Puolustusvoimiltakaan ei siten työpaikkaa ironnut

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Et rollo vastannut mitään viesteihini sivulla neljä :/ Ehdotin sitä Anttilan työpaikkaa, ja sit kerroin et millasia siitehreitä työskentelee siellä missä minä työskentelen.

Rollolainen
Mä tulen jotenkin surulliseksi tuosta rollosta. Jos olis mun lapseni, käskisin ottaa mitä vain istumatyötä. Kun ei sinne parempiin hommiin pääse ilman näyttöjä. Ja ikävä kyllä, minä palkkaan työntekijöitä useamman vuodessa, enkä rollon historialla edes harkitsisi kutsuvani haastatteluun. Ikä ei ole este eikä koulutus, mutta noin rikkonainen työhistoria olisi kyllä. Pitäisi tosi hyvin hakemuksessa perustella rikkonaisuus, jotta edes haastatteluun pääsisi. Jos ottaisi jonkun työn nyt ja perustelisi, että on joutunut uudelleen kouluttautumaan ja vielä ei ole kokoemusta paljon, mutta on valmis sitä kaikintavoin ( osa-aikatyö jne) hankkimaan, voisi jo harkitakin. Mutta tuolla ei mun ole pakko-asenteella saisit olla mapissa Ö.
=D, si jso olisit mun äiti nauraisina et sä nelikymppistä voi pakottaa =)

"vieras"
sovamanki! Käty heitto!

Mä niin arvasin tän jo kun rollo hehkutti menevänsä merkonomiksi. :D Työkkäri pakotti sen tekemään jotain, joten kouluttautui alalle mistä tietää ettei saa töitä. Tai saisi, jos kaupan työt kelpaisivat. Nyt sitten voi taas olla pitkäaikaistyöttömänä muutaman vuoden eikä työkkäri häiritse kauheasti.
Käsi pystyyn, kuka oikeasti uskoo että rollolainen työllistyy ikinä, noilla omilla ehdoillaan kun mikään ei kelpaa?
Minäkin olisin voinut tämän ennustaa. Tai ei siinä mitään ennustamista tarvita. Ei yli 40 v kannata kouluttautua merkonomiksi, ala menee vauhdilla eteenpäin. Se on nuorten ala nykyään. Varsinkin, jos ei ole todellista halua noihin hommiin.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28648546]Minäkin olisin voinut tämän ennustaa. Tai ei siinä mitään ennustamista tarvita. Ei yli 40 v kannata kouluttautua merkonomiksi, ala menee vauhdilla eteenpäin. Se on nuorten ala nykyään. Varsinkin, jos ei ole todellista halua noihin hommiin.[/QUOTE]

kerropas sit mihin olisin voinut kouluttautua?

Kirjanpitäjäksi???
Eikö ympäri suomen ole pulaa kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista? Semmoisen firmankin polkaisi helposti käyntiin jos ei halua mennä vieraalle töihin. Tienestit ei olisi mitään mahdottomia mutta kyllä se leiville löisi.

fruit drops
kerropas sit mihin olisin voinut kouluttautua?
No jos kaupan työt (missä suuri osa merkonomeista työskentelee myös OSA-AIKAISENA) kelpaisi niin merkonomin tutkinnon hankkiminen olisi ollut fiksu veto.

Sä taas odotat että sulle tarjotaan toimistotyötä hopealautasella (mitä et tule saamaan), etkä suostu menemään töihin mihin merkonomeja työllistyy. Mitä järkeä siis koko koulutuksella oli? Ei mitään.

surulliseksi
=D, si jso olisit mun äiti nauraisina et sä nelikymppistä voi pakottaa =)
En voisikaan, mutta se vasta mut tekisi surulliseksi, jotta olisin niin maailmaa pakoilevan ihmisen kasvattanut. Anteeksi nyt vaan. Mullakin on oman alan työkokemusta jo 13v ja lisäksi nouruuden keikkatöitä siitä alkaen kun täytin 14v. Ikää on 44v ja ammattokoulu, AMK ja kohta myös YAMk. Että ei se opiskelu estä työkokemuksen saantia jos vaan työpaikat kelpaa.
Enkä yritä sinuakaan pakoitta töihin, ketuttaa vaan se, ettei taida todellista yritystä olla ja verorahoilla kustannetaan... Mutta elämme hyvinvoiti yhteskunnassa, joten ole hyvä vaan, mutta muista että eläkekin jää pieneksi.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjanpitäjäksi???;28648578:
Eikö ympäri suomen ole pulaa kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista? Semmoisen firmankin polkaisi helposti käyntiin jos ei halua mennä vieraalle töihin. Tienestit ei olisi mitään mahdottomia mutta kyllä se leiville löisi.
palkanlaskijaksi en lähtisi tällä koulutuksella. oli niin vähän palkanlaskentaa että lsiäkoulutus olisi tarpeen. näin tekikin pari oppilasta, mutta eivät siten vielä valsmituneet

tradenomi
No nyt ymmärrän miksi ihmiset monesti parjaavat Rollolaista. Tuo työnhakuasenne on oikeasti aika erikoinen. Itse olen 24 vuotias tradenomi, minulla on työkokemusta useita vuosia (en ole koskaan ollut työtön ja koulun ohella tehnyt aina kesätöitä ja viikonlopputöitä) Valmistumisen jälkeen en kuitenkaan saanut koulutusta vastaavaa työtä, joten menin puhelinmyyjäksi, 30h viikossa, palkka n.1200e/kk. Työ on todella kurjaa, mutta mielestäni kuitenkin parempi kuin olla työttömänä. Tietenkin etsin kokoajan muita töitä, myös myyjän hommia, jotka mielestäni sopivat tradenomille oikein hyvin, miksei siis merkonomillekin? :)

"Korkki"
Mulla menee harvemmin kuppi nurin, mutta Rollon kanssa nyt menee. Et kai oikeasti kuvittele, että saat töitä jostakin noinkin kilpaillusta paikasta? Sulla on työkkärin kautta rimaa hipoen saatu koulutus, alaan liittyvää työkokemusta nolla mutta ikää kyllä eikä mitään muuta työnantajalle tiskiin pistää kuin hirveä lista sairauksia ja vaatimuksia vakityöstä, varmaan virka ois saman tien kiva.

Vai ei osa-aikatyöt käy. Kuinka harmillista! Olet näköjään ollut työelämästä/-markkinoilta pois niin kauan, ettet ole kuullut, että kaikki joutuvat nykyään sopeutumaan osa-aikaan; jo vuonna 2010 56 % uusista työsuhteista oli määräaikaisia, ja luku on Tilastokeskuksen mukaan kasvussa. Työmarkkinoilla siis sinua paljon enemmän tehtävään sopivaa työkokemusta omaavat, korkeammin koulutetut ja sekä kognitiivisesti että emotionaalisesti kyvykkäämmät --lue: fiksummat ja miellyttävämmät--kilpailevat samoista paikoista kuin sinä ja tyytyvät paljon vähempään kuin sinä. Do the math.

Oon sua vuoskaudet sympannu. Mut voi luoja, ku vituttaa, että yhteisestä kassasta vuosikymmeniä elätetään, kannustetaan ja koulutetaan porukkaa, joka ei siihen yhteiseen kassaan tule senttiäkään koskaan takaisin maksamaan, koska asenne on, ettei tarvi ku saada.

• Tykkää
Reactions: Porho
"vieras"
joustaiisn jos voisin, en halua joutua leikkaukseen , tiedätkö minkälaista trjoilijan työ on? melkein yhtä raksasta kuin kokinkin työ.
Voi herraisä kun et ymmärrä. On niitä sesonkitöitä siellä muitakin, kunhan annoin esimerkin kaveristani. Ja tiedän kyllä mitä on kokin ja tarjoilijan työ, on sitä tullut opiskelijana tehtyä niitäkin hommia.

On se jännä, että sulla on varaa valikooda ja syitä löytyy. Kyllä mä oon ainaki työttömänä tehny osa-aikaasta työtä. Siitä saa merkinnän laittaa ansioluettoloon ja on näyttää ettei oo vain ollu työtön.
Nimenomaan just näin! Vaikka työ olisi muutakin kuin "oman alan", niin ansioluettelossa se puhuu pelkkää plussaa, mm. sen, että henkilö on motivoitunut työntekoon.

Army sgt
Eikö se mies voi mennä armeijaan? Oppisi siellä petaamaan sängyn ja kuorimaan perunoita. Saisi uusia ystäviäkin ja ampua tykillä. Vai estääkö vakaumus (esim Jehovan todistaja tai kasvissyöjä).

surulliseksi
[QUOTE="vieras";28648630]Voi herraisä kun et ymmärrä. On niitä sesonkitöitä siellä muitakin, kunhan annoin esimerkin kaveristani. Ja tiedän kyllä mitä on kokin ja tarjoilijan työ, on sitä tullut opiskelijana tehtyä niitäkin hommia.[/QUOTE]

Miten olisi vastaanottoapulaisen työ? Santaparkin lipunmyyja? Hissilippujenmyyjä? Onhan olemassa kaupalliseenalaan liittyviä töitä kausitöinäkin. Lisäksi voisit ehkä päästä palkanlaskijaksi oppisopimuksella? Perus atk-ohjelmathan sinä varmaan tunnet jo? Eli menisit oppiin ja saisit sen lisäkoulutuksen.

Abi2020
Alkuperäinen kirjoittaja Lisää koulutusta;28648643:
No sitten vähän opiskelua lisää ja palkanlaskijaksi, mutta et taida sitäkään viitsiä eikö niin?
Eikö rollo meinannut mennä seuraavaksi lukioon? Näin ainakin muistelisin.

cwqd
Mielenkiintoista. Kaveri valmistui viime keväänä juristiksi 34-vuotiaana alanvaihdon myötä ja oli juuri sillä asenteella liikenteessä, että alkuun kaikki kelpaa. Päätyikin sitten vastavalmistuneena valtiolle duuniin johonkin 6 kk:n tukityöllistymispätkään, työaika 85 % ja palkka 85 % notaarin palkasta (jolla siis alempi palkka kuin juristilla). Oli kuitenkin oman alan töitä. Kas kummaa, teki duuninsa hemmetin hyvin, ja sai jo 2 kk:n päästä työn aloittamisesta vakituisen viran. Tekee nykyäänkin duuninsa hyvin ja on alallaan arvostetuimpia asiantuntijoita.

Pointti on, että jostain se on aloitettava.

joku tolkku
Mielenkiintoista. Kaveri valmistui viime keväänä juristiksi 34-vuotiaana alanvaihdon myötä ja oli juuri sillä asenteella liikenteessä, että alkuun kaikki kelpaa. Päätyikin sitten vastavalmistuneena valtiolle duuniin johonkin 6 kk:n tukityöllistymispätkään, työaika 85 % ja palkka 85 % notaarin palkasta (jolla siis alempi palkka kuin juristilla). Oli kuitenkin oman alan töitä. Kas kummaa, teki duuninsa hemmetin hyvin, ja sai jo 2 kk:n päästä työn aloittamisesta vakituisen viran. Tekee nykyäänkin duuninsa hyvin ja on alallaan arvostetuimpia asiantuntijoita.

Pointti on, että jostain se on aloitettava.
Etkö ymmärrä ettei rollolainen voi mitään notaarin töitä hakea. Vai miten luulet että kiipeää kipeällä jalalla katolle nuohousharjojen kanssa? Vähän nyt järkeä näihin ehdotuksiin!

"vieras"
Mä en kyllä haluaisi, että Rollo laskisi mun palkkani. Joku kauniisti sanottuna yksinkertaisempi homma olisi varmaan parempi. :) paitsi ei niitä lipunmyyjän tai puhelinmyyjän hommiakaan varmaan voi tehdä, polvi rasittuu istumatyössä ja pitäis olla erityisergonomiset työtuolit.

Liiton jäsen
[QUOTE="vieras";28648714]Mä en kyllä haluaisi, että Rollo laskisi mun palkkani. Joku kauniisti sanottuna yksinkertaisempi homma olisi varmaan parempi. :) paitsi ei niitä lipunmyyjän tai puhelinmyyjän hommiakaan varmaan voi tehdä, polvi rasittuu istumatyössä ja pitäis olla erityisergonomiset työtuolit.[/QUOTE]

Ei rollo pysty sun palkkaa laskemaan. Palkat määräytyy työehtoneuvotteluissa työntekijäliittojen ja työnantajaliittojen välillä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä