Mulla olis oikeestaan kaksi asiaa lisättävänä tähän ketjuun.
a) eihän 200 euron koru ole mitenkään erityisen kallis?!? Jos lähtökohtaisesti miehellä on vaikka 4000 euron nettotulot (akateeminen) tai edes 3000 euron nettotulot ja velaton asunto + perheen nainenkin tienaa hyvin, niin mielestäni 200 euron koru on verrannollinen seuraaviin asioihin: työttön kotiäiti ostaa 1000 e nettotuloillaan 20 e bussilipun toiselle paikkakunnalle mennäkseen panemaan salaista rakastajaansa tai kotihoidontuella oleva kotiäiti ostaa kortsupaketin salarakkaansa luokse. Eli siis, kaikki on suhteellista, turha tarttua tuohon korun hintaan.
Korun hinnasta vielä sen verran, että se on ehkä jollain tavalla verrannollinen tähän. Kun olin nuorempi, niin eräs tuttavani, perheellinen varattu mies (n. 25 v) tarjosi minulle seksistä 400 euroa. Eikä hän ollut edes mikään miljoonaperijä, vaan töissä tehtaalla, joskin johtohommiassa.
b) onko harrastettu seksiä vai ei. Sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä, paitsi sukupuolitautien kannalta. Koska oikeastaan olisi parempi melkein, jos seksiä olisi harrastettu, sillä silloin kyseessä olisi vain ehkä pelkkä seksisuhde. Mutta jos seksiä ei ole harrastettu, niin melko ilmiselvästi minulla tulee tästä ketjusta mieleen, että Tinjan mies on rakastunut "Lissuun". Joten summana: olisiko parempi harrastaa pelkkää fyysistä seksiä vai olla harrastamatta seksiä mutta olla rakastunut vieraaseen?
"Niin minäkin sinua"
Mihin kysymykseen tuo on vastaus? Miettikääpä ihan oikein tarkkaankin.
Jos sanotaan: minä tykkään sinusta, siihen vastataan: minäkin tykkään sinusta, minäkin sinusta.
Jos sanotaan: mulla on ikävä sinua, niin siihen vastataan: minullakin sinua. Ei siihenkään voi vastata minäkin sinua.
En siis itse keksi mitään mitään muuta vastausta tuohon "Niin minäkin sinua", kuin: Minä rakastan sinua tai sitten vähän pliisumpi, joskin vähän oudompi lausahdus "Minä ikävöin sinua". Mutta käyttääkö "nuoriso" tuollaista jälkimmäistä lausahdusta?
Eli Tinjalle ihan vaan sellainen pohdittava, että älä hyvä nainen niele kaikkea, vaan epäile edelleen pahinta. Hyvä jos saatte juteltua.
Lisään vielä että minua ihmetyttää muutamien ihmisten kommentit, kun he kirjoittavat näin:
- poista Tinja se Lissu omakätisesti miehesi facebook-ystävistä
- minä ainakin sanoisin miehelle, ettei hän saa lähteä Vauhtiajoihin
Siis eikö miehen itse pitäisi tällaisen "mokan" jälkeen tajuta kyseiset asiat? Jos hän ei molemmissa asioissa toimi omatoimisesti juurikin niin että lopettaa yhteydenpidon Lissuun ja jättää vaihtiajotkin "kaveriporukalla" välistä, niin miksi ylipäätään enää jatkaa miehen kanssa? Jos hän ei itse tajua oman mokauksensa jälkeen ryhdistäytyä ja panostaa parisuhteeseensa, niin luuletteko tosiaan että naisen käskyt ja komennukset saisivat hänet pysymään kaidalla tiellä?