Voi luoja 9v pojan kysymyksiä, haluaa tietää et missä ilmansuunnassa Italia on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikävä kyllä nämä asiat vaan ovat vähän sellaisia, että pitäisi vanhempana pystyä ajattelemaan sitä omaa lastaan. Vaikka itse ei asioita tajua, on vaan kyettävä varmistamaan, ettei se oma tyhmyys jatku seuraavassa sukupolvessa.
Aina lapsen etu edelle, oppia ikä kaikki. Ei se todellakaan ole imartelevaa, että äiti etsii vastaukset netistä, lapskin sen tajuaa, ettei äiti itse tiedä. Tyhmyys tarttuu, syytä katsoa peiliin.

En mä koe olevani aasi, jos en lonkalta osaa kertoa tarkalleen että missä Italia on. Mä koen olevani aasi ihan jossain muissa jutuissa.

Ilman karttaa se olisi hyvin voinut olla vaikka eteläkaakossa :laugh:

Nyt ap ihan vinkkinä: kannattaa opetella Euroopan maat ainakin noin suunnilleen. Itse pidän omaa maantietoani surkeana, mutta sentään jotkut perusasiat kannattaa olla hallussa. Jos ei tiedä, voi opetella, vaikkapa sitten lapsen kanssa yhdessä :) Ja toivon, ettet tukahduta lapsen tiedonnälkää, vaan ostat pojalle tietokirjoja tms. jotta hän voi myös omatoimisesti perehtyä kiinnostaviin asioihin.

Luovutan. Ap:ta ei voi auttaa... tai itse en ainakaan siihen kyennyt. Ongelma ei näytä sijaitsevan yleistiedossa, vaan on jotain vakavampaa. Kaikkea hyvää toivon ap:lle tottakai! :)

Jos lapsella oli se kompassi kädessä, miksi teidän oli niin hankala osoittaa hänelle se oikea ilmansuunta?
Eikö miehesikään tosiaan osannut? Tiesikö hän kuitenkin missä ilmansuunnassa Italia sijaitsee?

[QUOTE="Vieras";28561917]Luovutan. Ap:ta ei voi auttaa... tai itse en ainakaan siihen kyennyt. Ongelma ei näytä sijaitsevan yleistiedossa, vaan on jotain vakavampaa. Kaikkea hyvää toivon ap:lle tottakai! :)[/QUOTE]

Mitäs siitä ap:n yksinkertaisuudesta sanottiinkaan.
Kannattaa tosiaan seurailla kyseisen nimimerkin kommentteja ja outoja ketjujen aloituksia vastaisuudessa, niitä on USEITA.

No eipä osannut mieskään tarkasti näyttää sormella että missä se on. Sentti kompassissa on aika monta metriä meidän olkkarissa. Sain vastauksen jo ensimmäisellä sivulla. Etelän ja lounaan välissä, kiitos vain vastaajalle

[QUOTE="vieras";28561923]Mitäs siitä ap:n yksinkertaisuudesta sanottiinkaan.
Kannattaa tosiaan seurailla kyseisen nimimerkin kommentteja ja outoja ketjujen aloituksia vastaisuudessa, niitä on USEITA.[/QUOTE]

V****n stalkkeri!!

niin, lapselle voi myös kertoa nämä asiat. Miljoona kysymystä jos tulee päivässä, me ei mitään muuta kerittäis tekemäänkään kun tutkimaan niitä kirjoja.
Mitä tärkeämpää voit tehdä lapsesi kanssa? Tarjoamalla valmiin vastauksen pyrit sammuttamaan tiedonjanoa. Ohjeistamalla etsimään vastauksia kannustat pohtimaan ja oppimaan uutta.

Kasvatus tai opetus ei ole valmiiden vastausten antamista (tiesipä niitä vastauksia itse tai ei).

niin, no kaikkea pojan kysymyksiä ei vain voi selvittää pojan kanssa yhdessä. Ei riittäisi vuorokausi siihen hommaan. Lapsi ei omistakkaan mitään muita kirjoja kuin tietokirjoja ja ennätyskirjoja. Koko iso hylly täynnä, niitä se lukee vaan. Tulee välillä kysymään jotain että miksi se on näin, kun kirjassa sanotaan.

[QUOTE="vieras";28561966]Ei tarvitse olla maailmankartta sentilleen päässä, että tietää missä ilmansuunnassa Italia on. Tiedätkö missä ilmansuunnassa Ruotsi, Venäjä, ja USA on täältä Suomesta katsottuna?[/QUOTE]

Kovin vaikiaa

[QUOTE="vieras";28561966]Ei tarvitse olla maailmankartta sentilleen päässä, että tietää missä ilmansuunnassa Italia on. Tiedätkö missä ilmansuunnassa Ruotsi, Venäjä, ja USA on täältä Suomesta katsottuna?[/QUOTE]

Voitko uskoo et joku ei tiedä? Siis ihan kauheeta :O

niin, no kaikkea pojan kysymyksiä ei vain voi selvittää pojan kanssa yhdessä. Ei riittäisi vuorokausi siihen hommaan. Lapsi ei omistakkaan mitään muita kirjoja kuin tietokirjoja ja ennätyskirjoja. Koko iso hylly täynnä, niitä se lukee vaan. Tulee välillä kysymään jotain että miksi se on näin, kun kirjassa sanotaan.

Hieno homma, että olette hommanneet kirjoja pojalle. Ole ylpeä fiksusta lapsestasi! Mites olis sellainen asenne, että opettelet pojan kanssa vaikka yhden uuden asian päivässä, tai viikossa? Tuo vois olla itsellekin hyvä idea muuten, on sen verran uteliasta sorttia omakin poika... Ja älkää rienaajat jaksako. Jos ap on hyväsydäminen ihminen, josta ihmiset pitävät, on se todellakin paljon arvostettavampaa, kuin itsensä ylentäminen toisille v****lemalla 2+-palstalla.

Yhteistyössä