Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän hyvin sun pointtisi, toivottavasti sinä minun ;)

Kyllä mä ymmärrän, uskovien tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää että kaikki eivät yksinkertaisesti sen takia koe käännytystyötä tarpeelliseksi, koska heillä ei ole mitään aukkoa ja tyhjiötä mitä täyttää henkiolennoilla. Sinä koet asian todelliseksi, se on silloin sinulle totta. Minä elän uskomuksineni hieman erilaisessa henkimaailmassa, ja olen ihan tyytyväinen täällä, vailla tarvetta rukoilla ja pyytää tietyn uskonnon jumalaa pelastamaan minua elämältä johon olen ihan tyytyväinen :)

Mä katsoin sen tv7:n Ianin tarinan eilen. Eipä vakuuttanut YHTÄÄN. Ianin rannalle soutanut jätti hänet rannelle yksin lojumaan vaikka tiesi medusan pistoista. Kuka toimis noin??! Äijä käveli sitten pitkiä matkoja sen jälkeen kun kuutiomedusa oli pistänyt 5 kertaa. Ja näki jotain sanoja isämeidän rukouksesta. Tosi huonosti keksitty tarina. Mutta olihan sitä mielenkiintoista seurata :).

Pysty parempaan? Sun mielestä mun pitäisi siis todentaa sulle helvetti. Oikeassa olet, siihen en todellakaan pysty.
Helvetin todellisuus kuoleman jälkeen tulee kuitenkin olemaan kiistaton tosiasia ja ymmärrän vallan hyvin, että sitä on hyvin vaikea todentaa tässä reaalimaailmassa. Voin myös sanoa, että toivoisin että koko helvetti olisi valhetta, ettei sitä ole. Mutta koska tässä asiassa emme varmasti nyt tämän edemmäksi pääse, kuin juupas-eipäs väittelyyn voin vain sanoa, että olen helvetistä sanottavani sanonut.

Ei tarvitse, eikä pidä. Se on uskon asia ja sellaisena pysyy. Minulle se ei ole niinkään valhetta kuin enemmänkin yhtä totta erilaisilta ulottuvuuksiltaan kuin korvatunturi koulupukkeineen. Sinulle se on totta ja varmasti pelottava? Kaikki eivät kuitenkaan tarvitse "pelastusta". Osa meistä on onnellisia ja kunnollisia ilman helvetin pelkoa tai jumalanpelkoakin. Meitä sitoo sosiaaliset, humanistiset ja kulttuurilliset velvollisuudet ihmistä kohtaan.

Olen muuten nähnyt kummituksia. En silti niihin edelleenkään usko.

Ei tarvitse, eikä pidä. Se on uskon asia ja sellaisena pysyy. Minulle se ei ole niinkään valhetta kuin enemmänkin yhtä totta erilaisilta ulottuvuuksiltaan kuin korvatunturi koulupukkeineen. Sinulle se on totta ja varmasti pelottava? Kaikki eivät kuitenkaan tarvitse "pelastusta". Osa meistä on onnellisia ja kunnollisia ilman helvetin pelkoa tai jumalanpelkoakin. Meitä sitoo sosiaaliset, humanistiset ja kulttuurilliset velvollisuudet ihmistä kohtaan.

Olen muuten nähnyt kummituksia. En silti niihin edelleenkään usko.

Itse asiassa en pelkää enää helvettiä, koska uskon Jeesukseen. Uskoon tuloni hetkellä (tai juuri sitä ennen) näin helvetin ja ymmärsin sen todellisuuden. Enemmän koen surua ihmisten puolesta, jotka eivät Jeesusta tunne.

Itse asiassa en pelkää enää helvettiä, koska uskon Jeesukseen. Uskoon tuloni hetkellä (tai juuri sitä ennen) näin helvetin ja ymmärsin sen todellisuuden. Enemmän koen surua ihmisten puolesta, jotka eivät Jeesusta tunne.

Älä sure, menee suru hukkaan. Minun osaltani annan luvan olla surematta ja olemaan onnellinen siitä, että sinä koet olosi hyväksi ja turvalliseksi :)

Mä katsoin sen tv7:n Ianin tarinan eilen. Eipä vakuuttanut YHTÄÄN. Ianin rannalle soutanut jätti hänet rannelle yksin lojumaan vaikka tiesi medusan pistoista. Kuka toimis noin??! Äijä käveli sitten pitkiä matkoja sen jälkeen kun kuutiomedusa oli pistänyt 5 kertaa. Ja näki jotain sanoja isämeidän rukouksesta. Tosi huonosti keksitty tarina. Mutta olihan sitä mielenkiintoista seurata :).

Mä ihmettelin kans et mikä hiton juttu se oli et jannu sieltä mereltä selvis ja käveli ja hortoili jossain, kaveri löys ja tarjos tyyliin bisset ja jannu vaan vapis horkassa jossain kahvilassa, et niinku wtf :D Mut tosiaan pikakelauksella alun katselin, oli niin kovin pitkäveteinen.. Sori :D

No olipa asiallista. Jos oikeesti haluat tietää, en millään. Aikaakin tuosta on jo 15 v :).

No kyllähän toi oikeasti ihmetyttää, ymmärtänet jos olet kuitenkin joskus itse hieman skeptisemmin asiaan suhtautunut? Näin ei-uskovalle tuo kuulostaa lähinnä mielenterveysongelmaisen harhoilta, jos nyt rehellisiä ollaan. Mutta varmasti kiva jos oli vain kertaluontoinen näky.

Pidän luultavana, että elämä jollakin tavalla jatkuu. Kenties niin, että henki jonkun aikaa hengailee kotiseudullaan, kunnes sitten lähtee muuanne. Tai jollain muulla tavalla. Mutta ei sillä tavalla lokeroidusti, kuten esim. kristinuskossa ajatellaan.

Täytyy sanoa, että ärsyttää tällaiset "keskustelun"avaukset, joissa ei sitten lopulta haetakaan tasapuolista ja muiden näkemyksistä kiinnostunutta dialogia, vaan levitetään vain omaa propagandaa. Tulee hyväksikäytetty olo, kun hyväuskoisena vastaa moiseen ketjuun ihan tosissaan ja sitten paljastuukin varsinaiset motiivit avaukselle. Vaikka pitäisihän se jo tietää, että tällä palstalla on kiihkouskovaisilla monopoli kuolemanjälkeisestä keskustelemiseen.

Onneksi olette saaneet kuitenkin aiheesta revittyä jutunjuurta, onnittelut pitkämielisyydestä ja hyvistä hermoista. :flower:

Pidän luultavana, että elämä jollakin tavalla jatkuu. Kenties niin, että henki jonkun aikaa hengailee kotiseudullaan, kunnes sitten lähtee muuanne. Tai jollain muulla tavalla. Mutta ei sillä tavalla lokeroidusti, kuten esim. kristinuskossa ajatellaan.

Joo, Molli, nää on just parhaita vastauksia. Sellasia joita jää miettimään, että hmm..niin joo...jotain tän suuntasta vois itsekin ajatella.

Mutta mua myös tökkii ne ehdottomat vastaukset joissa vaaditaan muita olemaan samaa mieltä.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
No kyllähän toi oikeasti ihmetyttää, ymmärtänet jos olet kuitenkin joskus itse hieman skeptisemmin asiaan suhtautunut? Näin ei-uskovalle tuo kuulostaa lähinnä mielenterveysongelmaisen harhoilta, jos nyt rehellisiä ollaan. Mutta varmasti kiva jos oli vain kertaluontoinen näky.

Saat varmaan nyt sokin, mutta ei tiedätkö ollut kertaluonteinen, vaan uskoon tultuani olen nähnyt paljon erilaisia asioita. Ennalta. Ikäviä ja mukavia juttuja. Ja olen kokenut ne Jumalan puheena, ja myöhemmin elämässä se on myös todentunut.
Ja kyllä skeptikko olen vieläkin, ja ilmeisesti Jumalakin sen tietää, kun pitää erityisen voimakkaasti asioista ilmoittaa. Jollekin voisi varmaan upota herkemminkin ;).
Sitten meitä "mielenterveysongelmaisia" kyllä riittää, kaveripiirissänikin kymmeniä, tosin osa heistä on melko päättävillä ja vaikuttavilla paikoilla. Varsin tervehenkistä, empaattista ja auttavaa ihmisainesta he kyllä ainakin minusta ovat.

Täytyy sanoa, että ärsyttää tällaiset "keskustelun"avaukset, joissa ei sitten lopulta haetakaan tasapuolista ja muiden näkemyksistä kiinnostunutta dialogia, vaan levitetään vain omaa propagandaa. Tulee hyväksikäytetty olo, kun hyväuskoisena vastaa moiseen ketjuun ihan tosissaan ja sitten paljastuukin varsinaiset motiivit avaukselle. Vaikka pitäisihän se jo tietää, että tällä palstalla on kiihkouskovaisilla monopoli kuolemanjälkeisestä keskustelemiseen.

Onneksi olette saaneet kuitenkin aiheesta revittyä jutunjuurta, onnittelut pitkämielisyydestä ja hyvistä hermoista. :flower:

Ei tokikaan uskovaisilla ole mitään monopolia :O. Mä taas näen niin, että tämähän on vapaa ketju, jossa saa jokainen olla omaa mieltä. Tämä nyt vain on mun aloittaman ketju, ja jos keskustelu meni nyt tällaiseksi, niin olen pahoillani harmituksesta. Voit aivan vapaasti laittaa oman ketjun jossa keskustellaan eri tyyliin. On minuakin monet kerrat harmittanut tällä palstalla monet asiat, tosin silloin olen lähtenyt kokonaan pois tai ainakin ollut lukematta ärsyttävää ketjua. Suomessa on sananvapaus ja sen mukaan eletään tässäkin ketjussa. Kaikkiahan ei voi miellyttää ;)?

Ei tokikaan uskovaisilla ole mitään monopolia :O. Mä taas näen niin, että tämähän on vapaa ketju, jossa saa jokainen olla omaa mieltä. Tämä nyt vain on mun aloittaman ketju, ja jos keskustelu meni nyt tällaiseksi, niin olen pahoillani harmituksesta. Voit aivan vapaasti laittaa oman ketjun jossa keskustellaan eri tyyliin. On minuakin monet kerrat harmittanut tällä palstalla monet asiat, tosin silloin olen lähtenyt kokonaan pois tai ainakin ollut lukematta ärsyttävää ketjua. Suomessa on sananvapaus ja sen mukaan eletään tässäkin ketjussa. Kaikkiahan ei voi miellyttää ;)?

Vaikka toimit keskustelun avaajana, et omista keskusteluketjua. Se ei ole sinun keskustelusi, se on keskusteluun osallistuvien keskustelu. Jo tuo asenne kertoo aika paljon siitä, mikä mielestäni on tässä keskustelussa vialla.

Et ilmeisesti ole lukenut kovin monia kuolemaa ja kuolemanjälkeistä koskevia ketjuja tällä palstalla? Kutakuinkin jokainen niistä menee tähän samaan tuputtamiseen ja jankkaamiseen kristinuskosta.

Avauksesi oli varsin neutraali, minkä takia itsekin tulin vastanneeksi kerrankin (harvemmin osallistun näihin syystä että kts yllä). Kuitenkin hyvinkin pian toit ilmi, että halusit aloittaa keskustelun vain voidaksesi kertoa ihmisille, kuinka heidän pitäisi uskoa samalla tavalla kuin sinä pelastuakseen joltain, mihin itse uskot ja he eivät. Siinä onkin syy, miksi en ole sen jälkeen keskusteluun osallistunut. (paitsi nyt)

Viimeksi muokattu:
Saat varmaan nyt sokin, mutta ei tiedätkö ollut kertaluonteinen, vaan uskoon tultuani olen nähnyt paljon erilaisia asioita. Ennalta. Ikäviä ja mukavia juttuja. Ja olen kokenut ne Jumalan puheena, ja myöhemmin elämässä se on myös todentunut.
Ja kyllä skeptikko olen vieläkin, ja ilmeisesti Jumalakin sen tietää, kun pitää erityisen voimakkaasti asioista ilmoittaa. Jollekin voisi varmaan upota herkemminkin ;).
Sitten meitä "mielenterveysongelmaisia" kyllä riittää, kaveripiirissänikin kymmeniä, tosin osa heistä on melko päättävillä ja vaikuttavilla paikoilla. Varsin tervehenkistä, empaattista ja auttavaa ihmisainesta he kyllä ainakin minusta ovat.

Oletko sinä siis sitä mieltä, että mielenterveysongelmaisia ei ole paljon? Ja aika surullinen ja ennakkoluuloinen kuva sinulla mielenterveysongelmaisista, jos olet sitä mieltä, että he eivät voi olla empaattisia ja auttavia.

[QUOTE="vieras";28600664]Kuoleman jälkeen on henkimaailma. Kolmiosainen ohjelmasarja Mielen salattu voima kertoi myös tästä.[/QUOTE]

Yle sais hävetä, että näytti kyseisen sarjan. Kyseessä oli täysin puolueellinen, pseudotieteellinen dokumentti, joka voitaisiin melkein laskea jo propagandaksi ja nyt kaikki uskovat käyttävät sitä todisteenaan siitä, että henkimaailman olemassaolo on muka tieteellisesti todistettu.

Tuosta Ianin tarinasta.
Kohdassa 8:53 -> "Ajattelin, mitä olen tehnyt, kun sain tällaisen rangaistuksen. Menneisyyden synnit tulvivat välähdyksinä silmieni eteen."

Tää henkilö tais uskoa helvettiin jo ennestäänkin, kun synneistäki puhuu?

Kuka rakastava isä laittaisi lapsiaan tuollaiseen paikkaan?

Rakastava isä joka tapattaa julmasti oman poikansa, laittaa toiset isät tappamaan omia poikiaan, joka antaa valinnanvapauden joka pitää käyttää tietyllä tavalla tai helvetin lieskat vyöryvät päälle ja joka on valmis heittämään ties mitä vitsauksia ihmiskunnan niskaan vain koska eivät käyttäydy kuten tämä rakastava isä haluaa, vaikka on antanut sen vapaan tahdon (jota ei saa käyttää).

Mun mielestä harvinaisen loogista näiden tarinoiden perusteella.

• Tykkää
Reactions: Data

Millä tavalla päättävällä ja vaikuttavalla paikalla oleminen takaa mielenterveyden? Minäkin tunnen muutaman empaattisen ja sosiaalisen ihmisen jotka harvinaisen tervehenkiseltä vaikuttavat. Elämään saattaa yksilöstä riippuen kuulua pikku-ukot jotka kuiskivat korvaan, pelottavat varjot jotka luimistelevat kulmien takaa, äänet ja kuvat jotka vyöryvät mieleen sekoittaen todellisuutta harhoihin. Heillä vaan on se ero, etteivät he koe tätä jumalan puheena vaan ovat hakeneet lääkityksen todettuun mielenterveysongelmaan. Mä en henkilökohtaisesti näe näissä kuvauksissa eroa, mutta toivottavasti niissä on. Muuten sinun ja kavereidesi kannattaisi ehkä miettiä lääkärin tapaamista.

Yhteistyössä