Uskallanko mummona ehdottaa nimeä lapselle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä mun äiti ehdotti tytölle nimeä, ja meidän mielestä se oli ihana. Näinpä tytöstä sitten tuli senniminen, mitä äitini ehdotti. Toki, tämä tuli esille kun mieheni ja äitini kanssa nimistä keskusteltiin, äitini ei siis tyrkyttänyt sitä mitenkään. Miehen kanssa sitten otettiin molempien suvusta kivat nimet toiseksi- ja kolmanneksi nimeksi.

Anopin mielestä meidän olisi pitänyt ottaa tietyt kummitkin tytölle. Suuttui, kun ei valittu miehen lapsuuden ystävää, joka opiskeli lääkäriksi, eikä mies ollu ollut hänen kanssaan tekemisissä vuosiin. Valittiin sitten mielummin miehen ystävä, jonka on tuntenut nuoruudesta asti, ja ovat edelleen parhaita kavereita. Tämä kummi oli tuolloin työtön, joten kummasti nää ihmisten statukset vaikutti anopin mielipiteisiin. Jaksoi se vähän aikaa murjottaa.

---*
[QUOTE="vieras";28577411]Samaa mieltä - tykkään sukulaisistani. Täällä on paljon pahoinvoivia naisia.[/QUOTE]

Samaa olen ihmetellyt! Mulla on rakas äiti ja ihana anoppi eikä heidän nimiehdottelut ole mitenkään multa pois. Jos vaikka keksisivät jonkun kivan nimen, mitä itse en ole tajunnut ajatella. En toki nimiehdotusten perusteella päättäisi lapsen nimeä vaan ihan oman näkemykseni mukaan, mutta ei niistä ehdotuksista haittaakaan ole.

Mä ihmettelen sitä, että joku hylkää suunnittelemansa nimen sen takia, että jompikumpi mummoista on sitä ehdottanut! Ai kauheeta, kun on pakko olla pikkumainen. Eihän se loppujenlopuks harmita ku itteänsä.

Yhteistyössä