Voiko kermavaahdon sekaan laittaa maustamatonta tuorejuustoa, että sitä olis helpompi pursottaa?

• Viestiketjun aloittaja leipuri hiivaton
  • Ensimmäinen viesti
leipuri hiivaton
Meillä olis tota tuorejuustoa valmiina, niin ei tarviis lähteä kauppaan. :) Rahkaa oon joskus kokeillut, ja siitä ajattelin just että käviskö toi tuorejuustokin. :)

Rahkaa tai tuorejuustoa, kannattaa kuitenkin maistaa se ennen kuin pursottaa. Saattaa tarvita pienen tilkan tomusokeria, ettei jää suolaisenoloiseksi. Sitten jos laitat aitoa kaakaojauhetta, niin muista ripotella se siivilän kautta, älä pistä paljon, vaan vähän kerrallaan ja väliin maistaen. Varmista siis maku ennen kakkuun lykkäystä.

J-t harmaana
Tuorejuusto jää muuten helposti kylmänä kokkareiseksi..huomasin vaan kun tein juustokakkua. Kun antaa juuston lämmetä kunnolla, se sekoittuu tasaisemmin. Mutta sitte taas jos kermavaahdon joukkoon laittaa huoneenlämpöistä tuorejuustoa, mahtaako vaahdon koostumus kärsiä??

Tuorejuusto jää muuten helposti kylmänä kokkareiseksi..huomasin vaan kun tein juustokakkua. Kun antaa juuston lämmetä kunnolla, se sekoittuu tasaisemmin. Mutta sitte taas jos kermavaahdon joukkoon laittaa huoneenlämpöistä tuorejuustoa, mahtaako vaahdon koostumus kärsiä??
Sen pystyy kyllä notkistamaan ennen laittoa ilman turhia lämmittelyjä. Se tosiaan unohtui sanoa, notkista juusto hyvin.

Miten se sitten notkistetaan ilman lämmittelyä? :eek:
Sekoitat sen ja paakut siitä pois. Itse teen sen ihan haarukalla, toisinaan sellaisella pienempi läpimittaisella vispilällä. Jos sen yrittää pistää joukkoon sellaisenaan, lopputulos voi jäädä paakkuiseksi. Säilyvyyden vuoksi en tuorejuustoa lämmittele tai sen kanssa odottele, vaan pyrin saamaan koko koristeluprosessin läpi nopeasti.

LillaW
Tässä pari vinkkiä tulevan varalle: Vanilijakreemi jauheella saa kermavaahdosta paremmin pursutettavaa. Itse laitan n. 2dl kohden ruokalusikallisen tai kaksi jauhetta vaahdotusvaiheessa. Vaahtoa on helpompi käsitellä ja musta maku muuttuu paremmaksi. Esim flora vispiä on helpompi pursottaa kun on laittanut sinne jauhetta sekaan.

Toinen tapa kiinteyttää ja maustaa kermaa on sulattaa suklaata sekaan. Tulee sairaanhyvää ja vaahto jähmettyy vähän suklaan ansiosta :)

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee

Yhteistyössä