Voi luoja 9v pojan kysymyksiä, haluaa tietää et missä ilmansuunnassa Italia on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kesälomalla ei ikävä kyllä enää turvautua vastaukseen : kysy opettajalta.

Tähän olen joskus turvautunut omien lasteni kohdalla, kun olen saanut kinkkisiä kysymyksiä. Olen esittänyt asiani siten, että olen vaan osaksi myöntänyt mahdollisen tietojeni puuttellisuuden ja vedonnut opettajan tuoreempaan täsmätietoon.

:xmas:

[QUOTE="vieras";28561607]Joudutko paljonkin selvittämään asioita netistä, mitä poika kysyy?[/QUOTE]

tuo kyselee niin paljon kaikista eri asioista, ettei kukaan (edes palstamammat) voi tietää niistä kaikista asioista kaikkea. Eli kyllä, aika paljon saa selvitellä hassuja juttuja netistä, kun poika haluu tietää esim, että kuinka iso on elefantin jalka... joo, en osaa sentteinä ihan tästä lonkalta kertoa.

Kesälomalla ei ikävä kyllä enää turvautua vastaukseen : kysy opettajalta.

Tähän olen joskus turvautunut omien lasteni kohdalla, kun olen saanut kinkkisiä kysymyksiä. Olen esittänyt asiani siten, että olen vaan osaksi myöntänyt mahdollisen tietojeni puuttellisuuden ja vedonnut opettajan tuoreempaan täsmätietoon.

:xmas:

Mä oon yrittäny selvittää kyllä kaikki, tuo on niin nippelitiedon janoinen ettei oo toista vastaan tullu samanlaista. 24/7 kyselee eri asioita. Joskus olemme autossa ja yhtäkkiä kysyy jotain ihan ihmeellistä, mistä sille tulee noita juttuja edes mieleen :laugh:

[QUOTE="vieras";28561630]Jos ton taulun hinta olisi ollut 1,49€, olisiko vastaus ollut sama?[/QUOTE]

ööö, mitenköhän se hinta nyt liittyy siihen että ostanko lapselle kaiken roinan mistä se nyt sattuu kyselemään? Luultavasti ei hetkeen tule pojalle mieleen kysyä mistään karttaan liittyvästä.

[QUOTE="vieras";28561654]Ja TAAS nauretaan..
HHhaahhaa Oon mä kyllä sellanen kokki
:D
:D
:D[/QUOTE]

Niin, eiks oo aika ihmeellistä et toiset tietää ruoanlaitosta ja toiset ei. Toiset taas tietää jostain muusta asiasta ja toiset ei.

Voi luoja... mut sä varmaan tiedät kaikesta kaiken :laugh:

Ei ole nippelitietoa tietää edes suurimmat maat Euroopassa ja maailmalla ja suurinpiirtein missä ne on. On sun tehtävä auttaa edes lastasi kerryttämään yleistietoa vaikka itseä ei taida kiinnostakaan. Kyllä sä nyt voit sille lapselle kartan ostaa, jos ei netistäkään onnistu karttakuvia katsomaan.

[QUOTE="vieras";28561689]Ei ole nippelitietoa tietää edes suurimmat maat Euroopassa ja maailmalla ja suurinpiirtein missä ne on. On sun tehtävä auttaa edes lastasi kerryttämään yleistietoa vaikka itseä ei taida kiinnostakaan. Kyllä sä nyt voit sille lapselle kartan ostaa, jos ei netistäkään onnistu karttakuvia katsomaan.[/QUOTE]

Lapsi ei kysynyt, että missä kohtaa kartalla on Italia, vaan pyysi meidän olohuoneessa näyttämään, että missä suunnassa se on. Empä ihan heti osannut kertoa, sä varmaan oisit osannut

No onhan se nyt aika ilmiselvää, että Italia on etelässä. Lapsellekin voi vastata näin ja sanoa, että jos haluaa tarkemmin tietää, niin sitten voidaan katsoa yhdessä vaikka kartasta.

Mutta ei se nyt silti tarkoita, että ihminen olisi mikään totaalinen älykääpiö, vaikka joskus olisikin jokunen perustiedon osanen hukassa. Typerämpää minusta on tällä palstalla jatkuvasti näkyvä pahantahtoinen mollaaminen.

• Tykkää
Reactions: sariza82
kfkfkf! mullapa on sellanen probleema että kaikesta huolimatta en muista edes ilmansuuntien nimiä ulkoota suomeksi taikka englanniksi, en osaa myöskään osoittaa ilman suuntia... kyllä olen nuorena jopa ollut partiossa ja olen hyvin kouluttautunut...olen yrittänyt aikuis iällä noi opetella mut ei vaan tietä jää päähän...

Onko teillä karttaa? Olisitte voineet yhdessä tutkia Euroopan karttaa (poika ois varmasti osannut kertoa sinulle, että Italia on Euroopassa) ja etsiä sieltä Suomen ja Italian (poikasi varmaan osaa lukea) ja miettiä missä ilmansuunnassa Suomesta katsottuna Italia on.... Edistyneempi (eli poikasi) olis varmasti keksinyt Italiasta päin katsottuna Suomi on koillisessa/pohjoisessa.

[QUOTE="omg";28561713]Sillä sun pojallashan oli vielä kompassi kädessä, joten ei se nyt voinut paljoa vaatia![/QUOTE]

Se nyt puhuu muutenkin itseään kokoajan pussiin, muka peittelee tyhmyyttään sillä. Yksinkertainen mikä yksinkertainen.

Voi luoja! ja ainutlaatuinen poikansa kysymyksillään. HUOH.

[QUOTE="vieras";28561723]Onko teillä karttaa? Olisitte voineet yhdessä tutkia Euroopan karttaa (poika ois varmasti osannut kertoa sinulle, että Italia on Euroopassa) ja etsiä sieltä Suomen ja Italian (poikasi varmaan osaa lukea) ja miettiä missä ilmansuunnassa Suomesta katsottuna Italia on.... Edistyneempi (eli poikasi) olis varmasti keksinyt Italiasta päin katsottuna Suomi on koillisessa/pohjoisessa.[/QUOTE]

No eipä moni vastaajakaan täällä älyllään loista. AP:han sanoi, ettei hällä ole karttaa.

[QUOTE="vieras";28561723]Onko teillä karttaa? Olisitte voineet yhdessä tutkia Euroopan karttaa (poika ois varmasti osannut kertoa sinulle, että Italia on Euroopassa) ja etsiä sieltä Suomen ja Italian (poikasi varmaan osaa lukea) ja miettiä missä ilmansuunnassa Suomesta katsottuna Italia on.... Edistyneempi (eli poikasi) olis varmasti keksinyt Italiasta päin katsottuna Suomi on koillisessa/pohjoisessa.[/QUOTE]

juu, ja seuraavaks kun kysyy norsun jalan kokoa niin aletaan tutkimaan eläinkirjaa ja sit se kysyy, että miks iho on just sen värinen mikä se on eikä vaikka valkoinen, ni sit tutkitaankin jo seuraavaa kirjaa.

Onpas paljon ilkeitä vastauksia, höh. Miksi pitää olla noin ilkeä? Se on ainakin selvä merkki siitä, että sydämessä ei sivistystä ole, vaikka pää muuten pursuaisi tietoa. Naureskelkaa päänne sisällä, jos typerään kysymykseen törmäätte, mutta älkää naurako päin naamaa. Se on kypsymätöntä, ilkeää ja lapsellista. Hyväksyttekö sen, että muu luokka repeää nauramaan lapsellenne, jos hän vastaa jotain hassua tunnilla koulussa tai kysyy jotain itsestäänselvää? Jos tämä ajatus tuntuu teistä yhtään pahalta, menkää itseenne. Miksi ei voi vain vastata asiallisesti tai yksinkertaisesti pitää päänsä kiinni? Aikuiset ihmiset, hävetkää!!

[QUOTE="vieras";28561744]Onpas paljon ilkeitä vastauksia, höh. Miksi pitää olla noin ilkeä? Se on ainakin selvä merkki siitä, että sydämessä ei sivistystä ole, vaikka pää muuten pursuaisi tietoa. Naureskelkaa päänne sisällä, jos typerään kysymykseen törmäätte, mutta älkää naurako päin naamaa. Se on kypsymätöntä, ilkeää ja lapsellista. Hyväksyttekö sen, että muu luokka repeää nauramaan lapsellenne, jos hän vastaa jotain hassua tunnilla koulussa tai kysyy jotain itsestäänselvää? Jos tämä ajatus tuntuu teistä yhtään pahalta, menkää itseenne. Miksi ei voi vain vastata asiallisesti tai yksinkertaisesti pitää päänsä kiinni? Aikuiset ihmiset, hävetkää!![/QUOTE]

Älä nyt hölmöjä puhu, eihän palstalaisten penskat VOI VASTATA hölmösti tunnilla :D

Yhteistyössä