Käyttäkö muka jokapäivä pesulla?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
[QUOTE="vieras";28484576]Te jotka käytte joka päivä suihkussa ja sanotte, että ei ihon kanssa ongelmia, niin rasvaatteko te kuinka usein itseänne, nimitätin jos rasvaatte, niin silloin on ihan kanssa jonkinasteisia ongelmia.[/QUOTE]

Käyn jokapäivä suihkussa ja rasvaan kädet, kasvot sekä kantapäät+jalkapohjat.
Kädet nyt kuivuu muutenkin kun joutuu pesemään pitkin päivää ja kasvothan tulisi rasvattua joka tapauksessa naamapesun jälkeen.

joten...whats the problem :whistle:

Khimaira
[QUOTE="Vieras";28490380]Niin, kun pesette ja lutraatte jatkuvasti vedellä ja saippualla niin pitää käyttää pullosta rasvaa kun omat huuhdotaan pois. Fiksua? :/[/QUOTE]

En ihan ymmärrä.
Pesen pois liat ja kasvoistakin esmes meikit. Samalla toki lähtee ihon oma rasvakerros, mutta mieluummin sitten purkista tilalle kuin paskainen iho.

Vierasa
En ihan ymmärrä.
Pesen pois liat ja kasvoistakin esmes meikit. Samalla toki lähtee ihon oma rasvakerros, mutta mieluummin sitten purkista tilalle kuin paskainen iho.
Ja mitäs se maan kuulu paska ja "lika" on naamassa tai muualla kropassa?
Kyllä, aivan liikaa pestää ja sitten lisätään pullosta kemikaalia eli on iho-ongelmia. Ei terve ihminen tarvitse lisärasvoja.

niiiinkö
ite käyn nykyää periaattees puolentoista vuorokauden välein. eli jos tänään käyn illalla niin käyn sit seur. kerran ylihuomen aamul. johtuu lähinnä siitä, että jossain vaiheessa rupes ärsyttää ku hiukset rasvottu niin nopee. hiukset tottuu siihen kun pesee harvemmin, onneks. :) tää on ihan hyvä näin. toki jos oon kovasti hikoillut käyn suihkussa. valitettavasti myös oon sitä tyyppiä, että hikoilen helposti ja ei se hyvältä tuoksu. naamapesu aamuin ja illoin tietty lisänä.

"wtf"
Me ollaan joidenkin kavereiden kans naurettu kun täällä Kaksplussalla ihmiset tosissaan väittää että ihminen alkaa haista jossei joka päivä peseydy, vaan jokatoinen. Ei todellakaan ala haista :D
Hyvä provo.

Jos ei ollut provo niin hyi helvetti. Kuka tahansa aikuinen ihminen sukupuolesta riippumatta alkaa haista jo toisena päivänä, jotkut jopa jo tuntien sisällä pesusta.

Ilmankos nykyään törmää sillinhajuisiin naisiin useammin kuin vuosikymmen sitten kun nykyään on vallalla tällaiset ajattelutavat ja se ihmeellinen valhe että pillua ei kuulu pestä millään pesuaineella. HYI HELVETTI.

"Vieras"
Eli ihmisten pitäisi käydä alvariinsa, etteivät todella haisisi? Miten kauas tai voimakkaalta haisee ihminen joka on ollut 12h pesemättä? Nykyihmisistä suurinosa tekee vain kevyttä työtä jossa ei pesuja tarvita kovin usein.

Jos te hikoatte ja haisette, niin harrastakaa sitä fakin liikuntaa jotta kunto paranee ja syökää muutakin kuin paskaa jotta ne kuonat ei tule hajuna ihon läpi.
Älytöntä kun akat polttaa, meikkaa ja syö sipsejä yms. sontaa ja sitten kroppaa ja pillua pestään mansikkasaippualla alvariin "kun niin haisee".

[QUOTE="wtf";28490558]Kuka tahansa aikuinen ihminen sukupuolesta riippumatta alkaa haista jo toisena päivänä, jotkut jopa jo tuntien sisällä pesusta.

Ilmankos nykyään törmää sillinhajuisiin naisiin useammin kuin vuosikymmen sitten kun nykyään on vallalla tällaiset ajattelutavat ja se ihmeellinen valhe että pillua ei kuulu pestä millään pesuaineella. HYI HELVETTI.[/QUOTE]

pikku paskiainen
Kuka on puhunu pulloharjasta? hassua että aina vastakkain on vaan harvoin-kuuraaminen harjan kanssa. Kyllä mua häirii pistävä hiki itellä ja toisilla. Menee halut kun toinen tai itse lemuaa pesemättömälle. Ainiin...tässäkin asiassa kaikilla menee samallalailla tai sitte väärin.
Laihat on halut, jos ne noin vähästä lähtee. Mulla on ihan päinvastoin: mulla oli kerran kovin hajuton mies, ja mua häiritsi seksuaalisesti, kun hajuaisti jäi vajaakäytölle. Tosin tuossa on paljon yksilöeroja niinkin päin, että jonkun miehen hiki haisee herkulliselta ja toisen taas pahalle.

Ihmettelen tätä koko ajan: mitä enemmän sitoudutaan näkemään vaivaa, jotta oltaisiin riittävän puhtaita, sitä nirppanokkaisemmiksi muututaan. Mitä hienoa siinä on?

Joku lämpimästi suositteli peseytymään kahdesti päivässä. Eikö hänellä ole mitään järkevämpää tekemistä? Kun yleensä täällä valitetaan, miten lyhyitä on päivät. Miksi tämä kiireisyys ei näy ollenkaan näissä ketjuissa, joissa leuhkitaan puhtaudella ja hienostuneisuudella?

Amrit
la verdad que aalpudo el valor que tuvo ella para plantear de manera tan natural y abierta una fantasia a su novio. Y que el se halla despojado de los prejuicios e ideas preconcevidas para complacerla es una muestra de amor que no tiene precio!.No hay muestra mas grande de confianza que la entrega de tu placer, cuerpo y mente.En el ambito en que me muevo la lluvia dorada es un comun entre los practicantes, me refiero al BDSM.Animence a contar sus fantasias, haganlo lentamente si no son del tipo de pareja que hablan abiertamente del sexo, empiecen por un comentario al azar y vean como reaccionan, luego una pelicula xxx, y al final proponganlo. Se que no se van a arrepentir.Hazlo sano, hazlo seguro, hazlo consensuado

[QUOTE="vieras";28484576]Te jotka käytte joka päivä suihkussa ja sanotte, että ei ihon kanssa ongelmia, niin rasvaatteko te kuinka usein itseänne, nimitätin jos rasvaatte, niin silloin on ihan kanssa jonkinasteisia ongelmia.[/QUOTE]

En rasvaa useinkaan. Tottahan jokainen joskus tarvii rasvaa.

"noo"
Me ollaan joidenkin kavereiden kans naurettu kun täällä Kaksplussalla ihmiset tosissaan väittää että ihminen alkaa haista jossei joka päivä peseydy, vaan jokatoinen. Ei todellakaan ala haista :D
Jotkut muuten alkaa. Mä selviän pikaisilla kainalo & alapääpesuilla vaikka kolme päivää enkä haise. Mutta jos mun mies ei kävis joka päivä suihkussa niin johan haisis. Se hikoilee Todella paljon, ja varsinkin öisin.

"noo"
[QUOTE="wtf";28490558]Hyvä provo.

Jos ei ollut provo niin hyi helvetti. Kuka tahansa aikuinen ihminen sukupuolesta riippumatta alkaa haista jo toisena päivänä, jotkut jopa jo tuntien sisällä pesusta.

Ilmankos nykyään törmää sillinhajuisiin naisiin useammin kuin vuosikymmen sitten kun nykyään on vallalla tällaiset ajattelutavat ja se ihmeellinen valhe että pillua ei kuulu pestä millään pesuaineella. HYI HELVETTI.[/QUOTE]

Mä joskus nuorempana pesin pesuaineella, ja silloin muuten haisin herkemmin. Nykyään pesen vedellä 1-2 kertaa vuorokaudessa ja en muuten haise sillille ikinä. Tosin mä en oo muutenkaan kovin haisevaa tyyppiä, en hikoile paljoa, pukeudun mukavasti hengittäviin luonnonmateriaalisiin vaatteisiin jne.

Laihat on halut, jos ne noin vähästä lähtee. Mulla on ihan päinvastoin: mulla oli kerran kovin hajuton mies, ja mua häiritsi seksuaalisesti, kun hajuaisti jäi vajaakäytölle. Tosin tuossa on paljon yksilöeroja niinkin päin, että jonkun miehen hiki haisee herkulliselta ja toisen taas pahalle.

Ihmettelen tätä koko ajan: mitä enemmän sitoudutaan näkemään vaivaa, jotta oltaisiin riittävän puhtaita, sitä nirppanokkaisemmiksi muututaan. Mitä hienoa siinä on?

Joku lämpimästi suositteli peseytymään kahdesti päivässä. Eikö hänellä ole mitään järkevämpää tekemistä? Kun yleensä täällä valitetaan, miten lyhyitä on päivät. Miksi tämä kiireisyys ei näy ollenkaan näissä ketjuissa, joissa leuhkitaan puhtaudella ja hienostuneisuudella?
Miksi ihmeessä joitakuita noin riepoo se että toinen peseytyy päivittäin? Toteat itsekin että jotku miehet haisee pahalle...mulla mies joka haisee. Kuka sen määrittelee mikä on kellekin riittävä puhtaus? Ei puhtaus vaadi harjaa ja mansikkasaippuaa jos nyt aamusin sen suihkun ottaa eikä edes rasvoja läträä.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"noo"
[QUOTE="Vieras";28490380]Niin, kun pesette ja lutraatte jatkuvasti vedellä ja saippualla niin pitää käyttää pullosta rasvaa kun omat huuhdotaan pois. Fiksua? :/[/QUOTE]

Mä ainakin pyrin käymään viileässä suihkussa kohtuullisen nopeasti enkä käytä saippuaa. Suihkusaippuaa kainaloihin, vartalolle ei erityisemmin mitään ellen nyt ole aurinkorasvan & pölykerroksen peitossa tai erityisen hikinen & hiki ehtinyt jo kuivaa. Ei tartte paljoa rasvaillakaan.

"äide"
Ihmiset hikoilee ja rasvoittuu eritavalla. Toiset saattavat hikoilla, mutta hiki ei juurikaan haise (kuten lapsilla) vaan kuivuu pois. Jotkut taas saattavat tajuamattaan aiheuttaa hien haisemisen käyttämällä väärän ph:n saippuaa (ja kierre on valmis). Kaiken kaikkiaan ihmisten peseytymistottumukset ja hygienia vaatimukset ovat vuosien saatossa muuttuneet (kuten myös siivouksen suhteen). Yleisesti ottaen ihmiset pesytyvät liikaa. Joidenkin ihmisten iho ei yksinkertaisesti kestä päivittäistä pesemistä, ihon oma suojakerros kärsii ja pesydytään vaan lisää, koska iho kukkii ja hiki haisee eikä ymmärretä miksi.

Tämä edeltävä on siis lähes suora lainaus ihotautilääkäriltä, jonka luona työkaverini joku aika sitten kävi. Hän kärsi lähes vuoden oudosta puna näppyisestä ihottumasta, johon ei mikään rasvaus auttanut. Työkaveri kävi suihkussa 2xvrk ja lääkäri sanoi, että jos ihottumasta mielii eroon on yksinkertaisesti vähennettävä suihkussa käyntejä, mitään muuta keinoa ei ole. Lääkäri ehdotti joka toista päivää, mutta pöpökammoisena työkaveri kävi välillä 1xvrk.
Kyllä työkaveria harmitti, koska on aktiivinen liikkuja ja nyt ihottuman vuoksi joutui vähentämään myös liikkumista (ei voinut ajatella menevänsä hikisenä nukkumaan). Jos olisi ollut esim. navetta työssä olisi varmaan joutunut ottamaan sairaslomaa jotta saa ihon kuriin (ja sieltähän yleensä saa sairaslomaa..).
No tulokset kuitenkin alkoivat n.kuukaudessa näkyä jo hyvin. Kaveri kertoi ettei myöskään hiki enää niin haise, eikä iho ja hiukset rasvoitu. Sanoi nykyään huomaavansa "oireet" heti jos peseytyy liikaa vaikka ennen iho kesti sitä ihan hyvin.

Omalle lapselleni taas, joka on atoopikko joka oireilee siitepölyihin iholla, lääkäri antoi ohjeet, että pesulla tulee käydä joka ilta kesällä. Kuitenkin jos mahdollista hyvä pitää välillä välipäiviä. Rikkonainen iho täytyy aina suihkutella puhtaaksi hiekasta yms.

Itse käyn suihkussa 1xvrk, mutta yritän välillä pitää vapaa päivän jotta iho saa levätä (niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin).

"Laura"
Mä pesen alapääni ihan vedellä 1-2krt päivässä ja ei ole IKINÄ ollut mitään ongelmia alapäässä. Mulla on hyvä iho yms. Hiukset pesen myös joka päivä ja nekään ei ole pesusta kärsinyt.

en jaksa käydä
Käyn nykyään kahdesti viikossa suihkussa. Aikaisemmin kävin kerran viikossa, koska en jaksanut välittää likaisuudestani. Minusta kahdesti viikossa on ihan passeli. Eipä ole kukaan huomauttanut, että haisisin. Jaksamisen kanssa on ollut paljon ongelmia muutenkin ja olen kuntoutustuella tällä hetkellä.

Yhteistyössä