[QUOTE="vieras";28572711]? En kannata sossupummia, mutta jokainen toimeentulotukea hakeva ei ole sossupummi.
Tottakai kannatan sitä, että huostaanotettuille annetaan rahaa, tilanne on siellä mikä on eikä tilannetta voi siellä muuttaa. Kunhan pyysin miettimään, että miten tasaarvoista on, että huostaanotetut lapset saavat yhteiskunnan avustuksella kaikenlaista, mutta vähätuloisille lapsille ei voi antaa edes kylpylälomaa, koska myös vanhemmatkin hyötyvät siitä.
Huostaanotto on todella kallista yhteiskunnalle ja sitä kotona jaksamista pitäisi kannustaa, ettei lapsia huostaanoteta. Se pitäisi olla viimesijainen keino (tottakai alkoholismi, huumeet, väkivalta automaattisesti aiheuttaisi huostaanoton).
Missä vaiheessa kukaan puhui ulkomaanmatkasta? Eihän ap:kaan mistään ulkomaanmatkasta puhunut vaan lomamatkasta. vai olenko ymmärtänyt väärin?[/QUOTE]
Tässähän ei ollut kyse toimeentulotuesta. Ja niinkun nyt monta kertaa olen jo sanonut, aloittaja sanoi tekevänsä matkan joka tapauksessa. Eli siihen kyllä on varaa. Mun mielestä avustusta mihin tahansa tarkoitukseen pitäisi hakea jos sille on tarvetta, ei siksi että säästäisi omista rahoista.
Ja mulle on aivan sama minne se matka suuntautuu, ulkomaille kotimaahan aivan sama... Ensimmäisissä viesteissä nyt joka tapauksessa puhuttiin muutamista satasista.