Mitä puoluetta kannatat ja miksi? =)

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Siis itse kannatan kokoomusta, koska heillä on samanlainen arvomaailma mitä minulla. Esim. yksilön mahdollisuus itse päättää asioistaan, elämästään ja työnteon/yrittämisen arvostus ja kannattavuus. :)

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28745970]Perussuomalaisia.

En näe muuta järkevää vaihtoehtoa. Aidosti Suomen ja suomalaisuuden puolella.[/QUOTE]

Tarkotat varmaan rasistien puolella?

En oikeastaan kannata yhtään puoluetta, en sellaisenaan. Mutta vähän viherpiipertäen ( joskin vihreät ovat silmissäni sinistyneet ruiskukkamaisemmiksi ) olen kyllä vasemmalle kallellaan. Että jos joku on valittava, on se kai vassarit.

Niin ja ehkä heillä on eniten sitten omaa maailmankuvaani/arvomaailmaani vastaava näkemys.
Mutta oikeasti en kannata täysin yhtään puoluetta.

Viimeksi muokattu:
Enpä ole poliittisesti mitenkään aktiivinen tai varsinaisesti kannata mitään puoluetta, mutta persujen ehdokkaita on monesti tullut äänestettyä. Päällimmäisenä syynä nyt varmaan se, että sieltä on löytynyt sellaisia ehdokkaita joiden ajatukset ovat paljon vastanneet omiani..

"aapee"
Enpä ole poliittisesti mitenkään aktiivinen tai varsinaisesti kannata mitään puoluetta, mutta persujen ehdokkaita on monesti tullut äänestettyä. Päällimmäisenä syynä nyt varmaan se, että sieltä on löytynyt sellaisia ehdokkaita joiden ajatukset ovat paljon vastanneet omiani..
Juu, itse taas pidän persuja lähinnä Suomen häpeätahrana. :/ Mutta onneksi he eivät ole hallituksessa.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja epätodellinen;28746133:
Ehkä jätän ensi vaaleissa tyhjän lapun tai äänestän BB-julkkista.
:O No miten se auttaa asiaa? Sitten on turha valittaa kun puolueet ei miellytä! Kyllä jokaisen kansalaisvelvollisuus on äänestää.

Alkuperäinen kirjoittaja "aapee";28746181:
:O No miten se auttaa asiaa? Sitten on turha valittaa kun puolueet ei miellytä! Kyllä jokaisen kansalaisvelvollisuus on äänestää.
Tyhjä äänestyslippu on virallinen ääni, vain töherretyt liput hylätään. Samoin tyhjänpäiväisen ehdokkaan numeron kirjoittaminen lippuun on äänestämistä.

"vieras"
[QUOTE="aapee";28746181]:O No miten se auttaa asiaa? Sitten on turha valittaa kun puolueet ei miellytä! Kyllä jokaisen kansalaisvelvollisuus on äänestää.[/QUOTE]

Minä taas olen sitä mieltä, että on kansalaisvelvollisuus olla äänestämättä, jos ei oikeasti löydä sopivaa ehdokasta ja äänestäisi siis vain jotakin, jotta täyttäisi jonkin velvollisuuden. Suorastaan vastuutonta on äänestää, jos ei ole yhtään asioihin perehtynyt ja äänestäisi vaan vaikkapa sen perusteella, kuka parhaimmalta näyttää tai kenen naama on tuttu jostain turhajulkkisporukoista.

ssssssssss
Sdp:tä, koska mielestäni yhteiskunnan velvollisuus on huolehtia niistäkin jotka eivät itse siihen pysty vrt esim. USA:n asioiden hoito terveys-ja opintoasioissa, onko meidänkin tavoite mm että vain hallisharkimoiden lapsien pääsy yliopisto-opintoihin. Ja mistä itse tiedät ettet putoa ns huonompi osaisten kastiin yt-neuvotteluiden ym takia, aika hyvä luottamus tulevaisuuteen ettet ikinänä sairastu tai mahd. tule työttömäksi , USA:ssa taitaisit olla aika nopeasti ns sillan olla vain miten on, sitäkö "hyvinvointiavaltiota" Suomen kansakin haluaa.

"aapee"
[QUOTE="vieras";28746209]Minä taas olen sitä mieltä, että on kansalaisvelvollisuus olla äänestämättä, jos ei oikeasti löydä sopivaa ehdokasta ja äänestäisi siis vain jotakin, jotta täyttäisi jonkin velvollisuuden. Suorastaan vastuutonta on äänestää, jos ei ole yhtään asioihin perehtynyt ja äänestäisi vaan vaikkapa sen perusteella, kuka parhaimmalta näyttää tai kenen naama on tuttu jostain turhajulkkisporukoista.[/QUOTE]

Hmm, tietenkään mikään puolue ei ole täysin omanlainen, siis aina löytyy henkilöitä/mielipiteitä sieltä puolueesta mistä ei pidä. Mutta varmasti joku on lähimpänä omaa arvomaailmaa ja mielipiteitään! Nukkuvat ei ole useinkaan ottaneet selvää, vaan valittavat vain "poliitikot ei tee mtn hyvää" ja mussuttavat ja ruikuttavat.. Tekisivät sen sijaan itse oman osansa äänestämällä!

"aapee"
Sdp:tä, koska mielestäni yhteiskunnan velvollisuus on huolehtia niistäkin jotka eivät itse siihen pysty vrt esim. USA:n asioiden hoito terveys-ja opintoasioissa, onko meidänkin tavoite mm että vain hallisharkimoiden lapsien pääsy yliopisto-opintoihin. Ja mistä itse tiedät ettet putoa ns huonompi osaisten kastiin yt-neuvotteluiden ym takia, aika hyvä luottamus tulevaisuuteen ettet ikinänä sairastu tai mahd. tule työttömäksi , USA:ssa taitaisit olla aika nopeasti ns sillan olla vain miten on, sitäkö "hyvinvointiavaltiota" Suomen kansakin haluaa.
Ihan samaa mieltä. Kaikki ovat samanarvoisia (kuka vain voi "tipahtaa" pohjalle ja tarvita apua) ja kaikille pitää antaa ihmisarvoinen elämä, palvelut ja mahdollisuudet. Opiskelu täytyy olla ilmaista jne. Usa on kauhean eriarvoistava ja epäreilu yhteiskunta, kun on vain tosi rikkaat ja tosi köyhät, eikä kaikilla samoja mahdollisuuksia. Mutta mikä on sdp:n nykyinen ideologia? Miten se poikkeaa kokoomuksesta?

• Tykkää
Reactions: sciurus vulgaris
"vieras"
[QUOTE="aapee";28746229]Hmm, tietenkään mikään puolue ei ole täysin omanlainen, siis aina löytyy henkilöitä/mielipiteitä sieltä puolueesta mistä ei pidä. Mutta varmasti joku on lähimpänä omaa arvomaailmaa ja mielipiteitään! Nukkuvat ei ole useinkaan ottaneet selvää, vaan valittavat vain "poliitikot ei tee mtn hyvää" ja mussuttavat ja ruikuttavat.. Tekisivät sen sijaan itse oman osansa äänestämällä![/QUOTE]

Mutta jos eivät ole ottaneet selvää, eikö ole parempi, että tosiaan nukkuvat? Mitä virkaa sellaisilla äänillä on, jotka perustuvat vaikka siihen, kuka on parhaimman näköinen ehdokas? Jos tuolla perusteella antaa äänensä, silloinko saa valittaa, kun kerran on kansalaisvelvollisuutensa täyttänyt? Kansalaisvelvollisuutena tulisi äänestämisen sijaan olla pikemminkin yleinen yhteiskunnallinen valveutuneisuus, joka toki toisi mukanaan pääosin myös se äänestämisen, mutta siis itseisarvo ei mielestäni ole se, että kaikki äänestäisivät.

Kerran minulla on ollut tilanne, jossa en kerta kaikkiaan löytänyt ehdokasta, jolle olisin ääneni halunnut antaa. Silloin äänestin samaa ehdokasta kuin mieheni. Hän sai siis tavallaan käyttää kaksi ääntä. Puoluekin oli miehen ehdokkaalla sellainen, ettei nyt suoranaisesti harmittanut sen ehdokasta äänestää. Minulla ei siis ole mitään yhtä tiettyä puoluetta, jota pitäisin muita parempana, mutta on joitakin puolueita, joiden ehdokasta en koskaan äänestäisi.

"aapee"
[QUOTE="vieras";28746248]Mutta jos eivät ole ottaneet selvää, eikö ole parempi, että tosiaan nukkuvat? Mitä virkaa sellaisilla äänillä on, jotka perustuvat vaikka siihen, kuka on parhaimman näköinen ehdokas? Jos tuolla perusteella antaa äänensä, silloinko saa valittaa, kun kerran on kansalaisvelvollisuutensa täyttänyt? Kansalaisvelvollisuutena tulisi äänestämisen sijaan olla pikemminkin yleinen yhteiskunnallinen valveutuneisuus, joka toki toisi mukanaan pääosin myös se äänestämisen, mutta siis itseisarvo ei mielestäni ole se, että kaikki äänestäisivät.

Kerran minulla on ollut tilanne, jossa en kerta kaikkiaan löytänyt ehdokasta, jolle olisin ääneni halunnut antaa. Silloin äänestin samaa ehdokasta kuin mieheni. Hän sai siis tavallaan käyttää kaksi ääntä. Puoluekin oli miehen ehdokkaalla sellainen, ettei nyt suoranaisesti harmittanut sen ehdokasta äänestää. Minulla ei siis ole mitään yhtä tiettyä puoluetta, jota pitäisin muita parempana, mutta on joitakin puolueita, joiden ehdokasta en koskaan äänestäisi.[/QUOTE]

Minusta aikuisuuteen ja suomalaisuuteen kuuluu vaikuttaminen yhteisiin asioihin. Jos ei välitä eikä ole kiinnostunut, toki jättää äänestämättä ja vaikuttamatta, mutta se ei silti ole oikea ratkaisu tuohon ettei löydä ehdokasta. Kyllä jokaiselle joku puolue ja sieltä se oma ehdokas löytyy kun vain viitsii hieman nähdä vaivaa ja tutustua. :) Itse en välittänyt hirveämmin yhteiskunnan asioista alle kakskymppisenä, mutta nyt 21 vuotiaana olen tosi kiinnostunut ja koen sen etuoikeutena, että meillä on näin hyvä demokratia.

• Tykkää
Reactions: sciurus vulgaris

Yhteistyössä