Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olipa satunnaistapaamisissa seksiä tai ei, niin minä ainakin olisin hyvin surullinen noin systemaattisesta ja pitkäaikaisesta salaamisesta. Siis vaikka mun mies olisi aloittanut vaikka uuden harrastuksen salaa minulta, olisin todella pahoillani.
Jos jotain, niin parisuhteessa tiedetään toisen elämän isot asiat, parhaat ystävät ja harrastukset.
Satunnainen kertapanokaan ei olisi niin paha, kuin tuollainen salailu.
Mä luulen , ap, että sun mies kertoo totuutta nyt, mutta ei tajua että se seksi ei ole se pahin juttu tässä.
Ja se, että nainen ilmoittaa sinun kyselysi, kertoo että se tajuaa sen.

"vieras"
[QUOTE="Tinja";28724953]Mies kyllä töidensä puolesta käy joskus tuossa kaupungissa. Tosin nainenkaan ei siinä kaupungissa asu, vaan käy töissä siellä.[/QUOTE]

siinä ei vaan ole mitään järkeä, että mies ostanut korun ja vielä kertomatta sulle.

"vieras"
Millainen mies ostaa koruja, kalliita koruja edes millekään satunnaispanolle? Mulle ainakin tuli mieleen, että on miehellä enemmänkin tunteita tätä hempukkaa kohtaan. En kyllä noin pitkän suhteen jälkeen helposti antais anteeksi tuon luokan pettämistä. Ihan taatusti on käyny panemassa tai jos edelleen väittää, ettei ole, niin sitten on rakastunut siihen naiseen. Ikävää, todella ikävää, että ihmiset käyttäytyy noin tyhmästi.

Smartie
Kotikatsomo odottaa popcornin kanssa päivitystä tilanteeseen.
Tämä on oikeesti jännittävää seurattavaa, mutta sitten tosissaan, tässä mun mielipide asiaan:

Mies on vähintään tunnetasolla pettänyt sinua, luultavasti ihan konkreettisestikin.
Jos teillä kuitenkin on hyvä suhde muuten ja rakastat miestäsi, älä heitä sitä ensitilassa pois.

Nuo "saman tien pihalle" kommentoijat eivät ymmärrä ihmissuhteiden syvyyttä. Miehesi vaikuttaa kuitenkin tässä vaiheessa rehelliseltä ja katuvalta, sekä yrittää hoitaa tilanteen parhaansa mukaan. Mm. tuo viesti että käski "lissun" vastata kuten itse haluaa, osoittaa mielestäsi sen. Yksi hyvä puoli miehestäsi tulee tässä tilanteessa esille, hän ottaa rehellisesti vastuun tekemisistään.

Muista myös seuraava seikka. Jos miehesi on pettänyt sinua ja yrittää vielä peitellä sitä, se ei tarkoita että hän haluaa tehdä sinulle pahaa. Hän voi ajatella myös niin, että nyt on tapahtunut tarpeeksi vahinkoa, eikä tässä tilanteessa sillä tiedolla ole enää merkitystä, sillä hän huomaa sinun ja perheenne olevan tärkeämpiä asioita kuin tämä "lissu" ja haluaa korjata tilanteen.

Ihan oikeasti kuulostaa siltä, että mies on soljunut tilanteeseen vähä vähältä, antaen aina vähän kerralla periksi. Ja kuulostaa myös siltä että se toinen nainen on ollut alullepanijana sekä hänellä on enemmän tunnetta pelissä, sillä kuulostaa siltä että miehesi osaa tehdä tilanteessa kuten aikuinen tekee ja tämä "lissu" panikoi eikä tiedä itse mitä tehdä.

Toivon että teidän suhteenne ei lopu tähän! Tsemppiä ja haleja, voimia toimia tässäkin tilanteessa!
Muista että anteeksianto on yllättävän suuri voima ja voi jopa tehdä suhteen paljon paremmaksi (jos kyseessä on loppupeleissä ajatteleva ihminen, eikä muita halveksuva sika).

• Tykkää
Reactions: ElaineH
"juup"
Hyvä jos saatte keskusteltua kunnolla. Noin kalliin korun ostaminen vaan kieliin aivan muuta kuin ruttavuudesta tai edes ystävyydestä... vaikka kyse ei olisi seksistä, niin ainakin hyvin vahvoista tunteista.

[QUOTE="vieras";28725231]Anna kun arvaan: ap antaa anteeksi miehelleen, joka on katuvaisena luvannut, että ei petä enää koskaan :rolleyes:[/QUOTE]

Niin, ja jos miehen suhde jatkuu, se on ap:n vika kun kyttäilee miestä... Näin ne jotkut osaavat kääntää asioita...

• Tykkää
Reactions: ElaineH
"vieras"
[QUOTE="vieras";28725231]Anna kun arvaan: ap antaa anteeksi miehelleen, joka on katuvaisena luvannut, että ei petä enää koskaan :rolleyes:[/QUOTE]

haluaisin olla sellainen nainen joka pystyy jatkamaan, mutta en ole. olisin niin raivona, vihainen, pettynyt, itkenyt että siihen se jäisi. Tuntuisi että matto olisi vedetty jalkojen alta. Haluaisin olla tunteettomampi ja pystyä olemaan järkiliitossakin. No en ole.

On siis Ap:een luonteesta kiinni kannattaako yrittää vai ei ja mitä mies vastaa. Jos ei tunnusta pyydä anteeksi ja muuta niin siitä vaan jatkamaan jos ei haittaa että oma mies käy vieraissa tai mahdollisesti jopa rakastaa toista naista. Itse lähtisin heti mutta ymmärrän jos joku kokee parhaaksi elää järkiliitossa. Sillon voit myös itse ottaa vaikka kotiinne välillä miehiä kun tuskinpa se miestä haittaa. Tai vähintään kerro että Markku tulee muuten käymään ja harrastamme seksiä, ei varmaan haittaa kun sinullakin noita. Jos vaikka käytettäisiin jatkossa kumia kun voi noita tauteja tulla. Ei ole tosin pakko sen miehen kanssa enään seksiä harrastaa.
joo ei kiitos mulle tällaista suhdetta.

Jos mies on aidosti pahoillaan ja lopettaa suhteen on parempi alku. Sillon joudut tosin olla koko ajan varpaillaan että oliko nyt tosissaan, onko suhde elossa tai mahdollisesti seuraava tulossa.

fdsa

Voi olla että ap:n mies on oikeasti katuvainen, he yhdessä ilmoittavat tuolle toiselle naikkoselle tilanteen vakavuuden.
Parhaimmillaan ap:n ja hänen miehensä suhde paranee, sillä he ovat yhdessä päässeet yli yhdestä ihmissuhteiden vaikeimmista ongelmatilanteista.

Tiedän monia ja monia suhteita, jotka ovat kestäneet pettämisen. He ovat päässeet asiasta yli ja heidän suhteensa on parantunut huomattavasti. Sillä toinen on onnistunut antamaan anteeksi pettäjälle, ja tämä on osannut ottamaan opiksi elämänsä pahimmasta virheestä. He eivät ole perustaneet päätöksentekoa suhteessaan pelkille tunteille, vaan ovat selvillä siitä, kuinka paljon työtä kahden ihmisen välinen suhde tarvitsee.

Ottaa päähän tuollainen anteeksiantajan halveksunta. Oppikaa tekin niistä, voi olla että elämä paranee kummasti.

voiluoja
[QUOTE="Tinja";28724917]Vastasin naiselle, että olemme naimisissa ja meillä on hyvä ja toimiva suhde ja aina ollut luottamusta. Ihmettelin nyt mikä juttu on menossa, kun ensimmäistä kertaa on tällainen tilanne, että on jotakin miestä en tiedä.. yms aika pitkän viestin laitoin vielä..

Nainen vastasi mulle vain, että "Ok :) "[/QUOTE]

kiva kun avasit sille asioitanne.hän taas sanoi vaan ok.
itse sanon tähän että ok.

Voi olla että ap:n mies on oikeasti katuvainen, he yhdessä ilmoittavat tuolle toiselle naikkoselle tilanteen vakavuuden.
Parhaimmillaan ap:n ja hänen miehensä suhde paranee, sillä he ovat yhdessä päässeet yli yhdestä ihmissuhteiden vaikeimmista ongelmatilanteista.

Tiedän monia ja monia suhteita, jotka ovat kestäneet pettämisen. He ovat päässeet asiasta yli ja heidän suhteensa on parantunut huomattavasti. Sillä toinen on onnistunut antamaan anteeksi pettäjälle, ja tämä on osannut ottamaan opiksi elämänsä pahimmasta virheestä. He eivät ole perustaneet päätöksentekoa suhteessaan pelkille tunteille, vaan ovat selvillä siitä, kuinka paljon työtä kahden ihmisen välinen suhde tarvitsee.

Ottaa päähän tuollainen anteeksiantajan halveksunta. Oppikaa tekin niistä, voi olla että elämä paranee kummasti.
Ei se mikään automaatio ole. Minäkin annoin anteeksi, sittemmin nauroi räkäisesti kun toisti tekonsa. Koska "kerran anteeksiantaa, aina anteeksiantaa"...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28725439:
Ei se mikään automaatio ole. Minäkin annoin anteeksi, sittemmin nauroi räkäisesti kun toisti tekonsa. Koska "kerran anteeksiantaa, aina anteeksiantaa"...
Myöskään automaatio ei ole, että kaikille kävisi kuten sinun tapauksessa. Yritä ymmärtää, että joillain se vaan menee paremmin. Otetaan kerrasta opiksi.

"vieras"

Voi myös olla, että pitkäaikainen suhde loppuu tuollaiseen. Se että sinä tunnet monia pareja jotka ovat jatkaneet ydessä pettämisestä huolimatta EI TARKOITA, että kaikki olisivat samanlaisia.

• Tykkää
Reactions: Joxu
nlhlmkhk
Anna kenkää. Ylipäänsä, sananlaskun mukaan, joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos ei kykene itse käsittelemään parisuhteen ongelmia, kuten tämä, ihan turha kaataa ongelmia muiden ratkottavaksi. Lyhyesti: anna heti kenkää ja jatkossa kannattanee pysyä erossa parisuhteista.

"..."
Voimia ap:lle, jos päätätte jatkaa. <3 Tie on pitkä ja tuskainen ennenkuin helpottaa ja pystyy luottamaan edes hitusen. En pidä sitä kuitenkaan huonona vaihtoehtona. Tiedän omasta kokemuksesta.

Miten juttu oli saanut alkunsa? Kumpi oli tehnyt aloitetta ja miten?

[QUOTE="vieras";28725501]Myöskään automaatio ei ole, että kaikille kävisi kuten sinun tapauksessa. Yritä ymmärtää, että joillain se vaan menee paremmin. Otetaan kerrasta opiksi.[/QUOTE]

Joillakin harvoilla kyllä.

"mona"
Mä ihan oikeesti ihmettelen et jotkut heittäis miehen pihalle noilla tiedoilla. Meillä takana kymmenen yhteistä vuotta ja kaksi pientä lasta. Luotan täysin mieheeni eikä koskaan ole ollut mitään pettämiskuvioita. Mutta jos mieheni joskus ihastuisi johonkin toiseen, ehkä pönkittäisi itsetuntoaan jne. niin olisin kyllä valmis antamaan anteeksi jos todella sitä katuisi. Toki se tuntuisi todella pahalle, mutta kuitenkin näkisin että meidän suhde on niin vahva ja tärkeä että se kestää myös anteeksiannnon. Toivottavasti näin myös ap:llä. Voimia kovasti!

Yhteistyössä