M
"muuttaja"
Vieras
Kumman valitsisit tai olet valinnut? Oletko tyytyväinen? Muuttamassa ollaan, me aikuiset kaipaamme omaa rauhaa, ala-asteikäiset todennäköisesti kavereita ja lyhyttä koulumatkaa..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko pakko olla nuo ääripäät? Me asutaan haja-asutusalueella, jossa on luontoa ympärillä mutta naapureita ja tuttuja löytyy kymmenistä kodeista tästä parin neliökilsan alueelta.
Me asutaan tosi tiiviisti rakennetulla alueella, jossa asuu melkein pelkästään lapsiperheitä. Koulu on tien toisella puolella. Palvelut lähellä, mutta luonto alkaa tuosta koulun takaa. Kesät talvet kuullaan lähimaatilan lehmät, välillä haistetaankin. Ladut lähtee 100 metrin päästä talvella, kesällä pääsee hetikohta mettään, jos haluaa. Aivan loistava paikka asua meille, mä ahdistuisin jossain omakotitalossa keskellä ei mitään.
Niin ja siis kavereita on lähellä, paljon. Yksityisyyttä ei juuri ole, kun taloyhtiön leikkipiha on meidän takapihan vieressä, mutta en sitä kaipaakaan.
En tiedä rockyroadista, mutta mietin vaan että kuinka yleistä mahtaa olla, että olis jotain yhteisiä sääntöjä kyläilyistä ja ulkoiluista? Jotenkin miellän, että säännöt on aina perhekohtaisia. Esim. jos naapurin Kalle saa olla ulkona yhteentoista, se ei tarkoita sitä että muut saisivat olla. Tai jos meille saisi tulla niin kuin tykkää, niin muihin koteihin ei välttämättä saisikaan mennä. Eihän tuollaisia sääntöjä oikeastaan voi tehdä, ei kaikki voi olla samaa mieltä.
Me asutaan kerrostalolähiössä ja mulle olis ihan kauhistus asua jossain ihmisten ulottumattomissaMuistan kun lapsena aina kadehdin niitä, jotka asuivat kerrostaloalueilla. Kavereita löytyi aina kun vaan ulos meni. Me taas asuttiin hiukan syrjemässä ja kaverin luo piti varta vasten sopia menevänsä. Joten jos mä saisin päättää, niin tiheään asutulla alueella ihmisten keskellä
.