Puolustusvoimiltakaan ei siten työpaikkaa ironnut

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"Minna"
Tässä kun on lukenut rollon viestejä ja kirjallista ilmaisukykyä, ihmettelen paljon miksei hän päässyt töihin. Noilla taidoilla ja kyvyllä ilmaista itseään olisin tarjonnut hänelle samantien toimitusjohtajan paikkaa isossa, hyvämaineisessa ja rahakkaassa firmassa.

Homma olisi kyllä ollut osa-aikaista ja pk-seudulla, että se siitä... :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Liiton jäsen;28648734:
Ei rollo pysty sun palkkaa laskemaan. Palkat määräytyy työehtoneuvotteluissa työntekijäliittojen ja työnantajaliittojen välillä.
Yrititpäs olla nokkela, vitsisi vain kaatui äidinkielen hallintaan. :) laskea palkka - laskea palkkaa

"kuskus"
[QUOTE="vieras";28648764]Nyt mä jotenkin ymmärrän miks Rollon tyttökään ei niitä kesätöitä saanut. Koko perhe samaa maata ilmeisesti.[/QUOTE]

Mistä se oli hakenut?

DoTheThing
[QUOTE="vieras";28648755]Onhan tää vitsi onhan? :D
Notaarilla ja nuohoojalla ei kyllä oo mitään tekemistä toistensa kanssa..[/QUOTE]

Sittenhän rollolaisen kannataisi hakea jompaa kumpaa paikkaa tai vaikka molempia paikkoja.

stup
Oikeastikko täällä haukutaan nyt Rollon äiti, lapset ja mies?
Menkää itseenne ja miettikää käytöstänne.

Tsemppiä Rollo! Toivottavasti et pahoita mieltäsi. Reippaasti olet jaksanut vastailla vaikka tämäkin ketju on mennyt kiusaamisen puolelle.

Mää ymmärrän että osaa oikeasti harmittaa sun puolesta, koska tosiaan pärjäisit työelämässä paremmin jos laskisit vaatimustasoa, mutta nuo kommentit muuttuu koko ajan ala-arvoisemmiksi muilta. Miettikää ennen kuin kirjoitatte.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood ja Data
"vieras"
[QUOTE="kuskus";28648778]Mistä se oli hakenut?[/QUOTE]

Tarina ei kerro, mutta äitinsä mukaan ei saanut töitä vaikka kovasti haki. Joop, ei se hakemusten määrä vaan se mihin niitä lähettää. Ilman koulutusta ja kokemusta ei voi liikoja vaatimuksia laittaa. Mut jos ei käy osa-aikatyö eikä myyntityö eikä se ja se eikä se..

"vieras"
Musta on tosi hienoa että Rollo hakee töitä. Mutta tulos ois paljon parempi jos ei raakkais niin monia paikkoja pois. Esim. mikä vika ois Rovaniemen Anttilassa (vai missä se myyjän paikka oli)? Siitä sais rahaa ja kokemusta. Ja tapaa ihmisiä, joiden kautta voi taas löytyä jotain muuta. Eikä se tarkoita ettei vois samaan aikaan hakea niitä toimistopaikkojakin, mutta kyllä ihan oikeasti on tosi epätodennäköistä että hän ihan heti semmosta paikkaa sais kun ei minkäänlaista kokemusta alalta ole. Mitä kauemmin työttömänä on, sitä vaikeampi on töihin päästä tuolla iällä.

• Tykkää
Reactions: Porho ja Echo
tradenomi
Kyllä meillä puhelinmyyjillä on oikein ergonomiset tuolit ja työ on siistiä toimistotyötä, kannattaa ainakin kokeilla, ei siinä mitään menetä!

"Minna"
Jos nyt vakavissaan miettii noita työpaikkoja, niin sunkin kannattaa hakea sellaisiin firmoihin töihin missä ei ole yleistähakua päällä. Olisi paremmat mahdollisuudet kun ei ole niin paljon muita kilpailijoita ja osoitat samalla kiinnostusta yritystä kohtaan ja olet oma-ailoitteinen.

Voit vaikka tehdä yhden yleispätevän hakemuksen jota muokkaat yrityksen mukaan (kannattaa käydä yritysten nettisivuilla ja tutustua mahdollisiin tuotteisiin/palveluihin etukäteen). Kannattaa tarkistaa montakertaa oikeinkirjoitus, sillä toimistohommissa täytyy osata kirjoittaa. Ymmärrän sen jos palstalla on välillä ties mitä siansaksaa koska kirjoitat niin nopeasti ettet edes kunnolla viitsi tarkistaa. Uskon kuitenkin että pystyt keskittymään halutessasi ja saat tekstistä virheetöntä.

Erillaisia paikkoja mihin voisit yrittää hakea voisivat olla apteekit (kassahommissa ei tarvitse olla farmaseutti), sairaalaan puhtaaksikirjoittamaan lääkärinlausuntoja, vakuutusyhtiöt, koulujen ja virastojen henkilökuntaan (kanslistit), vuokravälitys/kiinteistönvälitysfirmat tai vaikkapa hätäkeskukseen. Käytä mielikuvitusta ja mainosta myös kaikkia osaamiasi alueita. Työttömyysjaksot kannattaa selittää vaikkapa kestittymisellä vanhemmuuteen.

fruit drops
[QUOTE="Minna";28648832]Jos nyt vakavissaan miettii noita työpaikkoja, niin sunkin kannattaa hakea sellaisiin firmoihin töihin missä ei ole yleistähakua päällä. Olisi paremmat mahdollisuudet kun ei ole niin paljon muita kilpailijoita ja osoitat samalla kiinnostusta yritystä kohtaan ja olet oma-ailoitteinen.

Erillaisia paikkoja mihin voisit yrittää hakea voisivat olla apteekit (kassahommissa ei tarvitse olla farmaseutti), sairaalaan puhtaaksikirjoittamaan lääkärinlausuntoja, vakuutusyhtiöt, koulujen ja virastojen henkilökuntaan (kanslistit), vuokravälitys/kiinteistönvälitysfirmat tai vaikkapa hätäkeskukseen. Käytä mielikuvitusta ja mainosta myös kaikkia osaamiasi alueita. Työttömyysjaksot kannattaa selittää vaikkapa kestittymisellä vanhemmuuteen.[/QUOTE]

Semmonen pieni huomautus, että luojan kiitos ettei merkonomin koulutuksella pääse häkepäivystäjäksi, siihen vaaditaan häkepäivystäjän tutkinto. Myös apteekissa on yleensä farmanomeja ja farmaseutteja, ei merkonomeja.

Eikä tolla listalla ole mitään väliä, ei rollolaiselle kuitenkaan kelpaa.

Keittiönoita
Kyllähän se valitettavasti on niin, että tänä päivänä vastavalmistunut keski-ikäinen vailla juuri minkään alan oikeaa työkokemusta ei oikein voi valita, mihin töihin menee ja mihin ei. Tai voi, mutta silloin hyvin helposti edessä on jälleen vuosia kestävä erilaisten tukityöllisyys- ja harjoittelujaksojen aika, jolloin sitä oikeaa palkkaa ei makseta. Toki riippuu alastakin ja hoiva-alalle kannattaa opiskella vielä viiskymppisenäkin. Ainakin toistaiseksi.

Toimistotyö on muuttunut hyvin paljon vuosien varrella. Kiitos tietotekniikan harvassa on ne työt, jossa joku vielä käsin kirjoittaa tai sanelee luonnoksen ja joku toimistotyöntekijä kirjoittaa sen sitten puhtaaksi. Eritasoiset päälliköt kirjoittavat itse tarjoukset, projektipäälliköt projektisuunnitelmat, asiantuntijat muut vaadittavat dokumentit. Työskentelin aiemmin suuressa kansainvälisessä yrityksessä ja vain ylimmällä johdolla oli sihteereitä/assistenttejä. Kaikki siitä alaspäin tekivät omaan työhönsä liittyvät "paperihommat" itse.

Ap:n kohdalla työpaikan saanti ei ehkä ole enää mikään välttämättömyys kuten jollain nuoremmalla henkilöllä olisi, mutta toki kiva lisäpiirre elämään. Sen vuoksi hänellä ehkä onkin varaa valita. Jos oikeasti haluaisi oman alansa töihin, niin silloin tekisi kaikkensa työkokemusta saadakseen ja jopa ne osa-aikaiset työt kelpaisi.

• Tykkää
Reactions: Porho ja Data
tässä ois Kolarissa työpaikka
Haemme vastaanottovirkailijaa. Oletko kiinnostunut asiakaspalvelusta ja sinulla on aikaisempaa kokemusta vastaanoton tehtävistä? Tulet toimeen englannin kielellä. Olet käyttänyt Hotellinxin varausjärjestelmää. Asunnon hankinnan avustetaan. Jos olet kiinnostunut, laita vapaamuotoinen hakemus ansioluettelon kanssa työnantajan osoitteeseen. Tutustu hotelliimme Hotelli Ylläsrinne - ETUSIVU. Lisätietoja antaa Ritva Rantahalvari e-mail ritva.rantahalvari@yllas.fi

WWW-osoite Hotelli Ylläsrinne - ETUSIVU
Yhteystiedot Ritva Rantahalvari 0400-696541, ritva.rantahalvari@yllas.fi
Työpaikan osoite Hotelli Ylläsrinne / Hotellintie 6, 95980 YLLÄSJÄRVI
Palkkaus TES:n mukainen
Työkokemus 1-5 vuotta
Työ alkaa elokuun puolivälissä
Työaika kokoaikatyö
Työn kesto 1 - 3 kk, jatkuu marraskuun lopulla kevätsesongin loppuun
Haku päättyy 04.07.2013
Jätä hakemus ritva.rantahalvari@yllas.fi tai Hotelli Ylläsrinne, Hotellintie 6, 95980 Ylläsjärvi
Ilmoitus jätetty 27.05.2013
Ilmoitusnumero 82491

"vieras"
Jos Rollolainen ihan oikeasti haluat töitä, kannattaa höllätä omia kriteereitäsi työpaikan suhteen. Jos siitä huolimatta töitä ei löydy, silloin sinun todellakin kannattaa haudata lukiohaaveet ja hakeutua mieluummin sellaiseen koulutukseen, josta on jotain hyötyä työllistymistä ajatellen.

Mikäli noita toimia et tee, on turha valittaa siitä, kuinka töitä ei löydy. Tekevälle löytyy kyllä. Muuta asennettasi ja lakkaa ajattelemasta ensimmäisenä, miksi tämä ja tuo työ ei käy. Mieti mieluummin, miten tuon ja tämän työn tekeminen onnistuisi. Jos bussikuskeille on töitä, älä ajattele, että ei niitä töitä saa ilman linja-autokorttia. Ajattele, että menenpä suorittamaan linja-autokortin.

Jos taas et töitä haluakaan tosissasi löytää, tilanne on eri. En tosin ymmärrä, miksi sitten koet tarpeelliseksi tänne todistella työnhakujasi.

Kohtuus edes
tässä ois Kolarissa työpaikka
Haemme vastaanottovirkailijaa. Oletko kiinnostunut asiakaspalvelusta ja sinulla on aikaisempaa kokemusta vastaanoton tehtävistä? Tulet toimeen englannin kielellä. Olet käyttänyt Hotellinxin varausjärjestelmää. Asunnon hankinnan avustetaan. Jos olet kiinnostunut, laita vapaamuotoinen hakemus ansioluettelon kanssa työnantajan osoitteeseen. Tutustu hotelliimme
Muuten hyvä, mutta ei ole rovaniemellä. Ja hotelleissa on kova hösis. Ja englanninkielellä? Miksi jos ollaan kerta suomessa? Eikä työnkestokaan ole eläkeikään asti. Ja miten jonkun hotellin varausjärjestelmää on voinut käytellä jos vasta hakee töitä? Kyllä ne on työntekijät jotka niitä järjestelmiä käyttää. Kohtuuttomuuksiin ei kannata työpaikankaan takia suostua!

"poikia3"
[QUOTE="vieras";28648336]On se kyllä noinkin. Mutta mitä hän sitten on tehnyt kaikki nämä vuodet? Olet monesti sanonut, että hän on tehnyt enemmän töitä kuin suurinpiirtein kaikki palstalaiset ja heidän puolisonsa yhteensä, mutta sinä aikana, kun olet palstaillut, hän on ollut jossain koulussa ja pätkän tuurannut opettajaa ja vähän aikaa harjoittelijana ajanut bussia. Sairasloma on asia erikseen, mutta ei senkään aikana tee töitä. Se on aika paljon vähemmän, kuin vaikka minä, joka olen tehnyt valtiolla hommia nyt 25 vuotta. En minä sillä kehu, mutta vähän miestäsi nuorempana ihmisenä rohkenen sanoa, että olen varmaankin useammin lähtenyt töihin kuin hän. Ei se mikään uroteko ole, en minä sillä. Muistan vaan ne sinun uhoamisesi. Oikeastaan on kyllä tylsää, että tässä sinun miehestäsi puhun, kun ei hän täällä palstalla itse kirjoittele. Anteeksi.[/QUOTE]

Esim. minä olen tehnyt 14-vuotiaasta kesätöitä. Olen valmistunut 24-vuotiaana, olen ollut kolmesti äitiyslomalla, mutta valmistumisen jälkeenkin olen tehnyt 21 (äitiyslomat siis huomioitu) vuotta töitä. Tämän lisäksi olen koko opiskeluajan tehnyt iltatöitä, yhden kesän kahta työtä yhtä aikaa. Lisäksi ylioppilaaksi tulon jälkeen olin vuoden töissä, pidin välivuoden. Ja opintoihini kuului vielä puolen vuoden pakollinen harjoittelu.

Rollolaisen mies ei takuulla ole tehnyt töitä enemmän kuin minä.

pöllölailen
[QUOTE="Mirkku";28649136]on MOL:n sivujen mukaan 63 avointa, kokopäiväistä työpaikkaa. Ei muuta kuin hakemaan![/QUOTE]

Muatt knu ei oel tmistiöte. Kulotetuall tnylntkijälä ei oel psok ota mtä thansa töpaiaka.

• Tykkää
Reactions: Porho
vrk
Toisille elämä on aika lyhyt näköistä.
Ensin valitaan työt, mitä tehdään, tai jos tehdään ollenkaan.
Sitten ihmetelllään eläkkeellä kun rahaa ei tule juuri mitään, koska ei ole työelämä kiinnostanut.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä