Teettekö aina letut ja pannarin maitoon?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä mä letut ja pannarin teen maitoon, vaikka osan vois varmaan vedelläkin korvata. Joskus oon tehnyt vohveleita niin, että osa nesteestä oli vissyä. Perunamuussiin laitan maitoa mutta mun äiti tekee aina veteen (ottaa talteen perunoiden keitinveden).

Jos alottajaa esittää kysymyksen; Teettekö aina letut ja pannarin maitoon, ja kertoo itse tekevänsä veteen, ei se mielestäni kerro että hänen tapansa olisi vaan se oikea.
No kyllä tuo aloituksen sävy vähän sellaisen kuvan antaa. Itse en tekisi lättyjä muusta kuin täysmaidosta, koska en oikein välitä hilloista tai kermavaahdostakaan, vaan mieluiten syön lätyt ihan pelkiltään.

"vieras"
Jos alottajaa esittää kysymyksen; Teettekö aina letut ja pannarin maitoon, ja kertoo itse tekevänsä veteen, ei se mielestäni kerro että hänen tapansa olisi vaan se oikea.
Hän myös väitti, että kermavaahto ei ole kermavaahtoa jos siinä ei ole sokeria. Että kyllä Rollo todellakin nimenomaan väittää hänen tapansa tehdä asioita olevan juuri se AINOA ja OIKEA. Joka muuta väittää on tietenkin VÄÄRÄSSÄ sekä lisäksi KATEELLINEN.

Normisti maitoon jos ihan tavislettusii teen,mut maitoo ja kivennäisvettä muurinpohjalettuihin. Tavallista vettä en ole kokeillut koskaan,pitääkin joskus kokeilla ja maistaa.

Pullat teen nykyään aina veteen. Aloitin sen jälkeen ku tyttö meni leipurikouluu ja siellä opetetaan vain ja ainoastaan veteen tekemään. Pullassa en ole huomannut eroa onko maitoon vaiko veteen tehtyä.

"vieras"
Kerran kerroin täällä kuorruttavani juustosämpylät juustoraasteella. Se oli Rollon mukaan täysin turhaa eikä ollut mitään syytä tehdä niin koska hänkään ei koskaan tehnyt niin!

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28626315]Kyllä mä letut ja pannarin teen maitoon, vaikka osan vois varmaan vedelläkin korvata. Joskus oon tehnyt vohveleita niin, että osa nesteestä oli vissyä. Perunamuussiin laitan maitoa mutta mun äiti tekee aina veteen (ottaa talteen perunoiden keitinveden).[/QUOTE]

juu veten mäkin teen. se vesi on jo kuumaa jotenm ei trvii tuehaan maitoja lämmitellä. JA usien lakitan myös öljyä muusiin, oikeaa voita en käytä koskaan.

Rollolainen
Itse teen maitoon ja vielä kevyt maitoon. Jos on vaan rasvatonta, niin sitten yleensä lisään kermaa.

Laitatko sä sitten jotain rasvaa sihen ja mitä rasvaa? Ku mun mielestä letut just tarttee tuollaisen rasvaisemman maidon, jotta paistuvat hyvin jne. Mulla meinaan kerran epäonnistuneet, kun tein pelkkään rasvattomaan maitoon, muuta eroa ei siis ollut.
öljyä lorautan sekaan, ikinä en mittaile aineita ja hyvä on tullut =)

fruit drops
juu veten mäkin teen. se vesi on jo kuumaa jotenm ei trvii tuehaan maitoja lämmitellä. JA usien lakitan myös öljyä muusiin, oikeaa voita en käytä koskaan.
Yäk, mahtaa olla makuelämys vesi-öljymuussi. :x
Sulla ei kyllä oo makuaistia jos vesiöljymönjä maistuu samalta kuin aitoon voihin ja maitoon tehty muussi. Niin, ja mun tyylin muussia ei tarvitse syödä puolta lautasellista täyttyäkseen, pieni kauhallinen riittää. Ja arvaa kumpi pitää täydempänä ja kumpi lihottaa enemmän? Niinpä niin..

[QUOTE="vieras";28626337]Hän myös väitti, että kermavaahto ei ole kermavaahtoa jos siinä ei ole sokeria. Että kyllä Rollo todellakin nimenomaan väittää hänen tapansa tehdä asioita olevan juuri se AINOA ja OIKEA. Joka muuta väittää on tietenkin VÄÄRÄSSÄ sekä lisäksi KATEELLINEN.[/QUOTE]

Jep ja tämä on nähty monta kertaa vastaavis alootuksis.

fruit drops
Niin, ja lätytkin teen rasvaan ja maitoon, eipä tarvitse niitäkään montaa syödä, ja maku on ihanan makea ja täyttävä. Kyllä, mun lätyt maistuukin joltain, eivät välttämättä tarvitse muuta kun ripauksen sokeria tai hunajaa päälle. Tai ei sitäkään.

Joko tyrnimaitoon tai kulutusmaitoon. Kerman loputkin olen välillä lykännyt joukkoon. Vesiletut nyt ei ol ihan samaa tavaraa, pitää laittaa paljon suolaa ja sokeria jos meinaa saada edes vähän sinne päin makua ja täytyy käyttää paljon voita paistamisessa.

Rollolainen
Yäk, mahtaa olla makuelämys vesi-öljymuussi. :x
Sulla ei kyllä oo makuaistia jos vesiöljymönjä maistuu samalta kuin aitoon voihin ja maitoon tehty muussi. Niin, ja mun tyylin muussia ei tarvitse syödä puolta lautasellista täyttyäkseen, pieni kauhallinen riittää. Ja arvaa kumpi pitää täydempänä ja kumpi lihottaa enemmän? Niinpä niin..
tämä öljyn käyttö oli jossain kevytruokaohjeessa. Mä laitankin muusisin mausteita, muutakin kuin suolaa, usien muussissa on valkopippuria, tilliä tai persiljaa, ripaus mustapippuria.

Mä jätän pienen määrän sitä keitinvettä kattilaan ja lisään sekaan kylmän maidon/kerman ja hyvin on aina muusit onnistunu. Muusiin käytän voita.

Joskus työharjoottelus keittiöllä tein maidotonta muusia veteen ja kyllä siitä maustamalla sai ihan ok makuusta, mutta ei se voita ikinä maidolla ja voilla tehtyä muusia.

Rollolainen
Joko tyrnimaitoon tai kulutusmaitoon. Kerman loputkin olen välillä lykännyt joukkoon. Vesiletut nyt ei ol ihan samaa tavaraa, pitää laittaa paljon suolaa ja sokeria jos meinaa saada edes vähän sinne päin makua ja täytyy käyttää paljon voita paistamisessa.
oletko OIKEASTI maistnut? en laita suolaa enkä sokeria normaalia eenmmän, kun kerran hilloa laitetan lettujen päälle.

Mä jätän pienen määrän sitä keitinvettä kattilaan ja lisään sekaan kylmän maidon/kerman ja hyvin on aina muusit onnistunu. Muusiin käytän voita.

Joskus työharjoottelus keittiöllä tein maidotonta muusia veteen ja kyllä siitä maustamalla sai ihan ok makuusta, mutta ei se voita ikinä maidolla ja voilla tehtyä muusia.
Niin totta. Tuo keskimmäinen poika oli niin allerginen pienempänä, että meillä ei paljon mitään voitu käyttää ja kun perunaa kykeni syömään niin jouduin tekemään veteen kun soija, kaura yms. oli vielä kiellettyjen listalla ja myös kaikki mausteet...maistelin tietenkin miltä maistuu ja, hmmm...joo...onneksi poika saa syödä jo melkein mitä vain.

fruit drops
tämä öljyn käyttö oli jossain kevytruokaohjeessa. Mä laitankin muusisin mausteita, muutakin kuin suolaa, usien muussissa on valkopippuria, tilliä tai persiljaa, ripaus mustapippuria.
Joo ei tota katastrofia kyllä mitkään mausteet pelasta, se on silti perunaa kera veden ja öljyn. Etkä vastannut kuinka isoja annoksia tuota pitää syödä tullakseen täyteen? Tuskin riittää pieni kauhallinen? Sopii miettiä miten niitä annoskokoja saa pienemmäksi. Vinkki: tekemällä ruoasta täyttävää.

Rollolainen
Niin, ja lätytkin teen rasvaan ja maitoon, eipä tarvitse niitäkään montaa syödä, ja maku on ihanan makea ja täyttävä. Kyllä, mun lätyt maistuukin joltain, eivät välttämättä tarvitse muuta kun ripauksen sokeria tai hunajaa päälle. Tai ei sitäkään.
en mä noita veteenkään tehtyjä jaksa syödä kuin ENINTÄÄN kolme,lapset säis maitolettujakin vaikka 100, jos niille antaa

Rollolainen
Joo ei tota katastrofia kyllä mitkään mausteet pelasta, se on silti perunaa kera veden ja öljyn. Etkä vastannut kuinka isoja annoksia tuota pitää syödä tullakseen täyteen? Tuskin riittää pieni kauhallinen? Sopii miettiä miten niitä annoskokoja saa pienemmäksi. Vinkki: tekemällä ruoasta täyttävää.
maitomuussia meillä mene IHAN YHTÄ paljon kuin tuota tositakin muussia, olen kokeillut.
mulle riitää kumpaakin muussia kauhallinen, mun pojille ja miehelle ei KUMPAAKAAN riiä kauhallinen =)

Yhteistyössä