Saisikohan lastensuojelusta avustusta lomamatkaan?

• Viestiketjun aloittaja "Raisa"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";28572205]Mitä sä oikein sekoilet? :O Mitä ihmettä tuo ensimmäinen lause tarkoitta?!

Kyse on nyt lapsesta ja hänen sairaudestaan! Et voi edes käsittää sitä huolen määrää mikä on ollut kun oma lapsi kieltäytyy syömästä! Lapsi oli nenämahaletkussa ja tuntui toivottomalta kun lapsi ei suostunut syömään ja juomaan yhtään mitään! Tulee todella paha mieli tällaisesta ivaamisesta kun on itkenyt silmät päästään lapsensa takia. Sitä ei voi ymmärtää miksi 10-vuotias lapsi pitää itseään lihavana ja lopettaa syömisen. Lapsi kuukausia sairaalassa pitkän matkan päässä ja sitä miettiin miten toinen siellä jaksaa.

Mutta mitä mä tähän enempää selitän koska paskaa tulee niskaan vain. Kyynelsilmin olen nytkin että kiitosta vain. En vastaa tähän enää mitään.[/QUOTE]

No voi itku.. Ihan sitä vaan kun oikein hehkutat kuinka saat haettua avustusta ja "mä en voi sille mitään" vai miten se oli.
Ja toiseksi mistä sä tiedät mitä mä käsitän ja mitä olen oman lapseni kanssa saanut kokea? Jos sairaus on kerran parempaan päin niin eikö sen kuuluis riittää.. että vielä pitää sitten palkitakin siitä. Edelleen, jos yksi sairaan lapsen perhe saa lomamatkan siitä hyvästä niin kyllä se sitten kuuluis muillekin, varallisuudesta riippumatta. Säälitään sit kaikkia saman verran. Ja ei, itse en kaipaa ilmasta lomamatkaa. Olisin tyytyväinen että lapsi tervehtyy ja on hengissä.
Sinä taas haluat palkita lapsen siitä että on tehnyt jotain tyhmää ja nyt lakannut tekemästä. Se on sun asias mutta sillon sä voit itse maksaa sen palkinnon.

Eikös sitten jokaisella köyhällä tai ongelmaperheellä pitäis olla oikeus lomamatkaan? Eikä vaan tietyillä paikkakunnilla asuvat joilla sattuu käymään hyvä tuuri sen suhteen kuka asiasta päättää. Mä en edes kehtais hakea avustusta lomamatkaan. Ymmärrän että haetaan tukia ruokaan ja asumiseen, itekin olen aikasemmin joutunut. Mutta lomamatka ei ole millään tavalla tarpeellinen näiden ihmisten hengissä pysymisen kannalta.. Sen verran on vielä köyhiä tässä maassa että tolle muutamalle sataselle olis käyttöä jossain perheessä ihan ruoan tai vuokran maksuun.
Turhaan siinä keuhkoatte lastenko syy se on, että vanhemmat ovat köyhiä tai eivät osaa hoitaa talouttaan/asioitaan?
Kyllä mun puolesta, mun vero equt saa käyttää köyhäin lomiin tuskin nyt sentään ulkomaan reissuista sentään puhutaan, enkä usko soskun tukevan millään tonnilla näitä lomia, sitä varten on nää lomajärjestöt jotka järjestää tuettuja lomia!!!

Turhaan siinä keuhkoatte lastenko syy se on, että vanhemmat ovat köyhiä tai eivät osaa hoitaa talouttaan/asioitaan?
Kyllä mun puolesta, mun vero equt saa käyttää köyhäin lomiin tuskin nyt sentään ulkomaan reissuista sentään puhutaan, enkä usko soskun tukevan millään tonnilla näitä lomia, sitä varten on nää lomajärjestöt jotka järjestää tuettuja lomia!!!
No eihän ne lapset yksin sinne lomalle lähde? Samalla siinä avustetaan koko perhe mukaan. Annetaan sille lapselle sitten vaikka ranneke Lintsille. Sen vielä voisin ymmärtää. Ja aloittajahan ei ollut köyhä vaan sanoi lähtevänsä lomalle vaikka avustusta ei tulisikaan.

"vieras"
[QUOTE="a p";28572151]No ensimmäiseksi hanki lastensuojeluasiakkuus vaikkapa lapsen syömishäiriön takia. Saatte kuluttaa verorahoja heti sairaalahoidolla, lääkityksellä, hoitohenkilökunnalla, terapioilla ja tuon tahon järjestämillä esim. ratsastustunneilla, kuvataideryhmillä. Varaudu kuitenkin siihen, että lapsi tulee olemaan kuukausia sairaalassa. Mieti sitä.[/QUOTE]

Niin eikö tuo jo riitä että näinkin paljot muut maksavat teidän hoidosta jne. Mikä on toki hieno asia. Mutta vieläkö pitää muiden maksaa lisää teidän lomastakin?

"vieras"
Totta kai kysyt, se on varma ettet saa jos et ees kysy.
Meijän naapurin muksu on huostaanotettu lastensuojellullisin syin ja he ovat juuri nyt 1vkon etelän lomalla lastensuojelun kustannuksella

[QUOTE="vieras";28572511]Totta kai kysyt, se on varma ettet saa jos et ees kysy.
Meijän naapurin muksu on huostaanotettu lastensuojellullisin syin ja he ovat juuri nyt 1vkon etelän lomalla lastensuojelun kustannuksella[/QUOTE]

Siis häh, nyt en kyllä usko!

[QUOTE="vieras";28572511]Totta kai kysyt, se on varma ettet saa jos et ees kysy.
Meijän naapurin muksu on huostaanotettu lastensuojellullisin syin ja he ovat juuri nyt 1vkon etelän lomalla lastensuojelun kustannuksella[/QUOTE]

Ei kai lastensuojelukaan ole niin tyhmä että jos lapsi on huostaanotettu eli selvästikään vanhemmat ei sen kanssa pärjää niin maksavat heille matkan aurinkoon keskenään...

"vieras"
Siis häh, nyt en kyllä usko!
Siis se laitos missä tää lapsi on on lomalla, ne kaikki lapset ja tarpeelliset työntekijät. Sori en aatellu että sen käsittää niin että perhe on lomalla.
Vaikka tässä on nyt hieman erillainen lastensuojelun tarve kuin ap:llä.

Mut mun mielestä on ihan sama ketä lastensuojelusta siellä lomailee, verorahoista se kuitenkin kustannetaan.

Blue
Ei kai lastensuojelukaan ole niin tyhmä että jos lapsi on huostaanotettu eli selvästikään vanhemmat ei sen kanssa pärjää niin maksavat heille matkan aurinkoon keskenään...
Rähjäisit mielummin alkkisten, narkkien yms. elämäntapaluusereiden elämän (+kuntoutusten ja ongelmista johtuvien sairauksien kalliiden hoitojen) kustantamisesta kuin siitä että vakavasti sairaan lapsen pienituloinen äiti kehtaa pyytää pientä avustusta (ei siis loman koko hintaa) lomamatkaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Toivottavasti aloittajaa tuetaan loman järjestämisessä. Paljon mieluummin näen verorahoja käytettävän tällaiseen tukemiseen kuin laiskojen kotonamakaajien auttamiseen.

Rähjäisit mielummin alkkisten, narkkien yms. elämäntapaluusereiden ihmisten elämän (+kuntoutusten ja ongelmista johtuvien sairauksien kalliiden hoitojen) kustantamisesta kuin siitä että vakavasti sairaan lapsen pienituloinen äiti kehtaa pyytää pientä avustusta (ei siis loman koko hintaa) lomamatkaan.
Ei mun mielestä niidenkään lomamatkoja tarvitse maksaa. Eikä todellakaan kuntoutumista jos ovat itse elämänsä pilanneet. Mutta näiden sairaiden lasten hoitaminenkin maksaa jo jonkun verran. Se tietysti kuuluu ja pitääkin maksaa mutta kyllä mun mielestä lomamatkat on jokasen perheen oma asia. Koska se ei ole välttämätöntä sairauden tai minkään muunkaan kannalta.

"vieraana"
[QUOTE="vieras";28572140]Mä en koe verorahojeni menevän mitenkään hukkaan, jos niistä siivu käytetään tuollaiseen ap:n kuvailemaan toimintaan. Uskoisin, että nämä myönnettävät avustukset ovat kuitenkin varsin pieniä, korkeintaan joitakin satasia, eli mitätön pisara julkisen puolen menoissa. Yhden perheen ja lapsen kohdalla tällaisen avustuksen turvin toteutettavalla virkistysmatkalla voi kuitenkin olla suuri merkitys. :)[/QUOTE]

Samaa mieltä! Sitä paitsi jos tuo auttaa paranemisprossessissa niin enemmän siitä säästöä tulee vrt. lapsi joutuu takaisin sairaalaan!

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Blue
No voi itku.. Ihan sitä vaan kun oikein hehkutat kuinka saat haettua avustusta ja "mä en voi sille mitään" vai miten se oli.
Ja toiseksi mistä sä tiedät mitä mä käsitän ja mitä olen oman lapseni kanssa saanut kokea? Jos sairaus on kerran parempaan päin niin eikö sen kuuluis riittää.. että vielä pitää sitten palkitakin siitä. Edelleen, jos yksi sairaan lapsen perhe saa lomamatkan siitä hyvästä niin kyllä se sitten kuuluis muillekin, varallisuudesta riippumatta. Säälitään sit kaikkia saman verran. Ja ei, itse en kaipaa ilmasta lomamatkaa. Olisin tyytyväinen että lapsi tervehtyy ja on hengissä.
Sinä taas haluat palkita lapsen siitä että on tehnyt jotain tyhmää ja nyt lakannut tekemästä. Se on sun asias mutta sillon sä voit itse maksaa sen palkinnon.
Luin hieman tarkemmin näitä kirjoittamiasi juttuja.

Tsiisus että olet yksinkertainen... :headwall:

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Blue
Ei mun mielestä niidenkään lomamatkoja tarvitse maksaa. Eikä todellakaan kuntoutumista jos ovat itse elämänsä pilanneet. Mutta näiden sairaiden lasten hoitaminenkin maksaa jo jonkun verran. Se tietysti kuuluu ja pitääkin maksaa mutta kyllä mun mielestä lomamatkat on jokasen perheen oma asia. Koska se ei ole välttämätöntä sairauden tai minkään muunkaan kannalta.
Et ole ikinä kuullut kuntouttavasta toiminnasta?

Et näköjään...

Mitä sinä sitten tekisit noille, jos et kuntouttaisi? Halvemmaksi se tulee kuin laitoshoito taikka vankila. Kieltäytyisitkö hoitamasta itseaiheutettuja sairauksia, esimerkiksi lihavuusen tai muiden elämäntapojen takia tulleita?

Blue
Mun mielestä tää asia on aika yksinkertainen. Perheen äiti haluaa viedä lapsensa lomamatkalle. Perheen äidin kuuluu maksaa matka. Jos siihen ei ole varaa, matkaa ei ole.
Samalla tavalla se asia muissakin perheissä toimii.
Edelleen, on olemassa sekä kuntouttavia syitä, ja myös syrjäytymistä estäviä syitä minkä takia lapsille maksetaan lomia ja esim. harrastuksia. Tämä tapaus kelpaa molempien alla kirkkaasti.

Blue
Kuntouttava toiminta = verorahoista maksettava lomamatka?

Täytyypä varmaan hankkiutua sairaalaan että pääsee kuntoutukseen. Siitä saa näköjään enemmän rahaa kuin töistä tai opiskelusta nykyään.
Jep, kaikki kuntouttava toiminta todella onkin sairaalassa tapahtuvaa kuntolaitteiden käyttöä...

Kuinka sä olet noin pihalla asioista??!!

Ja ps. yksikin sairaalakuntoutusvuorokausi maksaisi "sinulle" enemmän kuin pieni avustus lomamatkaan.

Tottakai kysyt/haet, eihän siinä mitään menetä (paitsi nämä jotkut palstan reippaat veronmaksajat jotka pienistä tuloistaan maksamillaan veroilla kustantavat koko hyvinvointiyhteiskunnan mutta eivät itse missään tilanteessa hyödyntäisi sen tarjoamia palveluita).

Omaa "sairasta" lastani tulee kohta avustaja hakemaan ulos. Avustaja josta emme itse maksa mitään ja mitä ilman lapsi hoituisi tässä sisarustensa kanssa iltapäivänkin eli ei mikään pakollinen juttu mutta piristystä meille kaikille. :) Viikonloppuna tuo samainen lapsi pääsee viikonloppuhoitopaikkansa kanssa vähän pidemmälle reissulle isoon eläintarhaan ilman että edes olisin mitään tuollaista huvitusta pyytänyt. Ei kuitenkaan tullut mieleenkään kieltäytyä päästämästä lasta sinne joidenkin verorahoja säästääkseni.

Edelleen, on olemassa sekä kuntouttavia syitä, ja myös syrjäytymistä estäviä syitä minkä takia lapsille maksetaan lomia ja esim. harrastuksia. Tämä tapaus kelpaa molempien alla kirkkaasti.
Harrastus voi auttaa lasta arjessa, varsinkin jos vanhemmat eivät välitä tai huolehdi. Sillä voidaan nimenomaan ennaltaehkäistä syrjäytymistä.
Mutta mitä se lomamatka auttaa enää sieltä palatessa?

Yhteistyössä