Voi P*RSE mä oon taas raskaana...

  • Viestiketjun aloittaja järjestelmään pettynyt.
  • Ensimmäinen viesti
järjestelmään pettynyt.
Reilu vuosi sitten mulle tehtiin abortti. Kondomi petti. Lapsiluku on täynnä ja en olisi jaksanut enää raskautta niin Fyysisesti kuin Henkisestikään.

Pyysin kaavinnan yhteydessä tehtäväksi sterilisaation, koska lapsilukuni on todellakin täynnä. Nuorin on nyt 3 vuotias ja tästä tuntuu että alkaa helpottamaan noiden lasten kanssa.

Lääkäri ei luvannut minulle sterilisaatiota koska olen hänen mielestään epäkypsä päättämään vielä näinkin kauaskantoisesta asiasta. Ikää silloin 29v, nyt 30-vuotta.

Kierukkaa on kokeiltu 3 kertaa, jokasella kerralla kohtutulehdus niin vakavana että tarvitsin iv-antibioottia kahdella kertaa n. viikon ja kolmannella yrityksellä kohtu tulehtui niin että jouduin teholle.

Pillerit eivät toimi minulla, siitä on todisteena tuo kolmevuotias lapsi.


Ja yllättäen, nyt tein positiivisen raskaustestin. Olen yhdessä lasteni isän kanssa ja meillä on kondomi ollut käytössä joka helvetin kerta kun seksiä ollaan harrastettu. Testissä näkyi toki vain haamu mutta silti...
Mies ei halua sterilisaatiota itselleen teettää, koska hän haluaisi vielä lapsen kanssani. MINÄ EN HALUA ENÄÄ.


Joudun siis tekemään abortin. Taas.

Älkääkä pliis moittiko, henkisesti on kova paikka teettää abortti, ja se surettaa, mutta en halua enää lasta.

Miksei lääkärit suostu katkaisemaan minulta piuhoja???? Mitä minun pitää tehdä että saan sterilisaation??????
 
"eee"
Tosi ikävä juttu. :/ Voimia sulle. Nyt kun olet täyttänyt 30, ehkä sterilisaatioon suostuttaisiin helpommin? Tai viimeistään kun kerrot tuon koko tarinasi hoitohenkilökunnalle, kahta aborttia myöten?
 
Peyote
Toi on tyhmää, ettei niitä piuhoja katkaista, vaikka olet pyytänyt. Se on se ikäjuttu, ei ne kertakaikkiaan tee sitä alle kolmikymppiselle. Mites toi, kun mies kumminkin sen lapsen haluaisi sun kanssa, niin mites teidän välit kestää abortin (taas)? Entä voiko olla, että äijäs sabotoi koko ajan ehkäisyä sulta salaa?

Kauhea tilanne, mutta itse en voisi tehdä aborttia. Mieheltä johdot poikki. Tai sulta. Yksityisellä ne tekee kyllä kun on täyttänyt 30, ei joudu odottaa kauaa leikkausaikaa, eikä ne kysele tai tenttaa.
 
"alkup"
No ei se mies halua että katkaisen piuhat. Joudun varmaan teettämään sen salaa. Eka abortti oli sille kova paikka. Luulen että teki sen tahallaan. Nyt uskon että tämä on vahinko, sillä sanoin ekan abortin jälkeen, että en todellakaan lasta halua, ja mies oli todella surullinen abortin vuoksi, ei uskonut että tekisin sen.

Hoitohenkilökunnan pitäisi tietää tämä historia, koska samassa sairaalassa on kaikki tämä tapahtunut... HUoh... pitää toivoa että menee kesken ettei tartte aborttia tehdä...
 
"alkup"
Minusta kannattaa pitää se mukula, teillä menee suhde ihan päin prinkkalaa muuten.
Niin että parisuhteen takia mun pitää uhmata terveyttäni?

Molemmissa raskauksissa olen joutunut sairaalaan n. 25 viikolla saamaan verensiirtoja kerran viikossa alhaisen hemoglobiinin vuoksi (Hb alle 60), supisteluja 22. viikolta josta sitten seurasi nitrolaastarin käyttö loppuun asti, raskausmyrkytys molemmissa, hätäsektiot kaksi kertaa, viimeisessä raskaudessa kohdun repeämä, kohtutulehdus ja kolme viikkoa iv-antibiootilla keskuslaskimokatetrin kautta. Sokerina pohjalla lapset aloittivat taipaleensa teholta.


MÄ en enää halua.
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";28548770]Niin että parisuhteen takia mun pitää uhmata terveyttäni?

Molemmissa raskauksissa olen joutunut sairaalaan n. 25 viikolla saamaan verensiirtoja kerran viikossa alhaisen hemoglobiinin vuoksi (Hb alle 60), supisteluja 22. viikolta josta sitten seurasi nitrolaastarin käyttö loppuun asti, raskausmyrkytys molemmissa, hätäsektiot kaksi kertaa, viimeisessä raskaudessa kohdun repeämä, kohtutulehdus ja kolme viikkoa iv-antibiootilla keskuslaskimokatetrin kautta. Sokerina pohjalla lapset aloittivat taipaleensa teholta.


MÄ en enää halua.[/QUOTE]

Jep,jep:) On sulle sattunu ja tapahtunut.....
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";28548821]Jep,jep:) On sulle sattunu ja tapahtunut.....[/QUOTE]

Niin on. Vai haluatko tulla lukemaan noi 6 sivua lääkärin tekstejä??? Voin keittää kahvit samalla.
 
"vieras"
[QUOTE="eee";28548757]No sittenhän se suhde (eikä pelkästään se, vaan koko ELÄMÄ) vasta päin prinkkalaa meneekin, jos ap joutuu ei-toivotusta lapsesta loppuikänsä huolehtimaan.[/QUOTE]

Sehän on kiva tietää, että äitini elämä on mennyt päin prinkkalaa minun vuokseni. Täytyypä kertoa äidillekin. En ole ihan varma, että hän tämän tietää, vaan taitaa olla jopa ihan päinvastaisissa harhaluuloissa.

Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, vaan jokainen tilanne on erilainen. Joskus ei-toivottu lapsi voikin muuttua hyvinkin toivotuksi ja rakastetuksi. Joskus taas vanhempi ei kerta kaikkiaan jaksa hoitaa (lisää) lapsia.
 
Miksi harrastatte seksiä jos mies ei suostu piuhojaan katkomaan? Ei tuostakaan touhusta mitään tule, jos jatkuvasti olet raskaana ja uutta aborttia peliin vaan kun et muksua halua ja mies taas haluaa ja pettyy joka kerta.
 
ikytuj
Ap:n on oltava provoilemassa, sillä ei kukaan voi käyttäytyä yhtä pässisti. Jos tällainen tyyppi olisi tosi, en voisi käsittää, kuinka voi tehdä noin miehellensä. Jos todella pelkäisi noin kovasti raskautumista, niin sitten on pidättäydyttävä. Riskejä ottava käyttäisi kortsua, pessaaria, ja e-pilleriä yhtäaikaisesti. Kukaan pösilö ei luottaisi pelkkään kortsun voimaan, ja jos valitsee harratsaa seksiä, ja kaikesta huolellisuudeta huolimatta tulee raskaaksi, niin sitten on seuraamukset kannettava, ja lapsi pidettävä. Ap:n äitiydestä ei tosin voi mennä takuuseen, mutta hänen miehensä sentään lienee rakastava isä.
 
"alkup"
Ap:n on oltava provoilemassa, sillä ei kukaan voi käyttäytyä yhtä pässisti. Jos tällainen tyyppi olisi tosi, en voisi käsittää, kuinka voi tehdä noin miehellensä. Jos todella pelkäisi noin kovasti raskautumista, niin sitten on pidättäydyttävä. Riskejä ottava käyttäisi kortsua, pessaaria, ja e-pilleriä yhtäaikaisesti. Kukaan pösilö ei luottaisi pelkkään kortsun voimaan, ja jos valitsee harratsaa seksiä, ja kaikesta huolellisuudeta huolimatta tulee raskaaksi, niin sitten on seuraamukset kannettava, ja lapsi pidettävä. Ap:n äitiydestä ei tosin voi mennä takuuseen, mutta hänen miehensä sentään lienee rakastava isä.
Hv vaan sulle.

Sä et ilmeisesti tiedä oikeasta elämästä yhtään mitään. Työnnä pää ulos kuplastasi ja ala elää omaa elämääsi.
 
  • Tykkää
Reactions: semivegetaristi
"vieras"
[QUOTE="alkup";28549009]Hv vaan sulle.

Sä et ilmeisesti tiedä oikeasta elämästä yhtään mitään. Työnnä pää ulos kuplastasi ja ala elää omaa elämääsi.[/QUOTE]

Vai oikeaa elämää... valintojahan nää on kaikki, mitä olet kertonut :) toki oikeaa elämää sulle, mutta pitkälle ihan sitä omaa valintaa.
 
"alkup"
Toivottavasti teidän mustavalkoisesti ajattelevien kupla hajoaa joskus ja pistää elämänarvot uuteen uskoon. Teksteistänne todellakin huomaa että elämää ei paljon ole jouduttu kokemaan, saatu vain elää onnellista pilvilinnaa.

Minkälaiseen parisuhteeseen se seksi EI kuulu? EHkäisystä sentään on huolehdittu!
 
voisitko kuvitella
En syyllistä sua mitenkään, mut ittee suorastaan itkettää tän elämän epäreiluus, myös vauvojen suhteen.

Nimim. juuri lukenut täältä ketjun äidistä, jonka hartaasti toivottu, hoitojen ja monien keskenmeojen jälkeen odotettu lapsi kuoli kohtuun rv 37.

Oi miksi, MIKSI nämä lapset ei voi "mennä tasan"???!! Toiset saa liikaa vaik ei haluis, toiset ei sitä yhtäkään. MIKSI??
 
"vieras"
Voi itku mikä tilanne sulla :( Onko teillä monta lasta jo ennestään? Ehkä nyt lääkärikin suostuu siihen, että piuhat poikki, ei tosiaankaan ole oikeudenmukaista että joudut olemaan tahtomattasi raskaana. Itse ainakin saisin slaagin jos nyt tulisin raskaaksi. Kannattaa vaatia, että saat todistuksen ja pääset operaatioon mahdollisimman pian abortin jälkeen! Jaksamista sinulle, älä ota itseesi näistä typeristä kommenteista täällä.
 
"vieras"
Nyt tällä kertaa sanot sille lääkärille, että muu kuin sterilisaatio ei ole vaihtoehto. Kyllä ne oikeesti myöntyy, kun esität asian silleen. Kuitenkin meillä on itsemääräämisoikeus.
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";28551527]Voi itku mikä tilanne sulla :( Onko teillä monta lasta jo ennestään? Ehkä nyt lääkärikin suostuu siihen, että piuhat poikki, ei tosiaankaan ole oikeudenmukaista että joudut olemaan tahtomattasi raskaana. Itse ainakin saisin slaagin jos nyt tulisin raskaaksi. Kannattaa vaatia, että saat todistuksen ja pääset operaatioon mahdollisimman pian abortin jälkeen! Jaksamista sinulle, älä ota itseesi näistä typeristä kommenteista täällä.[/QUOTE]


Kai mä sitten olen todella itsekäs, julma ja kylmä ihminen, mutta tiedän, että jos annan raskauden jatkua, en halua luopua lapsesta, mutta en todellakaan halua sitä lasta. En halua. Joudun taas elämään vaikean raskausajan ja pahimmassa tapauksessa syyllistän lasta tästä tilanteesta ja katkeroidun. Kolme lasta löytyy, kaksi raskautta.

Minun raskauteni ei liity lapsettomien lapsettomuuteen yhtään mitenkään. Mutta tiedän tunteen, koska ensimmäisiä lapsia tehtiin vaikeimman kautta n. 10 vuoden ajan. Enkä olisi silloin uskonut koskaan tekeväni aborttia missään tilanteessa. Ihminen ei tiedä omaa rajallisuuttaan ennenkuin on kokenut asiat jotka ovat puuttuneet elämästä.
 
"alkup"
[QUOTE="vieras";28551555]Nyt tällä kertaa sanot sille lääkärille, että muu kuin sterilisaatio ei ole vaihtoehto. Kyllä ne oikeesti myöntyy, kun esität asian silleen. Kuitenkin meillä on itsemääräämisoikeus.[/QUOTE]

Mä viimeksi intin, itkin, väitin ja todella hyvin perustelin lääkrille miksi sterilisaatio pitäisi tehdä. En saanut sitä.
 

Yhteistyössä