Olisitko sinä suuttunut tämmöisestä lapsesi tempauksesta?

• Viestiketjun aloittaja äire
  • Ensimmäinen viesti
juu ei
[QUOTE="vieras";28771737]Siis soittaa omalle mummilleen ja papalleen? Siitä ei saa kyydin kerjäämistä tekemälläkään![/QUOTE]

äitinsä sanoi että ei jaksa viedä ja käski pyytää mummoa ja vaaria hakemaan. kyllähän se on kerjäämistä.

äiti kuulostaa laiskalta ja vastuuttomalta ja impulsiiviselta, mitäpä voi odottaa kuin kukkien repimista.

ei hetkauttaisi halvat kesäkukat mutta tottakai aina korjataan mitä tuhottu, maksetaan, mutta ei suututtaisi yhtään.

"vieras"
äitinsä sanoi että ei jaksa viedä ja käski pyytää mummoa ja vaaria hakemaan. kyllähän se on kerjäämistä.

äiti kuulostaa laiskalta ja vastuuttomalta ja impulsiiviselta, mitäpä voi odottaa kuin kukkien repimista.

ei hetkauttaisi halvat kesäkukat mutta tottakai aina korjataan mitä tuhottu, maksetaan, mutta ei suututtaisi yhtään.
Joopa joo. Jos ei omiin isovanhempiin voi luottaa ja pitää heitä lähimmäisinään ketkä voivat lapselle antaa kyydin, on aika huonosti asiat. Mun mummi ja ukki vei meidät monesti ulkomaille kun olin pieni veljen kanssa ja pystyttiin kyllä soittamaan vaikka kaks vuotiaina et mitä kuuluu.

YSDF
Älkää jumalauta rankaisko niitä lapsia millään tavalla!! Ne on kaikki tavasta riippumatta väkivaltaa!! Saako esim. ap:n mies ottaa aapeelta jotain tavaroita pois tai kieltää menemästä jonnekin jos aapee on tehnyt väärin?? Niinpä, miksi aikuinen saisi tehdä näin lapsellekaan??

"vieras"
Älkää jumalauta rankaisko niitä lapsia millään tavalla!! Ne on kaikki tavasta riippumatta väkivaltaa!! Saako esim. ap:n mies ottaa aapeelta jotain tavaroita pois tai kieltää menemästä jonnekin jos aapee on tehnyt väärin?? Niinpä, miksi aikuinen saisi tehdä näin lapsellekaan??
oisko vaikka siksi ap on lapsen äiti ja huoltajan kuuluu huolehtia ja asettaa rajat lapselleen?

Mun mielestä mennään metsään jo siinä kohtaa, kun 9-vuotias ajetaan pois siivouksen jaloista.
Siis 9-VUOTIAS?! Sen ikäisen olisi jo hyvä olla siivouksessa mukana.

Lapsen reaktio kuulostaa jotenkin shokkiselta ja huomionhakuiselta, eikä vanhemman shokkireaktio (tukkapölly) ja alistaminen (unilelut pois) ainakaan saa lasta rauhoittumaan ja miettimään asioita.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
"pinkki"
Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä;28771629:
Jaa, en ehkä olisi, eipä orvokit ja samettikukat paljon maksa. Jos olisin niin epäonnistunut että mulla olisi niin huomionhakuinen kersa että ei pysty sisällä olla samaa aikaa kuin minä teen jotain konkreettista hommaa, niin huolestuisin siitä en 50 sentin kesäkukasta.

kyllä yli 3veen pitää pystyä olla kotona sisällä samaa aikaa kun äiti tekee omat palkkatyönsä/kirjoitustyönsä/palstailee jne. jos on opetettu pienestä saakka.
jotenkin näin. tai ihan sama minkä ikäinen on. kyllä ne kotihommat hoituu vaikka lapset ois kotona, jos ei hoidu, niin vika ei oo lapsissa.
kuulostaa kyllä oudolta touhulta 9v.lta, mutta vähät jostain kukista. ennemmin miettisin sitä, mitä on mennyt pieleen, kun näin käy.

ei jumankauta
Herranjestas mikä polemiikki nousi nyt siitä, että ap tukisti tyttöään. Siis voi kamalaa!! Tyttö varmasti sai nyt elinikäiset traumat kun häntä hiukan rajummin KOMENNETTIIN!!!
En tajua miksi helkkarissa tuosta pitää alkaa itkemään. Minä olen pentuna saanut "Koivuniemen Herrasta" jos tein väärin, on tukistettu, on annettu korvatillikoita. Ja kumma miten traumaton ihminen olen, omaan käytöstavat, kunnioitan kanssaihmisiäni ja osaan elää elämääni lain puitteissa.
Mulla ei ole omia lapsia, mutta jos olisi niin aivan takuuvarmasti tukistaisin, antaisin luunappeja yms. jos pentu tekisi väärin.
Tosin, nykyisin myös näkee mitä tämä vapaa kasvatus saa aikaan, jossa lapseen ei saa koskea kun tämä tekee väärin. Aiheutetaan ongelmia kokoajan, nauretaan päin naamaa, ei kunnioiteta ketään, haukutaan ventovieraita kadulla.... yms. Miksi ihmeessä ei saisi tukistaa lasta jos se tekee väärin?

Olen pitkään sitäkin miettinyt, että jos esim mun pentuni olisi maikalleen fudut hankkinut omalla typerällä käytöksellään niin tasan olisi muksu asiasta saanut kuulla kotona ja todellakin olisin rangaissut häntä niin, ettei toistamiseen enää koskaan niin olisi tehnyt. Ja se rangaistus ei todellakaan olisi ollut mitään "Et saa katsoa telkkaria viikkoon, otan kännykän sulta pois viikoks ja nettiinkää et saa mennä viikkoon" P*skat tommonen "rangaistus" toimi.

Ihan varmaan hyväkin ettei sulla oo lapsia :)

Mutta onhan tää keskustelu mennyt pitkälle, kun äidistä on tehty tunnekylmä hirviö, ja lasta ei saisi rangaista, vaikka hän on tuhonnut toisen omaa.

Täähän on ihan lähtenyt käsistä.

Olisin ottanut uusien kukkien hinnan lapsen viikkorahoista ja laittanut hänet istuttamaan uudet kukat. Tukkapölly on rikos ja unilelujen kieltämien vain väärin suhteessa tekoon ja väärin suhteessa lapsen unihygieniaan.

• Tykkää
Reactions: Data
edellinen
Ihan varmaan hyväkin ettei sulla oo lapsia :)

Mutta onhan tää keskustelu mennyt pitkälle, kun äidistä on tehty tunnekylmä hirviö, ja lasta ei saisi rangaista, vaikka hän on tuhonnut toisen omaa.

Täähän on ihan lähtenyt käsistä.
Ehkä hyvä joo, koska tiedän että jos mulla lapsia olisi niin nykyaikana varmaan sosuut olis oven takana viikottain. Minä lapseni kurilla kasvattaisin ja aivan varmasti rankaisin jos pahaa tekisi. En vain ymmärrä miksi kurittaminen nykyisin on niin kamala asia. Eipä vielä muutama vuosi sitten oltu milläänsäkään siitä, että lasta tukistettiin. Se oli ihan normaali käytäntö. Miksi se nyt olisi niin väärin?

Ja nyky lapset osaavat käyttää tuota asiaa aseena aikuisia kohtaan. Lapset puhuvat pahaa, jossa aikuinen joka heitä komentanut muka hakkaa häntä ja tekee muutakin pahaa. Ja mitä aikuiset tekee? Nieleksii asian mukisematta. Koska eihän nyt meidän tero-annikkia saa rangaista, koska se voi traumatisoitua siitä.

Ehkö tosiaan parempi, etten ikinä hanki lapsia. Ei ole nykyajan kasvatusmetodit minua varten luotuja.

Yhteistyössä