The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kuulin juuri huonoja uutisia, eräs sukulaiseni jolla oli aika tärkeä rooli mun elämässä ollessani nuori, on joutunut pois kodistaan ja johki palvelutaloon

tulipa taas muistutus siitä miksi työkykyisten pitää tehdä töitä ja maksaa veroja

kuulin juuri huonoja uutisia, eräs sukulaiseni jolla oli aika tärkeä rooli mun elämässä ollessani nuori, on joutunut pois kodistaan ja johki palvelutaloon

tulipa taas muistutus siitä miksi työkykyisten pitää tehdä töitä ja maksaa veroja
Ei se koskaan oo herkkua jättää oma koti, vaikka oikeesti ei enää siellä pärjäiskään :(

Mää teen vissiin tuplapanoksen sit, ku työkseni hoidan niitä vanhuksia ja maksan siis verojakin siinä :snotty:

:hug:...mutta onneksi on päässyt palvelukotiin. Katsopas, kun sen ulkopuolelle jääviä on ja jotka kärvistelevät todella.

Mutta mä skippaan tän aiheen nyt.

[QUOTE="vieras";28719557]Kannattaa miettiä mitä sanoo. Jos ei oman lapsen hoitajia (sullakin vissiin on lapsia) arvosta ja suo heille parempaa palkkaa niin se kertoo aika paljon ihmisestä, arvostaako omaa lastaan.[/QUOTE]

arvostaminen ja palkka ovat kaksi aivan eri asiaa ja sikäli kuin muistan niin sanoin ko ketjussa että julkisen sektorin palkanmaksukyky ei mahdollista palkankorotuksia

[QUOTE="vieras";28719589]Kaksi aivan eri asiaa? Kuinka niin? Eikös palkan pidä olla työhön nähden sopiva ja oikeudenmukainen? Lto:t ovat olleet palkkakuopassa hyvin kauan.[/QUOTE]

no mun mielestä arvostus on eri asia kuin palkka ja oon sinänsä samaa mieltä monienkin julkisen sektorin naisvaltaisten ammattien palkkakuopasta

samaan hengenvetoon joudun taas muistuttamaan että julkisen sektorin resurssit tulevat tuskin koskaan riittämään kuopan tasoittamiseen

"vieras"
no mun mielestä arvostus on eri asia kuin palkka ja oon sinänsä samaa mieltä monienkin julkisen sektorin naisvaltaisten ammattien palkkakuopasta

samaan hengenvetoon joudun taas muistuttamaan että julkisen sektorin resurssit tulevat tuskin koskaan riittämään kuopan tasoittamiseen
Sanoit keskustelussa myös, ettei työ ole kovin vastuullista ja siksi siitä ei tarvitse maksaakaan enempää.

[QUOTE="vieras";28719619]Sanoit keskustelussa myös, ettei työ ole kovin vastuullista ja siksi siitä ei tarvitse maksaakaan enempää.[/QUOTE]

no kyllähän siinä aika rajallinen vastuu on moneen muuhun hommaan verrattuna

mä en ylipäätään usko että palkkaa voitaisiin maksaa arvostuksen mukaan koska mistään ei löydy semmoista tahoa joka osaisi tasapuilisesti luokitella työt oikeisiin palkkaluokkiin

niimpä palkat muodostuvat kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan, vähän niinkuin markkinataloudessa oikeastaan kuuluukin

"vieras"
no kyllähän siinä aika rajallinen vastuu on moneen muuhun hommaan verrattuna

mä en ylipäätään usko että palkkaa voitaisiin maksaa arvostuksen mukaan koska mistään ei löydy semmoista tahoa joka osaisi tasapuilisesti luokitella työt oikeisiin palkkaluokkiin

niimpä palkat muodostuvat kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan, vähän niinkuin markkinataloudessa oikeastaan kuuluukin
Eikö sinusta ison lapsiryhmän kaikista lapsista huolehtiminen (perustarpeet ja turvallisuus) ole vastuullista? Ihan totta? :D
Siinä on kyse lasten turvallisuudesta, ja isänä luulisi sinun ymmärtävän että jos mikä on vastuullista.

[QUOTE="vieras";28719652]Eikö sinusta ison lapsiryhmän kaikista lapsista huolehtiminen (perustarpeet ja turvallisuus) ole vastuullista? Ihan totta? :D
Siinä on kyse lasten turvallisuudesta, ja isänä luulisi sinun ymmärtävän että jos mikä on vastuullista.[/QUOTE]

tottakai se on vastuullista mutta ei kuitenkaan ensteks eniten vastuullisin ammatti maailmassa

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä