Ilmiö: Curling-vanhemmat soittelevat TÄYSI-IKÄISEN lapsen pomolle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esimieheksi vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28855546]Minusta on ymmärrettävää ja inhimillistä että lapsi kuka on kasvatettu niin, ettei ole joutunut huolehtimaan raha-asioista ja ikävistä velvoitteista ei myöskään aikuisena kivuttomasti niitä ala hoitelemaan. Ja oma äitini on samanlainen - soittaa samantien pomolleni jos hänestä vaikuttaa että työnantaja toimii epäreilusti tms. Ei ole haitannut,päinvastoin olen hyötynyt siitä että hän on aina ollut neuvomassa ja auttamassa :)[/QUOTE]

Kyllä munkin vanhemmat neuvoo ja auttaa mua kaikenlaisissa asioissa, esimerkiksi työssä. Mutta ne hoitaa sen juttelemalla mun kanssa, ei mun työnantajan kanssa. Jos mulla on ongelma työnantajan kanssa, kysyn äidiltä neuvoa miten asia kannattaisi hoitaa ja otan sen jälkeen ihan itse yhteyttä työnantajaan.

[QUOTE="vieras";28855672]Opiskelen yliopistossa ja teen keikkatöitä kahdessa eri paikassa plus satunnaisesti perheissä lastenhoitoa. Menestynyt ja pärjäävä olen mutta äiti sai meidät tosi nuorina ja on kauhean läheiset välit häneen, hän on myös juristi ja tarkka lakipykälistä ja työantajien toiminnasta. Positiivisessa mielessä siis tarkka, että ei anna kenenkään kävellä toisten yli ja pompotella nuoria! Olen oppinut valtavasti häneltä ja oon tosi kiitollinen äidistäni<3[/QUOTE]

Olet oppinut valtavasti häneltä, paitsi sen miten hoidetaan omat asiat tai sen miten ei anneta kenenkään kävellä sun yli tai pompotella. Sinähän annat, sitten äiti tulee ja näpäyttää sun pomoa.

Ei nyt liity ihan täysin tähän aiheeseen mut kuitenkin... Olen lapseton, mutta sukulaislapset käy usein viikonloppukylässä, ja vähän jäin yhtä tapahtumaa ihmettelemään. Tein 6-vuotiaan tytön kanssa nakkipataa ja pistin sen pilkkomaan nakkeja. Tyttö oli ihan peloissaan aluksi kun annoin sille leikkuulaudalle kasan nakkeja ja sitten sahalitaisen pienen puukon (terä max. 10cm.) Kysy, että onko pakko sillä puukolla leikata. Mä sanoin, et kun on tarkkana niin ei käy mitään vahinkoja ja opeteltiin sitten yhdessä aluks sitä pilkkomista. Lopputuloksena tyttö pillko vielä ylimääräisen paketin nakkeja kun niin oli ylpee että osaa käyttää terävää veistä.

Joten, eikö 6vee (liki 7) saa teillä kotona käyttää puukkoa valvonnassa esim. ruoanlaittotilanteessa? Oon miettiny et oisko toi pelko tohon puukon käyttöön ollu siitä kun ei oo saanu käyttää? usein kuulen et lapsia komennetaan et " älä kiipee, sä tiput siitä", "älä koske puukkoon, tulee haava", eikä sit anneta opetella asioita oikeissa tilanteissa esim. ruokaa tehdessä. Eri asia siis leikkiä puukolla ja hosottaa :D En saa aukaistua ajatuksiani tänne nyt niin hyvin, mut toivottavasti joku tajuaa :D Liittyy just tähän curling-meininkiin kuitenkin.

Yhteistyössä