Saisikohan lastensuojelusta avustusta lomamatkaan?

• Viestiketjun aloittaja "Raisa"
  • Ensimmäinen viesti
Tottakai kysyt/haet, eihän siinä mitään menetä (paitsi nämä jotkut palstan reippaat veronmaksajat jotka pienistä tuloistaan maksamillaan veroilla kustantavat koko hyvinvointiyhteiskunnan mutta eivät itse missään tilanteessa hyödyntäisi sen tarjoamia palveluita).

Omaa "sairasta" lastani tulee kohta avustaja hakemaan ulos. Avustaja josta emme itse maksa mitään ja mitä ilman lapsi hoituisi tässä sisarustensa kanssa iltapäivänkin eli ei mikään pakollinen juttu mutta piristystä meille kaikille. :) Viikonloppuna tuo samainen lapsi pääsee viikonloppuhoitopaikkansa kanssa vähän pidemmälle reissulle isoon eläintarhaan ilman että edes olisin mitään tuollaista huvitusta pyytänyt. Ei kuitenkaan tullut mieleenkään kieltäytyä päästämästä lasta sinne joidenkin verorahoja säästääkseni.
PYYSITKÖ viemään lasta eläintarhaan? Ja toiseksi, onko eläintarha vaikkapa Espanjassa?

Jep, kaikki kuntouttava toiminta todella onkin sairaalassa tapahtuvaa kuntolaitteiden käyttöä...

Kuinka sä olet noin pihalla asioista??!!

Ja ps. yksikin sairaalakuntoutusvuorokausi maksaisi "sinulle" enemmän kuin pieni avustus lomamatkaan.
No yhtään sen enempää mun mielestä niitä kuntoutuvia nistejä ja juoppoja ei tarvitse lomalle kustantaa. Ja sanoinko mä että kuntoutus tapahtuu sairaalassa? Sanoin että ehkä mä pääsen kuntoutukseen = lomamatkalle jos olen ensin siellä sairaalassa?

Ai, se onkin ihan eri asia jos sitä ei pyydetä!! :D

Tottakai kaikki kuntoutukset yms. avut pitää anoa!!
No luultavasti se eläintarhamatka maksetaan vaikka juuri tämä lapsi ei sinne osallistuisi. Ja sanoinhan mä jo aikasemmin että esimerkiksi jonkun huvipuistorannekkeen (tai sitten eläintarha........) mä vielä ymmärrän, en mitään helvetin lomamatkoja.

Voi vittu. Ei voi muuta sanoa. Teidän lomamatkoihin ne verorahat onkin tarkotettu. Kertokaa ihmeessä jos saatte sossun tai lastensuojelun maksamaan ni haen iteki sieltä ilmaset matkat koko suvulle.
Nii saatana!

Meidän lapset vihaa (keskimmäinen ihan erityisesti) talvea joten voisin viedä lapset talvelta suojaan vaikkapa Bahamalle. Irtoaisiko tällaisesta lastensuojelusta suojelurahaa? :xmas:

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Blue
No yhtään sen enempää mun mielestä niitä kuntoutuvia nistejä ja juoppoja ei tarvitse lomalle kustantaa. Ja sanoinko mä että kuntoutus tapahtuu sairaalassa? Sanoin että ehkä mä pääsen kuntoutukseen = lomamatkalle jos olen ensin siellä sairaalassa?
Miksi lapsi ei ole sinulle yhtään sen arvokkaampi kuin 60v rappioalkoholisti (joka siitä lapsesta voi tulla jos yhteiskunta ei tarjoa tukeaan)?

Luulisi että jo terve järkikin sanoisi että lapsiin kannattaa satsata jotta heistä tulee terveitä veronmaksajia.

Paremmin kuin monessa muussa valtiossa, meidän vain täytyy huolehtia että emme romuta sitä.
No eikö sitten sun mielestä Suomessa ole edelleen perheitä joilla ei ole varaa edes ruokaan tai vuokraan, jotka olisivat sen muutaman satasen tarpeessa enemmän kuin ne jotka kaipaavat lomamatkaa? Enkä puhu nyt sossupummeista ja muista jotka itse valitsevat sen elämän.

"vieras"
Aika monessa maassa jokainen huolehtii itselleen ja jälkeläislleen terveysenhuollon ja koulutuksen. Olisiko niin paremmin?
Ei huono idea. Okei, meitä se ei haittaisi kun on suuret tulot mutta saattaisi kannustaa useampia ihmisiä pyrkimään eteenpäin ja tekemään enemmän töitä eikä maleksita kotona. Täydellistä systeemiä kaikkia kansalaisia kohtaan ei tietysti ole vielä keksittykään.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Blue
No luultavasti se eläintarhamatka maksetaan vaikka juuri tämä lapsi ei sinne osallistuisi. Ja sanoinhan mä jo aikasemmin että esimerkiksi jonkun huvipuistorannekkeen (tai sitten eläintarha........) mä vielä ymmärrän, en mitään helvetin lomamatkoja.
Eli avustukset ovat ok, jos saat itse ne aivoissasi pähkäillä ymmärrettäviksi. Okei, tätä on ehkä turha enää jatkaa.

"vieras"
No eihän ne lapset yksin sinne lomalle lähde? Samalla siinä avustetaan koko perhe mukaan. Annetaan sille lapselle sitten vaikka ranneke Lintsille. Sen vielä voisin ymmärtää. Ja aloittajahan ei ollut köyhä vaan sanoi lähtevänsä lomalle vaikka avustusta ei tulisikaan.
Tiesitkö muuten, miten paljon annetaan huostaanotetuille laitoksessa asuville lapsille? Heille maksetaan kalliit jääkiekkoharrastukset varusteineen, vaatteisiin yhtä paljon rahaa kuin hyvätuloisille, kaikenlaisia lahjoja, retkiä tms. Heidän omilleen muuttoaan myös avustetaan ostamalla heille uudet kalusteet ja saavat muistaakseni vielä 21 vuotiaaksi asti korotettua toimeentulotukea, koska sossu on heidän huoltajansa.

Miten huostaanotettu lapsi eroaa työttömien tai alkoholistien lapsesta? Ei kenellekään tietysti mitään ulkomaanlomamatkoja maksella, mutta harrastukset, lomat, retket. Moni toimeentulotukiasiakas olisi tyytyväinen siihen, että hänelle maksetaan parinsadan euron kylpyläloma. Olisivat varmasti tyytyväisiä, jos lapsille ostettaisiin rannekkeet huvipuistoon.

Masennus on sairaus. Ei ole aina laiskuudesta kyse, että vanhempi ei saa tehtyä asioita niin, että elämä helpottuisi. Joskus sitä vaan luovuttaa eikä jaksa. Lapset kärsivät, ei ole lomamatkoja, vaatteisiin annetaan välillä parikymppiä ja lapset käyvät kesätöissä. Huostaanotettuja lapsia ei vaadita menemään kesätöihin tienaamaan rahaa, jotta saavat itselleen vaatteita, pääsevät vaikka huvipuistoon kavereiden kanssa. He saavat tietyn rahan automaattisesti ja tietysti palkintoja hyvästä koulumenestyksestä ja muusta. Tämä ehkä yksi syy, miksi huostaanotetuilla lapsilla on todennäköisemmin surkeampi tulevaisuus. Ei ole tarvinut, on totuttu sossuun. Ei tarvitse kunnioittaa ketään. Kaiken saa muutenkin.

Itsekin paheksun niitä perheitä, jotka oikeasti ajattelevat, ettei heidän tarvitse mennä töihin ja on helpompaa kotona. En tosin usko, että tämä on monellekaan pysyvä ratkaisu. Se, että esimerkiksi erilaiset äidit ohjelmassa suurperheen isä sanoi, että kotonakin on kiva olla, ei jaksaisi töihin mennä, ei tarkoita, ettei mies olisi töihin menossa. Olen aika varma, ettei monikaan jaksaisi sitä kotona löhöämistä, sitä ettei itse pysty vaikuttamaan tuloihin, tulevaisuuteensa, pitää tapella sossun ja kelan kanssa. Ei sitä oikeasti jaksa kovin kauaa. Kokemusta on.

En usko, että kenenkään unelma on elää sossun kassalla. Sitä ei vaan saa saavutettua niitä asioita mitä pitäisi. Vihaan alkoholisteja ja muita loisia, joita ei edes kiinnosta, eivät pysty ajattelemaan omaa napaansa pidemmälle, että tämä meno ei vaan voi jatkua tai sitä sossua ei ole edes niille, joiden on pakko siellä käydä. Joillekin se on vain välttämätön elämänvaihe jossain vaiheessa ja se mitä suomalainen työssäkäyvä veroja valtion kassaan kantaa, on sen verran suuri, että jokaisen tulisi voida hyvällä omalla tunnolla jonkun aikaa elämästään hakea niitä tukia. Moni toki tekee sen äitiyspäivärahan nostolla tai opiskelulla.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"vieras"
Ap.llä oli kyse sadan euron matkasta. JOS minä lähtisin lapseni kanssa huvipuistoon tai eläintarhaan siinä ei satanen riitä kun matkaakin on parisataa kilometriä ;)

Ehkä viikko-kaksi vaikka espanjassa on eri kuin yksi yö vaikka helsingissä ja siellä eläintarhassa...

Muuten maksetaan niitä aurinkolomiakin kelan kautta, ihosairaille esim

Miksi lapsi ei ole sinulle yhtään sen arvokkaampi kuin 60v rappioalkoholisti (joka siitä lapsesta voi tulla jos yhteiskunta ei tarjoa tukeaan)?

Luulisi että jo terve järkikin sanoisi että lapsiin kannattaa satsata jotta heistä tulee terveitä veronmaksajia.
Ja mitä jos ei tule kuitenkaan? Palkitaan ihmeessä lapsi siitä että suostuu syömään ruokaa niin voi sitten vuoden päästä lopettaa sen uudelleen. Tai parikymppisenä alkaa vetää kamaa.
Ei se lomamatka 10-vuotiaana takaa mitään kunnollista kansalaista. Enemmän mä tässä miettisin että mikä saa sen ikäsen lopettamaan syömisen ja tekisin niille asioille jotain.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28572634:
Nii saatana!

Meidän lapset vihaa (keskimmäinen ihan erityisesti) talvea joten voisin viedä lapset talvelta suojaan vaikkapa Bahamalle. Irtoaisiko tällaisesta lastensuojelusta suojelurahaa? :xmas:
Älä yllytä hullua...

[QUOTE="vieras";28572651]Ap.llä oli kyse sadan euron matkasta. JOS minä lähtisin lapseni kanssa huvipuistoon tai eläintarhaan siinä ei satanen riitä kun matkaakin on parisataa kilometriä ;)

Ehkä viikko-kaksi vaikka espanjassa on eri kuin yksi yö vaikka helsingissä ja siellä eläintarhassa...

Muuten maksetaan niitä aurinkolomiakin kelan kautta, ihosairaille esim[/QUOTE]

No ihosairautta voisi kyllä hoitaa sitten vaikka solariumissa. Ja tämä lapsihan ei tule terveeksi siitä että pääsee ulkomaille.

Blue
Ja mitä jos ei tule kuitenkaan? Palkitaan ihmeessä lapsi siitä että suostuu syömään ruokaa niin voi sitten vuoden päästä lopettaa sen uudelleen. Tai parikymppisenä alkaa vetää kamaa.
Ei se lomamatka 10-vuotiaana takaa mitään kunnollista kansalaista. Enemmän mä tässä miettisin että mikä saa sen ikäsen lopettamaan syömisen ja tekisin niille asioille jotain.
Olen sanaton!!

• Tykkää
Reactions: misStar
No eikö sitten sun mielestä Suomessa ole edelleen perheitä joilla ei ole varaa edes ruokaan tai vuokraan, jotka olisivat sen muutaman satasen tarpeessa enemmän kuin ne jotka kaipaavat lomamatkaa? Enkä puhu nyt sossupummeista ja muista jotka itse valitsevat sen elämän.
Tarkoitin juuri sitä että alkoholistit ja nistit tarvitsevat myös hoivaa, ainoa muutos olisi että heihin tulisi saada käyttää pakkokeinoja. Samoin tupakoijan keuhkosyöpä tulee hoitaa yms. Lomamatkoihin en ota kantaa muuten kuin että avustuksia niihin tarjotaan aivan liian paljon ja heppoisin perustein.

PYYSITKÖ viemään lasta eläintarhaan? Ja toiseksi, onko eläintarha vaikkapa Espanjassa?
En ole pyytänyt mutta silti lasta on joka viikonloppu hoidossa ollessaan käytetty erilaisissa huvituspaikoissa, ehkä siksi ei ole ollut tarvetta pyytää mitään. Eläintarha ei ole Espanjassa, matkaa on sen mitä tukholmasta nyt on Kolmårdeniin. Ainoa mitä olen pyytänyt/ehdottanut käynniksi uimahallien ja metsäretkien lisäksi on Gröna Lund, sekin siksi että lapselle hankitaan kausikortti sinne joten nuo reissut ei maksa hoitopaikalle.

Tuota avustajaa ja viikonloppuhoitopaikkaa olen kyllä pyytänyt ja jopa tehnyt valituksia kielteisistä päätöksistä koska koen noiden olevan meille tarpeen, vaikkei kielteinen päätös nyt tarkoitakaan sitä että jätämme lapsen hoitamatta.

Mutta väliäkö sen kuka noita pyytää? Kai se että niitä verorahoja pistetään sairaiden/varmmaisten lasten huvitusretkiin maksaa niitä verorahoja riippumatta siitä onko nuo vanhempien hakemia vai heille tarjottuja etuisuuksia?

[QUOTE="vieras";28572645]Ei huono idea. Okei, meitä se ei haittaisi kun on suuret tulot mutta saattaisi kannustaa useampia ihmisiä pyrkimään eteenpäin ja tekemään enemmän töitä eikä maleksita kotona. Täydellistä systeemiä kaikkia kansalaisia kohtaan ei tietysti ole vielä keksittykään.[/QUOTE]

Onko Yhdysvalloissa sinusta paremmin?

[QUOTE="vieras";28572650]Tiesitkö muuten, miten paljon annetaan huostaanotetuille laitoksessa asuville lapsille? Heille maksetaan kalliit jääkiekkoharrastukset varusteineen, vaatteisiin yhtä paljon rahaa kuin hyvätuloisille, kaikenlaisia lahjoja, retkiä tms. Heidän omilleen muuttoaan myös avustetaan ostamalla heille uudet kalusteet ja saavat muistaakseni vielä 21 vuotiaaksi asti korotettua toimeentulotukea, koska sossu on heidän huoltajansa.

Miten huostaanotettu lapsi eroaa työttömien tai alkoholistien lapsesta? Ei kenellekään tietysti mitään ulkomaanlomamatkoja maksella, mutta harrastukset, lomat, retket. Moni toimeentulotukiasiakas olisi tyytyväinen siihen, että hänelle maksetaan parinsadan euron kylpyläloma. Olisivat varmasti tyytyväisiä, jos lapsille ostettaisiin rannekkeet huvipuistoon.

Masennus on sairaus. Ei ole aina laiskuudesta kyse, että vanhempi ei saa tehtyä asioita niin, että elämä helpottuisi. Joskus sitä vaan luovuttaa eikä jaksa. Lapset kärsivät, ei ole lomamatkoja, vaatteisiin annetaan välillä parikymppiä ja lapset käyvät kesätöissä. Huostaanotettuja lapsia ei vaadita menemään kesätöihin tienaamaan rahaa, jotta saavat itselleen vaatteita, pääsevät vaikka huvipuistoon kavereiden kanssa. He saavat tietyn rahan automaattisesti ja tietysti palkintoja hyvästä koulumenestyksestä ja muusta. Tämä ehkä yksi syy, miksi huostaanotetuilla lapsilla on todennäköisemmin surkeampi tulevaisuus. Ei ole tarvinut, on totuttu sossuun. Ei tarvitse kunnioittaa ketään. Kaiken saa muutenkin.

Itsekin paheksun niitä perheitä, jotka oikeasti ajattelevat, ettei heidän tarvitse mennä töihin ja on helpompaa kotona. En tosin usko, että tämä on monellekaan pysyvä ratkaisu. Se, että esimerkiksi erilaiset äidit ohjelmassa suurperheen isä sanoi, että kotonakin on kiva olla, ei jaksaisi töihin mennä, ei tarkoita, ettei mies olisi töihin menossa. Olen aika varma, ettei monikaan jaksaisi sitä kotona löhöämistä, sitä ettei itse pysty vaikuttamaan tuloihin, tulevaisuuteensa, pitää tapella sossun ja kelan kanssa. Ei sitä oikeasti jaksa kovin kauaa. Kokemusta on.

En usko, että kenenkään unelma on elää sossun kassalla. Sitä ei vaan saa saavutettua niitä asioita mitä pitäisi. Vihaan alkoholisteja ja muita loisia, joita ei edes kiinnosta, eivät pysty ajattelemaan omaa napaansa pidemmälle, että tämä meno ei vaan voi jatkua tai sitä sossua ei ole edes niille, joiden on pakko siellä käydä. Joillekin se on vain välttämätön elämänvaihe jossain vaiheessa ja se mitä suomalainen työssäkäyvä veroja valtion kassaan kantaa, on sen verran suuri, että jokaisen tulisi voida hyvällä omalla tunnolla jonkun aikaa elämästään hakea niitä tukia. Moni toki tekee sen äitiyspäivärahan nostolla tai opiskelulla.[/QUOTE]

Mä en ehkä ihan ymmärrä sun pointtia. Et kannata sossupummeja mutta et kannata sitäkään että huostaanotetuille annetaan rahaa. Ja silti olet mun kanssa jostain eri mieltä?
Ei tietenkään masentunut jaksa huolehtia. Mutta en mäkään masennuksen takia saanut lapselleni ulkomaanmatkaa? Enkä todellakaan missään tilanteessa edes sellaista pyytäisi.

Yhteistyössä