Olipa tänään ihana kesälomareissu lasten kanssa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa sanoa miksi, mutta mua v*tuttaa lukea kahden elämäntapatyöttömän reissaamisesta. Eipä ole meidän perheellä varaa matkustella vaikka kokopäivätöissä ollaankin. Herää kysymys että onko ne tuet (joiden maksamiseen myös minä pienestä palkastani osallistun) liian suuret?

[QUOTE="...";28671523]En osaa sanoa miksi, mutta mua v*tuttaa lukea kahden elämäntapatyöttömän reissaamisesta. Eipä ole meidän perheellä varaa matkustella vaikka kokopäivätöissä ollaankin. Herää kysymys että onko ne tuet (joiden maksamiseen myös minä pienestä palkastani osallistun) liian suuret?[/QUOTE]

No se nyt ei varmaan minun vikani ole ettei sulla ole varaa reissata?
Miten ihmeessä se mun vikani voisi olla?
Meillä on säästöjä, kai mä silti työttömyystukeni saan nostaa? Työtön työnhakija kun olen :headwall:

No se nyt ei varmaan minun vikani ole ettei sulla ole varaa reissata?
Miten ihmeessä se mun vikani voisi olla?
Meillä on säästöjä, kai mä silti työttömyystukeni saan nostaa? Työtön työnhakija kun olen :headwall:

Mistä sä niitä säästöjä olet saanut jos et päivääkään ole tehnyt töitä? Jos olet tuistasi pystynyt säästämään, ovat ne liian isot.

Kuinka hemmetin pientä palkkaa te saatte jos ei voi edes huvipuistossa käydä tai muualla?

Ei työttömäntuet mitään suuria ole, mut muusta sitten tingitään. Ei tarvi olla taulutelkkaa tai älypuhelimia, vaan voi käydä esim särkänniemessä ja loput rahat ruokaan yms.

Ja lapsilisätkin tulee, ne tuskin pois sun veroista???!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Miltä ajalta säätöjä?;28671630:
Säästöjä? 2viikkoa sitten teillä ei ollut varaa miehen kanssa mennä mihinkään eikä tehdä mittän, kun pojat oli poissa.

ULKOMAILLE.... Meillä kun ei ole tarkoitus kaikkia säästöjä heti tuhlata. Tuhlataan sitä mukaa, kun tulee lisää. huoh

Ostettiin silloin yks kallis juttu (minkä ois voinut ostaa myös myöhemmin, jos oltais tiedetty et lapset lähtee reissuun) ja niillä rahoilla oltais voitu lähteä sinne ulkomaille. Ei me nyt säästöjä huvenneta ulkomaanreissun takia. Meillä on tietty summa, mikä pitää olla säästössä kokoajan, se kun alittuu niin ei tuhlata. Näin sitä rahaa on aina vähän jemmassa.
Ulkomaan reissuun kun saa monta tonnia varata rahaa

Säästätkö sä sen vuoksi et voit lähteä ulkomaille yllättäin?

[QUOTE="Heh";28671655]Taivaan isäkö ne sun lapsilisät maksaa?

:laugh:[/QUOTE]

Ei, mutta lapsilisät saa jokainen alle 17vlapsi tässä maassa. Joten siitä ei voi työttömiä syyttää, sillä ehkä tää nipottaja saakin niillä armailla veroillaan itselleen lapsilisää. Ei niissä veroissa lue, että nämä menee sille ja sille ihmiselle.

Veroja joutuu maksamaan vaikka suomessa ei olis yhtään työtöntä. Menee ne rahat muuallekkin kun työttömyystukiin. Joten turha sorsia ja syyttää aina työttömiä siitä että menee veroja!!!!!!!!!!!!!

Ei, mutta lapsilisät saa jokainen alle 17vlapsi tässä maassa. Joten siitä ei voi työttömiä syyttää, sillä ehkä tää nipottaja saakin niillä armailla veroillaan itselleen lapsilisää. Ei niissä veroissa lue, että nämä menee sille ja sille ihmiselle.

Veroja joutuu maksamaan vaikka suomessa ei olis yhtään työtöntä. Menee ne rahat muuallekkin kun työttömyystukiin. Joten turha sorsia ja syyttää aina työttömiä siitä että menee veroja!!!!!!!!!!!!!

Anna arvaan, olet työtön ;)

Se on totta, että veroja täällä maksetaan joka tapauksessa. Mutta mietipä mitä niillä veroilla voisi tehdä jollei tarvitsisi elättää näitä elämäntapatyöttömiä, joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin. Itse ainakin mieluummin laittaisin maksamani verot esim. Vanhusten tai lasten olojen parantamiseennkuin aloittajan tallinnan matkaan.

Tää on joku palstalaisten ihan oma juttu...

Työttömällä voi olla muitakin tuloja, kuin palkkatulo :headwall:
Työttömällä voi olla säästöjä |O
Työtön voi myös saada isoakin ansiosidonnaista päivärahaa (meidän tapauksessa tää on jo loppunut)

[QUOTE="...";28671788]Anna arvaan, olet työtön ;)

Se on totta, että veroja täällä maksetaan joka tapauksessa. Mutta mietipä mitä niillä veroilla voisi tehdä jollei tarvitsisi elättää näitä elämäntapatyöttömiä, joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin. Itse ainakin mieluummin laittaisin maksamani verot esim. Vanhusten tai lasten olojen parantamiseennkuin aloittajan tallinnan matkaan.[/QUOTE]

Olen kyllä, ja aina saan samaa virttä kuulla. Olen sitten ollut työttömänä kuukauden tai kuusi kuukautta.

Mistäs tiedät että just sun verot menee työttömille, voi mennä myös lapsilisiin yms. Ei niissä tietääkseni lue että nämä menee kfkfkf:n matkailuun tai jonkun muun työttömän tilille. :) Ne kun voi mennä ihan mihin vaan, eikä me kukaan sille mitään voida. Sen takia en siedä työttömien syrjintää, sillä et voi tietää että rahasi menee juurikin heille.

Olen kyllä, ja aina saan samaa virttä kuulla. Olen sitten ollut työttömänä kuukauden tai kuusi kuukautta.

Mistäs tiedät että just sun verot menee työttömille, voi mennä myös lapsilisiin yms. Ei niissä tietääkseni lue että nämä menee kfkfkf:n matkailuun tai jonkun muun työttömän tilille. :) Ne kun voi mennä ihan mihin vaan, eikä me kukaan sille mitään voida. Sen takia en siedä työttömien syrjintää, sillä et voi tietää että rahasi menee juurikin heille.

Järjenjuoksustasi päätellen pysyt työttömänä vielä pitkään :(

[QUOTE="joku";28671775]Olikin ihan uutta tietoa, ettei työttömöt saa säästää. Mitäs sitten, jos tulee yllättäviä menoja?[/QUOTE]

Heitä varten on ne pikavipit tietty...:headwall:

Ihan älyttömiä väittämiä taas, meilläkin on vähän säästöjä vaikka työtön olenkin. Ainiin, eipä sitä lasketa kun mies on töissä.

[QUOTE="Voi elämä";28671843]Järjenjuoksustasi päätellen pysyt työttömänä vielä pitkään :([/QUOTE]

Ai nyt mun järjenjuoksussa on vikaa kun puolustan työttömiä ja heidän saamia tukiaan ja oikeuksiaan. Okei, ihan miten vaan haluat. :)

Ja väärin meni nyt sun ennustus, työt alkaa elokuussa ja en aio itkeä verojeni perään sillä ne vaan kuuluu maksaa. Se on se asia mikä kuuluu elämään, halusi tai ei. Ainakin sillon kun on töissä :)

Sen myönnän että sekoilin lapsilisien kanssa, mut...

Pointti on se, että verot ei ole korvamerkittyjä. Kukaan meistä ei voi tietää että mihin veromme lopulta päätyy. Osa veronpalutuksiin ja osa jonnekkin muualle, kohteita on aika monta.

Työttömän työ on etsiä töitä. Ja sitä tulisi tehdä 8h päivässä ja kun päivän työnhaku on tehty, niin sitten on vapaa-aikaa.

Tätä jos ap.kin noudattaisi niin tuskinpa olisi työtön pitkään.

Työttömyys pitäisi saada katkaistua ennen kuin siitä tulee liian mukavaa, tämän rajan yli on jo ap mennyt kun lomiinkin riittää rahaa, useampiinkin.
Töihin sieltä!

Yhteistyössä