Uinti raskaus aikana.. kokemuksia pliis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma Uimari..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma Uimari..

Vieras
Ehkä tyhmä kysymys, mutta olen RV 18 ja käynyt pari kertaa uimassa. Mahaa alkaa olla ihan kivasti, muttei niin paljon että haittaisi menoa.

Uidessa kuitenkin mahaa kiristää. Ihan niinkuin se venyisi pituutta kun uin vapaa uintia.

Joka paikassa lukee, että uinti on parasta liikuntaa, mutta mahan venymisen tunne tuntuu oudolta..

Millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Ehkä tyhmä kysymys, mutta olen RV 18 ja käynyt pari kertaa uimassa. Mahaa alkaa olla ihan kivasti, muttei niin paljon että haittaisi menoa.

Uidessa kuitenkin mahaa kiristää. Ihan niinkuin se venyisi pituutta kun uin vapaa uintia.

Joka paikassa lukee, että uinti on parasta liikuntaa, mutta mahan venymisen tunne tuntuu oudolta..

Millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Mä uin rintauintia tai vapaauintia. Mulla tulee maanantaina 18 viikkoa täyteen, eli aika samoissa ollaan. Viimeksi kävin viikko sitten uimassa. Ainoa ongelma mikä itselläni on liittyy siihen, että en vain malta uida tarpeeksi hitaasti, syke nousee kamalan nopeasti ihan yli. Mahassa ei ole tuntunut miltään erityiseltä uidessa. Ajattelin itse noudattaa neuvolan ohjetta, että kaikkea liikuntaa saa tehdä niin kauan kun tuntuu hyvältä. Jos joku tuntemus epäilyttää tai sattuu, niin otan sitten iisimmin.

Tuntuuko mahassa siis ihan kipeältä, vai jotenkin kummalta?

Alkuperäinen kirjoittaja uintia myös;28743876:
Mä uin rintauintia tai vapaauintia. Mulla tulee maanantaina 18 viikkoa täyteen, eli aika samoissa ollaan. Viimeksi kävin viikko sitten uimassa. Ainoa ongelma mikä itselläni on liittyy siihen, että en vain malta uida tarpeeksi hitaasti, syke nousee kamalan nopeasti ihan yli. Mahassa ei ole tuntunut miltään erityiseltä uidessa. Ajattelin itse noudattaa neuvolan ohjetta, että kaikkea liikuntaa saa tehdä niin kauan kun tuntuu hyvältä. Jos joku tuntemus epäilyttää tai sattuu, niin otan sitten iisimmin.

Tuntuuko mahassa siis ihan kipeältä, vai jotenkin kummalta?

Kiitos vastauksesta.. Mulla kans vähän vaikea pitää vauhtia alhaalla.

Tunne ei ole kipeä, vaan tuntuu niinku maha venyisi. Ei sellainen normaali olo kun olen ennen käynyt uimassa. Vähän niinku kun normisti istuu ja kävelee niin maha on ok, mutta sitten kun uin ja olen mahallani niin silloin tuntuu kuin minua venytettäisi pituuussuunnassa ja maha venyy. Ei se ole kipeä tunne, vaan outo..
En tiedä onko tämä normia vai ei...

Mulla 26+3 viikkoja, kävin kesäkuun lopulla järvessä uimassa, muuten ei tuntunut mitenkää huonolta, mutta vaikka vesi oli suht lämmintä, niin tisseihin sattui ikävästi! Mulla on tullut rv 20 lähtien jo jotain pientä esimaitotippaa rinnoista ja varsinkin kuumalla, kun olen tosi isorintainen, rinnat kerää nestettä (muuten ei turvotuksia) ja kun menin veteen, niin rinnat yritti ikäänkuin "kurtistua", kuten viileässä yleensäkin, niitä rupesi vihlomaan, ja tuntui vielä saunomisen jälkeenkin kipeiltä.. En uskalla enää mennä ehkä tälle kesää, vaikka ilmat lämpenisikin, maha on kasvanut hirveästi viime viikkoina ja nivusiin tullut välillä kipeitä nipistyksiä, on ollut pakko ottaa vähä rauhallisemmin..

Jos ei tunnu kipeältä niin tuskin on mitään haitallista. Kyllähän siinä vatsa on ikäänkun venytyksessä kun on jalat suorana taakse ja ojentaa kättä eteen, joten ehkä siitä nuo tuntemukset? Jatka vaan uimista jos ei varsinaisesti epämukavalta tunnu :) Ihon rasvaaminen/öljyäminen voi auttaa jos vatsanahka tuntuu kiristävältä.

Itse en ole nyt kesällä kuntoilumielessä uinut, joten en osaa sanoa miltä pidemmän matkan uiminen tuntuisi, mutta järvessä kävin huvikseen pulikoimassa viimeksi pari päivää sitten, rv 35 :D Mahaa on niin että hyvä kun ei uikkarit ratkee, mutta vedessä se tuntuu yllättävän vähän. Hyvin pystyy vielä uimaan (rintaa) :)

Tänään kävin osin tämän ketjun innoittamana hallissa uimassa. Maha ei veteen päästyä tuntunut miltään, mutta uintivauhti on hidastunut entisestä. Uin tasaista tahtia sen verran mitä 40min aikana ehdin, eli 1km 250m (rintaa). Olisin vielä jatkanut jonkun aikaa, mutta halli meni kiinni :D
Vedestä noustessa olo kyllä tuntui äärettömän painavalta.

En ole itse nyt kaynyt syomassa, mutta kavelylla tanaan 1.5h. Kulki oikein hyvin!.

Olen rasvannut mahaa bio oil oljylla. Menen ensi viikolla taas uimaan. Katsotaan milta tuntuu.. Onko "venytetty" olo :)

Pidan mielessa mita tassa ketjussa sanottiin, kunhan ei kay kipeaa voi jatkaa. Kiitos teille vastauksista!