No itse olen pienesttä pitäen ollut kalalla ja perannut kaloja omalla pikku puukolla, jolla aloittelin ja isompi veitsi tuli käteen kun ikää ja kokemusta tuli lisää. Olen ollut katsomassa hirven ja jäniksien ja sorsien yms. nylkemistä ja ollut asisata kiinnostunut. Enkä ole traumoja saanut. Ymmärrän sen, että lapsi voi olla herkkä, itse vieläkin eläinleffoja katsoessa tulee tippa linssiin jos eläin "kuolee", mutta kyllähän sen jo pienestä asti on osannut erottaa oikeasti tapahtuvasta perkuusta tai nylkemisestä ja mikä näiden asioiden funktio on.
Vaikea kuvitella, että poika, jolle asianmukaisesti on näytetty perkaaminen, asiasta saisi traumoja! Yleensä lapset ovat tilanteessa kiinnostuneita siitä, mitä kalan sisältä löytyy. Ja mikä järki on lähteä lasta viemään kalaan, jos sieltä ei ole tarkoitus tuoda syömistä kotiin ja syömistä ennakoi oletettavasti kalan perkaaminen.
En ymmärrä tätä mollaamista mitä täällä tapahtuu, mutta uskon, että on äiti tainnut olla enemmän järkyttynyt tapahtuneesta, kuin poika. Selittäkää pojalle miksi perkaaminen tapahtuu, niin eiköhän asia ole siinä, ellet äiti-hyvä pane liikaa painoa täysin luonnollliselle asialle...