"Sirkkeli"
Teen aina maitoon. Ja pullat kans. Ei ole niin rahasta kiinni mulla tuo maidon osto, vaikka laktoosittomana tai kauramaitona sen joudunkin ostamaan.
ovat varmasti,kyllä niitä kuule tehdään ihan ravintoloissakin veteen, esim maidottomilleNe eivät ole lettuja tai pannaria jos ne ovat veteentehtyjä.
ihan kuule viittasin tähän aloitukseen. enkä vittuillut mistään.ei meillläkään maitoa laimeenneta, lopettakaa jo tuollainen vittuilu 10vuotta vnhast asiasta. Kun ei ollut rahaa kuin 100ekäytää kk oli jotkain keksittävä. Meilä käytetään aina nykyöön rasvatonta maitoa se täysmaito maistuukin pahalle , yök. vain josksu uhlissa liatetaan kahvmaidokis, muuten sitä ei meillä enä käytetä, ei edes maitopuurojen tekoon, vaan ne tehdään maitojauheeeen tai tavallisen rasvattomaan maitoon.
no, mä saatan joskus vedellä pelkät täyttet ilman lettuujakin, koska niitten paistaminen on mielestäni tylsää.Lettutaikina siinä täytetyissä letuissa ei ole pääasia van ne täytteet, miksi kjäyttää kallista maitoa kun YHTÄ HYVÄÄ; jopa parempaa saa ilmankin.
Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta huijasin kerran tätini syömään juustokakkua. Hän siis oli kerran maistanut jossain juhlissa juustokakkua, en tarkalleen tiedä minkälaista, mutta kuitenkin se oli ollut hänen mielestään niin pahaa ettei koskaan suostunut syömään juustokakkua jos sitä jossain oli tarjolla. Kerran sitten olin tehnyt juustokakun syntymäpäiville ja kun täti tuli kylään, kerroin hänelle että kakku on vain sellainen "hyydykekakku" jossa on kermavaahtoa ja liivatetta, tuorejuustosta en siis maininnut yhtään mitään. Noh, hyvillä mielin täti veteli tätä "hyydykekakkua" naamaan ja ihmetteli että "ihanko tosiaan tässä on vain kermavaahtoa, mmh hyvää" Noh, mulla ei pokka enää pitänyt vaan oli pakko kertoa että hän syö parhaillaan juustokakkua ottipa täti sitä sitten vielä lisääkin, kun tykästyi niinuskoisinpa että eette OIKEASTI huomaisi eroa, jos ei teille kerrotaisi että lätyt on tehty veteen.
sama juttu kuin se että anoppi sanoi että kevytmakkara on pahaa, muta kun sitä hänelel trkjottiin se meni täydestä, tänä pävänäkään vielä ukso että se kevyt maistui hänelle parenmmin kuin tavis makakra, me ollaan muka huijattu.
Vinkiksi vaan näin kokilta toiselle; silloin käytetään kivennäisvettä tai kaura- tai soijamaitoa, ei ikinä tavallista vettä.ovat varmasti,kyllä niitä kuule tehdään ihan ravintoloissakin veteen, esim maidottomille
Miksi te sitten juhlissa käytätte pahaa maitoa ?ei meillläkään maitoa laimeenneta, lopettakaa jo tuollainen vittuilu 10vuotta vnhast asiasta. Kun ei ollut rahaa kuin 100ekäytää kk oli jotkain keksittävä. Meilä käytetään aina nykyöön rasvatonta maitoa se täysmaito maistuukin pahalle , yök. vain josksu uhlissa liatetaan kahvmaidokis, muuten sitä ei meillä enä käytetä, ei edes maitopuurojen tekoon, vaan ne tehdään maitojauheeeen tai tavallisen rasvattomaan maitoon.
Ja kermavaahtoa kanssaNo mut ei lettuja syödäkään joka ilta P Sen kuukauden välein ku ite jaksaa paistaa lettuja ni kunnon maidosta ja rutkasti hilloa!
Siis teettekö puurot kuitenkin maitoon?muuten sitä ei meillä enä käytetä, ei edes maitopuurojen tekoon, vaan ne tehdään maitojauheeeen tai tavallisen rasvattomaan maitoon.
jaa no ainkin niissä paikoiss amissäoon olut se on korvattu vedelä, ja tää yksikin paika oli sellianen missä oli paljon ruoka-aineallergisia. Vain jos oli vähälaktoosinen tehtiin hyla-maitoon mutta muten kyllä veteen. ei siellä mitään kivennäisvesiä ollut tai kauramaitoja, sellaisen joutui "asiakas" itse kustantamaan , koska oli niin kallista ( Oli eräänlainen hoitolaitos)Vinkiksi vaan näin kokilta toiselle; silloin käytetään kivennäisvettä tai kaura- tai soijamaitoa, ei ikinä tavallista vettä.
jaa no ainkin niissä paikoissa missäoon ollut se on korvattu vedellä, ja tää yksikin paikka oli sellianen missä oli paljon ruoka-aineallergisia. Vain jos oli vähälaktoosinen tehtiin hyla-maitoon mutta muuten kyllä veteen. ei siellä mitään kivennäisvesiä ollut tai kauramaitoja, sellaisen joutui "asiakas" itse kustantamaan , koska oli niin kallista ( Oli eräänlainen hoitolaitos)
Ja ropsaus sokeria )Ja kermavaahtoa kanssa
Tästä en ole ennen kuullutkaan, siis ihan normiveteen?ovat varmasti,kyllä niitä kuule tehdään ihan ravintoloissakin veteen, esim maidottomille
Se ei ole ravintola vaan laitoskeittiö.jaa no ainkin niissä paikoissa missäoon ollut se on korvattu vedellä, ja tää yksikin paikka oli sellianen missä oli paljon ruoka-aineallergisia. Vain jos oli vähälaktoosinen tehtiin hyla-maitoon mutta muuten kyllä veteen. ei siellä mitään kivennäisvesiä ollut tai kauramaitoja, sellaisen joutui "asiakas" itse kustantamaan , koska oli niin kallista ( Oli eräänlainen hoitolaitos)
juu voihan sen kermavahdon silti laittaa vaikka tekeekin ilman maitoa ja hilloa kans. ja toki kermaavahtoon laitetaan sokera, eihän kermavahto ole kermavaahtoa ilman sokeriaJa ropsaus sokeria )
Mitä se sitten on?eihän kermavahto ole kermavaahtoa ilman sokeria
Kyllä täällä ainaki tk:n keittiöllä on kauramaito käytös maidottomille ja muutenki palvelutalois yms. todellaki otetaan tuollaaset asiat huomioon.jaa no ainkin niissä paikoiss amissäoon olut se on korvattu vedelä, ja tää yksikin paika oli sellianen missä oli paljon ruoka-aineallergisia. Vain jos oli vähälaktoosinen tehtiin hyla-maitoon mutta muten kyllä veteen. ei siellä mitään kivennäisvesiä ollut tai kauramaitoja, sellaisen joutui "asiakas" itse kustantamaan , koska oli niin kallista ( Oli eräänlainen hoitolaitos)