljä euroa sis.postit".

Yks halus ostaa mun aidot, pari kertaa käytetyt Jeffrey Campbellin korkkarit (ovh. 180-200e) 10e sisältäen postit :D :D Postit on jo sen 7,50.. JOO. Sitten valitetaan perään että ihan sairaita hintoja mäkämäkämäkä!!!!

Joo, en veis tollasia pöytäkirpparille, siellä mielestäni pitää olla sellanen halavalla lähtee -meiniki, mutta tosiaan noi huuto.netit ja Facebook -torit on vähän eri asia...

Yks halus ostaa mun aidot, pari kertaa käytetyt Jeffrey Campbellin korkkarit (ovh. 180-200e) 10e sisältäen postit :D :D Postit on jo sen 7,50.. JOO. Sitten valitetaan perään että ihan sairaita hintoja mäkämäkämäkä!!!!

Joo, en veis tollasia pöytäkirpparille, siellä mielestäni pitää olla sellanen halavalla lähtee -meiniki, mutta tosiaan noi huuto.netit ja Facebook -torit on vähän eri asia...

En tiedä miten on niin alkanut ärsyttää, että kaikki pitäisi saada priimakuntoisena ja HALVALLA.

Esim. yksi naikkonen kyseli erään tietyn, kalliin, merkin talvihaalaria... luonnollisesti hyväkuntoisena, tahrattomana, kaikki tallella ja silleen. Mikään tarjous ei kelvannut, kun oli niin kallista, niin kallista että naikkosta ihan ketutti. Joskus tuntuu, että ihmiset on tyhmiä kaikki.

Jep, ja sitten kun laittaa esim. huonekaluja "annetaan, vain nouto" niin eikös jotkut ole vinkumassa kuljetusta jne. Eli ilmaiseksi pitäis saada kotiovelle, en jaksa yhtään niitä ihmisiä... Varmaan me aletaan ventovieraille ihmisille ilmaiseksi kuskaamaan huonekaluja, huh huh.

[QUOTE="enni";28858332] ei viitsisi alle 100 €:n tuotteita lähteä toisesta päästä Suomea hakemaan. vain noudolla rajaa osatajakuntaa. laittakaa postittamiselle oma hinta, niin hoituu sillä.[/QUOTE]

Ja myyjän pitäisi sen alle satasen tuotteen takia nähdä pakkaamisen ja postituksen vaiva? Helposti kymmeniä minuutteja -tunti kuluu aikaa moiseen. Postissakin täällä on AINA jono.

En tiedä miten on niin alkanut ärsyttää, että kaikki pitäisi saada priimakuntoisena ja HALVALLA.

Esim. yksi naikkonen kyseli erään tietyn, kalliin, merkin talvihaalaria... luonnollisesti hyväkuntoisena, tahrattomana, kaikki tallella ja silleen. Mikään tarjous ei kelvannut, kun oli niin kallista, niin kallista että naikkosta ihan ketutti. Joskus tuntuu, että ihmiset on tyhmiä kaikki.

Tästä syystä minä en myy kuin huutiksessa ja itsepalvelukirpparilla. Hinta on se, joka lapussa lukee, tai jonka ostaja on huutanut ja siinä se. Olen myynyt huutiksessa n. 250 kohdetta (pääosin lastenvaatteita), eikä itselleni ole tullut yhtäkään ns. hankalaa ostajaa vastaan. Tuotteet olen (ilmoitukseni mukaisesti) joko postittanut tai ostaja on ne noutanut ja kaikki on sujunut hyvin.

*Osa kuitenkin huutaa kohteen ja kuvittelee että myyjä tuo sen kotiin tai postittaa, vaikka ilmoituksessa on nimenomaan sanottu että vain nouto.*

Eikö myyjällä ole oikeutta poistaa tällaista huutoa, jossa ei ole selkeästi ymmärretty myynti-ilmoitusta (esim. vain nouto) ja sen ehtoja, ja jatkaa kohteen pitämistä huudossa? Pitääkö näitä neuvotteluja aina suostua käymään jos lähtee tällaiseen huutonettimyyntiin?

Ei huutoja voi poistaa jälkikäteen. Jos voittava huuto on tuollaisen jänkkääjän, kaupat ovat silti sulkeutuneet ja myyjän pitää laittaa tuote uudelleen myyntiin ja toivoa parasta, että ne jotka sitä tuotetta aiemmin huusivat huomaavat että se on tullut uudelleen myyntiin tai joku muu kiinnostunut tekee oman tarjouksensa. Jos huonosti käy, tuotteelle ei löydy enää ostajia.

Facebookin muumikirpparilla joku halusi ostaa ruskean nipsu mukin 15€ ihmetteli kun sai :laugh: :laugh:

Mutta pahin omakohtainen kokemukseni oli yhdestä ostajasta (siis oman paikkakuntamme kirppiksellä ei kokosuomen)
Myin yhtä pientä vaatepakettia.
Hinta sanotaan vaikka 3€
Yksi tyypp oli kiinnostunut, vain yhdestä vaatteesta.
Hän laittoi viestiä että jos hän maksaa tuosta yhdestä vaatteesta sen 5€ niin voisinko myydä sen hänelle?
No tietenkin vastasin että joo:)
No sovimme kaupat lukkoon niin tämä laittaa minulle osoitettaan ja kertoo jos minä voin joko tuoda sen tai laitaa postiin hän maksaa ruhtinaallisesti 2€ lisää postikuluihin.
Olin että :O
Siis minä olin kokoajan siinä uskossa että hän on ns paikkakuntalainen ja hakee siis sen meiltä
(mitä hittoa hän meidän alueen kirppiksellä tekee jos ei pysty noutamaan tavaroita meillä mm säännöissäkin että suositus ostaja hakee tuotteen itse)
No lopulta pikku väännön jälkeen suostuin että voin viedä postiin mutta hän sitten maksaa kulut, hän lupasi sen 2€
Sanoin että jos ei riitä hän saa maksaa kyllä lisää, ei vastausta (joo oma moka olisi pitänyt odottaa vastausta)
Laitoin sen tuotteen postiin kun suoritus oli tililläni, ilmoitin että 4,50 meni postikuluihin että jos laittasi sen 2,50 sitten lisää postikuluja tulemaan.
Vastasi hän vain että hän maksoi jo nyt ylihintaa kun suostui sen 5€ maksamaan +2€ ja oli kuulemma MINUN mokani kun en tajunnut oman alueemme kirppispuolella laittaa kansiooni että en postita!

Yhteistyössä