Jos myyntikohteessa lukee "Vain nouto" niin mikä siinä on vaikeaa ymmärtää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
Ei, en postita sitä toiselle puolelle suomea, voit kyllä halutessasi tulla hakemaan sen. Ja tiedän että muut postittavat vastaavia, mutta itse en jaksa enkä viitsi kun kiinnostuneita asuu lähelläkin, siksi siinä lukee vain nouto!!

[QUOTE="vieras";28857246]Vaikea ymmärtää? Sulta ei sitten kysyä saa, pistä sekin ilmoos, jos kerran 99% myyjistä lähettävät sen postin kautta.[/QUOTE]

Jos kohteessa lukee -Vain nouto- niin eipä tulisi mieleenikään kysellä voisitko postittaa

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Jep.. Tiedän tunteen tai sitten nämä "mikä on sun viimeinen hinta?" Öm.. Varmaan se minkä olen siihen maininnut :D Tarjota saa, mutta en mä itse ala tinkimään.

[QUOTE="Vieras";28857265]Mikä postittamisessa on niin vaikeaa? Etkö osaa käyttää postipalveluita vai mistä kiikastaa?[/QUOTE]

Kaikki ei asu postin vieressä ;)
Meillä posti ihan eri suunnilla kuin muut palvelut joten joutuu vartavasten postiin sitten menemään.

[QUOTE="yks vaan";28857272]Kaikki ei asu postin vieressä ;)
Meillä posti ihan eri suunnilla kuin muut palvelut joten joutuu vartavasten postiin sitten menemään.[/QUOTE]

No mutta sehän on kamalaa, että joutuu ihan vartavasten asioille menemään.

Jep.. Tiedän tunteen tai sitten nämä "mikä on sun viimeinen hinta?" Öm.. Varmaan se minkä olen siihen maininnut :D Tarjota saa, mutta en mä itse ala tinkimään.

Miksi ei saa kysyä :D
Jos on kiinnostava tuote niin kyllä minä ainakin kysyn jos mielestäni hintaa liian paljon.
Paras oli tässä taannoin kun kyselin yhdestä tuotteesta tarkempaa väriä/mittoja ja tietty sitä viimeistä hintaa :D
Myyjä selittää kuinka kohteesta on ollut tooosi moni kiinnostunut jne. lopuksi oli ne tarvittavat tiedot ja pikkusen halvempi hinta,
Kerroin että saman tuotteen saakin (löysin sattumalta) uutena halvemmalla ja koetin vielä hukan tinkiä jos sen olisi saanut heti ja vielä samalta paikkakunnalta vaan ei.
Kaupat siis jäi tekemättä koska sain saman tuotteen uutena ellokselta -40% alella ;)
Joskus on mys hyvä mainita myyjälle että ymmärtääkö hän nyt myyvänsä käytettyä tavaraa ja uuden saa kaupasta halvemmalla, vai onko tuotetta oikeasti tarkoitus myydä.

Kerran, jos toisenkin on tuohon tullut törmättyä itsekin...ja aina se jaksaa ihmetyttää, että eikö ihmiset todella osaa enää tänäpäivänä lukea.

Jos (ja kun) kirjoitan, että vain nouto, niin mä ihan totta myös tarkoitan sitä. Mä en PYSTY postittamaan, joten siksi vain nouto sopii. Mä olen ollut jo pidemmän aikaa niin huonossa kunnossa, että en ole nenääni ulos kämpästä työntänyt, joten postitus ei nyt vaan yksinkertaisesti sovi. Mä kun en sinne postiin saakka rupea itseäni väkisin tässä kunnossa roudaamaan, kun tuo nouto-vaihtoehtokin on kerran keksitty. Ja jos se yhdelle ei ole sopinut, niin toiselle on.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="harmaa";28857292]Miksi ei saa kysyä :D
Jos on kiinnostava tuote niin kyllä minä ainakin kysyn jos mielestäni hintaa liian paljon.
Paras oli tässä taannoin kun kyselin yhdestä tuotteesta tarkempaa väriä/mittoja ja tietty sitä viimeistä hintaa :D
Myyjä selittää kuinka kohteesta on ollut tooosi moni kiinnostunut jne. lopuksi oli ne tarvittavat tiedot ja pikkusen halvempi hinta,
Kerroin että saman tuotteen saakin (löysin sattumalta) uutena halvemmalla ja koetin vielä hukan tinkiä jos sen olisi saanut heti ja vielä samalta paikkakunnalta vaan ei.
Kaupat siis jäi tekemättä koska sain saman tuotteen uutena ellokselta -40% alella ;)
Joskus on mys hyvä mainita myyjälle että ymmärtääkö hän nyt myyvänsä käytettyä tavaraa ja uuden saa kaupasta halvemmalla, vai onko tuotetta oikeasti tarkoitus myydä.[/QUOTE]

Saa sitä kysyä mutta mun mielestä on parempi tarjota sitä hintaa minkä itse on valmis maksamaan. En mä ala tinkaamaan omasta tuotteestani.

En tiedä miksi vaivauduin edes vastaamaan kyselijälle, joka kysyi voinko kuitenkin postittaa levypainotangon ja painot (yhteensä 70 kg) hänelle. "Vain nouto" luki jo siinä myynti-ilmoituksen otsikossa. Jotkut ihmiset ovat kyllä järkeä vailla:O

[QUOTE="vieras";28857333]Jos olen myymässä nojatuolia niin laitanko siihen vain nouto vai voiko noin isoa muka postittaa?[/QUOTE]

Laita "vain nouto", koska ihan mitä vaan voi lähettää matkahuollon kautta. Joka tapauksessa tulet saamaan kyselyitä, voitko siltikin postittaa, mutta kannattaa silti yrittää:D

Ihmisten hävyttömyydellä ei ole kyllä mitään rajaa... Itse myin kerran isohkoa tavaraa ja ilmoituksessa luki "vain nouto", niin tämä ostaja olisi halunnut, että toimitan sen hänelle, jos sattuisin ajelemaan Lohjan suunnalla. Asun Helsingissä, enkä ikinä "ajele" Lohjan suunnalla. Ei sit tullut koskaan hakemaan...

• Tykkää
Joo ja sitten on nämä tapaukset, että vaikka satuttaisikin asumaan samassa kaupungissa (tässä tapauksessa Hki) niin jos lukee että nouto KOTOA, niin tulee huudon päättymisen jälkeen kyselyä, että tuotko keskustaan/Kontulaan/Pitäjänmäelle, jos satut liikkumaan siellä päin. Eli pitäisi viedä tavara ostajalle, vaikka itse asuu ihan eri suunnassa.

Itse asun aika pitkän bussimatkan päässä keskustasta lähiössä ja on aina oma operaationsa lähteä keskustaanparin pienen lapsen kanssa. Käyn tarvitsemani erikoispalvelut hoitamassa nykyään muualla kuin keskustassa, joten on tosi ärsyttävää olettaa että varta vasten lähden viemään jotain tavaraa, jos sattumoisin satun siellä päin liikkumaan. Vastasinkin kerran tällaiselle tyypille, että varmaan kuukauden sisään pitää käydä kirjastossa keskustassa, että sitä ennen en ainakaan liiku siellä. Tuli sitten hakemaan kotoa.

• Tykkää
Onko niille kyselijöille pakko vastata sitten? Eikö voi vaan jättää vastaamatta jos kerran ilmoituksessa on toimituksen ehdot ja kyselijä kyselee tyhmiä?

Kysymykseni voi olla ihan ufo, en osta enkä myy koskaan mitään netin kautta (tai siis ainakaan vielä tähän mennessä...)

Onko niille kyselijöille pakko vastata sitten? Eikö voi vaan jättää vastaamatta jos kerran ilmoituksessa on toimituksen ehdot ja kyselijä kyselee tyhmiä?

Kysymykseni voi olla ihan ufo, en osta enkä myy koskaan mitään netin kautta (tai siis ainakaan vielä tähän mennessä...)

Silloinhan sinä oletkin hyvä vastaamaan koko kysymykseen :kieh:

Jos on tavara myynnissä niin eikös siitä normaalisti haluta eroon? Jos on kiinnostunut ostaja niin eikö hän halua normaalisti tietää tuotteesta hiukan enemmän tai toimitustavoista kuin se että lätkii rahat tiskiin ja katsotaan mitä sikaa säkissä tuli ostettua.
Se kun tuote on myynnissä netissä niin siinä ei kuule myyjällä paljon ole varaa alkaa valikoimaan asiakkaita.

Täällä on ihan tavallista, että kaikki postitetaan, koska matkat ovat tosi pitkiä eikä aina tule "käyntiä" tuolla Hetassa tms. Mutta vastaat vain ystävällisesti, että "ikävä kyllä en voi/halua/viitsi postittaa, kiitos ja hyvää päivänjatkoa". Onko ihmisten niin vaikea olla ystävällisiä toisilleen? :/

Silloinhan sinä oletkin hyvä vastaamaan koko kysymykseen :kieh:

Jos on tavara myynnissä niin eikös siitä normaalisti haluta eroon? Jos on kiinnostunut ostaja niin eikö hän halua normaalisti tietää tuotteesta hiukan enemmän tai toimitustavoista kuin se että lätkii rahat tiskiin ja katsotaan mitä sikaa säkissä tuli ostettua.
Se kun tuote on myynnissä netissä niin siinä ei kuule myyjällä paljon ole varaa alkaa valikoimaan asiakkaita.

No kiitos paljon "ystävällisestä" vastauksestasi. Toivottavasti sait tuosta jotakin kiksejä.

En yrittänyt vastata kysymykseen vaan kysyä, kun olen tietämätön nettiostamisen ja -myymisen tavoista. Olen tuota kierrättämisen tapaa joskus miettinyt, mutta toistaiseksi olen kantanut käytetyt kamani henk. koht. kirppikselle ja myös ostanut kirppikseltä henk.koht.

Jos lähtisin nettikaupoille, niin ehkäpä sitten mieluummin postittelisin kuin huolisin vieraita ihmisiä pihalleni ja nurkkiini noutamaan tavaroita. Mutta toisaalta ihmettelen minäkin, kuka sitten siinä vielä jänkkää jos jo ilmoituksessa lukee että vain nouto. Jopa minullekin tuo on signaali siitä, että syystä tai toisesta myyjä ei halua tai voi postitella.

Mutta ehkä synkkien metsiemme pimennossa Hetan kirkonkylästä sata kilometriä to somewhere (in the middle of nowhere) elää ihmisiä, jotka ei ole koskaan nähneet esim. liikuntavammaista eivätkä siis voi kuvitella että elämässä olisi muunlaisia tilanteita kuin heidän omansa...

[QUOTE="piupaupou";28857536]Joo ja sitten on nämä tapaukset, että vaikka satuttaisikin asumaan samassa kaupungissa (tässä tapauksessa Hki) niin jos lukee että nouto KOTOA, niin tulee huudon päättymisen jälkeen kyselyä, että tuotko keskustaan/Kontulaan/Pitäjänmäelle, jos satut liikkumaan siellä päin. Eli pitäisi viedä tavara ostajalle, vaikka itse asuu ihan eri suunnassa.

Itse asun aika pitkän bussimatkan päässä keskustasta lähiössä ja on aina oma operaationsa lähteä keskustaanparin pienen lapsen kanssa. Käyn tarvitsemani erikoispalvelut hoitamassa nykyään muualla kuin keskustassa, joten on tosi ärsyttävää olettaa että varta vasten lähden viemään jotain tavaraa, jos sattumoisin satun siellä päin liikkumaan. Vastasinkin kerran tällaiselle tyypille, että varmaan kuukauden sisään pitää käydä kirjastossa keskustassa, että sitä ennen en ainakaan liiku siellä. Tuli sitten hakemaan kotoa.[/QUOTE]

Joo, tää on niin klassikko! Yks heppu oli ostanut multa 1x1,5m kokoisen taulun ja kysyi voisinko tuoda rautatieasemalle. No, en voinut. Joskus hyvää hyvyyttäni vein jonkun vaatekappalleen, jonka myynti-ilmoituksessa luki, postitus tai nouto kotoa, mutta lopetin senkin, kun ostaja tuli puoli tuntia myöhässä siihen kadunkulmaan, johon treffit oli sovittu. Nykyään vastaan vain "En", jos joku kysyy, voinko postittaa tai tuoda, en selitä mitään tms...

[QUOTE="vieras";28857710]Täällä on ihan tavallista, että kaikki postitetaan, koska matkat ovat tosi pitkiä eikä aina tule "käyntiä" tuolla Hetassa tms. Mutta vastaat vain ystävällisesti, että "ikävä kyllä en voi/halua/viitsi postittaa, kiitos ja hyvää päivänjatkoa". Onko ihmisten niin vaikea olla ystävällisiä toisilleen? :/[/QUOTE]

Ei kyse ole siitä, etteikö voisi olla ystävällinen. Olen kaikille "postituskyselijöille" kyllä aina vastannut, että "valitettavasti postitus ei onnistu" ja kertonut vielä syynkin, jotta varmasti ymmärtävät.

Alkaa vaan sitten kuitenkin ajan kanssa pännimään se, että kun tuota samaa litaniaa saa ihan jatkuvasti olla mantran tavoin hokemassa. Eikä auta sekään, vaikka ilmoitukseen kirjoittaisi, että NOUTO JA VAIN NOUTO, SUORAAN KOTIOVELTAMME...niitä kyselyjä tulee silti ihan jatkuvasti.

Hyvä juttu, jos sua ei pidemmän päälle moinen alkaisi ottamaan pannuun. Mua ottaa, sillä en omaa järin hyviä hermoja. Ihan paras oli tässä muutama viikko sitten, kun autoin erästä vanhempaa rouvaa pääsemään ylimääräisistä kamoistaan eroon. Tähänkin ilmoitukseen laitoin, että vain nouto, mutta eikös tälläkin kertaa kyselty, että onnistuuko toimitus muualle.

No ei onnistunut, ei. Tällä vanhemmalla rouvalla ei ensinnäkään ole autoa, eikä näin ollen mitään mahdollisuuksia lähteä huonekalua roudaamaan toiseen kaupunkiin ja kun huonekalusta pyydettiin hintaa tasan yhden euron verran, niin ei varmaan monikaan lähtisi siksi ajelemaan 40 km edestakaista matkaa, vaikka auto takapuolen alta löytyisikin.

Yhteistyössä