Mulla vähän samanlainen kokemus kuin sinulla, mutta sillä verukkeella, että meidän suhde päättyi lopulta eroon. Mies siis petti alkuaikoina ja jäi siitä räikeästi (erittäin räikeästi) kiinni, ja vielä kiinnijäämisenkin jälkeen yritti valhdella ja huiputtaa, ettei mitään ollut tapahtunut. Muistin ja muistutin tästä koko suhteemme ajan (n. 5 v) ja mies jopa minulle raivosi siitä, että lopeta jo se jankutus. Unohda tai minä unohdan sinut.
Miehen venäläinen työkaveri oli tarvinut kyseisestä kaupungista kämppää pariksi päiväksi, joten mies oli avulias ja päätti tarjota sellaisen. Minä asuin silloin opintojeni vuoksi toisella paikkakunnalla. Ja menin sitten yllättäen jo aiemmin mieheni luokse, jolloin selvisi, että tämä venäläinen nainen on kortteerannut pari yötä miehen kanssa. Tiesin alunperin, että kyseinen nainen on "tulossa käymään" mieheni luona. Luulin että kyse oli työasioista eikä todellakaan mistään yökyläilyistä.
Nainen käyttäytyi kämpässä kuin kotonaan, tarjosi minulle teetä ja neuvoi, mihin voisin istua. Tajusin jo siitä että jotain oli tapahtunut. Ei pelkkä työkaveri työasioissaan tarjoaisi miehen tyttöystävälle teetä heidän kodissaan
Mies kielsi kaiken tapahtuneen ja valehteli päin näköä. Lähdin tilanteesta pois ja menin muualle yöksi, mies otti seuraavan kerran yhteyttä n. 4 päivän päästä eli silloin kun vieras nainen oli lähtenyt miehen luota pois. Tulin selvittelemään välejä, mies valehteli edeleen, ettei mitään ollut tapahtunut. Sitten jossain vaiheessa minulle kuitenkin selvisi, että siellä oli rynkytetty pitkään ja hartaasti joka yö. Olimme siinä vaiheessa jo miehen kanssa harrastaneet seksiä, joten ensimmäisenä sitten mentiin sukupuolitautitesteihin... Onneksi mitään ei löytynyt. Pakotin jopa miehen kertomaan lääkärille, että hän oli käynyt venäläisissä.
No ei tässä mitään. Mutta jatkoimme yhdessä kyseisen episodin jälkeen vielä n. 4 vuoden ajan. Aina jaksoin hänelle muistuttaa jonkun riidan tai muun yhteydessä, että "sinä sentään olet pettänyt minua, minäpä en sinua - sinä olet huono ihminen, minä en". Mies kyllästyi tähän jossain vaiheessa ja sanoi että minä joko unohdan tuon asian jankkaamisen tai sitten suhde loppuu. Lupasin lopettaa jankkaamisen, mutta muistutin siitä häntä vielä pari kertaa.
Loppujen lopuksi meidän suhde päätty n. 5 v seurustelun jälkeen, kun miehen kaveri vahingossa kännissä lipsautti jotain sellaista, joka sai minut epäilemään että miehellä on ollut uudestaan vieras nainen (lupasi tietenkin kautta kiven ja kannon moneen kertaan, ettei enää pettäisi). Kysyin sitä mieheltäni (mies ei tiennyt että minä tiedän kaverin kertoneen "liikaa"). Mies taas valehteli ja osasi puhua oikeat sanat. Sanoi ettei hänellä ketään ole. Sitten sanoin että minä tiedän koska kaverisi kertoi. Lopuksi hän kertoi minulle koko tarinan, eli sen että hänellä on ollut useita naisia usean vuoden ajan - viimeksi edellisenä viikonloppuna. Tämä tapahtui keväällä. Jouduin jäämään miehen luokse vielä kesäksi koska minulla olisi ko. paikkakunnalla kesätyöt. Sovimme miehen kanssa että katsotaan tilannetta ja yritetään parantaa suhde kesän aikana, jos syksyllä tuntuu ettei juttu toimi, niin erotaan. Kesä meni oikein mukavasti (vaikka toki kaikki kalvoi mieltäni) ja sitten ihan yllättäen syksyllä (mukavan kesän jälkeen) minulle selvisi, että mieheni oli valehdellut minulle edellisviikonlopun tapahtuman. Ei ollutkaan ollut reissussa veljensä kanssa, vaan yhden naispuolisen työkaverin.
Se oli meidän suhteen loppu. Olin nuori ja tyhmä ja uskoin parannukseen. Enää en usko. Mies vannoi ja vakuutti, ettei tekisi sitä koskaan. Vannoi myös aina kiinni jäätyään, ettei ole tehnyt mitään, vaikka merkit oli selvät. Mies muuten meni naimisiin viimeisimmän "panonsa" kanssa, eli jatkoivat seurustelua, jonka olivat tavallaan aloittaneet meidän suhteen aikana. Se liitto päättyi n. vuosi sitten eroon. Ehtivät olla kymmenkunta vuotta yhdessä.