Puolustusvoimiltakaan ei siten työpaikkaa ironnut

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
ei ole, eikä haluakaan, kyllä hän yt monnelaista työtä pystyy tekemään, mutta ei esim kuljetushommia lainkana,. Toimitotyöt ja it-alan työt mun mielestä spoisi hänelle, mutta vielä ei ole lämmenyt sille ajatkselle että menis taas opiskelemaan. on kuitnekin käynyt kouluja jo paljon.
It-alalla on paljon työttömiä insinöörejä joilla on pitkä työkokemus esim. ohjelmoinnista. Sun miehelläsi on jo ikää, joten jos on vaihtamassa alaa kannattaa harkita jotain muuta. Ei kovin todennäköisesti sille alalle työllisty kun kouluista valmistuu joka vuosi paljon nuoria ja innokkaita joilla ei ole terveysongelmia. Ei se IT-alan työ ole mitään leppoisaa, fyysisesti ei rankkaa mutta henkisesti kyllä.

[QUOTE="vieras";28649447] Ei se IT-alan työ ole mitään leppoisaa, fyysisesti ei rankkaa mutta henkisesti kyllä.[/QUOTE]

It-ala henkisesti raskasta? Meinaatko, että burn out rupeaa kolkuttelemaan ovella heti kun joku koodinpätkä pukkaa erroria? Bitch please...

• Tykkää
Reactions: Señora
ATK-ajokortti
[QUOTE="vieras";28649447]It-alalla on paljon työttömiä insinöörejä joilla on pitkä työkokemus esim. ohjelmoinnista. Sun miehelläsi on jo ikää, joten jos on vaihtamassa alaa kannattaa harkita jotain muuta. Ei kovin todennäköisesti sille alalle työllisty kun kouluista valmistuu joka vuosi paljon nuoria ja innokkaita joilla ei ole terveysongelmia. Ei se IT-alan työ ole mitään leppoisaa, fyysisesti ei rankkaa mutta henkisesti kyllä.[/QUOTE]

Eiks joku atk-ajokortti kannattais suorittaa vai lasketaanko kuljetushommaksi kun on ajokortti?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28649598:
It-ala henkisesti raskasta? Meinaatko, että burn out rupeaa kolkuttelemaan ovella heti kun joku koodinpätkä pukkaa erroria? Bitch please...
no joku saattaa ottaa kierroksia vaikkapa lähestyvästä kuolleestalinjasta

iitee-rojekteissaki saattaa olla semmosia

• Tykkää
Reactions: Porho
Hellapsykologi
Jotenkin tuntuu, että vaikka jonkin ihmeen kautta tarjoituisikin kokopäiväinen, 8-16 toimistotyö, vakivirka, niin tämä työnhakija ei pitkään viihtyisi sielläkään. Koska

-Töissä joutuu tekemään esimiehen osoittamia asioita, eikä siellä saa vapaasti toteuttaa itseään
-Työkaveritkin ovat kaikki jotain entisiä työttömiä, tai joskus elämänsä aikana työnhakijoina olleita, ihme rupusakkia
-Istumatyö on pitemmän päälle fyysisesti liian kuormittavaa. Kipeää jalkaa pitäisi päästä verryttelemään, lääkärikin suosittelee
-Tietokoneen ääressä vaarana ovat jännetuppitulehdus ja hiirikyynärpää, saikullehan sitä joutuu väistämättä
-Kokoaikatyö ja vakinaisuus ovat liian sitovia. Pitäsi olla osa-aikatyötä tai keikkatöitä tai jotain tai kouluttautua uudelle alalle

Nojoo... Toisaalta, jos kauan on työttömänä, niin kai sitä pakostakin vähän vieraantuu työelämästä ja sen vaatimuksista. Mutta jos tradenomitkin joutuvat tekemään vähän alemmin arvostettuja töitä esim. kaupoissa, koska heitä valmistuu pilvin pimein, niin miten voi kuvitella, että merkonomille tarjottaisiin jotain johtotason tehtäviä? Kyseessä kuitenkin vielä alempi tutkinto. Melkoinen väliinputoaja oikeastaan koko tutkinto.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28649598:
Jos projekti on samanlainen kun esim. vr:n verkkosivujen tekeminen niin aika nopeasti sitä alkaa katsomaan mihin ovenrakoon työntää jalkansa että pääsee muualle.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28649955]Kun ap on saanut sen vakuduunin niin tule heti kertoon.
Älä tässä välissä kerro mihin olet hakenut.

Annat paremman kuvan itsestäsi.[/QUOTE]

Ap on takuulla palkattu tälle palstalle, jokainen hänen aloittamansa viestiketju paisuu monisivuiseksi saagaksi...Lisäksi aloitukset ja kommentointi ovat lähes aina jollain lailla provokatiivisia, esim. se velattomuusketju. Ellet siis ap saa korvausta palstailusta, ala vaikka bloggaajaksi :)

Meterologi
Helteet tulivat juuri lappiin! 30 astetta varjossa. Vuokrakämpissä tuskin on ilmalämpöpumppuja viilentämässä ilmaa. Kannattaisi jo terveys syistä muuttaa etelään.

???
Hyvin harva pääsee nykyään suoraan vakituiseen työhön. Mäkin aloitin määräaikaisena viransijaisena jonka jälkeen mä sain suoraan viran perustuen mun työntekotaitoihin. Ketään ei meille vuosiin ole otettu suoraan vakituiseksi vaan jokainen on aloittanut vähemmillä meriiteillä.

Mutta hyvä että uskot itseesi, mutta toisaalta onhan sulla ollutkin monia vuosia aikaa hioa työnhakutaitojasi.
Etkö ollutkaan pph???

nojoo
[QUOTE="Minna";28648832]Jos nyt vakavissaan miettii noita työpaikkoja, niin sunkin kannattaa hakea sellaisiin firmoihin töihin missä ei ole yleistähakua päällä. Olisi paremmat mahdollisuudet kun ei ole niin paljon muita kilpailijoita ja osoitat samalla kiinnostusta yritystä kohtaan ja olet oma-ailoitteinen.

Voit vaikka tehdä yhden yleispätevän hakemuksen jota muokkaat yrityksen mukaan (kannattaa käydä yritysten nettisivuilla ja tutustua mahdollisiin tuotteisiin/palveluihin etukäteen). Kannattaa tarkistaa montakertaa oikeinkirjoitus, sillä toimistohommissa täytyy osata kirjoittaa. Ymmärrän sen jos palstalla on välillä ties mitä siansaksaa koska kirjoitat niin nopeasti ettet edes kunnolla viitsi tarkistaa. Uskon kuitenkin että pystyt keskittymään halutessasi ja saat tekstistä virheetöntä.

Erillaisia paikkoja mihin voisit yrittää hakea voisivat olla apteekit (kassahommissa ei tarvitse olla farmaseutti), sairaalaan puhtaaksikirjoittamaan lääkärinlausuntoja, vakuutusyhtiöt, koulujen ja virastojen henkilökuntaan (kanslistit), vuokravälitys/kiinteistönvälitysfirmat tai vaikkapa hätäkeskukseen. Käytä mielikuvitusta ja mainosta myös kaikkia osaamiasi alueita. Työttömyysjaksot kannattaa selittää vaikkapa kestittymisellä vanhemmuuteen.[/QUOTE]

T%ämän ap:n kirjoitustaidoilla ei kyllä kirjoitella raportteja tai yhtään mitään....

Säästää
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä-;28647958:
Ei sulle kukaan ole mitään makkaratehtaan töitä tyrkyttänytkään kun tuo oli esimerkki miten sieltä alhaalta noustaan pikku hiljaa työkokemuksen kautta ylöspäin. Sulla ei ole oikeasti edes haluja työllistyä kunhan täällä ruikutat.
No enpä ole tässä ketjussa huomannut ap:n ruikuttavan vaan lähinnä vastaajien.

"asd"
Kannattaisi myös vähän katsoa mitä tännekin kirjoittaa ja millä asenteella on, kun on tätä nykyaikaa niin nopeasti työnantajat löytää tällaiset keskustelut ja ei kyllä anna kauhean hyvää kuvaa hakijasta. Rovaniemikään ole mikään niin kauhean iso paikka.

"Jos"
[QUOTE="Sadie";28648105]Totaali repskops kommentille #51 :D[/QUOTE]

Joo siis iiihihihihi, ihan siis niinku tosi hyvä läppä! Siis totaali repskops todelki!
Vittu mitä nakkipusseja täällä on.

vieraste
Nimenomaan just näin! Vaikka työ olisi muutakin kuin "oman alan", niin ansioluettelossa se puhuu pelkkää plussaa, mm. sen, että henkilö on motivoitunut työntekoon.
Olen alanvaihtaja, päälle kolmekymppinen. Uudelta alalta on hyvin vähän kokemusta, enkä ole päässyt siellä edes hanttihommiin.

Sain paristakin paikasta palautetta, että minun pitäisi jättää ansioluettelostani pois kaikki ne paikat, jotka eivät liity uuteen alaani. Käytännössä siis hakea duunia papereilla, joiden mukaan olen vasta noin kolmekymppisenä keksinyt tehdä muutaman lyhyemmän pätkän töitä...

En tiedä riippuuko alasta, mutta omallani näin. Mulla on useampi lapsi, mutta heidän lisäkseen useamman vuoden työkokemus. Silti työpaikoissa veti pidemmän korren opiskelukaverini, joilla kokemusta ei ollut lainkaan.

Sympatiat siinä, että työn hakeminen ei ole oikeasti aina ihan niin yksinkertaista. Oon niin monesta paikasta saanut palautetta, että eivät näe järkeväksi palkata mun työhistorialla ja koulutuksella hanttihommiin, koska olettavat että liukenen heti kun parempi työ löytyy. Koulutus kaksi amk-tutkintoa. Ainoa jonne tosiaan "pääsin" oli puhelinmyyntityö, ja voinpa ihan rehellisesti sanoa että olen siinä tosi paska! :D Ei kaikista ole rakentajiksi eikä keittäjiksi eikä lääkäreiksi, mutte eipä kuulkaa ole kenellekään hyödyksi tehdä puhelinmyyntiä jos sille alalle ei sovi.

(Nyt oon töissä, mutta aika kivinen työ oli löytää töitä... Nykyisessä paikassa varmistelivat useaan kertaan, että ihan oikeastiko olen kiinnostunut siitä paikasta ja sillä palkalla.)

hilikka
sanonpahan tähän vain arvoisalle ap:lle että itse aloitin kaupassa harjoittelijana 12vuotta sitten. sen harjoitteluajan jälkeen sain tarvittaessa töihin soitettavan puolen vuoden sopimuksen . sen jälkeen sain nyt jo 12 vuotta kestäneen sopimuksen, sopimuksessa lukee viikkotyötunneiksin minimi 30 tuntia, käytännössä teen jatkuvasti 37.5 tuntia ja ylikin.

mulla ainakin on jo työhistoriaa hyvin sekä eläke kertyy päivä päivältä.

olet liian ronkeli töittesin suhteen , alhaalta aloitetaan ja edetään taitojen karttuessa ylöspäin.

Jos projekti on samanlainen kun esim. vr:n verkkosivujen tekeminen niin aika nopeasti sitä alkaa katsomaan mihin ovenrakoon työntää jalkansa että pääsee muualle.
Mikä tahansa työ voi olla aina jollekin työntekijälle henkisesti raskasta, jo esim. työilmapiirin takia. En kuitenkaan lähtisi nostamaan yleisesti it-alaa muiden alojen yläpuolelle, kun vertaillaan sen henkistä kuormittavuutta... järki käteen

"vieras"
[QUOTE="Jos";28650467]Joo siis iiihihihihi, ihan siis niinku tosi hyvä läppä! Siis totaali repskops todelki!
Vittu mitä nakkipusseja täällä on.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä