Teettekö aina letut ja pannarin maitoon?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="vieras";28622503]Teetkö Rollolainen valkokastikkeenkin veteen :xmas: Joo, kaikki vaan veteen, kukaan ei huomaa mitään eroa ja yhtä hyvää on : /[/QUOTE]

En tietenkään, valkokastike tehdään maitoon. Mutta jos tekee vaaleaa kastiketta, siihen ei kuulukaan laittaa maitoa vaan esim kalalientä. Valkokastike johon meillä laitetaan kananmunia tehdään tietenkin maitoon , mutta vaalea peruskastike joak tulee esim kalan kanssa siihen käytetään kalalientä, ei maitoa.

Keittiönoita
Juu teen. Letut, pannari ja vohvelit aina maitoon. Siihen maitoon, mitä sattuu kaapista löytymään (tavallisimmin kevytmaito). En pidä ongelmana edes verisuonten kannalta, koska eihän noita edes syödä kuin muutaman kerran vuodessa. Pullan teen aina täysmaidolla ja voilla. Eikä sekään verisuonia rasita, kun pullaa leivon korkeintaan kerran vuodessa (silloin, kun iskee joku "hyvä äiti -kohtaus" :D)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28622702]Meillä tehdään kaikki pölystä eikä kukaan huomaa eroa. Aina kehuvat meidän ruokia. :)[/QUOTE]

Myös kusta kannattaa kokeilla, antaa kivan pikantin maun ja on halpaa :)

veteen ne voi ihan hyvin tehd, maistuvat aivan yhtä hyviltä.
Itse teen maitoon ja vielä kevyt maitoon. Jos on vaan rasvatonta, niin sitten yleensä lisään kermaa.

Laitatko sä sitten jotain rasvaa sihen ja mitä rasvaa? Ku mun mielestä letut just tarttee tuollaisen rasvaisemman maidon, jotta paistuvat hyvin jne. Mulla meinaan kerran epäonnistuneet, kun tein pelkkään rasvattomaan maitoon, muuta eroa ei siis ollut.

"vieras"
Lehmänmaitoon tai kauramaitoon olen tehnyt. Joskus kuulin, että vichylla tulisi rapsakoita lettuja, mutta minä en osaa sellaisia isoja lettuja paistaa kuitenkaan, joten taidan antaa olla.

että näin
[QUOTE="vieras";28622503]Teetkö Rollolainen valkokastikkeenkin veteen :xmas: Joo, kaikki vaan veteen, kukaan ei huomaa mitään eroa ja yhtä hyvää on : /[/QUOTE]

Veteenhän se tehdään,oikea oppisesti

Yhteistyössä