"Sportti"
Onko ap:n mies koulutettu urheiluhieroja? Niitä töitä luulisi löytyvän ja kannattaisi ap:kin miettiä hierojakoulutusta.
Ok, mä vaan ymmärsin että tarkoitit aiemmin nimenomaan it-alaa.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28651070:Mikä tahansa työ voi olla aina jollekin työntekijälle henkisesti raskasta, jo esim. työilmapiirin takia. En kuitenkaan lähtisi nostamaan yleisesti it-alaa muiden alojen yläpuolelle, kun vertaillaan sen henkistä kuormittavuutta... järki käteen
Minä vastasin vieraalle numero 176, joka tomerana kertoi it-alan yleisesti olevan henkisesti raskasta.Ok, mä vaan ymmärsin että tarkoitit aiemmin nimenomaan it-alaa.
It-ala on henkisesti raskasta, koska projekteissa on tiukat deadlinet ja usein puhutaan isoista rahoista. Softien on kautta on välillisesti vastuussa teollisuuslaitosten tai vaikka sairaaloiden toiminnasta, ja näiden liiketoiminta tulee ymmärtää it-alan lisäksi. Jos softa toimiikin väärin voi seuraukset olla kovat. Teet älyllisesti vaativaa työtä, hyvin usein kuitenkin samalla asiakasta palvellen ja kiireellä. Tämän lisäks it-alalla taidot vanhenee hetkessä, koko ajan on opittava uutta.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28651919:Minä vastasin vieraalle numero 176, joka tomerana kertoi it-alan yleisesti olevan henkisesti raskasta.
Kerro mulle joku ala, joka on tasaista vaaleanpunaista hattaraa? Tai laitetaan pikemminkin gallup pystyyn: Kuka ei koskaan rasitu henkisesti töissä?It-ala on henkisesti raskasta, koska projekteissa on tiukat deadlinet ja usein puhutaan isoista rahoista. Softien on kautta on välillisesti vastuussa teollisuuslaitosten tai vaikka sairaaloiden toiminnasta, ja näiden liiketoiminta tulee ymmärtää it-alan lisäksi. Jos softa toimiikin väärin voi seuraukset olla kovat. Teet älyllisesti vaativaa työtä, hyvin usein kuitenkin samalla asiakasta palvellen ja kiireellä. Tämän lisäks it-alalla taidot vanhenee hetkessä, koko ajan on opittava uutta.
Se että it-ala on henkisesti raskasta, ei tarkoita ettei muutkin alat olisi. Useimmilla aloilla (esim. myynti, sairaanhoito, talousala, rakennusala, kemia) ei muutu teknologia, kieli ja tuote jota teet, koko ajan. IT-ala vaatii myös enemmän teknistä/matemaattista osaamista kuin monet muut työt. Asiantuntijuus on yllättävän raskasta.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28652524:Kerro mulle joku ala, joka on tasaista vaaleanpunaista hattaraa? Tai laitetaan pikemminkin gallup pystyyn: Kuka ei koskaan rasitu henkisesti töissä?
Minä :wave: (kaupan kassa). Rasitus johtuu ihan muista asioista, kuin varsinaisen työn henkisestä paineesta, esim työväen sisäisistä kärhämistä, työvuorojärjestelyistä, työsopimusehdoista jne.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28652524:Kerro mulle joku ala, joka on tasaista vaaleanpunaista hattaraa? Tai laitetaan pikemminkin gallup pystyyn: Kuka ei koskaan rasitu henkisesti töissä?
Tuskin siellä kesäsin on mitään "pukin päivystystä". Menisitkö itse helteellä istumaan naamari päässä 8 tunniksi lapset sylissä?Eikö joulupukin maassa vai mikä santa park onkaan ole mitään hommia auki? Joku varapukin työ olisi hyvä missä saisi istua naamari päässä ja kuunnella lasten kerjäämistä.
Kun keskellä yötä pankista tulee puhelu, et raha ei siirry, niin kyllä siinä vähän stressiä voi pukata.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28649598:It-ala henkisesti raskasta? Meinaatko, että burn out rupeaa kolkuttelemaan ovella heti kun joku koodinpätkä pukkaa erroria? Bitch please...
Mulla pukkaa stressiä jo siitä ku oma kone ei suostu toimimaan niin ku mä haluan enkä pahemmin asialle osaa mitää tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja it-yrittäjä;28655833:Kun keskellä yötä pankista tulee puhelu, et raha ei siirry, niin kyllä siinä vähän stressiä voi pukata.
Itse olen IT-alalla ja työ on kyllä henkisesti raskasta. Usein IT-alalla työpäivät venyy 10h ja aika on jonkinmoinen "tilanne päällä".
Pitää selvitellä monimutkaisia ongelmia isoissa tietojärjestelmissä, jossa jokainen minuuttu maksaa xxxx euroa, kun järjestlemä on alhaalla.
Mulla nousi myös maanantaina hikikarpaloita otsalle, kun yksi potilas meinasi kuolla leikkauspöydälle. Ai niin joo, mutta siksihän mulla on KOULUTUS tähän työhön, ettei niin tapahtuisi. Kannattanee siirtyä helpompiin työtehtäviin siellä it-alalla, jos mokaat jatkuvasti jonkun verkkopankin kanssa... Vältyt sinäkin vatsahaavalta. Tee sitä mitä osaat.Alkuperäinen kirjoittaja it-yrittäjä;28655833:Kun keskellä yötä pankista tulee puhelu, et raha ei siirry, niin kyllä siinä vähän stressiä voi pukata.
Itse olen IT-alalla ja työ on kyllä henkisesti raskasta. Usein IT-alalla työpäivät venyy 10h ja aika on jonkinmoinen "tilanne päällä".
Pitää selvitellä monimutkaisia ongelmia isoissa tietojärjestelmissä, jossa jokainen minuuttu maksaa xxxx euroa, kun järjestlemä on alhaalla.
Tässä onkin se juttu. It-alalla teet koko ajan uusia juttuja, kun sairaanhoito kuitenkin perustuu usein ennakkoon määritellyille toimenpiteille. Tämän takia virheitäkin sattuu. Myös it-järjestelmän pettäessä voi potilas kuolla, pahimmassa tapauksessa jopa satoja (virhe reseptijärjestelmässä tai vaikka sydänlaitteen ohjelmistossa).Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;28655962:Mulla nousi myös maanantaina hikikarpaloita otsalle, kun yksi potilas meinasi kuolla leikkauspöydälle. Ai niin joo, mutta siksihän mulla on KOULUTUS tähän työhön, ettei niin tapahtuisi. Kannattanee siirtyä helpompiin työtehtäviin siellä it-alalla, jos mokaat jatkuvasti jonkun verkkopankin kanssa... Vältyt sinäkin vatsahaavalta. Tee sitä mitä osaat.
Mä teen sitä, mitä osaan parhaiten. En minä sitä mokaa, vaan muut. Mut kutsutaan sitä korjaamaan siinä vaiheessa yötä, kun muut konsulttifirmat heittää hanskat tiskiin.Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;28655962:Mulla nousi myös maanantaina hikikarpaloita otsalle, kun yksi potilas meinasi kuolla leikkauspöydälle. Ai niin joo, mutta siksihän mulla on KOULUTUS tähän työhön, ettei niin tapahtuisi. Kannattanee siirtyä helpompiin työtehtäviin siellä it-alalla, jos mokaat jatkuvasti jonkun verkkopankin kanssa... Vältyt sinäkin vatsahaavalta. Tee sitä mitä osaat.