Olen ihan kauhea ihminen...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onpa sulla iäkkäitä kaneja! Voihan olla, että ne reagoivat raskauteesi jotenkin. Mä myös tsekkauttaisin eläimet lääkärillä pissaamisen takia, sillä voihan kaneillakin jo olla jotain vanhuuden vaivoja.

"vieras"
Mun mielestä on sairasta että joku edes harkitsee semmosen koiran pitämistä joka puree lasta :O Ei hitto teitä joitakin koiraihmisiä!!

Mulle lapseni on tärkeämpi kuin yksikään elukka. Kai te koiranomistajat (jotkut) olette ihan vintti pimeänä niiden piskienne kanssa sitten.
Sun viesti meni ihan väärin.

1. Mulla ei ole koiraa
2. Mistä sä vedät tuon että joku harkitsisi lasta purreen koiran pitämistä?!
Kukaan ei ole esittänyt mitään mielipiteitä aiheesta, ei suuntaan tai toiseen.

KOLMANNEKSI:

Huomaatko mitä kierroksia tämä koiravihasi sinussa aiheuttaa? Ihan liian vahvoja vihatunteita, ihan liian pienestä ärsykkeestä täysin ylimitoitettu reaktio.

Kannattaa aidosti hoitaa tuo ongelma kuntoon, ympäristössäsi tulet aina törmäämään koiriin ja tuo turha pelko ja ahdistus vahingoittaa sua.

• Tykkää
Reactions: nnina
[QUOTE="vieras";28547664]Sun viesti meni ihan väärin.

1. Mulla ei ole koiraa
2. Mistä sä vedät tuon että joku harkitsisi lasta purreen koiran pitämistä?!
Kukaan ei ole esittänyt mitään mielipiteitä aiheesta, ei suuntaan tai toiseen.

KOLMANNEKSI:

Huomaatko mitä kierroksia tämä koiravihasi sinussa aiheuttaa? Ihan liian vahvoja vihatunteita, ihan liian pienestä ärsykkeestä täysin ylimitoitettu reaktio.

Kannattaa aidosti hoitaa tuo ongelma kuntoon, ympäristössäsi tulet aina törmäämään koiriin ja tuo turha pelko ja ahdistus vahingoittaa sua.[/QUOTE]

Mähän vastasin tuolle eräälle kirjoittajalle jolle oli ollut vaikea päätös se, että lopettaako koiran kun se pureskeli vauvaa. Siihen sanoin että mä en edes harkitsisi. Ja tämä nosti ilmeisesti koiraihmisissä vihan pintaan.

Ihan sama mikä eläin olisi ollut kyseessä, olisin vastannut samalla tavalla. En mä pelkää koiria ja ne on ihan ok.

Viimeksi muokattu:
"hmm"
Minua ihmetyttää tällaiset eläimistä luopumiset kun tulee vauva.. Kai sitten suurin osa ihmisistä on vaan patalaiskoja. Itse olen yksini huoltaja ja minulla on 2 isoa koiraa, kaksi kissaa, kaksi kania ja pieni akvaariokin ja sekaan syntyi helmikuussa vauva eikä mitään ongelmia. Miksi olisikaan, elukat ovat perheenjäseniä ei mitään roskia jotka hylätään vain siksi että laiskottaa. Sen ymmärrän että tuo kuseminen saattaa vituttaa, se voi olla jotain vanhuuden ongelmia. Minä pitäisin sitten vaan enemmän häkissä jonne paljon tekemistä, oksia ja herkkuja ja saisivat elää loppuelämänsä onnellisina pullukoina . Minä jouduin viemään yhden pupuistani lopetettvaksi viime vuonna kun sairaus veti niin tuskaiseksi ettei voinut enää liikkua ja silti tuli ihan murhaaja olo vaikkei muuta ollutkaan tehtävissä..

"vieras"
Toi toinen "vieras" voi ny lopettaa :) En usko Littledeathen olevan koiravihaaja. Itse olen sitä paitsi samaa mieltä että lapsi menee eläimen edelle.

On kyl aika vanhoi kaneja mutta luulen että on merkkailua. Oikein pitkälle ruikkii ja jos en huomioi nii "katsoo" ja pissaa. Muuten on ihan virkeitä ja hyppii ja pomppii ikäisekseen tosi paljon

toinen kirppu
En tajua!

Veisit lemmikit piikille koska NYT et vaan jaksa niitä. Voi hyvää päivää,kun te ihmiset jättäisitte ne lemmikit ottamatta jos ette halua niistä huolehtia. Lemmikitkin tuottavat hommia ja niitä pitää hoitaa!

EN todellakaan ymmärrä että vietäisiin piikille vaan sen johdosta että vauva tulee taloon. Mä vihaisin tollasta ihmistä ja syvästi.

Vauva-aikana hoidin 4 kissaa ja yhtä isoa koiraa. Töitä teettivät kun kullakin on omat jutut,tarpeensa ja kikkailunsa. Silti IKINÄ,en edes väsyksissä voisi edes kuvitella niistä luopuvani tai piikille vieväni. Korjaan....oikeasti meillä oli 6 kissaa. Yksi jouduttiin kasvaimen takia lopettamaan ja yksi lähti veljelleni omakotitaloon pihalle kun ei kestänyt olla sisällä kerrostalossa.

Lapsi ei ole mikään syy luopua lemmikeistä.

Meilläkin kissa pissi jatkuvasti sisälle. Mutta etsimme ongelman,löysimme ja korjasimme sen. Nyt ei pissaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Jo se että eläin alkaa yhtäkkiä pissailemaan sisälle,kertoo jostain. Eläin ei osa akommunikoida joten viestittää muulla tavoin asioitaan.

Ota selvää mistä pissaaminen johtuu!

ou jee
Mun mielestä on sairasta että joku edes harkitsee semmosen koiran pitämistä joka puree lasta :O Ei hitto teitä joitakin koiraihmisiä!!

Mulle lapseni on tärkeämpi kuin yksikään elukka. Kai te koiranomistajat (jotkut) olette ihan vintti pimeänä niiden piskienne kanssa sitten.
Niin lapsihan ei koskaan lääpi koiraa kun kieltää vanhempia että älä päästä sitä pentua lähelle. Koira puolustatuu puremalla, koiria ymmärtämätön ihminen pysyköön niistä pentuinéen kaukana!

"vieras"
En tajua!

Veisit lemmikit piikille koska NYT et vaan jaksa niitä. Voi hyvää päivää,kun te ihmiset jättäisitte ne lemmikit ottamatta jos ette halua niistä huolehtia. Lemmikitkin tuottavat hommia ja niitä pitää hoitaa!

EN todellakaan ymmärrä että vietäisiin piikille vaan sen johdosta että vauva tulee taloon. Mä vihaisin tollasta ihmistä ja syvästi.

Vauva-aikana hoidin 4 kissaa ja yhtä isoa koiraa. Töitä teettivät kun kullakin on omat jutut,tarpeensa ja kikkailunsa. Silti IKINÄ,en edes väsyksissä voisi edes kuvitella niistä luopuvani tai piikille vieväni. Korjaan....oikeasti meillä oli 6 kissaa. Yksi jouduttiin kasvaimen takia lopettamaan ja yksi lähti veljelleni omakotitaloon pihalle kun ei kestänyt olla sisällä kerrostalossa.

Lapsi ei ole mikään syy luopua lemmikeistä.

Meilläkin kissa pissi jatkuvasti sisälle. Mutta etsimme ongelman,löysimme ja korjasimme sen. Nyt ei pissaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Jo se että eläin alkaa yhtäkkiä pissailemaan sisälle,kertoo jostain. Eläin ei osa akommunikoida joten viestittää muulla tavoin asioitaan.

Ota selvää mistä pissaaminen johtuu!
Nyt et oo lukenu kunnol. Väsymys on kestäny jo 2-3 kk! Ei ole hetkellistä. Kanit on ollut mulla jo 7 vuotta! Ei ole mikään osto mielenjohdost! Ja kerroin jo että pelkkä ajatus piikille viemisest itkettää koska ovat perheenjäseniä!!! Minä kun tahdon vähän ennakoida asioita! Vertaat mua ny johonki sellaiseen ihmiseen joka ottaa eläimen ja heivaa sen kun ei jaksa nostaa takamusta sohvalta! Mä siivoan häkin, matot ja lattiat vaikka väsyttää! Koska ne ovat mun vastuulla! Mä en pistä niitä häkkiin päivisin koska en jaksa! ne tarvii liikuntaa! Ja vihaa mua ihan rauhas. Mä en ikinä haluis olla tollasen ihmisen ystävä joka pitää KERROSTALOSSA 6 kissaa ja isoa koiraa! Haloo! Kuinka likasta teillä on ???

vieras myös
[QUOTE="vieras";28547469]Miten naiset kykenivät entisaikoina synnyttämään monta lasta ja hoitamaan lehmät ja osallistumaan muihin maatalon töihin? Lisäksi ei ollut läheskään sellaisia mukavuuksia kuin nykyisin.

Roiku vähemmän netissä ja tee enemmän.[/QUOTE]

:LOL: tää on päivän paras.

Entisaikoina ylimääräiset kissanpojatkin pistettiin säkkiin ja säkki järveen. ;) AP:n tapauksessa tosiaan harkitsisin sitä piikittämistä. Minusta nuo kuulostaa kanilla jo vanhuuden oireilta. Säästyvät kanitkin enemmältä raihnaisuudelta, jos maltat viedä piikille nyt.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28547796]Nyt et oo lukenu kunnol. Väsymys on kestäny jo 2-3 kk! Ei ole hetkellistä. Kanit on ollut mulla jo 7 vuotta! [/QUOTE]

No niin just :) 2-3 kk nyt on aika lyhyt aika, kun elukat on olleet sinulla jo vuosikausia. Mua on väsyttänyt raskauden eka ja viimeinen kolmannes ihan jumalattomasti, ja nyt vauvavuosi koliikkivauvan kanssa takana, enkä kyllä hetkeäkään ole miettinyt koirasta luopuvani. Se sentään pitää käyttää väh. 3 krt päivässä lenkilläkin. Väsyttää edelleen, mutta tiedän ettei tämä kestä ikuisuuksia.

Suoraan sanottuna minusta ihmiset on nykyään hyvin laiskoja ja itsekkäitä. Roikutaan netissä sen sijaan että hoidettais hommat pois. Jos elukasta on muutaman kuukauden ajan vähän vaivaa, se ollaan viemässä piikille. Surullista. Ei ainakaan koskaan enään kannata ottaa eläintä, jos tuollaisen vuoksi olet valmis ne tappamaan! Elämässä voi tulla paljon rankempiakin paikkoja, kuin pari kuukautta tai vuoden kestävä raskaus/vauva-aika. Mutta toki kaneille parempi ettei ne kärsi esim. sun hoidossa jos et jaksa hoitaa...

Tai sit voisit esim. poistaa ne matot ja hankkia pitkän mopin, ettei tartte kyykkiä lattiaa pesemässä. Ja rajata kanien olo yhteen huoneeseen, jolloin ne ei sotke koko kämppää ja voit sisustaa huoneen niin että se on helposti siivottava... aika pitkälle kyse on ihan omasta viitseliäisyydestä kiinni.

..
Älä luovuta vielä. Katso miltä tuntuu kun vauva syntyy! Nimittäin itselläni oli ihan yhtä raskasta elukoineni (kaneja myös) raskausaikana. Häkkiä oli raskasta siivota jne. Mutta tosiaan se helpottui radikaalisti kun vauva oli ulkona. Ja ihan varmasti tuo pissailu johtuu sinun hajustasi. Miehellesi myös järkeä päähän ja auttamaan esim. häkin siivoamisessa. Ei munkaan mies ole vastuussa kaneistani, mutta kyllä sen ihan pakotin auttamaan siivouksessa loppuraskaudessa. Naamaa nyrpistellen totteli.

..
Älä luovuta vielä. Katso miltä tuntuu kun vauva syntyy! Nimittäin itselläni oli ihan yhtä raskasta elukoineni (kaneja myös) raskausaikana. Häkkiä oli raskasta siivota jne. Mutta tosiaan se helpottui radikaalisti kun vauva oli ulkona. Ja ihan varmasti tuo pissailu johtuu sinun hajustasi. Miehellesi myös järkeä päähän ja auttamaan esim. häkin siivoamisessa. Ei munkaan mies ole vastuussa kaneistani, mutta kyllä sen ihan pakotin auttamaan siivouksessa loppuraskaudessa. Naamaa nyrpistellen totteli.
Niin ja mulla vielä useampi lapsi ennestään sekä koira joka ei ollut sisäsiisti. Kolmivuorotyö ja omakotitalon työt päälle. Ei ollut helppo raskausaika vaan voittajana selvittiin :) Katuisin jos olisin heikkona hetkenäni luopunut jostakin.

"juu"
Väsyttäny 2-3 kk?? Herran jestas! Ja tuon johdosta viemässä lemmikkejä piikille??

Itsekästä todella ja laiskaa toimintaa.

Ehkä on parempii että annat ne sellaiselle jolla on järkeä päässä.

Täällä on väsyttänyt kohta 3 v. enkä kuuna päivänä aio lemmikkikatrastani laittaa pois vaikka lapsi on!

Mitäs kun lapsi väsyttää ne ensimmäiset vuodet? Mites ne aiot jaksaa? Kerron että väsymys ei todellakaan kestä vaan 2-3 kk lapsen kanssa.

---*
Ei eläimet ymmärrä kuolemaa tai mitenkään tuota tilannetta.
Voi jessus, on kyllä ihan päinvastainen elämänasenne kuin itselläni. Hiivitään vaan kuulkaa kaikki tappamaan vanhuksia ja vaivaisia - katsokaas kun ne eivät ymmärrä kuolemaa kun ovat jo kuolleet. Omaisille siinä vaan tulee ikävä. Kaiken elävän kunnioitus, mitä se on?

Joku tuossa kommentoi, että kanit on vain eläimiä - mikä on "vain" eläin. Me ollaan täällä kaikki vain eläimiä. Jos ollaan sitouduttu huoltamaan jotain niin silloin huolletaan. Ja ihan kuin kani kärsisi uudesta omistajasta enemmän kuin omasta kuolemastaan, hei haloo.

AP:lle päivän vinkki - vie ne kanit eläinlääkäriin, mutta ei piikille vaan virtsavaivojen vuoksi. Kuulostaa virtsatieinfektiolta, jos noin äkillisesti on alkanut.

"Vieras"
Minusta tässä ongelmalta kuulostaa ennemminkin ap:n paha olo kuin kanien aiheuttama vaiva. Siis montako tuntia päivässä parin pupun hoito vie? Ehkä ennemminkin 20 minuuttia päivässä. Jos sitä ei jaksa (enää) tehdä, niin ei varmaan ole kaikki kunnossa.

Onko sulla ap kaikki ok? Pitäisikö tarkastuttaa veriarvoja, nukkua enemmän, syödä säännöllisemmin ja terveellisemmin? Raskausaikana saa väsyttää ja levätä enemmän, mutta kyllä terve aikuinen silti jaksaa käydä töissä ja hoitaa normaalit kotityöt. Enkä nyt puhu mistään suursiivouksista vaan siitä, että jos ei jaksa tiskata ja pyykätä (ja siivota lemmikin häkkiä), hyvin mahdollisesti on masentunut.

Ja vallan hyvinhän voit viedä puput lääkärille tutkittavaksi, jos ne ovat alkaneet käyttäytyä oudosti. Ehkä jopa pitäisi viedä. Puput voivat ulkoilla häkistään näin kesällä pihalla. Tai ulkoiluta niitä vain yhdessä huoneessa, mieluiten kaakeloidussa. :) Ihan normeja arjen pikku juttuja nämäkin. Jos ei jaksa hakea Biltemasta pupuaitausta, niin jaksaako ostaa vauvalle syöttötuolia? Voi myös pyytää 4H:n petsitterit avuksi pientä korvausta vastaan. Tai sit tietty voi vaan jumittaa ahdistavassa ajatuskuviossa, jossa tilanne vaan synkkenee ja pohtii lemmikkien lopettamista. :)

"annika"
Ne on jotain hiton jäniksiä ja niitä on maailma mustanaan. Ihan varmasti ovat saaneet esimerkillistä hoitoa tähän asti, mutta sinä ja sun vauva ootte paljon tärkeämpiä. Kanit piikille vaan. Ihan turha sun on niiden takia kärsiä, jos tuntuu liian rankalta.

minä kanssa sitä mieltä, että kanit pois vaan kun vauva tulee, sori vaan kaikki eläinrakkaat.. toisaalta samaa en ajattelis koirasta.. hmm.. jotenki vaan aattelee että ne "on vaan kaneja" :/ ja onhan niillä ollu jo kiva elämä, eikä ne tajua siellä eläinlääkärin pöydällä, että kohta lykätään koiranputkea..

no on siinä se ero, että ihminen ymmärtää kuolevaisuutensa, toisin ku joku rusakko
Voi jessus, on kyllä ihan päinvastainen elämänasenne kuin itselläni. Hiivitään vaan kuulkaa kaikki tappamaan vanhuksia ja vaivaisia - katsokaas kun ne eivät ymmärrä kuolemaa kun ovat jo kuolleet. Omaisille siinä vaan tulee ikävä. Kaiken elävän kunnioitus, mitä se on?

Joku tuossa kommentoi, että kanit on vain eläimiä - mikä on "vain" eläin. Me ollaan täällä kaikki vain eläimiä. Jos ollaan sitouduttu huoltamaan jotain niin silloin huolletaan. Ja ihan kuin kani kärsisi uudesta omistajasta enemmän kuin omasta kuolemastaan, hei haloo.

AP:lle päivän vinkki - vie ne kanit eläinlääkäriin, mutta ei piikille vaan virtsavaivojen vuoksi. Kuulostaa virtsatieinfektiolta, jos noin äkillisesti on alkanut.

Marttyyrius on vahvana taas tässä ketjussa. Pitää jaksaa, pitää kestää, olisi pitänyt miettiä ennemmin.

Todellisuus on tässä ja nyt. Jaksaminen on tässä ja nyt. Jos tuntuu, ettei jaksa, niin hakee apua. Joskus jaksamiseen voi auttaa ikävä asia, kuten lemmikistä luopuminen, sen lopettaminen, avioero tms. mutta joskus se on vaan se pienempi paha. Muiden ihmisten jeesusteluilla ei ole asiassa mitään sijaa. Kukaan ei tiedä kuinka poikki joku on tai kuinka vaikea jonkun toisen elämäntilanne on. Vaikka itse jaksaisi elää riisinjyvällä pahvilaatikossa ja hoitaa samala kymmenen lasta ja kymmenen koiraa esimerkillisesti, niin se ei tarkoita, että kaikilla muilla on samat voimavarat.

Miksi ihmisen pitäisi palaa loppuun, ennenkuin tekee asialle jotain? Ja miksi täällä ämmät laumana syyllistää eläintenpitäjää, joka selkeästi välittää ja haluaa huolehtia eläimistään sen sijaan, että yrittäisivät oikeasti auttaa?

No et oo tosissas? Eläin on nimenomaan VAIN eläin. Ihminen on itsekäs kun rinnastaa eläimen itseensä.

..
Mä annoin meidän marsut ja maaoravat pois ennen kun lalpsi syntyi. Loppuraskaudesta jo kahden ison häkin ja terraarion putsaaminen tuntui todella väsyttävältä. Halusin keskittyä täysillä tulevaan vauvaan. Meidän oravat myös valvottivat öisin kun pitivät kovaa mekkalaa.. Laitoin ihan ilmoituksen nettiin. Ymmärrän tunteesi, meillekin eläimet oli rakkaita mutta oma jaksamiseni ei ehkä olisi riittänyt.. Piikille en varmaan olisi pystynyt viemään, mutta pois antamisessa en näe mitään pahaa. Loppujen lopuksi koska ne nyt on "vaan" eläimiä, ei ne tajua tuoko niille porkkanaa sinä vai joku muu..

järki käteen
[QUOTE="vieras";28547470]

Mun mielestä ei ole oikein, että lemmikeistä hankkiudutaan eroon kun vauva tulee taloon. Se on vieläpä aika yleistä. Jos et niitä kuitenkaan halua pitää, laita vaikka Apulaan ilmoitus jos saisit sitä kautta uuden kodin.[/QUOTE]

Se vasta typerää onkin, että haisevia ja vaivaa aiheuttavia lemmikkejä ei lopeteta kun lapsi syntyy taloon.

Milloin eläin on mennyt ihmisen ohi? Eläimellehän on hyvä päästä pois, jos aivan kaikki ei ole kunnossa!

mun piti luopua mun madoista ja mehiläisistä :,( mietin kyl kauan, että vauva vai ne.. jotenki sitä on aina katkera kuitenki, omalle lapselle, ku vei multa jotain niin kallista.. tänäänki ku se ihanasti tuli syliin ja jokelteli, ni ainoo mitä mä pystyin aatteleen siitä oli "matovaras.."..

Yhteistyössä