Voi luoja 9v pojan kysymyksiä, haluaa tietää et missä ilmansuunnassa Italia on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28561757]Useiden ketjujen perusteella voi jo todeta aloittajan olevan todella yksinkertainen.[/QUOTE]

Arvaappa mitä? Mä oon sata kertaa mieluummin yksinkertainen, kun meen haukkumaan jotain ihmisiä keskustelupalstalla. Tai ilkeilemään ihan muuten vaan.

[QUOTE="vieras";28561757]Useiden ketjujen perusteella voi jo todeta aloittajan olevan todella yksinkertainen.[/QUOTE]

Ja pelkästään tämän viestisi perusteella voi jo todeta sinun olevan todella ilkeä ja lapsellinen.

[QUOTE="vieras";28561768]Kyllä, tiedän missä suunnassa on etelä. Ei ole niin kovin vaikeaa.[/QUOTE]

:laugh:

oisin näyttänyt lapselle, että tuolla etelässä se Italia on, oisko ollukkaan?

[QUOTE="vieras";28561744]Onpas paljon ilkeitä vastauksia, höh. Miksi pitää olla noin ilkeä? Se on ainakin selvä merkki siitä, että sydämessä ei sivistystä ole, vaikka pää muuten pursuaisi tietoa. Naureskelkaa päänne sisällä, jos typerään kysymykseen törmäätte, mutta älkää naurako päin naamaa. Se on kypsymätöntä, ilkeää ja lapsellista. Hyväksyttekö sen, että muu luokka repeää nauramaan lapsellenne, jos hän vastaa jotain hassua tunnilla koulussa tai kysyy jotain itsestäänselvää? Jos tämä ajatus tuntuu teistä yhtään pahalta, menkää itseenne. Miksi ei voi vain vastata asiallisesti tai yksinkertaisesti pitää päänsä kiinni? Aikuiset ihmiset, hävetkää!![/QUOTE]

Olen NIIN samaa mieltä.

Aikuiset(?) ihmiset, tosiaan. Kamala lukea tällaista länkytystä. Älä sinä aapee välitä nuista urpoista. =)

[QUOTE="vieras";28561775]Niin no..näinhän se oppiminen juuri tehdään. Älä siirrä ainakaan tuota asennevammaa lapseen.[/QUOTE]

niin, lapselle voi myös kertoa nämä asiat. Miljoona kysymystä jos tulee päivässä, me ei mitään muuta kerittäis tekemäänkään kun tutkimaan niitä kirjoja.

[QUOTE="TMV";28561779]Olen NIIN samaa mieltä.

Aikuiset(?) ihmiset, tosiaan. Kamala lukea tällaista länkytystä. Älä sinä aapee välitä nuista urpoista. =)[/QUOTE]

Juu ei.. Mieluummin oon oma itseni (se yksinkertainen) kuin tuollainen tollo mitä täällä näyttää pyörivän aika monta yksilöä

[QUOTE="vieras";28561729]Se nyt puhuu muutenkin itseään kokoajan pussiin, muka peittelee tyhmyyttään sillä. Yksinkertainen mikä yksinkertainen.

Voi luoja! ja ainutlaatuinen poikansa kysymyksillään. HUOH.[/QUOTE]

Noteerattu.

Ap, tämä keskustelu olisi jäänyt paljon lyhyemmäksi ja fiksummaksi, mikäli olisit vain myöntänyt, että sinulla tosiaan on ammottava aukko sivistyksessäsi tässä kohtaa. Muille tämä juttu on vähän niin kuin joku ei tietäisi mikä numero tulee numeroiden 7 ja 9 väliin. Tiedätkö sinä? (Sori, vitsi vitsi... en voinut vastustaa. :) ) Tää homma nyt vain paisui, kun peittelysi on aika läpinäkyvää. Mutta tosiaan... meillä kaikilla on varmasti muutoin omat puutteemme. Sinäkin olet varmasti jossain asiassa keskivertoa huomattavasti parempi, vaikka tässä asiassa et mahtunut edes mittarille...

[QUOTE="Vieras";28561810]Olet sinäkin haukkunut ja naureskellut muille ihan tässäkin ketjussa.[/QUOTE]

juu, ihan kuule mun lempipuuhaa täällä netissä haukkua muita

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En mä ihan typeränä tuollaisen (hetkellisen) tietämättömyyden vuoksi pitäisi.

Yksi kaveri on aivan surkea maantiedossa, eikä tiennyt esimerkiksi missä on Istanbul ja Turkkiakin hänen piti hieman miettiä, että mikäs maa se nyt olikaan. :D
Ja ihan fiksu tyyppi kyseessä, ei mikään stereotypinen (tai ollenkaan) kotiäiti tai kouluttamaton. Mielenkiinnonkohteet vaan muualla ja joissain muissa asioissa onkin sitten monia muita viisaampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Älykkö;28561829:
Useissa ketjuissa se on sitä tehnyt, mutta eihän toki hän sellainen omasta mielestään ole.
On se fiksu, se vaan niin on.

Tykkääkö susta kaikki ihmiset IRL? Ajattelin vaan...... Ku musta vähän tuntuu, et tällaisista ihmisistä ei niin pidetä.

Kumma juttu kun musta aina pidetään, saan helposti uusia kavereita ja kenenkään kanssa en koskaan riitele. Aina kaikki uudet tuttavuudet tykkää musta ja haluavat tehdä parempaa tuttavuutta. Kukaan ei ole musta IRL sanonut ikinä mitään pahaa.

Niin. Meidän pojalla oli tuollainen kyselykausi viisivuotiaana (Esimerkiksi:Kuolevatko bakteerit ydinräjähdyksessä?). Nyt kymmenenvuotiaana selvittää asioita ihan itse googlesta tai katsoo kirjoista tai karttapallosta. Kyllä, pojan ihan omasta kirjahyllystä löytyy kartastoja ja kirjoja niin eläintieteestä kuin tähtitieteestäkin ja vaikkapa bakteereista. Lapsille tehdään nykyään paljon tietokirjoja. Viimeksi kirjastossa kyllä pyysi apuani, kun halusi löytää kirjan kivistä ja niiden sisältämistä mineraaleista. Tänään painui lapion ja kirjansa kanssa kaverinsa kanssa tutkimusretkelle. Minusta ihan normaalia kymmenenvuotiaan uteliaisuutta.

• Tykkää
Reactions: Rigel ja Björn
Tykkääkö susta kaikki ihmiset IRL? Ajattelin vaan...... Ku musta vähän tuntuu, et tällaisista ihmisistä ei niin pidetä.

Kumma juttu kun musta aina pidetään, saan helposti uusia kavereita ja kenenkään kanssa en koskaan riitele. Aina kaikki uudet tuttavuudet tykkää musta ja haluavat tehdä parempaa tuttavuutta. Kukaan ei ole musta IRL sanonut ikinä mitään pahaa.

Luepa kirjoituksesi, ja kun sinusta kyse, luepa oikein pariin kertaan.
Kuinka tyhmältä kuulostat omasta mielestäsi?

En mä ihan typeränä tuollaisen (hetkellisen) tietämättömyyden vuoksi pitäisi.

Yksi kaveri on aivan surkea maantiedossa, eikä tiennyt esimerkiksi missä on Istanbul ja Turkkiakin hänen piti hieman miettiä, että mikäs maa se nyt olikaan. :D
Ja ihan fiksu tyyppi kyseessä, ei mikään stereotypinen (tai ollenkaan) kotiäiti tai kouluttamaton. Mielenkiinnonkohteet vaan muualla ja joissain muissa asioissa onkin sitten monia muita viisaampi.

Niinhän se menee, toiset tietää toisista asioista ja toiset toisista. Mulle jää päähän sellaiset asiat joita tarvitsen, mies taas muistaa esim kaikkien artistien nimet ja jos kuulee radiossa niin tietää heti ketä laulaa. Mua taas ei musiikki kiinnosta yhtään ja en todellakaan muista laulajan nimeä seuraavalla kerralla kun sen kuulen, vaikka se mulle kerrottaiskin. Mutta muistan melkein kaikkien biisien sanat mitkä radiossa soi.
En tarvitse missään noita artistien nimiä, niin en niitä muistakkaan :D

En mä koe olevani aasi, jos en lonkalta osaa kertoa tarkalleen että missä Italia on. Mä koen olevani aasi ihan jossain muissa jutuissa.

Ilman karttaa se olisi hyvin voinut olla vaikka eteläkaakossa :laugh:

niin, lapselle voi myös kertoa nämä asiat. Miljoona kysymystä jos tulee päivässä, me ei mitään muuta kerittäis tekemäänkään kun tutkimaan niitä kirjoja.

Siellä karttakirjassa olisi monta maata, joissa vanhemmat ymmärtävät tehtäväkseen huolehtia, että henkinen pääoma perheessä ei joka sukupolvessa ainakaan vähene.

Ihan jo senkin takia olisi ollut sinunkin hyvä kiinnostua maailmasta lapsena hiukan enemmän, että ehtisit hiukan paremmin tyydyttämään lapsesi tiedontarvetta kun osaisit vastata apteekin hyllyltä edes osaan kysymyksistä. Eipä tuo kyselykausi kauan kestä, ja kohta jo rukoilet lasta, että hänellä olisi sinulle mitään asiaa.

Yhteistyössä