Voi luoja 9v pojan kysymyksiä, haluaa tietää et missä ilmansuunnassa Italia on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa, mun 6-vuotias kaiveli just pihalla ja huuteli löytäneensä sedimenttikerroksia... yritti kaivaa lisää, että löytäisi dinosaurusten luita, ja alkoi arvuutella pikkuveljen kanssa, minkä sauruksen jäänteitä mahtaisi tulla ensimmäisenä vastaan. Meillä tutkiskellaan usein myös karttoja yhdessä ja luetaan kaikenlaisia tietokirjoja. Ihmettelisivät kyllä ap:n nähdessään, onko kaikki muumit talossa.

En minä osaisi lonkalta kertoa. Osaisin kylläkin katsoa kartasta ja arvioida siitä. Miksen kysyisi täältäkin.

Lisäksi itseäni ei todellakaan yhdeksänvuotiaana kiinnostaneet ilmansuunnat muuta kuin mitä koulussa opeteltiin pohjoinenitäetelälänsi koillinenkaakkolounasluode.

En minä osaisi lonkalta kertoa. Osaisin kylläkin katsoa kartasta ja arvioida siitä. Miksen kysyisi täältäkin.

Lisäksi itseäni ei todellakaan yhdeksänvuotiaana kiinnostaneet ilmansuunnat muuta kuin mitä koulussa opeteltiin pohjoinenitäetelälänsi koillinenkaakkolounasluode.

No karttaa meillä ei ole ja puhelimen kanssa äärimmäisen hankalaa katsella mitään karttakuvia.

En myöskään osaisi kertoa ilman karttaa, että missä ilmansuunnalla meistä mummi asuu (toivottavasti ei tuu kysymään)

Sä et ap oikeasti nyt käsitä, että on täysin ällistyttävää, että löytyy ihminen (jonka PITÄISI olla älyllisesti ihan normaalilla tasolla), joka ei osaa tuohon vastata.

Mutta okei... täytyy antaa olla... kaikkea sitä...
On kai meillä kaikilla omat oikkumme... tää oli varmaan sun "yksi miljoonasta ei tiedä" -hetki...

No karttaa meillä ei ole ja puhelimen kanssa äärimmäisen hankalaa katsella mitään karttakuvia.

En myöskään osaisi kertoa ilman karttaa, että missä ilmansuunnalla meistä mummi asuu (toivottavasti ei tuu kysymään)

Joo ei meilläkään oo karttaa, enkä ees äsken tajunnut, että löytyyhän ne kartat netistäkin. :D Mietin tilannetta omalle kohdalle ja muistelin jo lähikirjaston aukioloaikoja karttakirjaa varten.

Minä en ymmärrä kompassistakaan yhtään mitään. Kiva laite, näyttää, missä on pohjoinen.

[QUOTE="Vieras";28561534]Sä et ap oikeasti nyt käsitä, että on täysin ällistyttävää, että löytyy ihminen (jonka PITÄISI olla älyllisesti ihan normaalilla tasolla), joka ei osaa tuohon vastata.

On kai meillä kaikilla omat oikkumme... tää oli varmaan sun "yksi miljoonasta ei tiedä" -hetki...[/QUOTE]

:laugh:

Voin kyllä veikata, että löytyy muitakin jotka eivät heti lonkalta osaa jotain tiettyä maata sijoittaa kartalle

[QUOTE="kahden äiti";28561502]Jaa, mun 6-vuotias kaiveli just pihalla ja huuteli löytäneensä sedimenttikerroksia... yritti kaivaa lisää, että löytäisi dinosaurusten luita, ja alkoi arvuutella pikkuveljen kanssa, minkä sauruksen jäänteitä mahtaisi tulla ensimmäisenä vastaan. Meillä tutkiskellaan usein myös karttoja yhdessä ja luetaan kaikenlaisia tietokirjoja. Ihmettelisivät kyllä ap:n nähdessään, onko kaikki muumit talossa.[/QUOTE]

Ovatpa huonosti kasvatettuja jos tuollaista ihmettelevät, opiskelisin sijassasi lasten kanssa enemmän hyviä tapoja kuin tietokirjoja.

[QUOTE="Vieras";28561534]Sä et ap oikeasti nyt käsitä, että on täysin ällistyttävää, että löytyy ihminen (jonka PITÄISI olla älyllisesti ihan normaalilla tasolla), joka ei osaa tuohon vastata.

On kai meillä kaikilla omat oikkumme... tää oli varmaan sun "yksi miljoonasta ei tiedä" -hetki...[/QUOTE]

Sinäkään et taida tajuta miten noloa on puuttua tuollaiseen asiaan tuohon tyyliin..

No poika unohti jo asian ja on jo tutkimassa seuraavaa juttua. On tuo ihmeellistä et miten kiinnostaa kaikki ihme jutut. Kyselee välillä kyllä NIIN ihme juttuja ettei oo tosikaan :D Välillä ihmettelen että mistä tuonikäiselle tulee edes mieleen sellaiset jutut

No ei tuossa pojan kysymyksessä ollut mitään ihmeellistä. Ihmettelen sitä, että sinusta tuollaiset ihan normaalt kysymykset ovat "ihme juttuja".

No ei tuossa pojan kysymyksessä ollut mitään ihmeellistä. Ihmettelen sitä, että sinusta tuollaiset ihan normaalt kysymykset ovat "ihme juttuja".

Mistäs sinä tiedät, että mitä kaikkea poikani on kysellyt? Ilmansuunta kysymys on vielä aika helppo juttu selvittää, toisin kuin moni muu....
ja joo, mun mielestä ei ole "normaali" kysymys 9-vuotiaan suusta. Kiva että poikaa kiinnostaa kaikki eri asiat, mutta kyllä ne siltikin on mulle "voi luoja" juttuja :D

Kyllä monesti on naureskellut, että tässä mä nyt selvittelen 9 vuotiaalle näinkin hassua asiaa.. Mut aina olen selvittänyt :) (kysellyt kyllä aina hassuja)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
PREMIÄR Taulu - IKEA

Tämmöinen mukaan seuraavalta Ikea-reissulta. Ei mene rahat hukkaan.

Jos mä aina ostaisin lapselle jotain juttuja kun se kyselee, ois meillä kämppä täynnä tavaraa. Nyt kyseli Italiasta, seuraavaksi jostain muusta, tietoa millä ei tule tekemään mitään. Nyt riitti kun näytin olohuoneessa nurkkaa jossa se Italia sijaitsee, tasan ei tule tarvitsemaan sitä tietoa missään, että olkkarissa kun istumme niin missä nurkassa se Italia oikein on

Yhteistyössä