Rehellisen voisin palkata jos hän on ehdokaista paras. Tosin meillä pelkän rekrytointiluvan hankkiminen vie aikaa, hakijaproseduuri on tarkka, kestää minimissään 3kk. Useita eri vaiheita, psykologiset testit jne. Sitten kun yksi ihminen käy nämä testit läpi ja saa paikan - menee kuukausi kun selviää että hänen intonsa olikin joku muu - niin kyllä se vaikuttaa esimies-alaissuhteeseen negatiivisesti. Alkaa uusi regryrumba -uudet haastattelut, testi ym.
Meillä ihmisten sisäänajo tehtäviinkin ottaa jo sen 1-2 vuotta. Ei nyt ole kyse mistään "Liukuhihna" työstä. Mä olen itsekin äiti ja ollut molemmilta lapsiltani 2 vuotta kotona (mies oli viimeisen kolmanne vuoden kummallakin). Minulla oli toki tämä paikka odottamassa, olinhan ollut tässä työssä jo 5 vuotta ennen lapsia. Perhe-elämä mahtuu työkuvioihin , silloin kun aiheessa ollaan rehellisiä.
MIKÄ hinku on samantien raskautua kun sen työn saa. Miksi ei voi odottaa vuotta kahta? Koska tuossahan on ihan selvästi vain yksi päämäärä -saada vakityö odottamaan kun hoidetaan muut asiat ensin. Onhan se kaiketi äidistä turvallinen ja hyvä ratkaisu. Mutta kyllä siinä työnanatajaa vedetaan silmään...