Ilmiö: Curling-vanhemmat soittelevat TÄYSI-IKÄISEN lapsen pomolle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esimieheksi vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esimieheksi vai ei

Vieras
Tämä on jo tuttua työelämässä johtajille. Nuoren aikuisen ja työntekijän valveutunut äiti/isä soittaa lapsensa esimiehelle mikäli lapsella tulee ongelmia työssä tai häntä kohdellaan ikävästi. Ja useinhan juttu paisuu, mutta ihannetapauksessa esimies puuttuu vaikka työpaikkakiusaamiseen ripeästi jos/kun se on tullut tietoon - oli soittaja työntekijän äiti tai tämä itse.

Vanhemmat silottavat lapsen tien mahdollisimman mutkattomaksi ja miellyttäväksi. Täysi-ikäistyminen ei tarkoita kuin hyviä asioita - ja vastuunkantaminen ei tarkoita enää samaa vanhemmat kun tulevat ja pelastavat AINA. Onko tämä hyvä suunta ja ilmiö? Ahdistaako teitä esimiehet/opettajat silmille hyppivät vanhemmat?

Meidän työpaikalle soitti yksi äiti KOLMIKYMPPISEN poikansa puolesta, voisiko tämä saada tehdä myöhäisempää vuoroa kuin muut, kun sen on niin vaikea herätä aamulla ja tulla puoli kahdeksaan. Eipä siinä kamalan kauaa sen myöhästelijäpojan tarvinnut vaivautua aamulla heräämään töihintulon takia.

ja mulle on joskus soittanu äiti ja kysyny ottasinko heidän Laura-Petterin töihin kun Laura-Petteri tartteis jonkun homman kun ei sitä kiinnostanu mennä peruskoulun jälkeen mihinkään. sitten kun oon sanonu että kyllähän nyt ihan peruste on että Laura-Petteri ottaisi itse yhteyttä niin mamma on oikein suuttunu että "mitenniin? minä olen hänen äitinsä" eihän siinä oo voinu ku kysyä että oisko äitiki tulossa meille töihin

[QUOTE="töps";28854206]Meidän työpaikalle soitti yksi äiti KOLMIKYMPPISEN poikansa puolesta, voisiko tämä saada tehdä myöhäisempää vuoroa kuin muut, kun sen on niin vaikea herätä aamulla ja tulla puoli kahdeksaan. Eipä siinä kamalan kauaa sen myöhästelijäpojan tarvinnut vaivautua aamulla heräämään töihintulon takia.[/QUOTE]

Oho, no kolmikymppisen aikamiehen esimiehelle soittaminen on jo liikaa! Huhhuh. Meillä 20-vuotiaan tytön äiti soitteli pomolle kun työpaikkakiusaamiseen ei oltu puututtu lain edellyttämällä tavalla. Näin vastaavana ohjaajana ja kenties tulevana esimiehenä hieman hirvittää tuo että nuoren isä tai äiti saattaa olla milloin vain viemässä asioita eteenpäin jos lasta hieman ahdistaa, ja äidit ei ota tunteella/ylireagoi koskaan ei...

[QUOTE="töps";28854206]Meidän työpaikalle soitti yksi äiti KOLMIKYMPPISEN poikansa puolesta, voisiko tämä saada tehdä myöhäisempää vuoroa kuin muut, kun sen on niin vaikea herätä aamulla ja tulla puoli kahdeksaan. Eipä siinä kamalan kauaa sen myöhästelijäpojan tarvinnut vaivautua aamulla heräämään töihintulon takia.[/QUOTE]

Hahahahah... EIIIIII! Mä en voi uskoa tätä todeksi. Ei tollasia vanhempia, saati lapsia voi olla olemassa!!!! Mä olisin kuollut häpeästä, jos mun äiti soittelis mun pomolle... auts.

• Tykkää
Reactions: Spukka
Tuollainen olisi jo noloa, että vanhemmat soittelisivat pomolle liian aikaisesta heräämisestä yms. Kerran muistan nuoruudestani, että jouduin pyytämään vanhempia soittamaan työpaikalleni puolestani. Olin nimittäin aivan järjettömän kipeä ja ääntä ei lähtenyt pihahdustakaan. Tuolloin ei vielä ollut mahdollisuutta käyttää tekstiviestejä tai sähköpostia vaan oli soitettava, nykyisin äänettömänä yhteydenoton voisi tehdä itsekin.

Hahahahah... EIIIIII! Mä en voi uskoa tätä todeksi. Ei tollasia vanhempia, saati lapsia voi olla olemassa!!!! Mä olisin kuollut häpeästä, jos mun äiti soittelis mun pomolle... auts.

Ei se mielestäni ole kamalaa ja noloa jos tämä työntekijä on 18-21v. mutta siitä vanhemman ihmisen asioista soittaminen olisi. Kyllähän työelämä on vaativaa ja siellä tulee monenlaisia uusia tilanteita nuorelle työntekijälle eteen - ja hyvä että kokeneemmat vanhemmat ovat tukena ja valvomassa että työnantaja noudattaa lakia. Silti toki se esimiehelle on kova paikka, mutta täytyy toivoa että itse teen hommani sen verran hyvin ettei heidän tarvitse soitella/uhkailla.. Hurjaa.

[QUOTE="aapee";28854281]Oho, no kolmikymppisen aikamiehen esimiehelle soittaminen on jo liikaa! Huhhuh. Meillä 20-vuotiaan tytön äiti soitteli pomolle kun työpaikkakiusaamiseen ei oltu puututtu lain edellyttämällä tavalla. Näin vastaavana ohjaajana ja kenties tulevana esimiehenä hieman hirvittää tuo että nuoren isä tai äiti saattaa olla milloin vain viemässä asioita eteenpäin jos lasta hieman ahdistaa, ja äidit ei ota tunteella/ylireagoi koskaan ei...[/QUOTE]

Mä sanoisin tuossa vaiheessa ihan ystävällisesti äidille, että kiitos yhteydenotosta, me selvitetään asiaa täällä yrityksen sisällä mutta koska äiti ei ole henkilökuntaa eikä millään tavalla sidoksissa yritykseen, me emme keskustele sen enempää hänen kanssaan asiasta

ei ristus että on noloa, vaikee vaan sanoa tunteeko suurempaa myötähäpeää pojan vai äidin puolesta...

On tuttua, nämä nykyajan nuoret ovat sen verran lellittyjä, että jos hieman alkaa työnteko ahdistaa ja väsyttää ovat vanhemmat jo uhkailemassa avilla ja liiton lakimiehellä. Huvittavaa lähinnä. En ahdistuisi esimiehenä vaan pyrkisin tekemään työni mahd. hyvin.

Näyttää siltä että esimiehiä ei ilmeisesti työhyvinvointi juurikaan kiinnosta.

Kuinka niin? Jos ei aleta keskustelemaan asioista täysi-ikäisen vanhempien kanssa? Kun monessa paikassa jo vaitiolovelvollisuus estää keskustelut ulkopuolisten kanssa. Jos työntekijä kokee voivansa huonosti, hänellä on sitten työterveys tai liitto johon ottaa yhteyttä, mutta ei se vanhemmille kuulu.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama ja Wolt
Kuinka niin? Jos ei aleta keskustelemaan asioista täysi-ikäisen vanhempien kanssa? Kun monessa paikassa jo vaitiolovelvollisuus estää keskustelut ulkopuolisten kanssa. Jos työntekijä kokee voivansa huonosti, hänellä on sitten työterveys tai liitto johon ottaa yhteyttä, mutta ei se vanhemmille kuulu.

Itse esimiehenä toimiessani jouduin kerran työterveyden ja työntekijän ja tämän äidin kanssa palaveriin, vanhempi toimi ns. luottamusmiehen roolissa. Ei siinä kyseenalaistettu tai ihmetelty asetelmaa sillä työterveyslääkäri korosti, että työntekijä oli uhri. Työpaikalla sattui epäselviä ristiriitatilanteita useita ja tämä nuori oli ollut sairauslomalla ja aloittanut masennuslääkkeet niiden takia.

[QUOTE="vieras";28854498]On tuttua, nämä nykyajan nuoret ovat sen verran lellittyjä, että jos hieman alkaa työnteko ahdistaa ja väsyttää ovat vanhemmat jo uhkailemassa avilla ja liiton lakimiehellä. Huvittavaa lähinnä. En ahdistuisi esimiehenä vaan pyrkisin tekemään työni mahd. hyvin.[/QUOTE]

Älä yleistä. "Nämä nykyajan nuoret..."

[QUOTE="vieras";28854768]Kaikki? En mä tiedä ketään, joka puuttuisi täysi-ikäisen lapsensa työasioihin.[/QUOTE]

No laitetaan nyt sit murto-osa. Samat ne on jotka puuttuu joka vitun asiaan lapsensa elämässä ja uhkailevat opettajia, kun ei anneta kultamussun iskeä niittejä Kertun otsaan. Feissarimokista voi lukea kuinka fiksuja lapsia ovat kasvattaneet.
Joku maailmanlaajuinen aivohäiriö on kyllä kyseessä.

Viimeksi muokattu:
Onko nää 60-70luvulla syntyneitä vanhempia. Mitä sillon on tapahtunut, kun on päästänsä pimahtanu kaikki.

70-luvulla. Korkeasti koulutettuja jne. Järjestelevät lapselle asunnot, hammaslääkärikäynnit ja käytännössä äiti lentää paikalle samantien jos jotain hämminkiä on. Toisaalta ymmärrän tämän curling-vanhemmuuden ja arvostan välittämistä mutta ehkä työelämässä se pitää ottaa huumorilla niin kun joku jo sanoikin.

ja mulle on joskus soittanu äiti ja kysyny ottasinko heidän Laura-Petterin töihin kun Laura-Petteri tartteis jonkun homman kun ei sitä kiinnostanu mennä peruskoulun jälkeen mihinkään. sitten kun oon sanonu että kyllähän nyt ihan peruste on että Laura-Petteri ottaisi itse yhteyttä niin mamma on oikein suuttunu että "mitenniin? minä olen hänen äitinsä" eihän siinä oo voinu ku kysyä että oisko äitiki tulossa meille töihin

Mä olen kokenut samaa. Paljon : / Sanoin aina, että voidaan harkita palkkaamistasinä päivänä, kun muksu osaa soittaa itse.
Lisäksi olen saanut vanhemmilta vihaisia puheluita syrjimisestä tai suoranaisesta kiusaamisesta, kun olen kertonut palkatuille nuorille toistamiseen ja useasti, että jokaisella on töissä omat eväät, jääkaapissa olevat ruoat ovat jonkun, eivät vapaata riistaa niin kuin kotona.
Ai, ja lisäksi yhden isän mielestä mun olis pitänyt (oli suorastaan mun velvollisuus) hakea töihin mennessäni tän poika mukaan, että olis varmasti ehtinyt töihin ajoissa. Koska ajanhan mä kumminkin siitä aina ohi työmatkalla |O

Yhteistyössä