Mä ymmärrän ap:ta, meillä kävi viime kesänä samanlainen juttu kun ostimme uima-altaan pihallemme. Samana päivänä kun allas saatiin pystytettyä ja täytettyä, naapurin lapset ilmaantuivat pihallemme riemuitsemaan uima-altaastamme. Kun sitten oma muksu päiväunien jälkeen tuli kanssamme pihalle ja halusi kokeilla uutta allasta, hän ehti hädin tuskin altaaseen kun naapurin lasten (2&4v) vanhemmat tuli kysymään saako heidänkin lapset tulla uimaan. Vastasin että tottakai, jos vanhemmat itse katsovat jälkikasvunsa perään. Naapurin lapset lähtivät sisälle vaihtamaan uikkareita, ja oma lapsemme meni altaaseen. Juuri kun poika oli edes vähän uskaltanut altaassa hyppiä ja roiskia, ryntäsivät naapurin lapset takaisin pihallemme, ilman vanhempia toki, ja loikkasivat hirveällä loiskaisulla altaaseen niin että oma poikamme meni hyökyaallosta ihan paniikkiin. Sitten alkoi ihan jumalaton roiskiminen, toistensa töniminen veden alle, ja altaan reunoja yritettiin kaataa niin että vesi valuisi pois (reilu 4m halkaisijaltaan oleva allas). Vanhempi tyttö sylki ja kaatoi saippuakupla-ainetta altaaseen, ja nuorempi roiskutti vähän väliä vettä lapsemme päälle tai vei lelut kädestä jne. Tässä vaiheessa nappasin poikamme altaasta ja marssin sanomaan naapurille että me emme nyt enää ui, ja hekin voisivat mennä itse vahtimaan lapsiaan eikä olettaa musta ilmaista lapsenvahtia vaikka nimenomaan sanoin että lapset voivat uida VANHEMPIENSA VASTUULLA heidän valvontansa alla. No, tokihan naapurin laiskimukset sitten kokivat senkin liian suurena uhrauksena ja hakivat omat lapsensa pois altaasta sen sijaan että olisivat vahtineet heidän touhujaan altaassa. Tän episodin lisäksi naapurin vanhempi lapsi kävi seuraavan viikon aikana kippaamassa mitä milloinkin uima-altaaseemme kun luuli ettemme näe häntä ikkunasta, ja joka kerta kirkkain silmin valehteli ettei se hän ollut joka ne hikat/saippuat/ruohot jne. sinne laittoi. Asiasta käytiin monta keskustelua näiden naapureiden kanssa, mutta lopulta ei auttanut muu kuin sanoa lapsille itselleen että heillä ei ole enää ikinä mitään asiaa meidän pihalle, ja sen lisäksi jouduimme alkaa pitämään altaassa kantta, koska lapset edelleen yrittivät salaa käydä pilaamassa lataamme veden.
Ärsyttää tuollaiset tyypit jotka käyttää toisten omaisuutta ja viitseliäisyyttä törkeesti hyväkseen, ja yleensä tuollaiset ihmiset vielä on niin kieroon kasvatettuja, etteivät edes tajua tuollaisessa olevan mitään väärää. Mekään ei koskaan saatu edes anteeksipyyntöä naapureilta tuosta allasepisodista. En mä ainakaan edes kehtais antaa lasteni käyttäytyö noin kuin meidän tai ap:n naapurit.