[QUOTE="Tiina";28577456]Kaveri antoi lapselleen nimen jota jopa mummo ja yksi toinen kaveri ehdotti.
Nyt kyseinen mummo puhuu pitkin kyliä kuinka hän keksi lapsenlapselleen nimen kun eihän ne nuoret mitään kuitenkin olisi tullut joku vaikea nimi,
samaa puhui vielä ristiäsissä vaikka lapsen vanhemmat sanoi monesti että kyllä he nimen oli jo päättäneet heti kun lapsi maailmaan syntyi oli niin XXXXXX näköinen.
Vaan ei mene mummolle jakeluun ei .
Samaan aikaan tämä yksi kaveri joka myös ehdotti samaa nimeä kuin vanhemmat oli jo mielessään miettineet niin tämä kaveri nyt puhuu meillä kaveripiirissä kuinka hän keksi "Tiinan" pojalle nimen.
Kaikki tiedetään totuus,
olemme sanoneet siitä tälle yhdelle kaverille kuten on tämä äitikin sanonut mutta,
mutta olemme vaan kateellisia kun "Tiina" valikoikin hänen keksimän nimen.
Sopii miettiä miksi monet nimet joutuu mustalle listalle
En itse ainakaan jaksaisi olla kokoajan todistelemassa kuinka itse samaa nimeä olimme jo miettineet ja kuinka me se itse keksittii.
Tuntuu ulkopuolisille olevan niin kova juttu saada "päättää" toisen lapsen nimestä.[/QUOTE]
Mutta kyllähän kaikki osapuolet ovat tavallaan keksineet tuon nimen, jos ovat sitä toisistaan riippumatta ehdottaneet. Ja minusta sillä asialla saa vähän ylpeilläkin. Hyvä nimi, jos vanhemmat sen hyväksyvät.
Eri asioita ovat nimen keksiminen ja siitä päättäminen.