epäilen että ystäväni on ihastunut mieheeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mitä tekisitte tässä tilanteessa?

en haluaisi ehkä kuitenkaan laittaa välejä poikki ystävään jonka olen tuntenut melkein 15 vuotta ja hän on läheisin ystäväni muutenkin. Ja jos epäily onkin väärä? tosin tunnen hänet niin hyvin, että osaan lukea käytöstä aika hyvin... :( ahdistaa...

Jos jatkossa näkisit sitä kaveria jossain muualla kuin teillä kotona. Olisi aika omituinen tilanne. En päästäisi mieheni lähelle=kotiini tuota kaveria.. Humalassa se voi jo jotain yrittääkin..

[QUOTE="hhh";28618465]Jos jatkossa näkisit sitä kaveria jossain muualla kuin teillä kotona. Olisi aika omituinen tilanne. En päästäisi mieheni lähelle=kotiini tuota kaveria.. Humalassa se voi jo jotain yrittääkin..[/QUOTE]

varsinkin kun tää nainen on sellainen ettei välitä tippaakaan siitä että on itsekin varattu. Pettää miestään mennen tullen... :/

[QUOTE="vieras";28618457]hohoh miks mä mieheni jättäsin..ei se oo ihastunut keneenkään.[/QUOTE]

Koska tilanne on näin ei kannata stressata ystävästäsi enempää. OLisi eri asia, jos miehesikin olisi ihastunut.

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen;28618494:
Koska tilanne on näin ei kannata stressata ystävästäsi enempää. OLisi eri asia, jos miehesikin olisi ihastunut.

niin, no eihän se mies tietenkään sitä mulle myöntäis vaikka salaa olisikin..ilman mitään aikomuksia tehdä edes mitään.. en tiedä, voi olla että on vaan pää niin sekaisin hormoneista jne että kuvittelen koko jutun, mutta toisaalta olen miettinyt tätä jo monta kk.

Hormonihöyryissä ei kannata mitään hurjia johtopäätöksiä vetää...

Minkälainen suhde teillä on? Tapaatteko usein? Onko teillä tapana olla usein kotonasi vai tapaatteko yleensä kossain muualla?

Minkälainen ystäväsi siis on miestäsi kohtaan?

Itselläni on paljon miespuolisia ystäviä, ja joistain pidän todella paljon YSTÄVÄNÄ. Voi ehkä ulkopuoliselta näyttää siltä että flirttailen tai jotain, mutta en todellakaan ole näihin ihmisiin ihastunut, viihdyn vain heidän seurassaan.

[QUOTE="Eee";28618517]Hormonihöyryissä ei kannata mitään hurjia johtopäätöksiä vetää...

Minkälainen suhde teillä on? Tapaatteko usein? Onko teillä tapana olla usein kotonasi vai tapaatteko yleensä kossain muualla?[/QUOTE]

Ollaan tosi läheisiä, puhutaan kaikki asiat maan ja taivaan väliltä. Tavataan monta krt viikossa ja AINA meidän kotona... viimeksi kun oltiin ekan kerran kahdestaan pitkiiin aikoihin yhdessä tapahtumassa kaupungilla niin kysyi pettyneenä miks ei mun mies lähtenyt mukaan, ja sen jälkeen sitten änki meille vielä kylään. :/

Minkälainen ystäväsi siis on miestäsi kohtaan?

Itselläni on paljon miespuolisia ystäviä, ja joistain pidän todella paljon YSTÄVÄNÄ. Voi ehkä ulkopuoliselta näyttää siltä että flirttailen tai jotain, mutta en todellakaan ole näihin ihmisiin ihastunut, viihdyn vain heidän seurassaan.

no mietin sitäkin, että voisiko olla että pitää vaan miehestäni ihan kaverina ja mun kumppanina tosi paljon, mutta osoittaa sen jotenkin oudolla tavalla tai tajuamatta itsekään on vähän liian innokas...en oikein osaa edes selittää sitä käytöstä, kujertaa ja kattoo epäilyttävän pitkään, puhuu tahallaan mun miehen kanssa sellaisista aiheista mistä mä en ymmärrä hölkäsenpöläystä jnejne...

[QUOTE="vieras";28618541]Ollaan tosi läheisiä, puhutaan kaikki asiat maan ja taivaan väliltä. Tavataan monta krt viikossa ja AINA meidän kotona... viimeksi kun oltiin ekan kerran kahdestaan pitkiiin aikoihin yhdessä tapahtumassa kaupungilla niin kysyi pettyneenä miks ei mun mies lähtenyt mukaan, ja sen jälkeen sitten änki meille vielä kylään. :/[/QUOTE]

No kokeile jotain sellaista, että yhtäkkiä alattekin tavata jossain muualla ja katso miten ystävä reagoi. Ala vaikka superkuntoprojekti ja pyydä aina, että lähdette kävelylenkille kotonasi istumisen sijaan. Lenkkeily kun on mukavampaa yhdessä kuin yksin... ;)

Mä en taida nyt ymmärtää, että mikä tässä on sinänsä se ongelma?

Ihastuminen on tunne, joka tulee, jos on tullakseen. Jos pidät jostakusta ihmisestä, saatat häneen ihastua. Eikä sille mitään oikein voi. Ihastuminen on mun nähdäkseni melko harmitonta ja varsinkin tuollaisessa tilanteessa (kun kyse siis on ihastumisesta ystävän puolisoon) varmasti ohimenevää. Varsinkin, jos se ihastuminen siis on täysin yksipuolista.

Ei mua haittaisi, jos joku ystävistäni ihastuisi mieheeni. Enkä mä itseasiassa edes sinänsä yllättyisi, jos näin kävisi. Mieheni on komea, hyväkroppainen, hyvä ja rakastava isä ja vaimoaan hän kohtelee kyllä aivan viimeiseen saakka hyvin. Mä ymmärrän ihan hyvin, jos joku ihastuu tuollaiseen mieheen...kun tuo taitaa kuitenkin melko pitkälle olla "jokaisen unelmamies" hyvin monen ominaisuutensa osalta.

Ongelmaksi asia muodostuisi vasta silloin, jos miehellänikin olisi tunteita ystävääni kohtaan. Mutta niin pitkään, kun ne tunteet olisivat vain ystävällä, en hirmuisesti huolestuisi. Yksipuolisilla tunteilla kun ei kovinkaan pitkälle päästä ja omasta parisuhteestani olen tässä kohtaa senvertaa varma, etten molemminpuolisia tunteita kovinkaan todennäköisinä pitäisi.

Jos ihastus ei olisi molemminpuolinen, enkä edes
Epäilisi et mies voisi ihastua, olisin vaan otettu et mun mies on niin ihana. Muuten ottaisin etäisyyttä ystävään. Mä kyllä uskon et ystäväsi on ihastunut. Yleensä nää jutut vaistoaa aika hyvin...

Jos ihastus ei olisi molemminpuolinen, enkä edes
Epäilisi et mies voisi ihastua, olisin vaan otettu et mun mies on niin ihana. Muuten ottaisin etäisyyttä ystävään. Mä kyllä uskon et ystäväsi on ihastunut. Yleensä nää jutut vaistoaa aika hyvin...

no sepä se! mä olen niin monet kerrat ollut oikeassa vähän samankaltaisissa jutuissa, kyllä sen vaistoaa! oon vaan niin pettynyt ystävääni että "kehtaa", vaikka tiedänhän mä sen että ei sille minkään mahda keneen ihastuu ja keneen ei.

Ja kyllä mua pelottaa myös että kun mies huomaa itse sen (väitti mulle viimeks eilen ettei oo huomannut ja ettei vois vähempää kiinnostaa tää mun ystävä) niin herääs kuitenkin pieni innostus vähän "kokeilla", mun ystävä on meistä kahdesta paljon paremman näkönen ja he tuntuvat olevan muutenkin samalla aaltopituudella paljon enemmän ku me mun miehen kanssa joissain asioissa. varsinkin nytkun mä oon valaana raskausmahani kanssa ja niin epävarma kaikesta niin tää on tosi ahdistava tilanne. Ehkä mä vaan en ota sitä enää tänne kylään vaan sovin aina tapaamiset jonnekin muualle.

taidan kyllä olla ihan kusipää kun edes ajattelen että mun mies lankeis tohon mun ystävän kujerteluun, ei se oo ikinä antanut pienintäkään aihetta epäillä että kukaan muu nainen kiinnostaa... :/

Varo vaan jos oletkin väärässä. Mun yhdellä kaverilla oli joskus aika "hieno" miesystävä josta kukaan ei erityisemmin pitänyt. Hän oli alkoholiongelmainen, pettäjä, juntti, eikä edes komea. Ystäväni kuitenkin ilmeisesti noitten pettämis seikkailuiden vuoksi ajatteli miehen olevan todella haluttava kaikkien muidenkin mielestä.

Jostakin syystä ystäväni erityisesti kuvitteli minun iskevän hänen miesystäväänsä. Luultavasti sen takia, että yritin muutamaan otteeseen keskustella hänen kanssan, että kannattaisiko erota tollaisesta miehestä. Ja eräs päivä kun hän tästä asiasta (taas) aloitti minulle simpuuttamisen, meille tuli niin hirviä tappelu ettei ystävyytemme ikinä palautunut takaisin entiseksi sen jälkeen.

Onneksi hän myöhemmin ymmärsi itse erota tuosta miehestä ja EN ole pokannut häntä tämän jälkeen :D en ole ees nähnyt häntä kertaakaan.

Jos oot raskaana, niin sun on tosi helppo sopia tapaamisia muualle kuin kotiin. Sanot vaan ettei tunnu enää kivalta lähtee liikenteeseen yksin ja pyydät ystävää avuks tarvikeostoksille yms. Teet kaikki järjestelyt monen valinnan kautta ja kierrät ystävän kanssa vertailemassa sitä sun tätä... Ja välillä täytyy käydä lepäämässä kahvilassa...

Pitäisi tuollaisrn "ystävän" kaukana kodistani ja miehestäni. Aika törkeetä, kun tekee tuon vielä niin näkyvästi...
Itse näyttäisin sille naikkoselle kuinka rakastuneita olette miehesi kanssa toisiinne.

[QUOTE="hhh";28618645]Pitäisi tuollaisrn "ystävän" kaukana kodistani ja miehestäni. Aika törkeetä, kun tekee tuon vielä niin näkyvästi...
Itse näyttäisin sille naikkoselle kuinka rakastuneita olette miehesi kanssa toisiinne.[/QUOTE]

Juu, semmoinen pieni show miehen kanssa ystävän nähden voisi olla hyvä. Halailua, pusuttelua jne. Pikkasen vielä alleviivatusti, niin menee viesti perille. :)

[QUOTE="vieras";28618473]varsinkin kun tää nainen on sellainen ettei välitä tippaakaan siitä että on itsekin varattu. Pettää miestään mennen tullen... :/[/QUOTE]

Ja olet sen ystävä koska...?

Mä en taida nyt ymmärtää, että mikä tässä on sinänsä se ongelma?

Ihastuminen on tunne, joka tulee, jos on tullakseen. Jos pidät jostakusta ihmisestä, saatat häneen ihastua. Eikä sille mitään oikein voi. Ihastuminen on mun nähdäkseni melko harmitonta ja varsinkin tuollaisessa tilanteessa (kun kyse siis on ihastumisesta ystävän puolisoon) varmasti ohimenevää. Varsinkin, jos se ihastuminen siis on täysin yksipuolista.

Ei mua haittaisi, jos joku ystävistäni ihastuisi mieheeni. Enkä mä itseasiassa edes sinänsä yllättyisi, jos näin kävisi. Mieheni on komea, hyväkroppainen, hyvä ja rakastava isä ja vaimoaan hän kohtelee kyllä aivan viimeiseen saakka hyvin. Mä ymmärrän ihan hyvin, jos joku ihastuu tuollaiseen mieheen...kun tuo taitaa kuitenkin melko pitkälle olla "jokaisen unelmamies" hyvin monen ominaisuutensa osalta.

Ongelmaksi asia muodostuisi vasta silloin, jos miehellänikin olisi tunteita ystävääni kohtaan. Mutta niin pitkään, kun ne tunteet olisivat vain ystävällä, en hirmuisesti huolestuisi. Yksipuolisilla tunteilla kun ei kovinkaan pitkälle päästä ja omasta parisuhteestani olen tässä kohtaa senvertaa varma, etten molemminpuolisia tunteita kovinkaan todennäköisinä pitäisi.

Ihastuminen on tahaton tunne ja sikäli kaverin puolisoon voi ihastua. Mutta kaverien miehet on heidän ja niitä tunteita ei kuulu pönkittää vaan ne kuuluu hirttää. Minunkin kavereilla on hyviä miehiä, mutta jotenkin niitä ei vain ajattele miehinä vaan kavereiden omaisuutena ja ei heihin voi edes miehinä ihastua.

[QUOTE="vieras";28618760]Ja olet sen ystävä koska...?[/QUOTE]

no eihän se meidän ystävyyteen vaikuta jos on niin hutsu että omaa miestään pettää, mutta se että olis iskenyt nyt silmänsä MUN mieheen jolle ootan lasta on mun mielestä pikkasen turhan paksua.

Taidan tosiaan toimia niiin että tulee meille vaan jos mies ei oo kotona tai sitten tavataan jossain muualla.