V
"vieras"
Vieras
no ei tasan jää, jos noin paljon jäisi oltaisiin rikkaita.
Jokainen voi ne tarkistaa halutessaan netistä. Jos ei jää niin teillä on jotain laskuja /omaisuutta tms. jota ei huomioida.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
no ei tasan jää, jos noin paljon jäisi oltaisiin rikkaita.
se on teidän valintanne, teillä olisi isommat tulot ilman autoa.
se on teidän valintanne, teillä olisi isommat tulot ilman autoa. Meilläkän ei olisi kaikkea tätä mitä nyt on jos omistettais joku autonrämä.
Kun asuttiin 25 km päässä kaupungista ja miehellä oli työmatkaa 106km/ suunta oli pakko olla autoa ja sitten hetken päästä ahnkititin toinen, kun minäkin olin töissä , ri sunnalla kuin hän ja mun työmatka oli noin 80km/ suunta. Julkiset kulkenut sellaiisin aikoihin että olisi töihin päässyt. ja kyllä muistna että silloin oli tilanteita jolloin oltiin viel käyhempiä kuin nyt, piti todella pihistellä ja elää esim 100e/kk, nyt ei ole tällaisia tilanteita tullut eteen. ruokaaan riittää rahat aja rästiin ei ole jänyt yhtään laskua
Ihan järjetöntä maksaa jotain 1000e kuussa vuokraa!
Ennemmin kannattaisi ostaa pieni rivitaloasunto tai pieni omakotitalo ja lyhentää lainaa, saa joskus sen talon omaksikin ja helpottaa seuraavan asunnon ostoa.
Mun mielestä ihan käsittämättömän hölmöä elää vuokralla noilla summilla.
Ennemmin vaikka vuodeksi pieneen asuntoon, kerää pesämunan jolla saa lainan ja sitten ostaa oman.
Miten niin, miten se on mahdollista?
Ja mitä noihin vuokriin ja sähköihin tulee, niin me asumme sellaisessa asunnossa, jonka asuinkustannuksia ttt:n kautta ei kokonaan huomioida. Tai ainakin naapurit (ovat ttt:n asiakkaita) joutuvat lyhentämään sähkölaskuaan siitä perusosasta, sillä ttt:n kautta ei makseta niin suuria sähkölaskuja, mitä näissä asunnoissa on (talvella jopa yli 300/kk).
No kun ei sillä 10 000 saanut ihan semmoista taloa tältä seudulta, jonka mä haluaisin, jos tästä pois muuttaisin...mutta sellaisen auton sai, jolla mä tykkään ajaa.
Ihan en nyt ymmärrä, että miksi mun olisi pitänyt tyytyä halvempaan autoon, jos niissä halvemmissa autoissa ei ollut sellaisia asioita, mitä autolta koemme tarvitsevamme. Kyllä me halvempiakin katsomassa käytiin, mutta ei miellyttänyt.
Kuten ei myöskään miellytä 100 000 maksavat rötiskötalot. Ja niin kauan, kun mä olen äitiyslomalla/hoitovapaalla, pankki ei pidä meitä parhaana mahdollisena lainanottajaperheenä sellaiselle summalle, jonka me lainaa haluaisimme, jotta saisimme tältä seudulta tätä asuntoa vastaavan talon.
Mä rakastan asua tässä ja olen valmis maksamaan tässä asumiseen vaadittavat asuinkustannukset. Joten siksi me ollaan niin hölmöjä, että asutaan tässä ja ostettiin tosiaan vielä se meille sopiva autokin. Seuraavaksi ostetaan varmaan kesämökki, mutta sitäkään me ei varmaan saatais tehdä?
pyöräkin on keksitty ja autoilun kuluiksi pitää laskea vakuutukset, renkaat , korjaukset ym,. ei vain se polttoaine aj kyllä se usin on niin että autolla kulkemien tule kalliimmaaksi kuin jullkisten käyttö ja pyuörilyhän on lähes ilmaista
Jospa nyt tehdään niin, että kun sä nyt kuitenkaan et meidän raha-asioista ihan hirmuisesti mitään tiedä (ihan jo siitä syystä, etten ole niistä koskaan tällä foorumilla niin tarkasti selvittänyt, että edes voisit tietää), niin älä turhaan vaivaa päätäsi meidän raha-asioillamme![]()
No mutta kyllähän sitä pienelläkin palkalla perheenkin elättää, monella kun ei ole vaihtoehtoa.Palkalla on tarkoitus elättää perhe eikä pelkästään itseään, sillä eivät lapset ansaitse omaa elantoaan ja puolisokin saattaa olla jostain syystä kotona. Onhan se tietysti hyvä, jos ansaitseminen ei ole yhden henkilön varassa. Mutta jos perheessä vain yksi on ansiotyössä, niin keneltä se olisi pois, jos koko perhe tulee sillä toimeen eikä ole sosiaalitoimiston asiakkaana.