U
uuh
Vieras
Hirvittävän monessa kodissa syödään iltaisin ihan skeidaa esim. makaroneja/ranskalaisia ja nugetteja tai kalapuikkoja. Ja nakkeja tai makkaraa. Ilman mitään kasviksia!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Hirvittävän monessa kodissa syödään iltaisin ihan skeidaa esim. makaroneja/ranskalaisia ja nugetteja tai kalapuikkoja. Ja nakkeja tai makkaraa. Ilman mitään kasviksia!
Minä meinaan tänään illalliseksi tehdä kalapuikkoja ja lohkoperunoita :heart: välillä pitää kyllä nautiskellakkin elämästä. Ja on meillä salaattia sen kanssa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;28501607:Kastikkeisiin voi tosiaan lisätä kasvissosetta tai sitten ihan raastaa joukkoon esim. porkkanaa. Risottoihin sopii hienosti esim. kesäkurpitsa, myskikurpitsa (talvikurpitsa), herneet ja sienet.
Lettuihin ja varsinkin amerikkalaistyylisiin pannukakkuihin voi laittaa kurpitsasosetta joukkoon. Tulee ihan mielettömän hyvää. Varsinkin allergisen lapsukaisen leipiin käytän esim. luumusosetta, omenasosetta tai kurpitsaa makua tuomaan.
Muffineihinkin voi käyttää kasvissoseita. Seuraavaksi minulla on testilistalla palsternakka, että mihin se sopisi.
Ja huom! Kehun taas lipstikkasuolaa. Se toimii loistavasti lihaliemikuution sijasta. Itse kun kasvattaa lipstikkaa ja tekee maustesuolan itse, välttyy lisäaineilta.
Välillä voi syödä noin, mutta jos monta kertaa viikossa pelkkää pa...kaa niin sitten on jo asiat huonosti!
Minä en ymmärrä lihaliemikuution suosiota![]()
Jos unohdetaan ne lisäaineet, niin voidaanko puhua siitä mausta? Ihmiset tunkee sen saman kuution niin makaronilaatikkoon, keittoihin kuin kastikkeisiinkin. Ja korvaavat sillä tuoreet yrtit ja kaiken muun. Ja sitten kaikki maistuu samalta, jee.
Jos unohdetaan ne lisäaineet, niin voidaanko puhua siitä mausta? Ihmiset tunkee sen saman kuution niin makaronilaatikkoon, keittoihin kuin kastikkeisiinkin. Ja korvaavat sillä tuoreet yrtit ja kaiken muun. Ja sitten kaikki maistuu samalta, jee.
Ei sillä mitään korvata, vaan käytetään lisäksi.
Eikös terveellistä kotiruokaa ole ihan perus uunilohi, kasvisgratiini, salaatit, karjalanpaisti, poronkäristys, sienipadat ja -wokit, kaalilaatikko, erilaiset kanaruoat, keitot jne?
Kuka oikeasti tekee jauhelihakastikkeen enää jauhoihin kun se on tomaattiin niin paljon vaivattomampaa?Kysyy laiska kokki.
Minusta se peittää muun ruuan maun alleen. Jos ruoassa on lanttua ja selleriä, ei se maistu vaan ainoa maku tulee lihaliemikuutiosta.