pitää vieläkin paikkansa
"Jos haluat sotaa, valmistaudu rauhaan..."Olipa taas ihan järkyttävän viisas aloitus.
Kuka haluaisi sotaa yleensäkään, saatika että oma lapsi sinne joutuisi?
"Jos haluat sotaa, valmistaudu rauhaan..."Olipa taas ihan järkyttävän viisas aloitus.
Kuka haluaisi sotaa yleensäkään, saatika että oma lapsi sinne joutuisi?
Meillä olisi nyt noin kahden miljoonan venäläisen vähemmistö jos sotiemme sankarit eivät olisi panneet puna-armeijalle kampoihin viime sotien aikana, eli sinäkin osaisit ainakin pakkovenäjän alkeet.Niin joo, niin kuin kaikki itäeurooppalaisetkin puhuvat venäjää.
Neuvostoliiton tavoitteena ei tosiaankaan ollut monikulttuurinen vaan monokulttuurinen valtio, jossa asuu neuvostoihmisiä (homo sovietivus) jotka puhuvat venäjää. Nämä kansojen kulttuurijuhlat olivat vain silmänlumetta, propagandaa, jolla yritettiin peittää kauhea todellisuus, johon kuului kansanmurhia Hitlerin tapaan.Juu, mutta turha antaa sellaista virheellistä kuvaa, että suomen kieli olisi tällaisessa tilanteessa hävinnyt kokonaan. Missään Itä-Euroopan maassa näin ei nimittäin ole tapahtunut, vaan paikalliset kielet ovat säilyneet. Neuvostoliiton ideologiaanhan ei kuulunut kansojen "lopettaminen" (sekoitat varmaankin natsi-Saksaan), vaan monikulttuurisuus ja kansojen rinta rinnalla eläminen oli suuri osa ideologiaa.
Itse osaan venäjää monien muien kielten lisäksi kyllä ihan sujuvasti, enkä koe sen huonontavan elämänlaatuani mitenkään.
Eikä minua kyllä haittaisi kahden miljoonan venäläisen vähemmistökään. Maailmassa on paljon monikulttuurisia maita. Ei varmaan tekisi pahaa Suomelle, että saataisiin vähän ulottuvuutta geeneihin, on meinaan sen verran paljon perinnöllisiä sairauksia...
Olet järkyttävän tyhmä ja itsekeskeinen. Onneksi edes minä kasvatan lapseni isänmaallisiksi, enkä miksikään "lässynlää elän perhettäni varten, paskat isänmaallisuudelle". Voi Luoja armahda.Huomaa kyllä, että tosipaikan tullen montaakaan ei isänmaa kiinnostaisi. Mielestäni se on ihan oikein. Kerran täällä vain eletään, ja minä en ainakaan elä yhtäkään valtiota, vaan omaa perhettäni varten. Suomi maana ei muutenkaan merkitse minulle paljoakaan, on sen verran tullut ulkomailla asuttua. Maat ovat maita, joissain maissa parempi asua ja olla, joissain huonompi. Siinäpä se.
Aika hyvin kiteytit tyhmyytesi tähän selitykseesi.Millä perusteella tyhmä ja itsekeskeinen? Miksi ihmeessä olisin erityisen isänmaallinen Suomea kohtaan, kun en ole siellä vuosikausiin edes asunut? Suomi on minulle maa muiden joukossa, suomalaiset ihmisiä muiden joukossa jne. En pidä Suomea ja suomalaisia mitenkään parempina kuin muita, joten en näe mitään ideaa myöskään sille, että poikani kuolisi maata puolustaessa. Lol.