Puolustusvoimiltakaan ei siten työpaikkaa ironnut

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Rollolainen
[QUOTE="vieras";28648174]Joku raja sille turhaan kouluttamisellekin, jossain vaiheessa edes.[/QUOTE]

Turhaan? on hän töitäkin niilä aloilla tehnyt mihin on kouluttautunut. Opettajankin töitä on tehnyt.

Vaivauduin katsomaan työnhakusivuja. Rovaniemen anttilassa näyttäis olevan myyjän paikka? Myös jotain jäätelömyyjää haetaan, se on kesällä hauskaa hommaa. Saisit työkokemusta.

"joo"
ei ole, eikä haluakaan, kyllä hän yt monnelaista työtä pystyy tekemään, mutta ei esim kuljetushommia lainkana,. Toimitotyöt ja it-alan työt mun mielestä spoisi hänelle, mutta vielä ei ole lämmenyt sille ajatkselle että menis taas opiskelemaan. on kuitnekin käynyt kouluja jo paljon.
it-alalla ei ole töitä nykyään ja itse olet varmaan huomannut, ettei toimistotöitäkään paljoa ole. Miten olisi miehellesi joku roska-auton kuljettaja tms? Tai jossain tehtaassa pakkaamassa?

surulliseksi
Mä tulen jotenkin surulliseksi tuosta rollosta. Jos olis mun lapseni, käskisin ottaa mitä vain istumatyötä. Kun ei sinne parempiin hommiin pääse ilman näyttöjä. Ja ikävä kyllä, minä palkkaan työntekijöitä useamman vuodessa, enkä rollon historialla edes harkitsisi kutsuvani haastatteluun. Ikä ei ole este eikä koulutus, mutta noin rikkonainen työhistoria olisi kyllä. Pitäisi tosi hyvin hakemuksessa perustella rikkonaisuus, jotta edes haastatteluun pääsisi. Jos ottaisi jonkun työn nyt ja perustelisi, että on joutunut uudelleen kouluttautumaan ja vielä ei ole kokoemusta paljon, mutta on valmis sitä kaikintavoin ( osa-aikatyö jne) hankkimaan, voisi jo harkitakin. Mutta tuolla ei mun ole pakko-asenteella saisit olla mapissa Ö.

Kainuulainen
Tuttu yritti hakea kainuusta töitä monta vuotta. Ei saanut kuin jotain lyhyttä pätkää ja työllistämistyötä. Muuttivat sitten perheineen hesaan ja siiyä espooseen ja nyt on molemmat vanhemmat töissä. Lapsistakin kaksi on saanut kesätyötä. Eli hyvin kannattaa muuttaa perheellisenkin työn perässä.

Ja ainakin omassa firmassa kaikki sihteerit on tradenomeja, erittäin välkkyjä tapauksia ja todella hyviä matematiikassa ja äidinkielessä. Meillä sihteerit kirjoittaa kokouspöytäkirjoja kahdella kielellä, pitää osata useita eri tietojärjestelmiä ja henkilöstön kanssa työskentelevien osata työaikalainsäädäntö hyvin ja tes melkein ulkoa.

Voitko Rollo reheellisesti sanoa pystyväsi tähän?

"vieras"
rovaniemellä ei ole puusepän töitä ja Astma myös vaikuttaa. Hänellä on kkesivaikea astma ja aina kun lähtee helteellä tai pakaksellakin ulos pitää ottaa astmalääkettä ja puupöly ei auta asiaan yhtään
Niin että kuinka järkevä ja hyödyllinen se koulutus sitten oli? Melkein viiskymppisen uudelleen ja uudelleen kouluttaminen on, miten sen sanoisi, sama kuin heittelisi rahaa kaivoon. Eihän se kiva ole, että näin on, mutta silti se on totta. Eri asia on kun ihmisellä itsellään on motivaatio ja palo oppia jotain uutta ja pystyy sitä opittua hyödyntämään, mutta ei silloin, kun tehdään niitä opintoja vaan sen takia, että on pakko jotain tehdä, kun ilmainen raha muuten uhkaa loppua.

Oon varmaan ilkiä, mutta ihmettelen että miten sattuuki samaan perheeseen noin, että koulutuksia kyllä löytyy vanhemmilta, mutta on yhtä sun toista syytä ettei niitä töitä voi tehdä... Ja ku sitte viä omasta halusta rajootetaan asiaa kieltäytymällä erilaasista töistä luoja tietää mistä syistä.

Jos oikiasti haluaas töihin, niin niitä töitä olis löytyny jo vuosia sitte. Ny löytyy vain kasa selityksiä.

Rollolainen
[QUOTE="joo";28648236]it-alalla ei ole töitä nykyään ja itse olet varmaan huomannut, ettei toimistotöitäkään paljoa ole. Miten olisi miehellesi joku roska-auton kuljettaja tms? Tai jossain tehtaassa pakkaamassa?[/QUOTE]

kuljetushommat eivät käy kun on sydänvikainen, usko jo. roska-autonkuljettja on myös KULJETTAJA ja voi ajaa vaikka jonkun ihmisen päälle kun/jos/tai tulee kohtaus. i

Lorvi Katarri
[QUOTE="joo";28648250] Voisko sun mies toimia lähihoitajana vanhustenhuollossa? [/QUOTE]
Miehen paha astma estää tämän. Ei voi työskennellä hilseilevien vanhusten kanssa kun voi tulla kohtaus. Vanhuksen pierukin voi olla kohtalokas oikein astmaselle.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28648273]Niin että kuinka järkevä ja hyödyllinen se koulutus sitten oli? Melkein viiskymppisen uudelleen ja uudelleen kouluttaminen on, miten sen sanoisi, sama kuin heittelisi rahaa kaivoon. Eihän se kiva ole, että näin on, mutta silti se on totta. Eri asia on kun ihmisellä itsellään on motivaatio ja palo oppia jotain uutta ja pystyy sitä opittua hyödyntämään, mutta ei silloin, kun tehdään niitä opintoja vaan sen takia, että on pakko jotain tehdä, kun ilmainen raha muuten uhkaa loppua.[/QUOTE]
siloin kun kouluttauuti oli nuori poika, ( kohta 50v) oli vielä puusepäntöitä ja hän oli mys eteläsuomessa töissä kun oli perheetön. Telakallakin on töitä tehnyt ( ei liity puusepän työhön mitekään), mutta mistä ihmestä hän on voinut siloin tietää että sairastu sydäntautiin ja muutamaa vuotta myöhemin astmaan. Niitä ei voi ennustaa.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28648272]Sitten vaan pakkaatte kamat kasaan ja muutatte pk-seudulle. Täällä on töitä.[/QUOTE]

Pk-seudulle en muuta ikinä, ennemmin vaikka utsjoelle.

"vieras"
siloin kun kouluttauuti oli nuori poika, ( kohta 50v) oli vielä puusepäntöitä ja hän oli mys eteläsuomessa töissä kun oli perheetön. Telakallakin on töitä tehnyt ( ei liity puusepän työhön mitekään), mutta mistä ihmestä hän on voinut siloin tietää että sairastu sydäntautiin ja muutamaa vuotta myöhemin astmaan. Niitä ei voi ennustaa.
On se kyllä noinkin. Mutta mitä hän sitten on tehnyt kaikki nämä vuodet? Olet monesti sanonut, että hän on tehnyt enemmän töitä kuin suurinpiirtein kaikki palstalaiset ja heidän puolisonsa yhteensä, mutta sinä aikana, kun olet palstaillut, hän on ollut jossain koulussa ja pätkän tuurannut opettajaa ja vähän aikaa harjoittelijana ajanut bussia. Sairasloma on asia erikseen, mutta ei senkään aikana tee töitä. Se on aika paljon vähemmän, kuin vaikka minä, joka olen tehnyt valtiolla hommia nyt 25 vuotta. En minä sillä kehu, mutta vähän miestäsi nuorempana ihmisenä rohkenen sanoa, että olen varmaankin useammin lähtenyt töihin kuin hän. Ei se mikään uroteko ole, en minä sillä. Muistan vaan ne sinun uhoamisesi. Oikeastaan on kyllä tylsää, että tässä sinun miehestäsi puhun, kun ei hän täällä palstalla itse kirjoittele. Anteeksi.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä