Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

PT rääkkäs mua tänään oikein huolella. Olin ihan poikki reenin jälkeen, jalat vaan tärisi. En tosin edes halua miettiä, miltä näytin loikkiessani sammakkohyppyjä pitkin käytäviä... :snotty: :D

Vitu*us helpotti ton reenin jälkeen kivasti, perhe kiittää. :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Minna77
Ollu kiva päivä. Heräsin mieheni vierestä, tein hänelle (ja anopille ja lapsille) aamupalan. Lähdimme mieheni kanssa kaksin liikenteeseen ja teimme ekskursion verkkokauppa.comiin. Sieltä menimme keskustaan ja anoppini, äitini ja viisi lasta tulivat sitten sinne myös. Kävimme syömässä (pizza Raxissa, että voitte ilmoittaa lastensuojeluun ;) ) ja siitä anoppi + äitini ottivat perheen 3 tyttöä ja lähtivät uimahalliin, mies otti pojat ja läksi pelikauppoja kiertämään. Illaksi on varattu leffa ja herkkuja koko poppoolle.

Mies on ollut niin hempeällä päällä eilisestä lähtien, että olen hieman äimissäni, mutta mielissäni. :heart:
 
Kävin tänään hermoratatutkimuksessa, mun mies ja yhteinen kaveri vei ja haki.
Pääsin tutkimuksiin 25 minuuttia aiemmin kuin pitikään.
Alustavasti ei ole vikaa hermostossa tai lihaksissa. :)

Kisu toipuu hyvin leikkauksesta :)

Ihanaa juhannusta jokaiselle ! :heart:
 
"vieras"
Juhannusruoat ostettu, paitsi lukaisin just keppälerttun kirjoituksesen ja hokasin, että uudet perunat unohtuivat. No, ei se mitään. Katson mitkä tilanne on huomenaamulla. Viitsiikö sitä raahautua kauppaan.

Kunnon kesäflunssa iski viikonloppuna ja sitä ollaan tässä paranneltu. Eiköhän tämä tästä ole ohitse, ensi sunnuntaina olen varmaankin jo täysin terve. :snotty:
 
Työt ohi tältä päivältä ja juhannukseen valmistautuminen voi alkaa! En ole vielä käynyt kaupassa, ei jaksa. Saan ehkä lapset yöksi anopille juhannuksen aikaan, joten voin valvoa pitkään ja nukkua vielä pidempään. Ehkä ottaa jopa muutaman oluen ja nautiskella kesäillasta. Wuhuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Minna77
Iso tykkäys taas kaikille. Kiva kun ketju on yhä "pinnalla".

Tein tänään likalle hyviä gluteenittomia sämpylöitä. Lapsukainen söi heti kaksi. Pikkuinen saa sitten kans "hot dog-baarista" ihan samaa kuin aikuisetkin.

Iskias paheni taas kasvimaalla. Pitäisi osata olla paikoillaan, mut kun ei niin ei. Niin että heippa vaan Lucifer, täällä toinen samanlainen! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Kurkkaus tähänkin ketjuun. :) Poikia olen laittamassa nukkumaan. Sen jälkeen pitäisi mennä suihkuun ja rentoilla loppuilta. Matkalaukut on aivan viimeisiä tavaroita vailla valmiiksi pakatut. Huomenna tullaan Suomeen! :) Ja tosiaan, ihan juhannuskin on. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Tämmöinen tyttö sieltä sit tuli, tiistai aamuna aikaiseen, kaikenkaikkiaan niin nopeasti, että jos oltais aikailtu vielä enemmän, niin tuo olis voinu syntyä matkallekin.

Eilen päästiin kotiin ja tässä tää menee, nousevan maidon kanssa tuskaillessa. Mikään ei tuoksu niin ihanalle kuin uunituore vauva. Mä nuuhkin esikoistakin niin, et mies pelkäs, et sen päähän jää painauma nenästä. Tällä reppanalla sama kohtalo.

Saanko esitellä, meidän Sylvi

 
Tämmöinen tyttö sieltä sit tuli, tiistai aamuna aikaiseen, kaikenkaikkiaan niin nopeasti, että jos oltais aikailtu vielä enemmän, niin tuo olis voinu syntyä matkallekin.

Eilen päästiin kotiin ja tässä tää menee, nousevan maidon kanssa tuskaillessa. Mikään ei tuoksu niin ihanalle kuin uunituore vauva. Mä nuuhkin esikoistakin niin, et mies pelkäs, et sen päähän jää painauma nenästä. Tällä reppanalla sama kohtalo.

Saanko esitellä, meidän Sylvi

Voi, Sylvi on suloinen! :heart: Onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
minä,
Ministeriö kieltää perunan kotikasvatuksen Suomessa
Riskialtista

Perunan kotikasvatuskielto koskee kotitalouksia, joiden kasvattama peruna on tarkoitettu vain talouden omaan käyttöön.

–?Lakimuutos ei koske niitä, jotka myyvät kasvattamaansa perunaa, kertoo maa- ja metsätalousministeriön kansliapäällikkö Helka Patrakka.

Patrakan mukaan lakimuutos pohjautuu tutkimustuloksiin, jossa perunan kotikasvatus on todettu riskialttiiksi.

–?Kukaan ei valvo kotikasvatusta eikä sitä, minkä laatuista perunaa kukin kasvattaa. Laatuerot ovat hyvin suuria. Pistokokeissa on todettu, että raakaa perunaa käytetään kotitalouksissa hyvin yleisesti.

Ministeriö nojaa raa’an perunan haitallisiin vaikutuksiin.

–?Suurimmassa riskiryhmässä ovat pikkulapset, joille soseutettu peruna on usein hyvinkin raakaa. Tutkimusten perusteella sen syöminen vaikuttaa lapsen kehitykseen. Esimerkiksi Keski-Euroopan maissahan kotiperunan antaminen on kielletty alle kouluikäisille lapsille.

Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) ravitsemusyksikön erikoistutkija Kaija Tiihonen sanoo, että perunan glykeeminen indeksi on perunan väärinkäytössä hyvin vaarallinen. THL onkin jo kolmen vuoden ajan kerännyt tutkimustietoa perunan terveysvaikutuksista.

–?Tutkimukset todistavat sen, että vain tarkasti valvottu perunankasvatus tuottaa perunaa, joka ei vaikuta haitallisesti terveyteen, Tiihonen sanoo.

Esimerkiksi jo idut kasvattaneiden perunoiden käyttö ruuanvalmistuksessa on Tiihosen mukaan yleistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ministeriö kieltää perunan kotikasvatuksen Suomessa
Riskialtista

Perunan kotikasvatuskielto koskee kotitalouksia, joiden kasvattama peruna on tarkoitettu vain talouden omaan käyttöön.

–?Lakimuutos ei koske niitä, jotka myyvät kasvattamaansa perunaa, kertoo maa- ja metsätalousministeriön kansliapäällikkö Helka Patrakka.

Patrakan mukaan lakimuutos pohjautuu tutkimustuloksiin, jossa perunan kotikasvatus on todettu riskialttiiksi.

–?Kukaan ei valvo kotikasvatusta eikä sitä, minkä laatuista perunaa kukin kasvattaa. Laatuerot ovat hyvin suuria. Pistokokeissa on todettu, että raakaa perunaa käytetään kotitalouksissa hyvin yleisesti.

Ministeriö nojaa raa’an perunan haitallisiin vaikutuksiin.

–?Suurimmassa riskiryhmässä ovat pikkulapset, joille soseutettu peruna on usein hyvinkin raakaa. Tutkimusten perusteella sen syöminen vaikuttaa lapsen kehitykseen. Esimerkiksi Keski-Euroopan maissahan kotiperunan antaminen on kielletty alle kouluikäisille lapsille.

Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) ravitsemusyksikön erikoistutkija Kaija Tiihonen sanoo, että perunan glykeeminen indeksi on perunan väärinkäytössä hyvin vaarallinen. THL onkin jo kolmen vuoden ajan kerännyt tutkimustietoa perunan terveysvaikutuksista.

–?Tutkimukset todistavat sen, että vain tarkasti valvottu perunankasvatus tuottaa perunaa, joka ei vaikuta haitallisesti terveyteen, Tiihonen sanoo.

Esimerkiksi jo idut kasvattaneiden perunoiden käyttö ruuanvalmistuksessa on Tiihosen mukaan yleistä.

Kolme vuotta tutkineet että saattaa päästä pitkä pieru, kun syö raakaa perunaa:O
 

Yhteistyössä